[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:36

Zoals ik al zei verschilt het per persoon. De ene heeft na de update last van een hele slechte batterij (die van mij ging niet langer dan een half uur mee zonder aan de prik te hangen) en sommigen hebben er helemaal geen last van gehad. Wat ik wel weet is dat het probleem nog niet is opgelost bij Apple zelf met de nieuwe update, dus zou er wel even rekening mee houden.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:38

oh gosh ik heb helemaal geen geld voor een refurbished 6. nadeeltje iphone

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:40

Telefoons van vergelijkbare kwaliteit (denk stokpaardjes van Samsung bv) zijn vergelijkbaar in prijs. Goedkopere telefoons zijn zeker wel te krijgen maar ik mis dan echt de afwerking van iPhone e.d. Maar goed, dat is super persoonlijk natuurlijk, ik heb vooral ook een iPhone omdat ik de samenwerking met mijn Macbook gewoon echt heel fijn vind.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:42

ja ik zou er graag een willen omdat ik voor school een ipad heb ook inderdaad. en omdat ik er dan bij hoor qua vrienden

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:43

Ja dat is ook mijn motivatie Emmaa, om te blijven bij een iPhone. Heb nog wel even zitten twijfelen over een samsung.

En ik heb gekozen voor een refubished omdat ik gewoon als abonnement niet meer kwijt wil. Ik ben hard aan het sparen voor een paard en juist abonnementen zijn de dingen waar je op kan bezuinigen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:45

ja ik wil dan eenaparte tel want als iw dan veroudert zit ik er 2 jaar aan vast. maarja duurr..... is er eig een algemeen samsung tpouc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:50

Trui schreef:
ja ik zou er graag een willen omdat ik voor school een ipad heb ook inderdaad. en omdat ik er dan bij hoor qua vrienden

Ik zou echt nooit zo'n dure telefoon kopen omdat je er graag bij wilt horen qua vrienden.. Wat kan het jou nou schelen of je een smartphone van 50 euro of eentje van 700 euro hebt? Juist stoerder als je je geld niet uitgeeft aan dingen die je niet nodig hebt omdat je er graag bij wilt horen.

En HorsetimeXL, snap ik idd. Ik heb hem wel bij een abonnement, puur omdat mijn abbo vrij goedkoop is door voordeel van een compleet pakket. Snap het wel hoor, het is en blijft een grote kostenpost. Ik ben nu nog wel voor een verlenging gegaan omdat ik net voor de BKR-registratie viel, over anderhalf jaar als ik weer moet verlengen stap ik denk ik over naar een sim only en koop ik een los toestel.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:52

daar heb je gelijk in.. maar ik bdl dan ook dat ik op social media kan. nu kan ik net whapp en insta downloaden en 300 fotos hebbe en hij is bomvol. nu is mn geheuge wel uittebreidden maar hij zet niks over naar mn sd kaartje. ook niet als ik het handmatig aanklik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:54

Ook met goedkopere telefoons kan je prima op social media hoor, daar heb je echt geen iPhone voor nodig. Het zijn gewoon rete dure telefoons en als je krom moet liggen om er eentje te betalen en je hem eigenlijk wilt omdat je vrienden er eentje hebben zou ik het echt niet doen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:55

hmm oke dan. wilde het zelf ook omdat ze fijner in gebruik zijn dan samsung en mooier. maarja gwen geld is geen geld. tis of elke maand 40 eu of meer. of eenmalig 450

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:23

Er is een algemeen telefoon topic, waar alle merken enzo besproken worden!
Komen ook andere merken zoals huwaei (goed gespeld?) en Sony voorbij!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:24

hmm kan iemand die even linken

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:27

Nooit iets kopen om er bij te horen als je jezelf daardoor in nesten werkt met geld ofzo, nergens voor nodig. Er zijn veel goede smartphones waar je prima alles op kan doen zonder dat je een hoop geld kwijt bent. Belangrijkste is toch dat je lekker kan appen en eens op internet scrollen, wie maakt het dan uit hoeveel het kost? Ik heb ook lang gewacht om een iphone te kopen, tot ik halftijds aan de slag kon en dan nog kocht ik een tweedehands. Mijn paard was me meer waard :Y)

Trouwens, iphones lopen niet weg, die kun je later als je het wel aan kan nog kopen ;)

Wat vervelend van die problemen :\ hier met de 5s valt het reuze mee. Vind het ook moeilijk om te weten of de batterij wel of niet lang mee zal gaan. Hem niet te vol zetten helpt wel heb ik de indruk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:50

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:44

Je kunt eventueel ook even op Marktplaats kijken. Moet je wel voorzichtig mee zijn natuurlijk. Dus nooit een laten verzenden. Altijd kijken en uitgebreid testen. Ik heb er goede ervaringen mee, maar dat was al een aantal jaar terug. Toen was ik 14/15 en wilde ik graag een iPhone, maar ja amper geld en nog te jong om te werken. Inmiddels werk ik en kan ik gewoon nieuwe kopen. :D

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:37

Er is vanavond een update uitgekomen voor ios met bugfixes. Wieweet lost het het batterij probleem op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:24

cynthiar schreef:
Er is vanavond een update uitgekomen voor ios met bugfixes. Wieweet lost het het batterij probleem op.

Nope, het zijn vooral security fixes gericht op de aanvallen die de afgelopen dagen uitgevoerd zijn. Wel een hele belangrijke patch om uit te voeren want het schijnt dat er in 10.2.1 nog behoorlijk wat leaks zaten wbt veiligheid.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:53

Heb hem ook ge-update. Ja en mrt al die cyber aanvallen..

Moet heel erg wennen aan de dunheid van Mn iPhone 6 zeg haha. De batterij ben ik ook te spreken. Mn oude zou op 40 zitten en nu zit die nog op 80!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:57

Wat valt er eigenlijk allemaal onder documenten en gegevens? Volgens Itunes heb ik daar 5 gb van op mijn SE staan, maar ik zou niet weten wat dat moet zijn. En t neemt wel aardig wat ruimte in..

edit: al even gegoogled en volgens apple kom ik op dit uit: offline leeslijst van Safari, bestanden die u in geïnstalleerde apps zijn opgeslagen en inhoud van apps als contacten, agenda's, berichten en e-mails (en bijbehorende bijlagen)
Maar hoe kan dat 5 gb in beslag nemen? zo veel apps etc heb ik er niet op staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:07

Bij mij neemt Facebook regelmatig al bijna 1GB aan data in beslag, dus de app even verwijderen en opnieuw installeren zou ruimte vrij moeten maken. Helaas verzamelt hij die data dan wel weer opnieuw, dus als je telefoon vol is kan het lonen om de app te verwijderen en de mobile versie te gebruiken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:35

Ja en WhatsApp neem ook heel veel data in beslag.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:39

En Whatsapp foto's niet automatisch laten opslaan helpt ook !

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:24

Bij whatsapp kan je ook per chat bv alleen de foto's verwijderen en de tekst behouden. Dat doe ik eens in de zoveel tijd op de stal-app, omdat het daar stikt van de paarden foto's en videos. Maakt zomaar een paar gig vrij soms.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:55

Ik heb van iemand een tip gekregen. Een zware film downloaden via de iTunes. Dan haalt ie dingen weg zonder dat je foto's weggooit enzo.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:45

Es_ther schreef:
Ik heb van iemand een tip gekregen. Een zware film downloaden via de iTunes. Dan haalt ie dingen weg zonder dat je foto's weggooit enzo.

Klopt. Dan moet je een film uitkiezen die te groot is voor je beschikbare geheugen. Zolang je geen iTunes wachtwoord invult wordt er niks feitelijk gedownload.
Paar keer herhalen voor het meest optimale resultaat.