Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:09

Onze vriezer staat in de schuur dus die gebruik ik niet zo veel, weet nooit wat er ligt :')
Nu gaan we verhuizen en gaat de vriezer weg dus dat betekent leeg eten, is een verrassing hahaha.
We gaan in ons nieuwe huis een hele grote koelkast kopen en een hele grote vriezer, een soort van amerikaans maar dan 2 losse apparaten :)
de koelkast
Afbeelding
en de vriezer :+
Afbeelding

Zo heerlijk, dan kan ik ook gewoon eens goed invriezen. Dus wat meer koken en maaltijden invriezen, aanbiedingen invriezen en brood inslaan :)
En mn dochter gaat over niet al te lange tijd ook maaltijdjes eten en die kan ik dan ook gewoon in haar formaat porties invriezen :)

Mrisss

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:25

Prachtige koelkast en vriezer, maar ik vraag me dan af of de stroomkosten opwegen tegen de aanbiedingen die je koopt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:36

beide zijn A++

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:48

jazeker wel! wij hebben ook zoiets als die vriezer en onze koelkast is even groot maar dan zijn de onderste 3 lades vrieslades. We hebben het stroomverbruik gemeten en dat komt op 60euro per jaar ofzo geloof ik. Wij hebben hem sowieso nodig voor het kattenvlees (1x per jaar 100kilo) want dan krijgen we 100euro korting, dus hebben zelfs na verbruik nog besparing en dan gaat er gaandeweg het jaar steeds meer vriesspul in voor onszelf :)

Phormicola, 200euro voor een tweedehands vriezer???Dan neem ik aan dat hij vrij nieuw was en een merkkast, want dat vind ik nogal een bedrag!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:52

Volgens mij gaat het om een grote koelkast met 3 vrieslades eronder?
Ik dacht ook eerst alleen een vriezertje van 200 euro :wow:

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:05

opisop_shop schreef:
jazeker wel! wij hebben ook zoiets als die vriezer en onze koelkast is even groot maar dan zijn de onderste 3 lades vrieslades. We hebben het stroomverbruik gemeten en dat komt op 60euro per jaar ofzo geloof ik. Wij hebben hem sowieso nodig voor het kattenvlees (1x per jaar 100kilo) want dan krijgen we 100euro korting, dus hebben zelfs na verbruik nog besparing en dan gaat er gaandeweg het jaar steeds meer vriesspul in voor onszelf :)

Phormicola, 200euro voor een tweedehands vriezer???Dan neem ik aan dat hij vrij nieuw was en een merkkast, want dat vind ik nogal een bedrag!

Voor zo'n grote valt het toch wel mee?
Hier bij de kringloop zijn die kleintjes vaak tussen de 80 en 150, en dan zien ze er slecht uit :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:26

oh koelvriescombi, niet goed gelezen idd.
Maar dan nog mag het wel een vrij nieuwe zijn, als je kijkt naar nieuwprijzen althans.

Wat vind je trouwens het duurste aan je nieuwe spruit? :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:59

Hier ook 1 grote vriezer (iets van 9 lades) en dan nog een koelkast met 3 vrieslades. Zo ideaal! Zeker met een groot gezin.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:21

Ik vind m'n beeb niet zo duur overigens, luiers en billendoekjes op de aanbiedingen letten en kleertjes maak je zo duur als je maar wilt. Voeding ligt eraan of je bv of kv geeft :) nu ik op kv over ben is het wel wat prijziger :)
Volgens mij komt het duurste nog, straks met school enzo.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:55

precies, dat idee had ik dus ook.
Heb luiers van de Lidl nu, bij de oudste altijd Pampers gehad.
Laatst 2 pakken voor 10euro, wat neerkomt op slechts 10ct per luier!
Ik geef BV dus dat kost niks, kleertjes gekregen, zelf koop ik ze altijd in de sale op www.ikenmijnkind.nl, bij Zeeman, Wibra enz. En we hebben nu dus 2 meiden, scheelt ook weer.
Verder komt alles van MP af, gewoon goed kijken en wel een beetje kwaliteitsspul gehaald wat nu dus zelfs bij ons nog een 2e ronde meegaat.
Hebben nu voor het eerst dat we maandelijks geld moeten betalen, aan de peuterspeelzaal voor de oudste (zo'n 30euro pm na bijdrage van kinderopvangtoeslag).
Wij redden het prima van de bijdragen tot nu toe denk ik!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:13

Ik heb een amerikaanse koelkast, en dat is echt ideaal :) ding is prima geisoleert en gebruikt niet giga veel, en je kan er veel in kwijt :) ijsklontjes, gekoeld water, drankvak met zo'n barklep zodat er geen koele lucht ontsnapt.. Ik zou niet meer zonder willen :D ik sla ook vaak aanbiedingen in.. Pizza voor 1 euro ipv 2,50 bv, dan loont zo'n vriezer wel!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:28

Marley schreef:
Ik vind m'n beeb niet zo duur overigens, luiers en billendoekjes op de aanbiedingen letten en kleertjes maak je zo duur als je maar wilt. Voeding ligt eraan of je bv of kv geeft :) nu ik op kv over ben is het wel wat prijziger :)
Volgens mij komt het duurste nog, straks met school enzo.

Basisschool valt nog mee. Ik betaal 45 euro per kind aan ouderbijdrage, dit gebruiken ze voor oa sinterklaasfeest, kerst, carnaval enz. Vanaf groep 6 nog 16 euro voor een jaar schooltuinen. Goed te doen dus!

Ik heb nu twee meiden in dezelfde kledingmaat (handig) en straks ook 2 jongens, dus kleertjes worden hier hergebruikt. Anders idd winkels als zeeman, wibra (de jongste) en uitverkoop bij de coolcat (oudsten) of c&a.

Luiers ook hier altijd in de aanbieding.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:38

Jaloers op de koelkast en vriezer die hierboven geplaatst zijn.

Luiers koop ik nu van de Etos eigen merk, scheelt veel op de Pampers zelfs wanneer die laatste zoals pasgeleden in de aanbieding was bij de Etos. Billendoekjes haal ik in de aanbieding bij de Etos, de Huggies groene verpakking neem ik dan mee voor 1,- per pak. Pasgeleden heb ik 3 dozen gekocht met 12 pakken per doos uit mijn hoofd.

Kleertjes koop ik bij verschillende winkels, Prenatal regelmatig, V&D slaag ik weinig, Zeeman soms, C&A ook en H&M heeft soms ook wat. Ook koop ik het soms tweedehands in een kledingpakket en dan specifieker voor merkkleding omdat me is opgevallen dat de kwaliteit daarvan vaak veel beter van blijft.

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en weet nog niet wat voor geslacht de 2e heeft, afwachten of ik de kleertjes dan kan hergebruiken, anders bewaar ik de nette kleertjes in ieder geval voor familie/vrienden.
De meeste spullen kan ik gelukkig gebruiken, heb maar een paar grote dingen nodig voor de 2e dus dat scheelt.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:41

Carola gefeliciteerd!

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:59

opisop_shop schreef:
oh koelvriescombi, niet goed gelezen idd.
Maar dan nog mag het wel een vrij nieuwe zijn, als je kijkt naar nieuwprijzen althans.

Wat vind je trouwens het duurste aan je nieuwe spruit? :)

Het is inderdaad koelvries :) Én in uitstekende conditie.

In principe vallen de kosten wel mee. Wat heel erg speelt is dat we al een heel erg krap budget hadden en dat mijn man enorm slecht is in bezuinigen. Nu hij veel meer de boodschappen doet dan ik merken we dat in de portemonnee. Vandaag ging ik naar de Aldi om lekker goedkoop te doen, maar toen flipte de beeb compleet omdat ik 45min weg was. Mijn man vertikt het om zoveel moeite te doen om goedkoper te eten. Beetje jammer, maar ja :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:02

wat leuk Carola!!

Denk dat het duurste straks komt met sporten!
Laat staan als ze allemaal ook gaan paardrijden :P

Oef vervelend phor, ik ken het probleem wat betreft de baby dan.
De jongste is een dikke flesweigeraar en de eerste tijd kon ik ook echt amper van huis weg.
Pas sinds een tijdje wat langer dan 2,5 uur.
Jeetje wat een mamasticker!
Kun je hem niet gewoon op pad sturen met boodschappenlijstje?
Nog babydingen die je nodig hebt?

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:07

Hier ook fles en speenweigeraar. Geheel onverwacht omdat ze in het begin toch ook fv heeft gehad!
Mijn man is Amerikaans en ondanks dat de culturen niet radicaal verschillend zijn, merken wij op dit vlak juist enorm veel verschil. Nu na acht jaar doet hij eindelijk de verwarming, pc en licht uit als hij naar bed gaat. Bezuinigen op eten is hem nog steeds een raadsel, in Amerika is het normaal om vrijwel altijd buiten de deur te eten en geld lijkt schijnbaar uit de lucht te vallen als je ouders een beetje leuk in de slappe was zitten.
Enorm frustrerend soms, maar we blijven oefenen :)

Voor de baby hebben we alles en ik ben er trots op dat we 90% gratis op de kop hebben getikt :+

Edit: boodschappenlijstje is nutteloos als hij de moeite niet wil nemen om vijf verschillende supermarkten en de Haagse markt af te lopen voor de goedkoopste versie van elk product :') Echt, de dag dat ik erkenning krijg voor de moeite die ik al jaren doe op m'n fietsie kan ik gelukkig sterven _O-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:18

hehehe dan wordt t lastig idd :P
hoewel ik ook echt niet meerdere winkels afstruin hoor, ga altijd naar de Lidl voor de gewone boodschappen en daarnaast halen we brood bij de Jumbo en verzorgingsproducten bij de Action (waar ik écht minder vaak langs moet gaan, zou weer een fikse besparing zijn :P ) dus dan maar met een briefje langs de Aldi?
Ondanks het cultuurverschil moet hij toch ook wel inzicht hebben in de financiën en dus inzien waarop te besparen valt? Of vindt hij het niet nodig?

Valerie wou vanaf dag 1 al geen speen én geen fles (bijgekolfd ivm afvallen in het ziekenhuis maar nó way dat er een fles of cupfeeding of vinger in kwam hoor!), lag de eerste dagen in het ziekenhuis 24/7 aan de borst anders was het brullen, moest mezelf echt dwingen even uit bed te gaan om te douchen en slapen deed ik dus rechtop :+
Is nu nog verknocht aan die geborgenheid, slaapt in cosleeper maar kruipt er overheen en komt dan tegen me aan liggen (ja heel lief, maar oh mn rug van al dat in dezelfde houding liggen al die maanden!!).
Afijn, als ze ouder zijn willen ze niet meer bij mama zijn dus we genieten er nog maar lekker van!
En op haar eigen kamer heb ik dus nu ruimte voor een mooie voorraad luiers en doekjes :P

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:32

Aldi en Lidl zijn ver weg dus dat blieft hij niet natuurlijk :+ De Coop zit in dezelfde straat maar is enorm duur met het meeste. Ik ga nu dus maar voortaan de aanbiedingen aflopen bij de AH, dat is dan nog vrij goedkoop in vergelijking en lekker dichtbij.

Ik doe alle financiën. Hij heeft dáár echt geen inzicht in. Hij kan het gewoon niet. Ik zeg niet snel dat iemand iets niet kan maar hij is een regelrechte ramp met geld :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:53

Ik heb luiers van kruidvat of pampers, beide in de aanbieding. Net als schoonmaakmiddel/wasmiddel/vaatwasmiddel, koop ik ze enkel in de aanbieding omdat ze zo vaak in de aanbieding zijn :)
Nu zit de Aldi hier niet in de buurt maar een vriendin heeft Aldi luiers en die zijn erg fijn! Dun en zacht, bijna als een pamper :)

Kleding wissel ik ook af tussen marktplaats, zeeman, wibra, primark maar ook prenatal, bijenkorf, Hema en V&D :) maar ook hier weer vaak aanbiedingen.

Hier is overigens mijn vriend van de gezamenlijke financiën, ik heb er een hekel aan haha.
En boodschappen bestel ik bij de AH, m'n vriend doet ook niet op de goede manier boodschappen haha en met kind krijg ik niet alles mee en om nou 6x heen en weer te lopen......

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:53

DebGizmo schreef:
Carola gefeliciteerd!

Bedankt :)

phormicola schreef:
Het is inderdaad koelvries :) Én in uitstekende conditie.

In principe vallen de kosten wel mee. Wat heel erg speelt is dat we al een heel erg krap budget hadden en dat mijn man enorm slecht is in bezuinigen. Nu hij veel meer de boodschappen doet dan ik merken we dat in de portemonnee. Vandaag ging ik naar de Aldi om lekker goedkoop te doen, maar toen flipte de beeb compleet omdat ik 45min weg was. Mijn man vertikt het om zoveel moeite te doen om goedkoper te eten. Beetje jammer, maar ja :)

Het is minder praktisch maar anders je kindje mee nemen? 45 minuten is redelijk kort om zonder je kindje weg te gaan, als het dan helpt als je je kindje meeneemt dan zou dat in de kosten wel veel schelen.

opisop_shop schreef:
wat leuk Carola!!

Denk dat het duurste straks komt met sporten!
Laat staan als ze allemaal ook gaan paardrijden :P

Oef vervelend phor, ik ken het probleem wat betreft de baby dan.
De jongste is een dikke flesweigeraar en de eerste tijd kon ik ook echt amper van huis weg.
Pas sinds een tijdje wat langer dan 2,5 uur.
Jeetje wat een mamasticker!
Kun je hem niet gewoon op pad sturen met boodschappenlijstje?
Nog babydingen die je nodig hebt?

Ik vermoed dat school nog duurder zal gaan worden. Paardrijden kunnen ze op mijn paard gaan doen, die is erg braaf :j

Wat vervelend dat jullie kinderen flesweigeraars zijn, mijn zoontje heeft een behoorlijke zuigbehoefte en zijn speen is zijn alles maar een fles heeft hij vanaf het eerste moment meteen aangenomen.

Ik hoor best veel positieve verhalen over de luiers van de Aldi en Lidl, weten jullie hoe duur ze zijn en hoeveel er in een pak zit? Ik betaal nu voor maat 4+ 36 luiers voor 7,49 van Etos eigen merk.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 00:22

Voor mensen met kids in de luiers, bol.com heeft weer maandboxen in de aanbieding voor 35€ *\o/*

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 07:48

normaliter zijn ze geloof ik 7,50 per pak. Ik heb nu maat 4 en daarin zitten 50stuks (15ct)
Volgens mij kom je daarna meteen in maat 5 en dat zijn er 44 (17 ct).
Als je ze in de aanbieding koopt (2 pakken voor 10euro) betaal je dus voor maat 4 10ct. en maat 5 11ct. Die van de Aldi weet ik zo niet, maar zo te zien op internet is dat 12 euro voor 80 (mt4), 76 (mt 4+) of 70 (mt5) stuks.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:12

Casrola, ik zou haar dolgraag mee nemen, maar het moet echt op de fiets en dan in de draagdoek vind ik onverantwoord. Zitten kan ze nog niet, dus zitje is helaas ook nog niet mogelijk. Zodra dat kan gaat ze lekker mee :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:06

Je hebt van die maxicosi dragers voor achter op de fiets of zo'n fietskarretje achter je fiets :)
Ik twijfel om zo'n karretje aan te schaffen, anders zou ik tot ong 9mnd moeten wachten tot ik kan fietsen met haar...