CairnTerrier schreef:Animal schreef:Huis was 225.000 en er is 280.000 op gebodenMeer dan 24% dus.
Wij hebben wss ook ongeveer een ton overwaarde en ook nog wat spaargeld. We kunnen 280.000 ook wel betalen, zelfs als het op 200.000 getaxeerd zou worden. Alleen vinden we dat gewoon echt te duur voor dat huis.
We zoeken zo rond een vraagprijs van 250.000 (dan kunnen we nog overbieden), met een werkplaats/schuur(van min. 20 m2) erbij. Deze had een schuur van 33 m2, in perfecte staat. In deze schuur willen we een klein bedrijfje starten. Qua woonhuis niet veel eisen. Minimaal 90 m2 en een tuin is leuk. Liefst wel met een redelijke keuken en badkamer en geen hele grote herstelwerkzaamheden. Binnen 45 minuten rijden vanaf Utrecht en binnen 45 minuten vanaf Leiden. Een aantal jaren terug zou dit prima te realiseren moeten zijn.
Edit: het ging om dit huis: Huis in Boskoop gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/boskoop/huis- ... zijde-296/
Wat ik trouwens wel frappant vind is dat deze overbieding gedeeld is vanuit de makelaar of ken jij toevallig de kopers? Normaal mogen makelaars dit namelijk officieel niet delen, omdat dit op basis van de privacy wet o.a niet is toegestaan.
Oh, mijn vriend heeft het gevraagd aan de makelaar en kreeg het zo te horen

Ik vroeg me ook al af of dat wel mocht, maar schijnbaar niet dus..