Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:42

manonutjuh schreef:
Geen advies over een kleed, maar ik ben wel benieuwd welke kleur je op de muur hebt zitten.

Oldtimer Rally van Flexa.
Alleen bestaat deze kleur volgens mij niet meer. Er is wel een vervanger met een vergelijkbare naam, maar die is wel anders, blauwer heb ik het idee.

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 15:48

Ik zou in ieder geval het nieuwe kleed (welke vorm je dan ook kiest) een klein stukje onder je bank laten vallen.
Persoonlijk zou ik kiezen voor rechthoekig, maar dat is puur persoonlijk.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:00

Janine1990 schreef:
Heel graag! Ovaal zie je niet veel en zou wel eens heel geschikt kunnen zijn voor deze ruimte...

Bij deze de foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:04

Prachtig! Heel erg gaaf!

@Ceetje, dat idee heb ik inderdaad ook al! Daarmee lijkt me rond of meer organisch echt heel erg leuk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:19

Ik heb rond, denk dat dat bij jou ook tof staat. Mooi groot, zodat ie deels onder de bank valt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:20

_San87_ schreef:
Ik heb rond, denk dat dat bij jou ook tof staat. Mooi groot, zodat ie deels onder de bank valt.

Fotooooo :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Afbeelding

(Ik wil wel een nieuwe, de huidige is best snel lelijk geworden ;(.)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

Zonde.
Die kleden met zo'n duidelijke vleug moet je sowieso tegen kunnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:46

Ja, ik had gehoopt dat het langer mooi zou blijven. Maar helaas.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Ik kom even binnenvallen. Ik heb natuurlijk weer allemaal dingen in mijn hoofd en hoe simpel dat ik dacht dat het zou gaan, hoe moeilijk het blijkt :j :')

Ik heb een hoekje met een stuk waar een nep open haart in zat, die haart heb ik weg gedaan maar ik wil dat hoekje nu ombouwen naar een katten chill plek. Nu moest ik dus gaan verven en schuren, wat niet moeilijk is. Maar nou blijkt dat de kleur die ik in huis heb gehaald van de Gamma dus een compleet verkeerde kleur is dan die had moeten zijn…

Voor het idee, de “schouw”;

Afbeelding

Hier komt een plank boven op, eerst even alles goed glad schuren. De plank moet nog op maat gesneden worden en daarna zal ik er plakfolie op doen, wit met houtnerf. Binnen in zal ik ook een plank met versteviging bevestigen, ook deze zal wit worden en zal de rest ook wit verven afgezien van de muur aan de rechterkant.

links verven is geen drama, is gebroken warm wit. Rechts was dus blijkbaar wel moeilijk :+

Afbeelding

Zo als jullie kunnen zien; rechts is de kleur veel te donker -O- ik heel gesprek met gamma, uiteindelijk 2 testers mee naar huis genomen, 5018 en 5021… je raad het al, nog steeds veel te donker.

Afbeelding

Nou heb ik online maar verf gekocht, hopelijk is deze kleur goed, zo niet, verf ik in ieder geval deze muur opnieuw in het geheel;

Afbeelding

Zit ook nog in dubio of ik die muur lijst eraf moet halen of wit moet verven. Tips?

Dit is de verf die ik heb gekocht trouwens;

Afbeelding

Maar ik hoop oprecht dat dit de goede kleur is… ik houd van mijn muurtjes! Prachtige kleur en niet te donker. Dan kan ik alles veel netter afwerken en ziet mijn huis er weer lekker fris uit :D

Ik ben de afgelopen tijd veel bezig met herinrichting en beetje opknappen, wil ook de plinten allemaal gaan vervangen want dat ziet er ook niet uit. Ook al het houtwerk wit verven wat nu of beschadigd is of donker hout is. Ik heb een verwarming in de logeerkamer die schots en scheef staat… verder wil ik nog wat foto’s ophangen. Ik woon hier al 6 jaar :')

Dit is mijn woonkamer overigens;

Afbeelding
Inmiddels zijn de plankjes leeg door de katten lol

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:56

Ik zou de hele haart (van buiten en van binnen verven .. juist met een donkerder kleur zolang die past bij de muur.
Bovenop zou ik een plank met een harige hoes maken, die er af kan zodat ook dat een zitplek voor de poezels wordt én gewassen kan worden.
Met de plank ín de haart zou ik hetzelfde doen en dan misschien de ingang wat kleiner maken of iets van een 'speeltjes-gordijntje' er voor hangen.
Als je meer zwarte dingen in je huis hebt zou ik die omlijsten zo laten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:19

Ik heb verder geen donker dingen in mijn huis, alle meubels zijn wit of beige/grijze katten meubels haha. En een lichtgrijze bank dus . Ik wil boven op die plank niks zetten want de katten gebruiken het als opstapje naar het raam boven in haha. Een kussentje in de schouw wil ik inderdaad doen en was ook aan het denken aan een kleinere ingang maken, met evt gordijntje of een deurtje wat uitneembaar is.

Ik wil niet de buitenkant van de schouw verven, ik vind licht juist mooi omdat de grote muur al zo een aanwezige kleur heeft haha. Wil juist donker vermijden in mijn huis hihi

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Wat een heerlijke bank!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:47

Dankjewel! Die bank is ook echt mijn trots <3 eigenlijk veel te groot maar deze bank is het zo waard! Echt de perfecte bank die ik wilde, een U bank in corduroy stof in lichtgrijs <3

Nou de plankjes zijn nu op maat gezaagd, heb de bovenste 2 planken al op elkaar gelijmd, morgen even alles recht schuren en dan de folie er overheen plakken en de bovenkant van de schouw ook even recht schuren. Ik kan het binnenste plankje nog niet plaatsen omdat ik eerst alles in de juiste kleur moet schilderen, ook het hout nog. Dan de versteviging aanbrengen en dan kan pas het plankje er op. Maar voor het beeld;

Afbeelding