Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ChantalSmook schreef:Wat leuk een topic over de woningmarkt. Ga hier maar eens in rond neuzen.
Ik woon nu met mijn vriend samen en wil zo graag een eigen huisje met een tuin.
Probleem is dat hij nog in zijn laatste schooljaar zit. We moeten dus geduldig afwachten tot hij klaar is. Gelukkig wonen we nu goedkoop dus probeer zoveel mogelijk te sparen en als hij klaar is en een volwaardig salaris verdiend zal het nog beter gaan.
Vind het lastig inschatten hoeveel eigen spaargeld je nou daadwerkelijk echt moet hebben om een beetje een leuk huis te kunnen kopen met alle veranderingen op de woningmarkt.
Het heeft denk ik nog niet veel zin om een hypotheekgesprek aan te gaan wat we ongeveer aan kunnen zodat we ons kunnen oriënteren en een inschatting kunnen maken met hoeveel spaargeld we nodig hebben en op wat voor termijn we kunnen gaan kopen.
Ben ook benieuwd wat de huizenmarkt gaat doen de komende twee jaar. Rente is nu natuurlijk laag maar de prijzen zijn nu ook weer relatief hoog.
Amanda schreef:Hier is alles zo snel gegaan, maar dat ging gewoon ook zo snel mee
Andere huis ga ik morgen pas voor tekenen en staat nu nog gewoon open op Funda.
Spannend Stephanie!
Bonna schreef:echter is de verkoopster echt heel lief, ze gaat meebetalen aan de cv installatie( de helft van wat de kachel anders zou kosten) en we mogen het al laten plaatsen terwijl zij er nog woont. dat betekent wel dat we nu iets dieper in de buidel moeten tasten, maar ook dat we er alsnog meteen in kunnen zonder verbouwingVoor ons wel belangrijk omdat vriendlief nu 2u enkele reis reistijd heeft per dag en we dus graag z.s.m. in de buurt willen wonen.
als de financiën rond zijn kunnen we hopelijk voor de kerst nog verhuizen
Maartje_M schreef:Een huis bezichtigen dat onder voorbehoud verkocht verkocht, mag dat wel? En wat heeft het eigenlijk voor zin voor de potentiële koper. Handtekeningen staan al dus het is niet echt dar je er makkelijk nog onderuit kan ofzo
Anouk1605 schreef:Gebruiken jullie een aankoopmakelaar? En waarom wel/niet?
Bonna schreef:Spannend Stephanie! Is een week een beetje normaal om daar te wachten? Ik zou daar wel de kriebels van krijgen en waarschijnlijk even bellen onder het mom van "is de mail goed aangekomen?"