poes schreef:Das wel een pittige verhoging qua uren dus! Zie je het zitten?
Jup.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Nieuws niet gezien, maar weet wel dat veel vakbonden naar de mogelijkheid tot 4 daagse werkweken willen gaan. Maar dan nog wel fulltime (38 of 40 uur). Ik werk fulltime en werk 3 weken 4 dagen en 1 week 6 dagen. Die 4 dagen is heerlijk. Zijn wel dagen die langer dan 8 uur zijn.
Neonlight schreef:Persoonlijk geen ervaring met part-time, ik werk op een bedrijf met 20000 werknemers en denk dat 99% fulltime werkt. In mijn omgeving werkt ook iedereen fulltime. Lees hier op bokt wel vaak dat mensen part-time werken en meer uren niet zouden aan kunnen, ook op leeftijden dat ik er ook het mijne van denk, maar tegenwoordig hebben veel mensen een labeltje. En van wat ik hier lees en wat ik in mijn eigen omgeving zie wat al compleet anders is, durf ik niet te bedenken wat nu echt de afspiegeling van de maatschappij is.
fokfanaat schreef:is ook de opvoeding van tegenwoordig, hoeveel kinderen overal heen gebracht worden, omdat ze anders wel 5 km moesten fietsen.....
men wordt steeds softer, keer goed moe of vies worden is nog nooit iemand slechter van geworden
idinn schreef:De enige die er vaak beter van zijn geworden dat men fulltime is blijven werken zijn de werkgevers. Met de komst van computer, internet etc zijn we veel efficiënter geworden. Waar iemand vroeger een dag bezig was met de hand een formulier in te vullen, doe ik dat nu in krap 2 uur tijd. En een wijziging is zo doorgevoerd. Het hoeft niet in concept per fax of post naar de klant en weer terug. En als ik dan ook nog eens zie hoe snel ik kan typen versus een collega van in de 50. Ja, dan vraag ik me wel af waarom ik zo nodig 40 uur moet werken van m'n baas![]()
Ik heb veel oudere collega's die echt leven om te werken. Liefst gaan ze niet met pensioen. Ik roep nu met 35 al: kan niet wachten tot mijn pensioen! Vinden ze raar. Sorry jongens, maar ik werk om te leven. Ik vind het leuk werk, maar er zijn 100 dingen die ik nog veel leuker vind. Helaas kan je daar geen geld mee verdienen.
Gelukkig is mijn baas flexibel. Ik kan verlof opnemen wanneer het mijn agenda past. Hoeft geen weken van tevoren. Werk 3 dagen vanuit huis (regeling is 2, maar niemand heeft zin in 3 dagen kantoor.. dus najah dan maar zo denkt baas). Ik heb een jaarlijkse urendoelstelling gebaseerd op een 40urige werkweek. Ik ben daar heel simpel in, als ik die haal met minder uren werken, heeft baas niks te zeuren.
idinn schreef:Als het teveel is in de zin "dan heb ik te weinig tijd voor alle andere leuke dingen in m'n leven" .. dan snap ik ze prima, als ze van die 24 uur kunnen rondkomen. Maar als het is omdat ze te moe worden, dan heb je misschien niet de juiste keuzes gemaakt. Als je werk leuk is zou je er toch een soort van energie van moeten krijgen.