Zijn de makelaars over het algemeen niet erg happig op, want ze zijn erg precies.
Maar bij ons heeft het bij onze eerste onderhandelingen wel doen besluiten om niet met het huis verder te gaan.
Let overigens wel op hoe je dit vermeldt in het koopcontract, normaal is een bouwtechnische keuring een visuele inspectie!
Dus dan komen alleen punten aan het licht die door de bouwkundige waarneembaar zijn, zoals houtrot, slecht schilderwerk,
oude lekkages (met een vochtmeter) etc. Maar hij kijkt bijvoorbeeld niet echt naar constructiefouten of zwakke (onzichtbare) plekken.
Daar moet je dan eerder een constructieve keuring voor uit laten voeren.
Wij hebben destijds een ontbindende voorwaarde opgenomen, dat als er meer dan een X bedrag uit de keuring zou komen,
wat op korte termijn of noodzakelijk hersteld moet worden, dat we dan van de koop af konden zien.
Er zijn hiervoor wel voorbeelden te vinden op internet, bijvoorbeeld in het NVM-voorbeeld contract.
Heb al meer geleverd dan ze wettelijk mogen eisen, maat is nu vol bij me na een minachtend mailtje met nog meer eisen en dingen die gevraagd worden die ze of al hebben of ik nog niet kan aanleveren. En wat ik al meerdere keren heb gemeld ook.
joh je meent het
heb de jongen nog wel even gebeld en gesproken. Heeft excuus aangeboden (geen idee of hij hte meende of hij het moest zeggen) voor mailtje dat het zo niet bedoeld was bla bla bla dat ik nog mag aanleveren later enz, maar nee dank je ik haak af.
Maar afkraken? Kan best dat het eerlijke dingen zijn die er mis zijn die je als eigenaar niet meer ziet.
De kopers van ons oude huis waren er sowieso niet bij, wij als verkopers wel (waren ook nieuwsgierig), maar je kon merken dat die bouwkundige helemaal niet gewend was dat er mensen bij waren en interesse hadden. Dat was iemand van een groot landelijk bureau...