Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Het is ook maar net hoe je er als verkopende partij in staat. Heb je ruimte om te zakken, is er qua tijd ruimte voor onderhandelingen, kun je te lage biedingen zonder meer van de hand wijzen etc. Is er al een nieuwe woning, nieuwe hypotheek? Zijn de lasten op te brengen?
Daar tegenover staat weer een kopende partij waar allerlei zaken bij mee spelen. Dus waar je bij de een op een paar procent onder de vraagprijs uit komt na lang onderhandelen kom je bij een ander rúim onder de vraagprijs uit. Daar is geen wet voor, waar je precies uit moet en kunt komen.
manzano schreef:Berdien schreef:Het is ook maar net hoe je er als verkopende partij in staat. Heb je ruimte om te zakken, is er qua tijd ruimte voor onderhandelingen, kun je te lage biedingen zonder meer van de hand wijzen etc. Is er al een nieuwe woning, nieuwe hypotheek? Zijn de lasten op te brengen?
Daar tegenover staat weer een kopende partij waar allerlei zaken bij mee spelen. Dus waar je bij de een op een paar procent onder de vraagprijs uit komt na lang onderhandelen kom je bij een ander rúim onder de vraagprijs uit. Daar is geen wet voor, waar je precies uit moet en kunt komen.
Ook.... en hoe reëel je vraagprijs is. Zijn ook genoeg mensen die vast 20% erbij optellen vanwege het onderhandelen
anneve schreef:Het is maar goed dat ik niet naar jullie heb geluisterd: huis wat ik heb gekocht was al 10% gezakt in vraagprijs. Toen heb ik 25% onder de (verlaagde) vraagprijs geboden, en ik heb het gekregen voor 15% onder de vraagprijs.
Het is een kopersmarkt.
Yv_ schreef:Nu jammer genoeg nog het heeeeeele traject aflopen. Er is een balk (en waarschijnlijk meer, maar er is geen kruipruimte, dus dat konden ze niet zien) verrot en aangetast, dus denk dat ik het maar gelijk goed aanpak en dan maar een betonnen vloer laat storten. Ben ik ook van het gezeur van houtrot/worm/zwam af. Iemand daar ervaring mee?