Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:09

Hier is de iPhone de enige Apple in huis
Sommige apps moet je idd voor betalen maar er is ook een hoop gratis
Merk voor de rest geen problemen met de interactie tussen Apple en andersmerkige apparaten
Ik ban sinds een paar maanden van samsung naar Apple overgegaan en ik ben erg tevreden
Vind het vele fijner (en had echt al heel lang Samsung/Android )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:31

Sem_ schreef:
joyce83 schreef:
Hier ook weer eens op zoek naar een nieuwe telefoon. Ben steeds tevreden geweest met mijn samsung galaxy s3 mini en nu weet ik even niet meer waar te zoeken. Toestel begint wat trager te worden, soms gaat de batterij maar een halve dag mee zonder dat ik veel met de telefoon bezig ben. Ook krijg ik vaak de melding dat het geheugen vol is.

Op dit moment neig ik het meeste naar de LG nexus 5x 32gb.

Wat wil ik.
- in elk geval meer geheugen dan nu, meeste waar ik naar kijk start in elk geval met 16gb
- niet te groot, maatje van de huidige zou perfect zijn. (wil graag in broekzak kunnen doen)
- max 300 euro

Broertje gaf aan dan niet voor de samsung galaxy s5 te gaan omdat er wat veel klachten over waren. Verder kwam ik in mijn speurtocht ook een fijne site tegen waar veel dingen op staan wat de telefoon heeft, ook of ze een slowmotion filmpje kunnen maken maar dat kan ik niet meer terug vinden?

Ik ben heel tevreden met de Nexus 5x maar hij is wel vrij groot, past niet in mijn broekzak.

Dito haha. Al past hij gelukkig wel in mijn werkbroek.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:19

joyce83 schreef:
Is een Iphone wel handig als je verder geen apple in huis hebt? Man gaf aan dat je vaak ook voor apps moet betalen? Wat ik zie is dat deze ook 2 jaar ouder is (qua uitkomen) dan de andere telefoons?

Wat is het verschil in de samsung a lijnen en s lijnen?

Ik heb een iPhone, Android tablet en een Windows laptop! Gaat prima, gebruik mn tablet voor series en mn laptop voor school enzo.

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:25

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen maaarrr, op mijn Huawei p9 lite kan ik geen video's meer openen... ik kan blijven klikken op de video's in mijn gallerij maar ze openen niet... weet iemand hier een oplossing voor?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 00:57

iphone 5 200eur met garantie tweedehands, dat is toch gewoon oké? Iemand zei tegen mij is te duur voor iphone 5, wat vinden jullie?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:43

Ik heb een vraagje!

Ik heb de samsung galaxy J5 2016. Hier kunnen 2 simkaarten in maar waar de 2e simkaart in moet daar zit een soort klepje voor. Iemand enig idee hoe ik dat klepje eruit/af krijg?

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:10

Ik heb deze telefoon ook en ik keek net even, maar kun je die niet eruit schuiven of als een klepje openen?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:37

Jellybeans schreef:
Ik wist niet dat samsung ook de kleur rose gold had.
Wauw!!
Ik ga waarschijnlijk voor de samsung galaxy a3 2016 rosegold.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Niet met de kleur, maar over de gsm ben ik heel tevreden! :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:38

Jellybeans schreef:
Hai,
Weet iemand of samsung galaxy a3 screenprotectors passen op samsung galaxy a3 2016 telefoons?
Ik heb per ongeluk de verkeerde besteld.

Nee, dat is te klein.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:28

Ik twijfel heel erg tussen de Samsung galaxy s6 en de Sony xperia z5 compact.

Wat ik vooral belangrijk vind is dat hij goede foto's maakt. Verder ben ik eigenlijk niet zoveel eisend. Beetje bokken, facebooken en appen.

Een groot voordeel van de Sony vind ik dat hij niet zo groot is.

Welke telefoon raden jullie aan?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:28

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:51

Ik wol graag een nieuwe telefoon kopen aangezien mijn huidige echt aan zijn einde is ;)
maar wat ik dus wil:
samsung
niet boven de 200 euro!
8 gb maar het liefst 16 gb opslag.
en eentje die snel is.

Verder niet zoveel eisen behalve dat ie goed werkt.

Had de galaxy a3 in gedachten maar sommigen hadden daar niet zo'n goede ervaringen mee.

Iemand een idee?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:31

Ik ben ook aan het zoeken voor een nieuwe telefoon. Heb nu de s4 al 2 jaar (toestel is 3 jaar oud). De batterij gaat alleen zo snel leeg dat ik hem 2 tot 3 keer per dag moet opladen, telefoon staat wat vaker vast etc. Vond het altijd wel een fijne telefoon.

Nu heb ik een sim Only abonnement dus moet een los toestel aanschaffen. Graag wil ik bij Samsung blijven omdat ik dat fijne toestellen vind. Had al gekeken naar de s7, maar hij is zo duur haha. De s6 is geen optie voor mij want wil graag een geheugenkaart erin kunnen doen. Van de week zag de de a5 2016. Zag eruit als een fijne telefoon en niet al te duur, heeft iemand deze telefoon en kunnen jullie je ervaringen erover zeggen?!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:24

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe telefoon. Twijfel eigenlijk tussen de Nexus 5X en de Huawei P9 Lite. Iemand die daar iets over kan zeggen?

En ik kan iedereen hier alleen maar waarschuwen vooral niet te kopen bij Belsimpel.nl. Zie:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=139&t=1902300
Het lijkt goedkoop, maar uiteindelijk ben je dus veel meer geld kwijt als er iets misgaat.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:32

EedihcrO schreef:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe telefoon. Twijfel eigenlijk tussen de Nexus 5X en de Huawei P9 Lite. Iemand die daar iets over kan zeggen?

En ik kan iedereen hier alleen maar waarschuwen vooral niet te kopen bij Belsimpel.nl. Zie:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=139&t=1902300
Het lijkt goedkoop, maar uiteindelijk ben je dus veel meer geld kwijt als er iets misgaat.

Mijn broertje heeft daar vorige week een los toestel gekocht en ik wilde dat ook gaan doen, ga maar even dat topic doorlezen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:34

xxxmh schreef:
Ik ben ook aan het zoeken voor een nieuwe telefoon. Heb nu de s4 al 2 jaar (toestel is 3 jaar oud). De batterij gaat alleen zo snel leeg dat ik hem 2 tot 3 keer per dag moet opladen, telefoon staat wat vaker vast etc. Vond het altijd wel een fijne telefoon.

Nu heb ik een sim Only abonnement dus moet een los toestel aanschaffen. Graag wil ik bij Samsung blijven omdat ik dat fijne toestellen vind. Had al gekeken naar de s7, maar hij is zo duur haha. De s6 is geen optie voor mij want wil graag een geheugenkaart erin kunnen doen. Van de week zag de de a5 2016. Zag eruit als een fijne telefoon en niet al te duur, heeft iemand deze telefoon en kunnen jullie je ervaringen erover zeggen?!

Marktplaats?
Staat echt niet alleen prut tussen... :x

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:34

xxxmh schreef:
EedihcrO schreef:

Mijn broertje heeft daar vorige week een los toestel gekocht en ik wilde dat ook gaan doen, ga maar even dat topic doorlezen

Wat ik al aangaf, zolang je telefoon heel blijft is er geen enkel probleem, maar binnen de garantie kapot betekent dat je gewoon een groot deel van je geld kwijt bent. Ik zou ook eens kijken op radar en klacht.nl hoeveel van dergelijke klachten er al lopen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:40

Stamper schreef:
xxxmh schreef:

Marktplaats?
Staat echt niet alleen prut tussen... :x

Ik koop altijd m'n telefoons op marktplaats maar wil eigenlijk nu toch een nieuwe omdat ik toch merk dat ze toch gebruikt zijn en je hebt minder garantie ermee.

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:36

EedihcrO schreef:

Huawei p9 lite is super fijn! Heb hem nu een half jaartje ongeveer en ben er super blij mee!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:14

Dag allemaal; ik ga ook weer voor een contract verlenging (blijf bij T-mobile, jaren tevreden) en ben weer toe aan een nieuwe telefoon.
Ook al jaren tevreden met Samsung, maar twijfel nu tussen Samsung S6 en de Huawei P9lite, wat zouden jullie doen? Samsung betaal met ik met hetzelfde abo wel 170e meer eenmaalig voor het toestel maar dan kan ik wel een kek gouden kleurtje kiezen *D en ik heb veel ervaring met Samsung (naar tevredenheid). Hmmmm....

Lees al tevreden P9 lite-ers, zijn er daar veel van?

Overigens ben ik wat minder tevreden over de batterijen van Samsung (met name bij m'n tablet), zou die bij Huawei beter zijn?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:30

Persoonlijk zou ik niet voor de s6 gaan vanwege dat er geen extra geheugenkaart in kan ;) hoe het met die huawei zit weet ik niet.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:35

De Huawei kan wel een extra kaart hebben, maar daar kunnen dan alleen foto's en muziek etc op. Geen apps, dus het geheugen van de Huawei is vaak niet toereikend omdat je geen 32 Gb kunt kopen. De batterij schijnt dan wel weer fantastisch te zijn.

Het grote voordeel van de Samsung was eerst ook dat je de batterij kon verwisselen, maar dat kan bij de S6 dus niet meer. Dat is echt wel jammer. Mede daarom heb ik uiteindelijk toch voor de Nexus 5x gekozen. Prima toestel en toch een stukje goedkoper. Als de batterij gewisseld had kunnen worden was ik waarschijnlijk ook voor de S6 gegaan.

N.b. Ik heb mijn geld nog niet terug, dus tot zover nog geen credits, maar ik heb in elk geval een mail van Belsimpel dat ze toch mijn volledige toestelbedrag gaan vergoeden. Daardoor heb ik nu dus eindelijk weer iets fatsoenlijks kunnen kopen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:49

Thanks voor de meningen! Nexus zie ik niet direct via T-Mobile. En ben wat huiverig voor andere (tussen) sites e.d., het gaat al jaren gewoon goed zo met T-Mobile.

Mmm tja of de Samsung S7. Daar kan wel een geheugenkaart in volgens mij? Wat suf dat dat bij de S6 niet kan? Niet eens over nagedacht...

Tja of een jaartje weer Sim Only en het met m'n S5 nog even weer een jaar aankijken. Doet het nog prima alleen wat barstjes (niet heel duidelijk) en een wat slechte batterij.

Ben ook niet al te zuinig op m'n telefoon dus wellicht nog even voor de laatste optie gaan haha.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:18

Ik verleng mijn abo altijd via een tussensite, zowel met typhone als met belsimpel, nooit problemen mee gehad :) Vaak is dit voordeliger dan via de provider zelf, tenzij ze telefonisch met een goed aanbod kunnen komen.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:45

Hoi,

Zojuist is mijn moeder haar mobiel stuk gegaan dus we zijn met spoed op zoek naar een nieuwe en ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Ze gebruikt haar mobiel alleen voor Whats app en voor het maken van foto's. De mobiel gaat dus niet zoveel gebruikt worden. Verder mag hij niet te duur zijn (max 150 euro) en niet te groot.

Graag hoor ik jullie ideeën!