Ah dat is fijn Tamara! Nou leuk toch een bord verkocht terwijl er nooit een bord te koop is geweest haha.
hmm Jildau balen....
Hier in spanning, morgen nog 2 bezichtigingen. Ben benieuwd ook naar de mensen die donderdag zijn wezen kijken. Ik vermoed dat het nu toch niet al te lang meer gaat duren en dat we het wel op korte termijn verkocht krijgen. Maarja...... en dan.......
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 09-05-14 22:10
Fijn dat het is gelukt Tamara met het tijdelijk onderkomen! Niet via een park maar via van die verhuurders voor tijdelijke woonruimtes? En bord verkocht ook al op het raam, ze zullen wel denken in de buurt. Zo ging het hier ook, meesten wisten niet eens dat het te koop had gestaan, hier had dat bord er ook niet gestaan, het ging ook te snel.
Tamara
Geplaatst: 09-05-14 23:05
En nu al wat gehoord Jildau?
Neon we hebben het eerst 2 maanden zelf te koop gehad met A4-tjes op het raam, dus mensen wisten wel dat het in de verkoop ging. Maar ze zijn wel verbaasd dat het zo snel ging, wij ook trouwens
Heb dat chalet idd via marktplaats gevonden, op een park maar van een particulier. Kwam een hoop tegen toen ik eens goed ging zoeken
Shiloh
Geplaatst: 09-05-14 23:19
Haha, vind het wel geniaal eigenlijk, een verkocht bord, zonder ooit een te koop bord te hebben gehad!
Fijn dat jullie een mooie oplossing hebben gevonden Tamara!
Ik zit inmiddels tussen de ingepakte dozen. Morgen verhuizen! Moet nog mega veel klussen, maar er is voldoende af om over te gaan. Toch wel raar, heb bijna 8 jaar in Wageningen gewoond, hier mijn studie gedaan en alles en morgen ga ik dan naar een andere stad.
Mijn laatste nacht in het studentencomplex waar ik al die jaren gewoond heb dus. Als kers op de taart mag ik nog 1 keertje meegenieten van de herrie, geschreeuw en muziek van een huisfeest bij 1 van mijn vele buren....
Gaaf dat verkocht bord zonder te koop bord mijn te koop bord moest twee keer vervangen worden toen die twee jaar na elkaar wegwaaide in de herfststormen..
@Shiloh, heerlijk zeg! Wat een opluchting zal dat zijn. Neem je een opname mee van de nachtelijke geluiden als herinnering
Sorry dat ik zo weinig heb gereageerd We zijn druk aan het klussen. Badkamer,keuken,openhaard en de vloer zijn er allemaal uit. Behang is er overal van af.
Vandaag is de stucadoor begonnen!!
En 16 juni komen ze de badkamer en keuken leveren In de tussentijd alvast wat kleine dingetjes doen en de tegelvloer erin leggen.
Ooh wij zijn vrijdag eindelijk na het 17e huis ofzo, zo ontzettend verliefd geworden op een huis. Ik ben nu als de dood dat het voor onze neus weggekaapt wordt. Het staat pas 2 weken te koop en het stikt van de bezichtigingen.
We willen nog een 2e bezichtiging en daarna meteen een bod doen, maar het lukt amper om een bezichtiging in te plannen. Ik ben zo nerveus hiervoor.
We hebben al zoveel pech gehad...
Sym, wat een fijne ontwikkelingen! Hoe waren de bezichtingen?
Charaz, wat een prachtige keuken!
Helga, ik ben benieuwd naar je foto's!
Shiloh, ik snap dat het dan extra fijn is om te verhuizen ja, pfoei!
ow spannend loess, ik hoop dat het gaat lukken! veel succes!
shiloh succes met verhuizen!!
sym, heb je al reactie op de bezichtigingen?
nou, wij hebben gisteren een boel spulletjes uit het huis van mn moeder kunnen opruimen en weg doen/verkopen. de rest wordt door de kringloop opgehaald, dus als het goed is is het komend weekend leeg! dat zou fijn zijn. ik zou blij zijn als dit ook weer achter de rug is hoor.. ik heb er echt geen zin meer in. de onzekerheid (nog steeds haha).. ik hoop dat we snel naar de notaris mogen.
Tamara
Geplaatst: 12-05-14 17:38
Owwww ik duim Loes, spannend zeg! Linkje via pb?
Wij hebben weer 3 bezichtigingen staan deze week, waarvan eentje écht heel interessant is. Vrijstaand huis met flinke garage en grote tuin. Zal volgens de omschrijving en de foto's wel wat aan gedaan moeten worden om het naar de hedendaagse maatstaven te krijgen, maar hoop dat het meevalt. Zo op het oog badkamer, keuken, vloer en een uitbouw, maar als er overal enkel glas in zit, er bouwtechnische problemen zijn of de isolatie is niet in orde wordt het wrs te duur... Ben benieuwd!
Oeh wat spannend Loess! Ik hoop voor je dat het lukt! Duimen draaien!
Onze bezichtigingen.... tsja, één stel heel erg enthousiast, zouden het wel willen kopen maar moeten hun eigen huis nog te koop zetten..... Van de andere twee waren de vrouwen enthousiast omdat ze iets met paarden hadden, maar de mannen waren niet zo enthousiast. Dus schiet niet op allemaal. Wel is de makelaar met de overbuurman over het bosje wezen praten, goed bod voor het bosje gekregen. Ook is hij met buren over het weiland wezen praten. Is nog even afwachten maar 1 buurman die gaat dat echt wel kopen. Onder voorbehoud van verkoop woning. Dus nu is het nog spannend of die eerste geïnteresseerde partij een fatsoenlijk bod op het huis gaat doen. De enthousiaste kijkers waren de mensen die ook al interesse getoond hadden. Voorlopig zitten we nog steeds in spanning en wachten voor de zoveelste keer maar weer af..... jammer van die lui die hun eigen huis nog te koop moeten zetten. Het kan snel gaan, maar dat kan ook lang duren, geen idee wat voor soort woning het is.
Nee... grrr... ik ben bang dat er al een onderhandeling gaande is ofzo . Erg naar! Ik als controlfreak, word hier helemaal gek van .
Lijkt me ook heel moeilijk huis van je moeder. Zo veel emoties en dan komt er ook nog zo veel 'zakelijk' geneuzel bij.
Spannend Tamara! Jullie zijn ook al best veel huizen gaan bekijken of niet? Linkjes deel ik in dit stadium even heel flauw niet . Ik vind het te spannend haha.
Ooh Sym, er zit wel zeker schot in de zaak dus. Ik duim voor jullie dat het allemaal snel geregeld kan worden. Mijn ouders hebben dat ook. Er is 1 partij die hun huis heeel graag wil kopen, maar hebben het eigen huis nog niet verkocht...
Tamara
Geplaatst: 13-05-14 12:20
Ja wij hebben er helaas al heel wat gehad... Dachten het eerste huis wat we gingen kijken te gaan kopen maar dat was het toch niet... Durf niet te gaan tellen hoeveel het er zijn
Snap dat je het niet wilt delen Ik duim voor je dat het lukt, dan ben ik uiteraard reuzebenieuwd!
wij hebben het bieden telefonisch afgehandeld, als het goed is zal een makelaar op dat moment direct aangeven of er al wel of niet een bod is gedaan... als ze netjes zijn , zullen ze eerst dat biedproces afhandelen om bij stuklopen pas met jullie bod verder te gaan, maar zullen ze de tegen partij en de verkopers wel op de hoogte brengen van jullie bod (de andere partij niet over de hoogte van het bod, de verkopers meestal wel van de hoogte van het bod van jullie)
mochten meerdere partijen tegelijk een bod doen, dan is het aan de verkopende partij (in overleg met makelaar) met wie ze in eerste instantie aan de gang gaan. maar er speelt meer mee dan puur een bod, stel dat drie mensen semi tegelijk een bod doen en 1 van die partijen is vrij om snel te handelen(dus niet eerst nog een huis verkopen etc, maar puur ene kwestie van financiering regelen en gaan) partij nummer twee moet nog een huis verkopen en partij nummer drie is veeleisend wat betreft oplever datum dan zal degene die vrij is om snel te handelen en evt niet te veel eisen heeft met de datum vaak toch voorrang krijgen...
tegen elkaar op laten bieden is niet echt netjes en word meestal niet gedaan door makelaars, druk zetten dat er veel kijkers zijn en interesse is wel .
Dankje voor de toelichting Sonja_VR. Dit helpt! Goed om te weten, wij kunnen namelijk heel snel handelen. We hebben geen huis te verkopen, opleverdatum is wat ons betreft niet heel belangrijk en we hoeven slechts op 1 half salaris een hypo, dus dat lijkt me ook niet het lastigste. Telfonisch lijkt dan voor ons de snelste en efficientste manier.
Het is dus handig en verstandig dit reeds aan te geven bij het doen van het telefonisch bod? Hebben jullie hierbij dan ook de ontbindende factoren genoemd, of deze nagezonden in de mail? Of som je ze gewoon op in het gesprek?
Ik weet toevallig zeker dat er echt veel interesse is, de broer van een vriendin woont er zo ongeveer naast en heeft contact met ze (ze weten overigens niet dat het om ons gaat). Mennn wat vind ik dit spannend! Hoop zo dat er geen bod eerder dan ons gedaan wordt.
Als je zo veel interesse hebt dan zou ik als ik jou was dat gewoon heel erg duidelijk tegen de makelaar vertellen en wel NU.
Voor je het weet zijn ze inderdaad serieus met een ander bezig, dan is het wel handig als jij aangeeft dat je in principe ook zeer serieus bent èn je er zo goed voor staat qua snel handelen
Dan zit je nog nergens aan vast maar weten ze wel dat die bezichtiging van vrijdag niet alleen maar voor de gein is zeg maar.
Sonja_vR
Geplaatst: 13-05-14 17:12
idd, dat zou ik dus ook wel doen , aangeven hoe serieus jullie zijn en er geen zaken zijnw aar jullie rekening mee hoeven te houden in de zin van verkoop of afhandeling van vorige woning oid.
nu was dat bij ons een ander verhaal, de makelaar wist sowieso hoe wij er in stonden, was niet het eerste huis wat we bij hem bekeken ... wij hadden zelfs nog soort van tegenwerking waarbij er niets mogelijk was qua toegang tot de woning voor een bouwkundige keuring , dat kon echt pas na de open huizen route (ze hadden gehoopt op meer interesse) op de maandag na de open huizen route dus een afspraak gemaakt, laat ie mij en de bouwkundige binnen "jullie redden je wel he?" en weg wassie dat had idd echt niet gelukt in die week voor de open huizen route
Hmmm... We hebben al aangegeven zeer geinteresseerd te zijn. Ik heb ook duidelijk aangegeven graag een 2e bezichtiging te willen voor er andere bezichtigingen zijn.
De makelaar kon niet eerder dan vrijdag. Ik weet natuurlijk niet of ze het naar einde vd week doet omdat er andere kandidaten zijn of wellicht al onderhandeling. Dat zullen we vrees ik nooit weten. Maar daarvoor moeten we nu maar even afwachten....
sja, het zal ook niet het enige huis zijn wat ze in de portefeuille hebben denk ik ? dat ze nu geen tijd hebben voor het eind van de week uit kan ook gewoon komen doordat er veel andere huizen ook nog wat kijkers hebben ... hier fingers crossed voor jullie in ieder geval
Pfff, wij hebben net weer een woning bekeken. Is eigenlijk volledig naar onze smaak, maar er zijn twee nadelen. Het huis heeft maar twee slaapkamers (wel ruime), dit is uit te bouwen door middel van een vaste trap en een dakopbouw. We zijn op aandringen van de makelaar zo brutaal geweest om verderop in de straat aan te bellen bij mensen met zo'n dakopbouw om te zien hoeveel ruimte dit oplevert. Dit is aanzienlijk, dus hier zouden we direct voor kiezen en hier is ook de financiële ruimte voor. Daarnaast is de woonkamer zo ingedeeld dat ik de zithoek lastig vind. Zoals het nu is ingedeeld met meubels is eigenlijk de enige optie, maar dat betekent dat je er hooguit een kleine hoekbank kwijt kan. De ruimte naar de tv is eigenlijk te groot zoals het nu staat. Lastig lastig!
Thanks Sonja! Nee, ze heeft op het moment erg veel in de portefeuille. En hoorde ook al van de makelaar van mijn ouders dat het erg druk is op de markt in het dorp waar wij zoeken op het moment.
Hmmm georgette, lastig. Klinkt zo op je woorden niet als HET huis. Wel goed dat je bent gaam kijken.
Hebben jullie overigens bij de buren aangebeld voor het doen van een bod?
Jildau
Geplaatst: 13-05-14 19:24
juval schreef:
en Jildau, al nieuws?
Jup wij hebben een huis!!
Tamara
Geplaatst: 13-05-14 20:15
Jildau schreef:
juval schreef:
en Jildau, al nieuws?
Jup wij hebben een huis!!
Gefeliciteerd!!! Super joh!
Georgette is er geen mogelijkheid om de woonkamer nog aan te passen/verbouwen?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 13-05-14 20:36
Even een egopost. Ik heb even bewust niets van me laten horen omdat het slechte nieuws nog even teveel zeer doet. We hadden de hypotheek zo goed als rond (zaten echt in de afrondingsfase) maar mijn vriend kreeg op het allerlaatste moment te horen dat het slecht gaat met het bedrijf waar hij voor werkt. Er moesten mensen uit, en daar zat mijn vriend helaas bij. Hij is dus ontslagen en daarmee zijn we ook ons droomhuis kwijt. Aan de andere kant is het maar beter dat het nu gebeurd ipv wanneer je aan je hypotheek vast zit. Dan was de schade niet te overzien geweest. Maar ja, het blijft zuur... Hij is inmiddels alweer druk aan het solliciteren, maar de zekerheid is weg, dus we durven het niet meer aan.