[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:27

Ffortuna schreef:
Met zo'n groothoeklens oogt het allemaal enorm ruimtelijk. Maar dan is het wel een extra flinke tegenvaller als het een krappe woonkamer blijkt te zijn inderdaad...

ik krijg altijd direct argwaan als je zo'n lens ziet op d efoto's dan weet je dat het véél kleiner is dan het lijkt :+

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:28

Lekker druk dus.

Wij zijn bij de ABN en de Rabo op gesprek geweest. Uiteindelijk door een aanbieding bij de Fortis beland, waar we donderdag de puntjes op de i moeten zetten.

We zitten ook in het traject van nieuwe inrichtingen uitzoeken. Erg lastig... Ben nu echt wel klaar met al die Keukenverkopers. Eentje belde er nog terug op vrijdagavond om 21.50...

Brainless

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:29

Bij ons was het (gelukkig) juist andersom.
Op de foto's leek de huiskamer veel kleiner dan ik het echt, wij hadden echt zoiets van ohhhhh dat valt mee.
2 weken later hadden wij het huis gekocht hahaha

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:48

Zoooo en morgenavond ook een afspraak, gewoon lekker bij ons thuis :D

Ik ga nu praten met:
Hypotheker
Huis en Hypotheek
Onze bank, de Rabobank
Verzekeringsmaatschappij waar onze verzekeringen lopen, die hebben ook ene hypotheekdesk en die komen dus morgen al :D

Ik kon bij de Rabo dus pas volgende week donderdag op zijn vroegst terecht, ze vertelde dat het echt giga druk is op de afdeling hypotheken.......

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:28

wij hebben ook een keuken uitgezocht maar hebben afgelopen vrijdag nog even bij een andere firma een zelfde soort keuken er tegen over laten zetten, als 2e offerte, want het zijn best flinke bedragen. Volgende week krijgen we die offerte en hakken we de knoop door.
Verder hebben we nu thuis 5 soorten tegels liggen die in het huis moeten komen, waarvan er al eentje voor mij afvalt, die heeft een ruw oppervlak en ik heb ze proef gestofzuigd en gedweilt en dweilen lukt niet eens, dweil komt vast te zitten :D
dan belde de notaris weer eens op dat we niet aangegeven hebben in de koopovereenkomst of we akkoord gaan met het energieprestatiecertificaat, en dan moeten we dus nog regelen..huis zal wel certificaat F hebben of zo, hoogste (slechtste) want is vrijwel niet geisoleerd en dat gaan wij doen en dan heeft het volgens degene die dit gaat organiseren certificaat A..maar we moeten wel akkoord gaan met het feit dat het nu niet goed geisoleerd is..pfff komt wel veel bij kijken, bij een nieuw huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:43

Met zo'n groot huis komt er extra veel bij kijken, want je zult wel veel ramen hebben. ;)

Onze bezichtiging was erg positief, het is het eerste huis waarvan we tot nu toe allebei zoiets hebben van ja! Dit is het :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:45

Onze badkamer van ons huidige huis lijkt veel groter dan hij is, terwijl hij al niet echt klein is. :') Maar vertekend een heleboel ja, zo'n lens. :) Ik wil nog met 2 huizen binnenkort een bezichtiging afspreken. En hoop dat dit huis snel weg is..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:34

G is het slechtste ;)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:17

Josefien, heb je al naar de subsidies gekeken die je voor het energie verbeteren kan krijgen? Ben de site kwijt, maar er zijn subsidies voor.

Wij mogen ons niet meer bedenken. Dus nu gaat het grote voorbereiden naar het volgende level. 2 augustus de sleutel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:22

Het potje subsidie voor het isoleren is vaak snel leeg.
Voor dit jaar gaat het waarschijnlijk niet meer lukken, maar proberen kan natuurlijk altijd. Anders kun je misschien bepaalde dingen uitstellen tot (begin) volgend jaar, in de hoop dan subsidie te kunnen krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:14

Nou , een paar weken geleden viel het nogal mee hoor , met het potje :) Qua zonnepanelen enzo gaat het altijd supersnel , maar deandere dingen laten mensen volgens mij een beetje liggen ;)

Er is dit jaar een potje waaruit je zeg maar gratis een Maatwerkadvies kan krijgen. Er komt dan een mannetje bij je thuis die overal een beetje gaat kijken , en vaststeld welke energieklasse je huis op dat moment heeft.

Hij geeft dan ook wat tips om nog wat verbeteringen aan te brengen , waardoor je naar een betere energieklasse door kunt stromen. Zo'n advies kost iets van 200 euro , en datzelfde bedrag kun je gewoon als subsidie terug vragen van Senter Novem.

Als je dan vervolgens aan de gang gaat met die energiebesparende veranderingen , komt dat mannetje daarna nog een keer langs en maakt een rapportje.

Als je adhv. dat rapportje aan kunt tonen dat je door je investering 1 energieklasse omhoog gegaan bent , kun je iets van 350 euro subsidie krijgen. En bij 2 energieklasses iets van 750 euro :)

Daarnaast kun je ook nog subsidie krijgen als je dubbel glas plaatst , ik geloof iets van 35 euro per m2 ?

Weet de bedragen allemaal niet precies hoor , maar is allemaal te vinden op de site van Senter Novem :)

Ook kun je bij een wat ouder huis (onder een bepaald jaartal) bij klusbedrijven vaak een lager BTW-tarief krijgen op de rekening :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:31

Spannend Ffortuna :D

Nou wij zijn een ervaring rijker en een illussie armer :S
Gisteren eerste hypotheek advies gesprek gehad.
De woning is ons afgeraden, en terecht :j
We zouden op een totaal kostenplaatje van tegen de 3 ton aan komen, das wel heel veel geld in onze ogen voor de woning :P

Het bedrag wat wij zouden kunnen lenen viel ons echt heel erg tegen :( mijn vriend heeft wel het e.e.a. moeten inleveren na het faillissement van zijn vorige werkgever maar ik ben een klap meer gaan verdienen :D dus onze gedachte was dat we aanzienlijk meer zouden kunnen lenen vergeleken met September toen wij ingeloot waren voor een nieuwbouwhuis, echter het tegendeel is waar.......

Maar vrijdag hebben we nog 2 gesprekken, volgende week iig 1 en ik ga de tussenpersoon van mijn zwager nog uitnodigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:57

Miep, komt dat totale kostenplaatje door wat jullie nog willen verbouwen dan?
Wel apart dat je niet meer kunt lenen nu je meer verdient, hebben ze ook aangegeven waarom dat is?

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:34

Wij hebben ook weer 2 bezichtigingen, aanstaande zaterdag. Beide woningen boven het budget wat we eigenlijk vastgesteld hebben :x Maar we willen eens kijken wat je "meer" krijgt bij een dergelijke budgetverhoging. Op de foto's zien beide huizen er super uit, met name de eerste zijn we erg enthousiast over (de tweede woning is van dezelfde makelaar, hij kwam zelf met het idee om dat huis ook te gaan bekijken).
Verheug me er niet teveel op, zelfs al is het een superwoning, dan nog is het budget iets waar we goed over na moeten denken. Het is zeker wel haalbaar, maar onze netto maandlasten komen dan wel een stuk boven ons streefbedrag te liggen. Nou ja, eerst maar eens kijken.
Het gaat trouwens om deze woningen:
http://funda.nl/56755874
en
http://funda.nl/10342489

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:50

mensjes, mag ik jullie hulp vragen!!?

Ik ben bezig met een huisje, apartement van 90 M2 in den haag. De vraagprijs is 135.000. Ik had eigelijk 130 max in mn hoofd maar hoopte er nog wat onder uit te komen..

De onderhandelingen verliepen nogal stroef, nu zijn we op het punt dat we allebij onze laatste bod hadden gedaaan.

Verkoper: 132.500
Ikke: 129.000

Heb mn bod onderbouwd en gevraagt of ze er nog een keer naar gaan kjken ipv akkoord te gaan met hun laatste bod. DIt hebben ze gedaan met als resultaat dat er nog 1.000 afgaat. Dat betekend dat ik uitkom op 130.500.

1. is dat 500 dan ik meer in gedachte had voor de max
2. moet ik dan toch meer bijleggen dat hun doen!

Ik heb gezegd dat ik het in overweging ga nemen en er morgen op terug kom... Aan de ene kant wil ik het huisje heel graag hebben en moet ik het dan laten schieten om 500 euro? Aan de andere kant is het een kopersmarkt en ben ik bang dat ik misschien te veel betaal?

HELP!!!!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:52

Tja, dat is toch om jezelf, hoe voel je je als ze niet accoord gaan en het huis langs je neus gaat?
Als ik het graag zou willen zou ik echt wel snel over 500 euro heen zijn, maar wie ben ik?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:54

jij bent iemand met een mening :D Probeer gewoon even zoveel mogelijke meningen, onderbouwingen en ervaring bij elkaar te krijgen.. helpt toch in het maken van een keuze!

Als dit niet door gaat, komt er vast wel weer iets anders.. Meer huizen dan kopers toch ;) Maar goed, dit is wel wat ik in gedachte had!! Er zijn weinig huizen die ik ook maar de moeite vind om te gaan bezichtigen haha dus ben wel weer heel erg krities..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:56

Roadracer schreef:
Wij hebben ook weer 2 bezichtigingen, aanstaande zaterdag. Beide woningen boven het budget wat we eigenlijk vastgesteld hebben :x Maar we willen eens kijken wat je "meer" krijgt bij een dergelijke budgetverhoging. Op de foto's zien beide huizen er super uit, met name de eerste zijn we erg enthousiast over (de tweede woning is van dezelfde makelaar, hij kwam zelf met het idee om dat huis ook te gaan bekijken).
Verheug me er niet teveel op, zelfs al is het een superwoning, dan nog is het budget iets waar we goed over na moeten denken. Het is zeker wel haalbaar, maar onze netto maandlasten komen dan wel een stuk boven ons streefbedrag te liggen. Nou ja, eerst maar eens kijken.
Het gaat trouwens om deze woningen:
http://funda.nl/56755874
en
http://funda.nl/10342489

het zijn beide wel erg mooie huizen! vind het altijd wel mooi dat moderne.

wij krijgen straks de sleutel al! Is allemaal in een stroomversnelling gegaan :D

zal foto's maken vanavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:56

Wat zegt je aankoopsmakelaar over de prijs van het appartement?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:57

@ romyv: Maar jij kunt toch ook terugreageren met dat je 130.000 als definitief eindbod doet? Net zo goed als jij zullen zij ook een koper niet willen laten schieten om een verschil van 500 euro.

Mochten ze dan echt nog moeilijk gaan doen, zou ik wel akkoord gaan (omdat je aangeeft het huis graag te willen hebben), want 500 euro verschil is gewoon erg weinig :)

@ vonneke (en de rest): hadden jullie een aankoopmakelaar? Heeft dat veel gescheeld bij de onderhandelingen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-10 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:57

Ik meld me, ben sinds een tijdje op zoek naar een woning en inmiddels druk aan het onderhandelen :) Ga zo even bijlezen, wie weet vind ik nog goeie tips..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:58

@Romy
Als jij bang bent dat 500E meer "te veel" betaald is, moet je hem laten gaan.
Wat is 500E op een bedrag van 130.000E ?

Je kunt 2 dingen doen, akkoord gaan, of een aller laatste bod neer leggen van 130.0000 (en daar bij blijven). Maar dan heb je wel de kans dat ze de boel afblazen.

Wij hebben wel het laatste tegenbod van de verkopers geaccepteerd en omdat het lekker relaxed ging, laten hun verschillende dingen extra achter. Dat scheelt ons meer dan die 1000E extra die wij nu betaald hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:02

Ffortuna schreef:
@ romyv: Maar jij kunt toch ook terugreageren met dat je 130.000 als definitief eindbod doet? Net zo goed als jij zullen zij ook een koper niet willen laten schieten om een verschil van 500 euro.

Mochten ze dan echt nog moeilijk gaan doen, zou ik wel akkoord gaan (omdat je aangeeft het huis graag te willen hebben), want 500 euro verschil is gewoon erg weinig :)

@ [naam] (en de rest): hadden jullie een aankoopmakelaar? Heeft dat veel gescheeld bij de onderhandelingen?

een aankoopmakelaar is altijd verstandig. die kan het huis taxeren en weet veel meer van de waarde van de woningen af dan dat wij doen!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:06

wat lief dat jullie allemaal mee denken!!!

Ik heb dus geen aankoopmakelaar,ik doe het gewoon zelf.. Ik heb wel verschillende makelaars die ik persoonlijk goed ken mee laten denken en me door hun laten adviseren. Ik ga ze nu ook weer bellen om te horen wat zij vinden..

Brainless, dat is wel een goede!!! Er zit namelijk een gigantische berging bij met onderandere een hele goede werkbank, opstelkasten ed. erin. Het is nog niet zeker of dat blijft staan of weg gaat.. Misschien dat ik het daar in het laatste stukje van de onderhandeling op kan gooien!! heb ik toch het laatste woord ;)

Ik denk dat ze de boel gaan afblazen als ik hiermee niet akkoord ga.. de woning staat nog maar net in de verkoop, de vaste lasten voor de koper zijn laag omdat ti het al heeel lang heeft en er is wel vraag naar dergelijke appartementen omdat hij het voor de verkoop heeft laten opknappen (douche en wc zijn helemaal nieuw, alle muren zijn gestuced, ligt een mooie vloer in door het hele huis, alles al geverft enz.)...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:12

@Romy
Dat zou een goede zet zijn... akkoord gaan met behoud van werkbank en kasten.

(en besef ook; 500E is maar ong. 1 maand betalen van je hypotheek, tja wat is dat gezien het feit dat je 30 jaar moet betalen). En wat ben je in een ander huis wel niet kwijt aan een muurtje stuken of een nieuwe toilet?