Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:45

Een gipsplaat verplaats je niet 1-2-3 die wegen ong. 30/35 kilo! én ze zijn snel beschadigd als je ergens tegenaan botst.
Een houten plaat (bijv. multiplex van 10 mm) is een hele plaat 22 kilo, maar wordt gehalveerd een stuk handzamer en lichter :) Echter wel kans op kromtrekken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:50

Gipsplaten wegen geen 30 kilo. Afhankelijk van het formaat een keer 10-15 kilo. Ik heb er zelf twee aan de muur hangen met een mooi behang erop, die wegen 7 kilo per stuk.

En ik geef maar een mogelijkheid, he. Net als jij met je gordijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

Een standaard gipsplaat van 260x120 cm (3.12 m²) met een dikte van 12,5 mm, komt het totale gewicht op ongeveer 31-39 kg. Als je kleiner gaat (of iets dunner) worden ze natuurlijk lichter, maar we hadden het hier wel over kompleet muurdekkend meen ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Volgens mij zijn de standaard gipsplaten bij de Gamma/Karwei/Praxis 260x60. Verwarring, dan denk ik, want ik heb het nooit over muurdekkend gehad, als je een hele muur wil voorzien van panelen, dan ben je er met 260 x 120 niet, en met 260x60 helemaal niet.

Anywho. Een behangpaneel/behangpanelen zijn een optie als je niet wil/kunt/mag boren in de muren, maar toch iets ertegenaan wil.

@Eloya, ik heb zelf dus twee behangpanelen, wel op een kortere muur dan jij hebt, maar voor het idee:

Afbeelding

Deze zijn 200 cm bij 60 cm per stuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

Ik had van Eloya begrepen dat ze iets met de hele muur wilde doen, maar niet verven.
Maar ook dat er een airco op komt te hangen, dus dan wordt het qua 'hele wand' ook al een heel ander verhaal.
2 losse panelen zou dan idd een oplossing kunnen zijn.