Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:09

Ik heb mijn toeslagen van vorig jaar uitbetaald gekregen *\o/*

Had via de site al doorgegeven wat mijn inkomen is

bijna 850 euro terug :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:39

Varekaj schreef:
Voor de draad op de weide heb ik een ghallager met zonnepaneel. Kost wat in aankoop maar werkt prima. En bovendien verplaatsbaar, heel handig bij strookbegrazing.
Of als je enkel een metalen poort onder stroom wil zetten om overklimmende kinderen/bezoekers te weren :+

bij mij zit hij in de schuur en alles zit erop. Paddock moet echt dag en nacht onder stroom ivm mijn liefste merrie die weinig onder de indruk is van omheining zonder stroom :P

Purny wat fijn voor je, beste berg geld!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:50

Ik ga er een nieuwe laminaatvloer van kopen. Moet nog een paar dingen in mijn huis doen.
Heb heel braaf 400 euro naar de spaarrekening gegooid

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:23

Wij steken het in de grote verbouwing van ons huis. Vandaag over 5 weken gaat de schop in de grond!!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:35

Goed bezig Purny +:)+ . Mooi bedrag ook :$ .

Toch spannend hè PSvanLot zo'n verbouwing.
Ik ga 20 mei de nieuwe badkamer(s) indelen en materiaal en tegels. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus heb echt geen idee wat mij te wachten staat.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:32

purny schreef:

Dat is al snel, ik zag dat ik mijn zorgtoeslag vorig jaar begin Juni teruggekregen heb, dus ga daar nu ook maar vanuit. Verwacht dit jaar ongeveer 300 euro terug te krijgen :D
Ik weet nooit precies wat mijn jaarinkomen is, dus heb die altijd te hoog ingeschat staan, zodat ik altijd wat terug krijg

Heb wel al mn definitieve aangifte en belastinggeld terug, dat was ook een leuk zakcentje

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 17:53

Faelynn schreef:
purny schreef:

Dat is al snel, ik zag dat ik mijn zorgtoeslag vorig jaar begin Juni teruggekregen heb, dus ga daar nu ook maar vanuit. Verwacht dit jaar ongeveer 300 euro terug te krijgen :D
Ik weet nooit precies wat mijn jaarinkomen is, dus heb die altijd te hoog ingeschat staan, zodat ik altijd wat terug krijg

Heb wel al mn definitieve aangifte en belastinggeld terug, dat was ook een leuk zakcentje

Dat komt omdat ik hem zelf heb gewijzigd naar het inkomen op mijn aanslag. Anders had ik ook nog 2 maanden moeten wachten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 18:03

Super fijn Purny *\o/*

Ben zo blij dat ik geen verbouwingen in het vooruitzicht heb, dus iedereen sterkte met de verbouwplannen en vooral... die uitvoering := :$ ^)

Vandaag weer een gesprek voor een opdracht... het ziet er goed uit maar heb de opdracht nog niet. Als ik hem krijg kan ik weer helemaal als zelfstandige werken. Lijkt me zalig. Heb dat eerder een flinke tijd gedaan maar ben daar toen op enig moment mee gestopt ivm huwelijksperikelen en later scheiding plus de financiële rompslomp die daarmee gepaard gaat. Nu is de financiële rompslomp al weer enige tijd op orde dus ik durf die stap nu wel weer aan. Heb al 2 opdrachtgevers, dan die 3e erbij en kan ik 'echt' weer los ... hoop het zo!

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 18:13

Ik heb stroom en gas van vrij op naam.Heb de zonnepanelen gekocht/huurt weet niet hoe je dat wil noemen maar zit nu best laag in m’n maandbedrag in vergelijking met andere mensen in m’n omgeving.Mn maandbedrag was wel automatisch verhoogd toen de prijzen stegen maar kreeg met m’n jaarafrekening vorige maand weer behoorlijk wat terug.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 19:28

VanHuisUit schreef:
Super fijn Purny *\o/*

Ben zo blij dat ik geen verbouwingen in het vooruitzicht heb, dus iedereen sterkte met de verbouwplannen en vooral... die uitvoering := :$ ^)

Vandaag weer een gesprek voor een opdracht... het ziet er goed uit maar heb de opdracht nog niet. Als ik hem krijg kan ik weer helemaal als zelfstandige werken. Lijkt me zalig. Heb dat eerder een flinke tijd gedaan maar ben daar toen op enig moment mee gestopt ivm huwelijksperikelen en later scheiding plus de financiële rompslomp die daarmee gepaard gaat. Nu is de financiële rompslomp al weer enige tijd op orde dus ik durf die stap nu wel weer aan. Heb al 2 opdrachtgevers, dan die 3e erbij en kan ik 'echt' weer los ... hoop het zo!

Ik krijg echt rillingen als ik de planning zie die de aannemer mij gestuurd heeft... Maar ik ga er vanuit dat hij weet wat hij doet ;)

Duim voor je dat je de opdracht krijgt!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:02

Ik duim ook!

Mijn auto vandaag voor het eerst voor APK. Apk kwam hij goed doorheen maar met onderhoudsbeurt en airco beurt etc etc kom ik toch nog boven de 500 euro uit.
Dan kan je zeggen die skip ik, maar ja moet toch een keer gebeuren.
Hoop dat ze m ook even wassen voor dat geld. :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:14

Toch altijd weer een duur grapje, die auto’s.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:55

Ja ik zie er ook tegenop _/-\o_

Mijn volvo v60 moet in augustus maar dan wil ik ook distributie enzo laten doen.
Als er niks geks uit de APK komt ben ik rond de 1200 kwijt -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 14:10

Ik was met mijn simpele Peugeot ook al ruim 800 Euro kwijt... was zo'n beurt inclusief remschijven vervangen enzo :$ maar wat je zegt, het moet wel anders kom je voor nog hogere kosten. Die van mij is nog vrij nieuw, breng hem dus naar de dealer, had vroeger een 'mannetje', die was wel goedkoper en deed er vaak slooponderdelen op. Maar dat vind ik voor deze auto zonde.

Dinsdag weer een gesprek met die mogelijke opdrachtgever, ik heb een voorstel gedaan met wat ik voor ze kan betekenen en ze zeiden dat ze 'spijkers met koppen wilden slaan'.
Dus :) spannend.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:27

Oeh spannend inderdaad!

Wij hadden vandaag het gesprek met de boekhouder, we dachten nog, nou, die inkomstenbelasting die nog te betalen was, valt mee (we hadden op het dubbele gerekend), maar helaas had mijn man een foutje gemaakt in de BTW aangifte en moeten we alsnog 3000 euro extra aan de belasting betalen :') Zo jammer :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:55

O dat is helemaal een hoop geld Babsiej.
Ja dat heb ik dus ook vanhuisuit. Ik heb maar een aygo maar wil niet over 3 maanden stil staan. Mijn ex was automonteur en altijd super laks met alles. Ik reed dus ook altijd in auto’s met lekke uitlaat en dat soort dingen. Dus ik ben daar nu nogal precies in. Net als dat ik vind als er iets in zit moet het ook werken zeg maar.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:59

Sinds de apk lopen we nog te klooien met de auto.

Sensor stuk,andere sensor gaat uiteraard stuk op het moment dat de andere is gemaakt :+

Morgen gaat de auto weer heen. Hopelijk zijn we er dan een tijd van duur onderhoud af.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 18:54

Wat een gezeeeeeuuuuur Daan :(:)
En da's ff slikken Prairy }>

Citaat:
Mijn ex was automonteur en altijd super laks met alles. Ik reed dus ook altijd in auto’s met lekke uitlaat en dat soort dingen. Dus ik ben daar nu nogal precies in. Net als dat ik vind als er iets in zit moet het ook werken zeg maar.

Die ex van mij was werktuigbouwkundig ingenieur denk je, die snapt hoe het werkt met auto's maar nee }:0 altijd van die K-auto's, oud, opknappers, oldtimers die dan niet werden opgeknapt of half. Gek werd ik ervan. Op enig moment heb ik dus zelf wat gekocht, en nu dus deze vrij nieuwe. En ik ben net zoals jij Sam (waren we zussen :') alles moet het doen ik wil het netjes en heel. Als het even kan komt er ook never nooit meer een oude auto, deze gaat gewoon ingeruild worden als hij 5 of 6 is of 100.000 heeft gelopen voor weer iets vrijwel nieuws of er komt er geen meer (maar dat weet ik nog niet zeker :P ).

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:56

Samantha_ schreef:
. Mijn ex was automonteur en altijd super laks met alles. Ik reed dus ook altijd in auto’s met lekke uitlaat en dat soort dingen. Dus ik ben daar nu nogal precies in. Net als dat ik vind als er iets in zit moet het ook werken zeg maar.

Mijn vriend werkt ook in de sector. Juist super handig hier... Als mijn auto een onderhoud nodig heeft, pakt ie m een dagje mee naar het werk en fixt het onderhoud daar. Een tijdje terug ook mijn distributie riem moeten laten vervangen. Prijs gevraagd in de garage, zat rond de 1000€. Vriend heeft de stukken zelf besteld en ik denk dat we met 250€ rond waren.

Volgen jullie het nieuws een beetje? Als Europa die gastoevoer volledig wil dichtdraaien dit jaar, zitten we nog wel een tijdje met gigantische prijzen voor zowat alles vrees ik....

Ik heb vandaag een lokale groentenboer hier in de buurt 'ontdekt'. Hij verkoopt alleen op woensdagnamiddag vanaf de boerderij. Maar boy, daar ga ik nog naartoe :D Paprika's 1€ per kilo, tomaten 1€ per kilo, courgetten 0,5€ per stuk, aubergine 0,5€ per stuk. Dat is echt heeeel goedkoop ten opzichte van de supermarkt. Én vers _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 20:21

Kijk da's 'n goede kerel die jij hebt _/-\o_

En een fantastische groentenboer :j

Vandaag voor de 7e keer in 5 maanden bij de tandarts en *\o/* ik mag nu weer gewoon over een jaar terugkomen. Wat een opluchting. En wat een geld ben je kwijt als je echt iets hebt met je kiezen / kaak.... ik ben goed verzekerd maar dit was toch nog 700 Euro buiten mijn verzekering om ^) het was ruim 1300 Euro bij elkaar ... ten gevolge van hele fikse kaakontsteking, 3 wortelkanaalbehandelingen plus herstel kies / vulling of hoe je het wilt noemen, 3 controles en nog 2 andere gewone vullingen.
En dat terwijl ik echt keurig elk jaar naar de tandarts en mondhygiënist ga... gevalletje botte pech dus.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:39

O ja wij zijn echt zussen haha. Mijn auto kocht ik toen die 5 jaar was, nu dus 7 jaar. Maar houdt m nog wel even.

O dat is handig Florenc! Scheelt inderdaad een hoop geld dan.

Zo dat zijn mooie prijzen voor groentes! Fijn!

Wow dat is een pittige tandarts rekening zeg. Zo belachelijk duur allemaal.

Ik ben gisteren naar mondhygienist geweest, dat doe ik inderdaad ook elk half jaar net als tandarts controle.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:44

Mijn eerste auto was een smart. Ik was in die tijd nogal rebels en heb het motorblok opgeblazen op de snelweg.
Ik weet nog goed dat ie steeds langzamer ging. En dat ik ging tanken.
Tweede auto was een suzuki van 24 jaar.
Heeft het nog 6 jaar gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:48

Handig zo'n automonteur.
Bij mijn man zijn auto gaat het klepje om te tanken niet meer open dus die moet ook naar de garage, het is een jonge auto dus hoop dat het garantie is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:49

vanhuisuit, wat zuur joh met je tanden!!

Ik rijd een redelijk nieuwe Kia, nu twee keer gekeurd/beurt gehad en gelukkig geen gekke dingen.
Mijn vriend rijdt een Ford Fiësta van 19 jaar oud. Hij heeft hem nu 5 jaar en altijd foutloos door de APK... De laatste 2 jaar loopt hij nog maar een tiental km per maand, maar verkopen doen we maar niet. Veel te fijn autootje voor erbij.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:49

Tandzorg is waanzinnig duur -O-
Alle zorg eigenlijk… Bizar als je kijkt wat je per maand al moet betalen.

In mijn auto moet ook alles het doen. En ook netjes naar de dealer want is nu 5,5 jaar geloof ik.
Wil hem nog wel een poos rijden. Dus onderhoud is best belangrijk.

Die groenteboer :oo dat het nog bestaat !!