Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:00

Dat is behoorlijk lang!
Sterkte met wachten..

Heb je voor mij ook een linkje? O:)

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:14

En voor mij :P

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:59

Spannend Simone!

Wij hebben inmiddels 2 biedingen lopen. Bij 1 is de inschrijving vandaag verlopen dus hopelijk morgen meer informatie en de andere sluit vrijdagmiddag, dan nog een lang weekend wachten op meer informatie. Maar we hopen eigenlijk dat die eerste geaccepteerd wordt. Mijn man is al een paar dagen heel zenuwachtig haha. Ik ga er maar vanuit dat het niks gaat worden..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 01:20

Spannend voor jullie beide.
Ik duim

Ik had een leuke gezien maar vriendlief vind het vanaf de foto's niets dus wilt helaas niet bezichtigen.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 01:26

Spannend, Simone! Dat duurt inderdaad nog wel even!

En Christa, voor jullie ook spannend zeg.. Vreselijk hè, met die weekenden ertussen := Duurt dan echt veel te lang.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 01:36

Haha Horsii, dat had mijn vriend met dit huis van vandaag. Met veel moeite overgehaald en nu vond ie t helemaal leuk :+

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 06:49

Charlotte, ja die weekenden er tussen zijn echt vreselijk! Wij zijn beide redelijke controlfreaks maar hier heb je totaal geen controle over dus dat is sowieso enorm lastig haha.

Horsii wat jammer dat je vriend niet wilt bezichtigen. Misschien toch overhalen? In deze tijd is het vinden van een huis heel lastig dus als het ook maar een beetje voldoet aan jullie eisen is kijken toch wel verstandig. Foto's zeggen ook echt niet alles!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:49

Je geduld wordt in deze tijd flink aangewakkerd ja haha.

Nee helaas wilt hij echt niet.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:18

Jammer Horsii! Maar er komt vast wat anders leuks voorbij

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:14

Ooooh ik ga echt nooit meer een huis kopen :') Vorige week ging de wasmachine stuk. oliebol, maar ach. Stond ik dinsdag ineens stil met de auto, en vandaag belden ze van de notaris dat ze de hypotheek stukken nog niet hadden. Dit is te veel stress in 1 week :')

Maar het goede nieuws is dat we vanmiddag een afspraak hebben bij de bouwmarkt hier om laminaat uit te zoeken en overleg of zij evt montagewerk voor de badkamer kunnen doen. Dat zijn toch leuke dingen!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:25

Amethyst leuk is dat he als alles in 1 week komt haha.. Heb ik ook vaak last van!

Wij zijn helaas weer overboden.. Wij hadden 330.000 geboden op een huis van 300.000, maar iemand anders heeft tussen de 340 en 345 geboden. Ik begin de hoop echt een beetje te verliezen..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:28

Christadk schreef:
Amethyst leuk is dat he als alles in 1 week komt haha.. Heb ik ook vaak last van!

Wij zijn helaas weer overboden.. Wij hadden 330.000 geboden op een huis van 300.000, maar iemand anders heeft tussen de 340 en 345 geboden. Ik begin de hoop echt een beetje te verliezen..

Wat een geld! Dan zit je met 330 al best heel fors erboven is mijn mening, en het is gewoon nog niet genoeg. Dat je daar moedeloos van wordt snap ik heel heel goed...

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:52

Amethyst: oef wat balen dat alles ineens tegelijk komt! Die stress is indd net te veel van het goede allemaal.

Christadk: jeetje wat balen! Maar wat een hoog bedrag is er overboden zeg, daar kan je gewoon niet tegenop.

Wij hebben de koopakte ondertekend, en wachten nu tot de verkoper hem ondertekend heeft.
Als het goed is gebeurt dat morgen.

Morgen hebben wij ook ons gesprek met de hypotheek adviseur.
Dus dan gaat alles echt lopen *\o/* (en gaat de stress ook weer omhoog, want tja toch enorm spannend z’n hypotheek aanvragen)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:12

Bizar he die overbiedingen...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:16

Spannend Elaine! Maar gaat vast goed komen.

Ja die over biedingen zijn echt mega bizar.. Denk dus dat het bod op het andere huis ook veel te laag is. Volgende week wel weer een bezichtiging bij een heel tof huis. Dus ik voel me weer iets beter haha.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:41

Christadk schreef:

Jeetje wat een geld.. heb je een linkje?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:43

Christadk schreef:

Wat teleurstellend zeg, snap dat je begint te balen -O-

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:52

Wat een overbiedingen komen voorbij, zeg... een jaar geleden was het echt om niet zo extreem en vonden wij dat we al aardig overboden hadden :=

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:59

Balen Christa! Tis niks he die overbiedingen..
Wij hadden vandaag ook weer een bezichtiging. Die viel tegen. Wel zo makkelijk, hoeven we ook niet te kiezen :')

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:13

Dit jaar gaan wij waarschijnlijk ook ons huis verkopen.

Er staan in onze prijsklasse (Tot 5 ton) maar een handvol huizen te koop in onze stad. Ik begreep dat er zelfs een wachtlijst is bij makelaars voor ons type. Verkopen maak ik mij dus geen zorgen over.

Iets terugkopen wordt een heel ander verhaal. Ik twijfel of ik niet iets moet gaan huren in de hoop dat de markt binnen 3 jaar wat inzakt.. Maar dan is de rente ook vast weer omhoog.. Twijfel, twijfel..

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:19

Ik kan me hier inmiddels ook al melden. Inmiddels ervaring met bieden op inschrijving, en ook al overboden. Wij hadden al 20.000 meer geboden op de woning. Kopers hadden nog eens 10/15.000 meer geboden. Slik!!

Inmiddels wat anders op het oog, hier kunnen we volgende week gaan kijken. Bieden op inschrijving loopt hier tot, jawel je lees het goed 1 april!! Werkelijk bizar. Hoeveel mensen gaan er in die tussentijd dan wel niet kijken en mee bieden...
Is toch verschrikkelijk zo!

Dat idee van huren dat snap ik ergens wel. Maar vind dat altijd zo "jammer" geld. En je weet nooit hoe de markt zich ontwikkeld. Stel dat het zo blijf?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:23

Ik denk dat de markt voorlopig ook niet veranderd gezien de grote nood en dat er zo weinig gebouwd wordt.. aan de andere kant afhankelijk van he gezins samenstelling is verkopen en een leuk chalet kopen van de overwaarde op een vakantie park wel gaaf. Dan kun je lekker doorsparen en kijken wat de markt doet.

Hier een nieuwe ronde eettafel gekocht en ik ben nog aan het azen op een dressoir. Kwam die per toeval tegen die als showroom model gebruikt was in dezelfde lijn als mn tv meubel. Die zou perfect in het huis staan. Hier staatie iets krap maar wachten een half jaar durf ik niet zo. Scheelt 400 euro nu!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:54

Christadk schreef:

Wat bizar! Welke regio?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:55

ellentje0 schreef:
Ik kan me hier inmiddels ook al melden. Inmiddels ervaring met bieden op inschrijving, en ook al overboden. Wij hadden al 20.000 meer geboden op de woning. Kopers hadden nog eens 10/15.000 meer geboden. Slik!!

Inmiddels wat anders op het oog, hier kunnen we volgende week gaan kijken. Bieden op inschrijving loopt hier tot, jawel je lees het goed 1 april!! Werkelijk bizar. Hoeveel mensen gaan er in die tussentijd dan wel niet kijken en mee bieden...
Is toch verschrikkelijk zo!

Dat idee van huren dat snap ik ergens wel. Maar vind dat altijd zo "jammer" geld. En je weet nooit hoe de markt zich ontwikkeld. Stel dat het zo blijf?

Pff ook een flinke overbieding zeg! En wat een lange periode om te kunnen bieden. Ik vond 1 dag wachten al lang genoeg..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:55

ChantalSmook schreef:
Ik denk dat de markt voorlopig ook niet veranderd gezien de grote nood en dat er zo weinig gebouwd wordt.. aan de andere kant afhankelijk van he gezins samenstelling is verkopen en een leuk chalet kopen van de overwaarde op een vakantie park wel gaaf. Dan kun je lekker doorsparen en kijken wat de markt doet.

Hier een nieuwe ronde eettafel gekocht en ik ben nog aan het azen op een dressoir. Kwam die per toeval tegen die als showroom model gebruikt was in dezelfde lijn als mn tv meubel. Die zou perfect in het huis staan. Hier staatie iets krap maar wachten een half jaar durf ik niet zo. Scheelt 400 euro nu!

Leuk je nieuwe meubels! :j