Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:05

Opzij leiden gaat denk wel werken hoor! Wat een mooi exemplaar zo hoog!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:21

Holy oliebol wat een prachtexemplaar!! Hoop dat die van mij ook zo gaat worden <3 We zijn al een heel eind :))

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:45

oliebol, voor de tweede keer trips |(
Van de week zag ik er een aantal lopen op een van mn Calathea's, meteen behandeld en de rest gecheckt. En nu vanochtend toch eens gekeken waarom m'n Orbifolia (m'n favorietje) zul je lelijke bladeren kreeg, zag ik dit:

(uitwerpselen misschien? was wel groter dan de trips zelf := )
Afbeelding

En de Calathea zelf krijgt allemaal van dit soort randen:
Afbeelding

Hij was altijd helemaal puntgaaf, geen vlekje te zien... ;( Gelukkig zag ik echt maar een enkele trips lopen, dus ik hoop dat de schade beperkt blijft...

Altijd op die stomme Calathea's, m'n White Star zat he le maal onder de spint vorig jaar.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:27

Luxorvalkje schreef:
Ok.

Mijn monstera zit tegen het plafond. Zal ik hem laten groeien en opzij leiden of gaat dit niet werken? (Plafond is 260 cm)

Pot is iig vol. Dus aan stekken heb ik zelf niks.

En hij heeft ook besloten een nieuwe zijtak te maken. Dat had ik nog niet eerder gehoord / gezien.

[ [url=m/3QQsl6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vLoaDJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xobtRK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou denk stekken en dan je stekjes ruilen. Nog meer plantjes in huis!

Vind hem super mooi zo, vraag me af of hij van langs het plafond leiden mooier woont.

Ik houd ook heel erg van plantjes sinds een jaar. Ga nu weer even naar de kringloop of er nog mooie potjes staan en tuincentrum voor een paar nieuwe plantjes.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:45

Mooie Monstera!

Ik ben vanmiddag bij het tuincentrum geweest :D
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:20

Kom weer een keer binnen vallen: iemand interesse in een monstera monkey mask? Hier wordt hij steeds zieliger en zal het uiteindelijk denk ik niet overleven :=
Hij is nu nog te redden, dus wie wil? (Omgeving Nijmegen)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:44

Mooie aankopen hierboven! <3

Even een vraagje: weet iemand waar je leuke wandrekjes/touwen en dergelijke kunt halen, om planten aan de muur te hangen/zetten? :) Ik had een keer ergens zo'n wandrekje in hexagon-vorm gezien met allerlei plantjes erin, zo leuk!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:00

Ik heb mijn planten drie dagen niet verzorgt en de helft is dood -O- Behalve mn Calathea, die heeft 8 nieuwe bladeren _O-

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:37

Huh, in 3 dagen al zoveel verschil? Ik laat die van mij regelmatig 3 dagen achter en dat gaat prima.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:40

Ja hier laat ik ze ook wel eens een paar dagen alleen, nooit problemen gehad.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:51

Ja de gordijnen zaten dicht voor de hitte, denk dat dat ze de das om heeft gedaan. Vooral mn palm is heel zielig nu.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:03

Hier de gordijnen ook dicht vanwege de hitte, maar geen enkel probleem :)

Iemand in de buurt van Apeldoorn die op zoek is naar bloempotjes en vaasjes om te stekken? Heb een tas vol en mag zo weg :)

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:39

nieuwe vriendin opgehaald bij de ikea <3

Afbeelding

vraagje, hoe vaak verpotten jullie je planten? die van mij groeien elke paar maanden alweer onder uit de pot. maar soms zie ik hier grote planten voorbij komen met relatief best kleine potten, hoe doen jullie dat? ik zou het wel leuk vinden om niet steeds nieuwe potten hoeven te kopen. :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:47

IsaCalixa schreef:
Mooie aankopen hierboven! <3

Even een vraagje: weet iemand waar je leuke wandrekjes/touwen en dergelijke kunt halen, om planten aan de muur te hangen/zetten? :) Ik had een keer ergens zo'n wandrekje in hexagon-vorm gezien met allerlei plantjes erin, zo leuk!

Xenos en kwantum/jysk/leen bakker zou ik proberen.

Ik had weer wat leuke planten en potten gekocht en wilde wat meer op mijn slaapkamer kwijt kunnen. Ben nu bezig met planken op te hangen en in te richten zo leuk! Zal straks ff kijken voor een foto.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:56

rollyjogered schreef:

[ [url=m/a5WoXp.jpg]Afbeelding[/url] ]

vraagje, hoe vaak verpotten jullie je planten? die van mij groeien elke paar maanden alweer onder uit de pot. maar soms zie ik hier grote planten voorbij komen met relatief best kleine potten, hoe doen jullie dat? ik zou het wel leuk vinden om niet steeds nieuwe potten hoeven te kopen. :')

Die doet het bij mij na 2 jaar nog steeds fantastisch!
Ik vraag me ook ernstig af hoe mensen dat doen := En dan nog het vinden van mooie potten voor niet al te duur...

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:23

S8903N schreef:
Kom weer een keer binnen vallen: iemand interesse in een monstera monkey mask? Hier wordt hij steeds zieliger en zal het uiteindelijk denk ik niet overleven :=

Jahoor! Wat mankeert die? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:30

TheJokerr schreef:
S8903N schreef:

Jahoor! Wat mankeert die? :')

Niks, ik verzorg hem niet juist haha

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:45

rollyjogered schreef:

[ [url=m/a5WoXp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou het kunnen dat een plant harder gaat groeien zodra de wortels meer ruimte krijgen? Als je nieuwe potgrond erin doet heeft ie ook weer nieuwe voeding natuurlijk. Dus een plant niet verpotten zorgt ervoor dat ie kleiner blijft misschien?

Grote potten is lastig maar klein en middel zijn goed bij de kringloop tekoop tussen 50 cent en 2 euro meestal. Terracotta potten zijn niet duur en kan je eventueel nog leuk verven ofzo.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:58

S8903N schreef:
Niks, ik verzorg hem niet juist haha

Ahh oke, ik kom van Arnhem dus weet niet of je ergens deze week tijd hebt?

Hier vandaag alles aaltjes gegeven, m'n calathea kreeg last van rouwvliegjes dus alles maar de das om doen :=

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:24

corinep schreef:
Zou het kunnen dat een plant harder gaat groeien zodra de wortels meer ruimte krijgen? Als je nieuwe potgrond erin doet heeft ie ook weer nieuwe voeding natuurlijk. Dus een plant niet verpotten zorgt ervoor dat ie kleiner blijft misschien?

ja, dat denk ik ook dat ze daarom zo hard groeien. maar als ik ze niet verpot groeien ze gewoon door de gaatjes onderin eruit. of soms wordt de plant helemaal niet goed omdat er geen ruimte meer is en geen voeding, dus dan verpot ik ze toch maar. in april had ik een kneusjesbox besteld en die planten heb ik allemaal al twee keer verpot. doei leuke potten die ik voor ze had aangeschaft. :')

Macs schreef:
Die doet het bij mij na 2 jaar nog steeds fantastisch!
Ik vraag me ook ernstig af hoe mensen dat doen := En dan nog het vinden van mooie potten voor niet al te duur...

ohh dat is fijn om te horen! hoe groot is die van jou nu?
ik blijf maar bij terracotta potten want anders moet ik ook nog binnenpotjes vinden die weer goed in de buitenpotten passen, vind ik teveel gedoe haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:28

Je kan planten ook gewoon kleinhouden he :P

Mijn varen wil steeds uit z’n pot groeien, maar elkaar scheur ik hem en dan is ie weer wat kleiner en dan mag ie met nieuwe potgrond in z’n oude pot.
De spatiphyllums ook, elk jaar scheuren en met nieuwe potgrond in hun eigen potten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:10

TheJokerr schreef:
Ahh oke, ik kom van Arnhem dus weet niet of je ergens deze week tijd hebt?

Van het weekend zou kunnen, stuur maar een pb :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:16

Ik wou net nog toevoegen dat je een plant ook vaak kan scheuren oid. Wat je overhoud zet je gewoon hier of facebook ofzo om weg te geven/ruilen. Of je koopt gewoon weer nieuwe plantjes voor je mooie potten.

Ik heb geen enkele binnenpot trouwens, zou wel moeten eigenlijk dan weet ik wat sneller dat ik ze aan het verzuipen ben want dat gebeurt geregeld.

Heb de planten er maar een beetje in gekwakt maar ben super blij met mn planken in mn slaapkamer :D De rails kreeg ik bij mn gratis schuur, waren wit maar even zwart spuitbusje eroverheen. De steunen en planken scoorde ik in de kringloop voor een tientje :D. Met het geld wat ik bespaard heb kan ik wel weer een plantje extra kopen :D.

Afbeelding

En dit is de vensterbank boven mn bed.

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:23

Maar ik wil niet scheuren :') ik wil grote volle planten. Heb genoeg kleintjes.
Mijn orbi heeft er inmiddels al veel nieuwe bladeren bij, als je in mijn berichten kijkt zie je er een foto van in dit topic. Hij is overigens weer opgeknapt na de verhuizing.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:50

Dan zet je hem in een grotere pot :D. Misschien dan gelijk een stukje te groot scheelt weer een keer verpotten. En dan wordt ie misschien nog sneller groter!