Dees schreef:Tja, ik kan het niet mooier maken: GEMIDDELD hebben wij voor alle kWh's die door ons zijn teruggeleverd, een vergoeding van € 0,21 cent per kWh gekregen in de maand mei 2023.
En eh.... de zonnepanelen werken niet in de nacht maar vooral midden op de dag
Dit is allemaal gebaseerd op de berekeningen van ANWB zelf; ik heb de maandelijkse kosten die ANWB ons in rekening brengt, gefileerd tot deze bedragen per m3/kWh. En ja, het klopt
Ik maak deze berekeningen voor mezelf. Ik deel het omdat er veel onduidelijkheid is over dynamische energiecontracten. Want ondanks dat er vorige week een moment was met een negatieve Kwh prijs van een 45 cent, per saldo hebben wij nog altijd een nette opbrengst voor onze zonnepanelen per kWh. Heel veel beter dan bij traditionele aanbieders in ieder geval Meten is weten.
De opbrengst van zonnepanelen is bij ons per jaar lager dan ons verbruik. De salderingsregeling is dus 100% van toepassing.
Je kunt kritisch zijn en stellen dat wij bij ANWB dynamisch niet optimaal kunnen salderen. Immers, we betalen iedere maand een paar cent meer per kWh dan we terugkrijgen. Maar zet je dit prijsverschil af tegen de lagere prijs per kWh die we bij ANWB uberhaupt betalen tov niet-dynamische leveranciers, dan kan het nog altijd goed uit om gewoon bij ANWB te blijven zitten.
Ik vind het fijn dat je het plaatst! Lees het elke keer met veel interesse.
Wij gaan met een week of drie over op airco, dus ons gasverbruik wordt nu helemaal laag. Hebben zonnepanelen voor ‘t eerst, maar nu al 200kwh meer opgebracht dan verwacht.
Alleen nog wat gas voor douchen en op de zolder/gang wat warmte.