Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
CCCCC schreef:Zoals ik het begreep van onze hypotheekadviseur, betalen de huidige bewoners de aanslag over 2021 en betaal je dit idd terug (naar rato) tijdens de overdracht. Bij ons is hiervoor 800 euro gereserveerd in de hypotheek..
Amethyst_ schreef:CCCCC schreef:Zoals ik het begreep van onze hypotheekadviseur, betalen de huidige bewoners de aanslag over 2021 en betaal je dit idd terug (naar rato) tijdens de overdracht. Bij ons is hiervoor 800 euro gereserveerd in de hypotheek..
Dus dat moet dan vooraf al gereserveerd zijn? Of gebeurd dat niet automatisch? Is dat een bedrag wat je bij de notaris moet aftikken, of betaal je dat via de hypotheek terug? Sorry voor alle vragen, ik ben met cijfers/geld nooit zo goed
SimoneeM schreef:Dat hoeft niet natuurlijk, als ze veel eigen geld hebben. Als je je eigen woning met heel veel overwaarde hebt verkocht kun je flink inleggen natuurlijk (of gewoon hard gespaard hebben/geld van ouders etc.)
CairnTerrier schreef:SimoneeM schreef:Dat hoeft niet natuurlijk, als ze veel eigen geld hebben. Als je je eigen woning met heel veel overwaarde hebt verkocht kun je flink inleggen natuurlijk (of gewoon hard gespaard hebben/geld van ouders etc.)
Uiteraard, maar nog meer bijleggen dan dat je hebt gedaan boven die 24% is wel fors
Amethyst_ schreef:CCCCC schreef:Zoals ik het begreep van onze hypotheekadviseur, betalen de huidige bewoners de aanslag over 2021 en betaal je dit idd terug (naar rato) tijdens de overdracht. Bij ons is hiervoor 800 euro gereserveerd in de hypotheek..
Dus dat moet dan vooraf al gereserveerd zijn? Of gebeurd dat niet automatisch? Is dat een bedrag wat je bij de notaris moet aftikken, of betaal je dat via de hypotheek terug? Sorry voor alle vragen, ik ben met cijfers/geld nooit zo goed
ChantalSmook schreef:Overigens worden sommige huizen bewust laag ingezet ook toch? Dus dan is 24% overbieden veel. Maar stel met dat huis in boskoop als het al de 250 aan kan tikken qua taxatie dan is het ineens nog maar 10% overbieden bijvoorbeeld? Dan is een aankoopmakelaar die zicht heeft op de markt waarde? Of denk ik dat zo verkeerd.
Animal schreef:Huis was 225.000 en er is 280.000 op gebodenMeer dan 24% dus.
Wij hebben wss ook ongeveer een ton overwaarde en ook nog wat spaargeld. We kunnen 280.000 ook wel betalen, zelfs als het op 200.000 getaxeerd zou worden. Alleen vinden we dat gewoon echt te duur voor dat huis.
We zoeken zo rond een vraagprijs van 250.000 (dan kunnen we nog overbieden), met een werkplaats/schuur(van min. 20 m2) erbij. Deze had een schuur van 33 m2, in perfecte staat. In deze schuur willen we een klein bedrijfje starten. Qua woonhuis niet veel eisen. Minimaal 90 m2 en een tuin is leuk. Liefst wel met een redelijke keuken en badkamer en geen hele grote herstelwerkzaamheden. Binnen 45 minuten rijden vanaf Utrecht en binnen 45 minuten vanaf Leiden. Een aantal jaren terug zou dit prima te realiseren moeten zijn.
Edit: het ging om dit huis: Huis in Boskoop gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/boskoop/huis- ... zijde-296/
Brainless schreef:Wij hebben een buiten de deur dekking op onze inboedel.
Als wij wat buiten kapot laten vallen (mobiel, laptop, dure zonnebril enz) is dat verzekerd.