Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:21

Wel heel lekker.. :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:07

vanaf vandaag bij de lidl de vegaburgers in de aanbieding: 2 verpakkingen voor 2,50 (normaal 1.69 per pakje). Ik heb er 8 ingeslagen :P
En bij de AH van dat troebele appel/perensap in de aanbieding voor 0.99 daar heb ik ook maar een paar flessen van meegenomen, jammie!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:35

Oh fijn die troebele appelsap vinden wij ook lekker! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:40

De vega burgers van de Lidl vind ik niet zo lekker helaas. Waren ook als slechtste getest door de consumentenbond dacht ik. Maar ik zag wel dat ze nog wat nieuwe vega producten erbij hadden. Misschien toch nog maar eens iets proberen :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:34

joyce2 schreef:
Maar wat voor bladen gebruik je dan? Want als het verse zijn is het natuurlijk makkelijker. Alleen vers is vaak een stuk duurde, dus daarom gebruik ik voor lasagne een pakje (koop altijd wanneer het 1+1 gratis is en dan inclusief de bladen).

Sorry dat ik zo binnen val, ben een stille meelezer. :D
Maar je kan die bladen die in de oven moeten garen ook gewoon koken, doe ik zelf ook altijd even voordat ik ze in de schaal doe. Ongeveer een minuutje of 6-7 en dan doe ik een paar tegelijk in de pan. Terwijl ik dan die gekookte bladen in de schaal leg en saus+mozzarella enzo erop doe kookt de rest weer dus dan kan je zo verder, duurt helemaal niet langer.
Saus maak ik met van die gepelde tomaten uit blik. Eerst een uitje fruiten en soms doe ik er geraspte wortel bij en daarna eventueel gehakt bakken en dan de tomaten erbij en een tijd laten pruttelen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:38

phormicola schreef:
joyce2 schreef:
Maar wat voor bladen gebruik je dan? Want als het verse zijn is het natuurlijk makkelijker. Alleen vers is vaak een stuk duurde, dus daarom gebruik ik voor lasagne een pakje (koop altijd wanneer het 1+1 gratis is en dan inclusief de bladen).

Ik gebruik alleen gedroogde bladen. Echt, lasagne is geen magisch gerecht :+

Ik maak het al jaren, vrienden vragen regelmatig om lasagne en tiramisu als toetje! Maar nog nooit zonder pakje gemaakt, gebruik dat altijd als basis. En zelfs met pakje heb ik nog wel eens soep (maar smaakt dan verder hetzelfde) :D

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:03

Heerlijk groentesausje voor macaroni of evt lasagne.
Staat bij mij wel 2 uur op, maar maak gelijk een pan vol.
En geef het vaak dan weg en kan dan ook nog invriezen (in zakjes)
Minimaal een kilo tomaten, een courgette, een bak champignons , 2 uien, 3 of 4 winterwortels, 1 prei (of meer) knoflook dit lekker in elkaar over laten lopen qua smaak en ik doe er dan nog provencaalse kruiden bij.
Dan gehakt rullen en er nadat je de staafmixer erdoor hebt gehaald door de saus doen en evt wat kookroom.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:08

Wat trouwens ook wil helpen als de lasagnebladen te droog/hard zijn is ze licht vochtig maken voor je ze in de oven schaal doet :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:19

Receptje van mijn lasagne. Zelf gemaakt en net weer iets anders dan de lasagnes hier! Binnekort maar weer eens maken!
• Tomaten blokjes
• Tomatenpuree
• Tomatensap
• Knoflook
• Italiaanse kruiden
• Cottage cheese
• Groene lasagne bladeren
• Bladspinazie
• Strooi kaas
• Courgette/paprika/ui
• Parmaham 6 plakken
Wok de bladspinazie tot het redelijk geslonken is. Wok de klein gesneden paprika, courgette en ui in de pan samen met de knoflook. Voeg vervolgens de tomatenpuree, tomatensap en tomatenblokjes toe. Voeg naar smaak peper en italiaanse kruiden toe. Begin met een laagje tomatensaus, stapel daarop een laagje lasagne bladeren, de helft van de spinazie, parmaham en cottage cheese toe. Maak vervolgens een nieuwe laag saus, lasagne bladeren, spinazie, parmaham, cottage cheese. Vervolgens een nieuwe laag saus. Sluit af met een laag lasagnebladeren, de rest van de tomatensaus en strooi de kaas bovenop. 30 Minuten in de oven + 5 minuten grillen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:47

ik maak nooit lasagne :P

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:40

Rampshellie schreef:
Weet iemand waar deze nog te krijgen zijn? Ik haalde ze eerst altijd bij Blokker en Big Bazar maar daar zijn ze niet meer (ik ben bij meerdere filialen geweest). En ook in verschillende supermarkten hebben ze 'm niet!
http://www.wittereus.nl/wittereuswctabs-25

Hier staan ze gewoon bij de blokker, hele dozen vol! 1 euro per pakje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:43

Gik had laatst lasagnette , met tuin en sperziebonen

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:01

DebGizmo schreef:
Rampshellie schreef:
Weet iemand waar deze nog te krijgen zijn? Ik haalde ze eerst altijd bij Blokker en Big Bazar maar daar zijn ze niet meer (ik ben bij meerdere filialen geweest). En ook in verschillende supermarkten hebben ze 'm niet!
http://www.wittereus.nl/wittereuswctabs-25

Hier staan ze gewoon bij de blokker, hele dozen vol! 1 euro per pakje.

Hmm, ik ben in totaal bij 4 Blokkers geweest en nergens hadden ze 'm! Misschien dat ie weer terug is in het assortiment. Ga dinsdag ff kijken :D. THanks.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:44

Ik heb voor deze week weer boodschappen gedaan: 50,71 bij Lidl en 36,78 bij Deen. Kan er weer ruimschoots een week mee vooruit en ook weer wat dingen voor in de voorraadlade gekocht. Afgelopen week maar 1x vlees gegeten en de rest van de dagen vega dus dat is natuurlijk lekker goedkoop. :D

Alleen nog een kratje bier halen maar daar doen we ook wel weer langer dan een week mee. :)

Ik ga hier nog goed in worden denk ik... :=

Edit: Oh en nog steeds alle dierlijke producten (incl boter, melk, eieren en vleeswaren) minimaal 2 sterren of biologisch. :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:46

Nu € 5,00 korting op een kratje Heineken bij de AH ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:52

Weekmenuutje voor deze week:

1: Noodles met (biologische) kipfilet (ik gebruik 1 kipfilet voor 2 pers.), paksoi, gember, rode peper en kokosvet.

2. Gevulde paprika met champignons, rijst, feta met komkommersalade (vega).

3. Volkoren spaghetti bolognese met 2 sterren rundergehakt, pijnboompitjes en grana padano.

4. Wraps beleggen met bolognesesaus van gisteren, paar champignonnetjes en geraspte kaas, in de oven en dan heb je een soort minipizza's + rauwkostsalade.

5. Verse spinazie met MSFC scholfilet en puree van bloemkool en aardappel.

6. Couscous met gegrilde rode ui, gegrilde rundersaucijs, verse spinazie en lente-ui.

7. Roergebakken pandanrijst met broccoli, cashewnootjes en omeletreepjes.

Ahhh tnx georgette! Laat ik nou net naar de AH gaan. :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:54

Goed bezig _Nelleke_!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:03

Wat een leuk weekmenu! Ik ben niet zo creatief met het bedenken van iets lekkers terwijl ik wel veel lust

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:06

Goed idee, ik moet ook weer aan de slag met een week menu, dat scheelt enorm.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:23

Ik maak pas een menu als ik boodschappen heb gedaan hoor. Ik ga eerst naar de Lidl, daar haal ik zoveel mogelijk en dan kijk ik wat ik aan ingrediënten heb, maak ik m'n weekmenu en dan ga ik pas boodschappen doen om de rest aan te vullen. :)

(Maargoed, dit keer hoefde ik niks aan te vullen. :+ )
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 17-10-14 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:26

Andersom bespaar je nog meer! Maar goed dat ik het leuk vind om maandag ochtend alle aanbiedingen door te spitten online :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:26

Ik weet nooit hoeveel zin ik heb om te koken , toevallig eet ik 2 dagen elders deze week

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:35

Ja Phormicola dat zal ongetwijfeld nog efficienter zijn!

Takkie_muis, je moet toch eten? Wil of geen wil ik moet toch koken om een beetje een gezonde maaltijd op tafel te zetten voor m'n vriend en voor mezelf. :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:19

phormicola schreef:
Andersom bespaar je nog meer! Maar goed dat ik het leuk vind om maandag ochtend alle aanbiedingen door te spitten online :+

Herkenbaar, ik maak ook gebruik van de reclame folder app op mijn mobiel aangezien ik geen reclame wil ontvangen in de brievenbus.

Bij mij is het ook wisselend hoeveel zin ik heb om te koken, geen zin betekent een opwarmmaaltijd of mijn vriend die dan gaat koken al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd wel weer makkelijker kook.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 19:19

@Nelleke: Ik denk dat Takkie bedoeld dat je soms ook iets uit de vriezer kan vissen ;). Tenminste, dat heb ik inderdaad ook wel! Soms heb ik zin om te koken, soms nergens zin in en dan maar wat uit de vriezer.

Zijn hier mensen die spullen kopen bij de Wehkamp? Heb nog een pasje met 10 euro erop, iemand zin om hem over te nemen voor, laten we zeggen, 7,50? ;)