Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:33

Ik lees al heel lang mee in dit topic, maar voel nu de behoefte om even mijn spanning te delen.

Wij hebben vrijdag een huis bezichtigd welke aan al onze wensen voldoet. Hierop heb en wij een bod geplaatst 13,3% boven de vraagprijs, de omstandigheden zo ideaal mogelijk gemaakt (ovv financiering laag ingezet, maar nog wel goed betaalbaar) en er een mooie persoonlijke brief bij geschreven.

Nu wachten we op een telefoontje van de makelaar. Vanmiddag gaan de verkopers beslissen over het bod.

Er was enorm veel animo voor deze woning, dus we verwachten er weinig van. Maar toch is het heel spannend en hopen we enorm dat wij eruit gepikt worden! Nu maar hopen dat er niet nog veel hoger geboden is en dat er geen bod zonder voorbehoud van financiering bij zit :o
Dan maken we misschien nog een kansje :)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:46

Spannend Animal! Wat een percentage zeg... dat was een jaar geleden nog niet om zó veel over te bieden :wow: Ik hoop dat je kans maakt, want het is zeker geen leuke tijd om een huis te kopen.
Ik zit elke dag wel even op Funda te kijken naar wat nieuwe objecten puur uit interesse, maar de prijzen blijven maar stijgen - en dus de overbiedingen ook zo te lezen.

Succes! **\O/**

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:49

Animal schreef:
Ik lees al heel lang mee in dit topic, maar voel nu de behoefte om even mijn spanning te delen.

Wij hebben vrijdag een huis bezichtigd welke aan al onze wensen voldoet. Hierop heb en wij een bod geplaatst 13,3% boven de vraagprijs, de omstandigheden zo ideaal mogelijk gemaakt (ovv financiering laag ingezet, maar nog wel goed betaalbaar) en er een mooie persoonlijke brief bij geschreven.

Nu wachten we op een telefoontje van de makelaar. Vanmiddag gaan de verkopers beslissen over het bod.

Er was enorm veel animo voor deze woning, dus we verwachten er weinig van. Maar toch is het heel spannend en hopen we enorm dat wij eruit gepikt worden! Nu maar hopen dat er niet nog veel hoger geboden is en dat er geen bod zonder voorbehoud van financiering bij zit :o
Dan maken we misschien nog een kansje :)

Spannend, ik duim! Ik denk wel dat je een onderscheidend bod hebt gemaakt met ook brief erbij enzo. Het is nu maar net of de verkoper daar op hapt, of toch voor het geld gaat. 13,3 is best fors, maar ik mag met onze 10,5 niks zeggen :')

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:51

Schiet al op voor vele, leuk ook het voorwerk.

Ook het huis via de aankoop Makelaar welke nog niet op Funda staat, heeft al een bezichtigings stop..
Pfff

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:52

CairnTerrier schreef:
Spannend Animal! Wat een percentage zeg... dat was een jaar geleden nog niet om zó veel over te bieden :wow: Ik hoop dat je kans maakt, want het is zeker geen leuke tijd om een huis te kopen.
Ik zit elke dag wel even op Funda te kijken naar wat nieuwe objecten puur uit interesse, maar de prijzen blijven maar stijgen - en dus de overbiedingen ook zo te lezen.

Succes! **\O/**

Jep.. Was op inschrijving en we willen het écht heel graag! Dit is ook pas het 2e huis wat we tegenkomen binnen budget wat perfect bij de wensen past. Er is een ding in het bijzonder waar we naar op zoek zijn en wat onze dromen op een fijne manier kan doen laten uitkomen. Dit huis heeft het. Ook moet het binnen een staal van 35 km van Utrecht zijn ivm met spoeddiensten van mijn vriend. Dus daarom besloten om er vol voor te gaan.

Ik wil er straks wel over uitwijden, maar omdat ik een percentage opgegooid heb wil ik wachten op de keuze van de verkoper. Anders ben ik bang dat ik teveel bloot ga geven en ik wil niet dat het in ons nadeel werkt :o

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:53

Nee joh Horsii, wat balen. Wat een drama toch, die huizenmarkt. Hoorde dat alleen al in januari de prijzen met 2% zijn gestegen. Echt idioot.

Spannend Animal! Ik duim :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:56

Hoe doen jullie dat hier met bieden trouwens? Ook altijd een persoonlijke brief erbij? Of doen jullie dat vaker niet dan wel?

Tot nu toe hebben wij bij beide woningen een brief toegevoegd, maar wij bieden ook allen als we het echt heel graag willen hebben :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:59

Spannende tijd animal! Hopen dat het lukt :D

Wij hebben geen hele brief toegevoegd bij ons bod, maar wel een paar zinnen waarom we het huis graag wilden. Heeft denk ik wel geholpen.
Wij hebben de laatste tijd zitten rekenen met onze hypotheekadviseur en zijn eruit hoe we het in gaan steken. Dus aanvraag hopelijk morgen de deur uit doen.

Ik heb een paar makelaars over de vloer gehad om de verkoop van mijn huidige appartement te bespreken, en dat is in 2 jaar ook bizar in waarde gestegen. Ik was een beetje bang omdat ik er nog zo kort in zit dat het qua kosten niet helemaal uit zou komen, maar blijkt een prima investering te zijn geweest :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:03

Wij ook een paar zinnen bij ons eerste bod. Maar het andere bod was vele malen hoger. Zinloos dus.

Bij ons gekochte huis hadden we mijn 1 jarige zoontje meegenomen maar was zonder makelaar en dat heeft wel zn charmes achter gelaten. Overigens was dat de aller eerste keer ook dat hij bij afscheid zwaaide. Ik denk dus dat hij het huis ook had goedgekeurd haha. Ze wilden het ook niet kwijt aan investeerders e.d.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:07

Wij bij ons laatste bod ook niet.
Bij huis waar we woensdag gaan kijken doet verkoper de bezichtigingen zelf, dus dan kun je dan natuurlijk al kennismaken, dat scheelt allicht :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:09

Wij moesten via een online portaal van de woningbouw bieden, dus hebben dat er niet bij kunnen doen. Had denk ik bij zo'n grote organisatie ook geen verschil gemaakt, die willen gewoon harde euro's :=

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:10

Hoop mensen zijn geslaagd en binnenkort de sleutel, gefeliciteerd.
(sorry moest hoop bijlezen).

Hier is het echt om te huilen nadat ik het vorige huis had afgewezen.
3 x bod gedaan (ruim 10% boven de vp) en gewoon op alle 3 met minimaal 40.000 overboden, van deze markt zakt de moed je aardig in de schoenen -O-

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:14

NoGo, jemig dat is wel heel erg demotiverend. Ik hoop dat je snel meer succes hebt.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:24

CairnTerrier schreef:
Sem_ schreef:
Onze aankoopmakelaar heeft het wel gehad over die inspectie, maar zij heeft daar verder ook nog niks over laten weten qua tijd. Ik ben ook benieuwd of we de verkopers nog een keer gaan zien.

Wow wat lang CairnTerrier! Ben je al wel vaker in de woning geweest of alleen bij de bezichtiging?

Totaal maar drie keer. Eén keer tijdens de bezichtiging, tweede keer om de schilder mee te nemen en derde keer om raamdecoratie in te meten door een bedrijf. Ik zou dit nooit meer voor een tweede keer doen om zolang op een woning te wachten; je geduld raakt echt op. Vooral omdat je weet dat het huidige huis ook verkocht is en hier nu ook aflopende zaak is (zo goed als ingepakt). Het is niet anders, maar als ik lees dat sommigen hier maar enkele weken hoeven te wachten... {:}

Dat is zeker lang wachten. Ach wij hebben nu nieuwbouw gekocht, en dat is nog langer wachten. Ik begrijp je gevoel! Al mogen wij natuurlijk in de tussentijd al steeds keuzes maken.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:26

Jeetje NoGo wat balen! Hopelijk snel meer geluk!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:29

NoGo schreef:
Hoop mensen zijn geslaagd en binnenkort de sleutel, gefeliciteerd.
(sorry moest hoop bijlezen).

Hier is het echt om te huilen nadat ik het vorige huis had afgewezen.
3 x bod gedaan (ruim 10% boven de vp) en gewoon op alle 3 met minimaal 40.000 overboden, van deze markt zakt de moed je aardig in de schoenen -O-

:(:)
Ik begrijp je gevoel maar al te goed! Zo ging het bij ons ook. Uiteindelijk hebben wij de mazzel gehad voor inloting op een nieuwbouw woning. (Probeer dat ook eens als optie als er projecten zijn) Het is ons niet gelukt een bestaande woning te kopen, maar uiteindelijk zou het echt wel zijn gelukt.

Voor jou komt het ook een keer. Heb geduld en hou moed, hoe frustrerend het ook is. Gewoon doorgaan. In welke omgeving zoek je? Heb je ook een aankoopmakelaar? Niet dat dat altijd een wonder is weet ik uit ervaring.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:34

Onze aankoopmakelaar gaf aan dat ze wel eens mensen begeleidde die het zo zat waren dat ze dan 100.000 overbieden, gewoon omdat ze er vanaf willen zijn. Ik snap het wel qua gevoel, maar ja, dat zijn dus wel soms je “tegenstanders”. Maar dat het zo ver is gekomen, is gewoon vreselijk natuurlijk.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:38

SimoneeM schreef:
Onze aankoopmakelaar gaf aan dat ze wel eens mensen begeleidde die het zo zat waren dat ze dan 100.000 overbieden, gewoon omdat ze er vanaf willen zijn. Ik snap het wel qua gevoel, maar ja, dat zijn dus wel soms je “tegenstanders”. Maar dat het zo ver is gekomen, is gewoon vreselijk natuurlijk.

Ik heb het ook gehad dat iemand meer dan 75K had overboden op een huis. En wij zaten ook al op een bod van 40K boven de vraagprijs. Was toen ook echt wel gefrustreerd en er helemaal klaar mee.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:45

Animal schreef:
Hoe doen jullie dat hier met bieden trouwens? Ook altijd een persoonlijke brief erbij? Of doen jullie dat vaker niet dan wel?

Tot nu toe hebben wij bij beide woningen een brief toegevoegd, maar wij bieden ook allen als we het echt heel graag willen hebben :)

Wij hebben op advies van onze hypotheekverstrekker de brief één dag voor de sluitingsdatum persoonlijk aan de deur van de bewoners afgegeven en op de sluitingsdatum de brief per mail aan verkopend makelaar. Het was héél spannend omdat het altijd afwachten is hoe men dit opvat als in ''opdringerig''. We hebben een heel mooie, nette brief gemaakt met uiteraard ons bod en voorwaarden en daarnaast ook een stukje over ons geschreven, om de brief persoonlijker te maken. Dat is in goede aarde gevallen, godzijdank en zij hebben het ons dan ook gegund (spreek dan over een jaar geleden).

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:04

Hier geen persoonlijke brief. Bod werd gedaan via onze makelaar. Vrienden van ons hebben dat wel gedaan, was bij een woningcorporatie, die zocht juist fijne bewoners om de wijk te 'verbeteren', om het zo maar te zeggen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:09

Wat een bedragen he.. bizar...

Ongelooflijk.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:10

Heeft iemand ervaring met de gemeentelijke belastingen bij een wissel gedurende het jaar?

Wij hebben bijvoorbeeld net de aanslag voor ons huurappartementje gekregen. Ik was in de veronderstelling dat we dan straks een aangepaste aanslag krijgen, deels voor ons appartement en zodra we eigenaar zijn dat we ook voor het huis moeten gaan betalen. Ik lees op internet veel over een verrekening via de notaris maar snap er maar weinig van... Vriendlief is van mening dat we 2021 alleen ons appartement betalen, maar dat lijkt me zo gek. Een woningbouw gaat toch niet zomaar een jaar belastingen voor ons betalen?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:12

Zoals ik het begreep van onze hypotheekadviseur, betalen de huidige bewoners de aanslag over 2021 en betaal je dit idd terug (naar rato) tijdens de overdracht. Bij ons is hiervoor 800 euro gereserveerd in de hypotheek..

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:12

Helaas helaas.. Ons bod is enorm gewaardeerd, maar er heeft ook iemand 24% overboden en dat bedrag wilden ze niet afslaan om het aan ons te gunnen :wow:

Er waren veel biedingen binnengekomen, maar wij zijn er wel uitgesprongen.
Als de verkoop toch niet doorgaat nemen ze direct contact met ons op. Makelaar was heel enthousiast over ons voorstel in het gesprek, dus wie weet maken we nog een kansje als de verkoop niet lukt. We gaan daar in ieder geval niet vanuit en gewoon weer lekker verder kijken.
Laatst bijgewerkt door Animal op 01-03-21 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:13

Animal schreef:
Helaas helaas.. Ons bod is enorm gewaardeerd, maar er heeft ook iemand 24% overboden :wow:

Als de verkoop toch niet doorgaat nemen ze direct contact met ons op. Makelaar was heel enthousiast over ons voorstel in het gesprek, dus wie weet maken we nog een kansje als de verkoop niet lukt. We gaan daar in ieder geval niet vanuit en gewoon weer lekker verder kijken.

24%??? Wat bizar!!