Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:29

_Nelleke_ schreef:
Ja Phormicola dat zal ongetwijfeld nog efficienter zijn!

Takkie_muis, je moet toch eten? Wil of geen wil ik moet toch koken om een beetje een gezonde maaltijd op tafel te zetten voor m'n vriend en voor mezelf. :)

Voor mezelf koken is niks aan , kook graag voor mensen. Maar als ik moe ben dan zit er niks in , heb altijd een kliekje voor nood maar daar heb ik dan geen zin in. Boterham en mooi geweest

_Nelleke_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:53

Oh zo! Ik kook wel altijd braaf voor mezelf en dan 1 portie in de koeling of vriezer. Vriendlief warmt vaker iets op dan ik want vliegt veel voor werk en is dan op rare tijdstippen thuis enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 06:08

Ik ben wat minder braaf ,als ik moe ben eet ik al amper. Laat staan koken :o , dat is een nadeel van op mezelf

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 07:38

Wij hebben hier een gratis ontbijt deze ochtend van de Appie :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:02

Ik weet niet of er mensen in de buurt van Strijen wonen. Maar daar mag je dit weekend bij een boer gratis sperziebonen plukken.
Na het weekend worden ze nl onder geploegd

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 09:32

Ik las idd dat er nog zo'n 60.000kg hangt, zonde hoor....

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:06

Voedselbank??? Vorige week stonden ze hier bij de supermarkt te vragen of we wat wilde kopen voor hen. Dus lijkt me een superoplossing.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:07

nientje78 schreef:
Wij hebben hier een gratis ontbijt deze ochtend van de Appie :D

Beetje jammer moest 8 uur werken xd

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:13

De lokale voedselbank was idd al ingelicht. Maar die halen er ook geen 60000 kg af ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 12:25

De locale voedselbank had zelfs afgebeld omdat ze van een groothandel 100 kisten hadden gekregen

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:01

Weet een van jullie waar je het goedkoopst potten groente kan kopen?
Ik dacht dat Jumbo altijd de goedkoopste was maar daar heb ik me toch in vergist _O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:04

Het ligt eraan wat voor een groente. De witte billetjes in het groene gras (witte bonen met snijbonen) zijn bij de Jumbo het goedkoopst. Althans, van de supermarkten bij ons in de buurt. Maar andere dingen zijn soms weer bij de Lidl of Appie goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:32

Groene billetjes in het gras :') (favoriete groente ) , ik haal het alleen in de aanbieding. Liefst bonduelle die kleine blikjes ^^

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:46

takkie_muis schreef:
Groene billetjes in het gras :') (favoriete groente ) , ik haal het alleen in de aanbieding. Liefst bonduelle die kleine blikjes ^^

Ik geloof dat die aankomende week in de aanbieding zijn bij de albert heijn, 2e halve prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:02

Carrera97 schreef:
takkie_muis schreef:

Ik geloof dat die aankomende week in de aanbieding zijn bij de albert heijn, 2e halve prijs.

Oeh ik krijg geen folders kijk het maandag altijd , nu is het pay week volgende week kan ik even inslaan. Zal zo eens kijken , blikjes kosten in feite niks. 90 cent ongeveer per blikje , rond de 6 euro per week :)

En vlees kan ik weer inslaan :D

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:29

Ik zat toevallig al op de ah site te kijken en daar stond het al :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:28

Groente in potjes koop ik altijd bij de AH. De euroshopper potten met sperzieboontjes zijn bijna 700 gram en kosten 79 cent en de erwtjes/worteltjes zijn ook zo groot en kosten nog geen euro. Wij krijgen zo'n pot altijd net op met ons drieën (ik, vriendlief en de hond :Y) ), maar je kan er ook makkelijk twee dagen van eten, en het potje zelf bewaar ik om groente uit de moestuin in te maken. Zijn ze ideaal voor.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:39

Maar wat maak je dan met zo'n potje of eet je gewoon potgroente naast je aardappelen en vlees of iets dergelijks?

Ik gebruik wel blikbonen enz. voor door de chili bijv. maar zo los kan ik me er niks bij voorstellen. Ohnee, dat is niet waar want rode kool eet ik wel uit pot. Maar dan in een ovenschotel. Dus alsnog door een gerecht en niet los. :+

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:27

Hier bespaard bij de Jumbo.
5kg aardappels anderhalve euro. En een gratis tas groente ivm slecht product.
Hierin zat: zakje bospeen. Komkommer. Krop sla. Witlof. Stoplicht paprika's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 01:44

Ik gooi het ook door de rijst etc , heb in de vriezer nog tuinbonen en gaat door alles. Moeilijke eter kwa groente en op mezelf kan ik het zelf lekker bepalen :P , blikje spinazie door de pannenkoeken bijvoorbeeld.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:57

_Nelleke_ schreef:
Maar wat maak je dan met zo'n potje of eet je gewoon potgroente naast je aardappelen en vlees of iets dergelijks?

Ik vind ze tussendoor heel lekker :9
En die dingen zijn al voorgekookt dus kan je zo uit de pot eten.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:06

Op inspiratieloze dagen maak ik een potje met vlees en gebakken aardappels.
Verder gebruik ik ook graag de bonen voor bijv Chili con carne of op een tortilla. Verder eigenlijk altijd vers.

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:48

Ik moet zeggen dat ik niet eens kijk bij de potjes en blikjes. Als ik niet vers koop is het altijd diepvries.

Over diepvries gesproken! Ons kleine koelkastje besloot er gisteren mee te kappen. Dat kwam niet heel erg gelegen, een kind is duur :+ Maar goed, voor 200 euro een mega ding gekocht, tweedehands, met drie vrieslades *\o/* Nu kan ik dus die 200 euro terug bezuinigen door in te vriezen :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:07

Ik doe de potjes inderdaad meestal gewoon naast de aardappelen erbij :) Prima te eten, zeker met een sausje. Maar ik doe ze ook wel wokken, of in een ovenschotel verwerken bijvoorbeeld. Voordeel van potjes vind ik dat ze geen plek innemen in mijn overvolle vriezer.. Ik zet ze in de kelder er ze zijn heel lang houdbaar, dus je kan makkelijk een kleine voorraad aanleggen.

Maar wij zijn er wel over aan het denken om toch een tweede vriezer aan te schaffen voor in de kelder. Zeker als we volgend jaar veel groente uit eigen tuin hebben lijkt me dat handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:32

Vers is alleen geen doen, paprika ui courgette etc eet ik niet bah. En vriezer ligt vol , dus potjes zijn ideaal !