[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:13

Gefeliciteerd!!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:36

knetterhard, ik zag er laatst eentje langs komen op Facebook, maar ik kan 'm niet meer vinden sorry!

Amanda, wat goed, gefeliciteerd! :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:40

Gefeliciteerd Amanda!!!

Wij hebben de stoute schoenen aangetrokken en toch nog een bod gedaan op de woning in het noorden waar we laatst zijn gaan kijken. Ook een bod terug gehad gisteren en nu moeten wij een eindbod doen. Spannend!!! Bedrag zijn we al uit, nog even goed alle voorwaarden formuleren :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:58

Spannend :):)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:02

MarrieLeen schreef:
knetterhard, ik zag er laatst eentje langs komen op Facebook, maar ik kan 'm niet meer vinden sorry!

Amanda, wat goed, gefeliciteerd! :D

Geeft niet! Dankjewel! :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:28

En voor de volledigheid:
Afbeelding

Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:40

WHOEHOE!!!!! Wat een fijn gevoel :)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:04

Gefeliciteerd Amanda! Een mooi plaatje lijkt mij dat :)

Hier zit er ook schot in de zaak. Morgen de taxatie voor de hypotheek en dan alleen nog maar wachten op de bevestiging van de geldverstrekker dat het allemaal in orde is. Aan onze kant is dan in ieder geval echt alles geregeld.

Een Makelaar had hier ook wel een stunt: We hebben tegelijk met dit appartement op nog een appartement geboden. Hier hadden we echter helemaal geen reactie meer op gekregen. Nog niet eens een ontvangstbevestiging. Omdat het zo snel ging met het huidige appartement en die ook wel een lichte voorkeur had hebben wij er ook niets meer op uit gedaan. Tot gisteren: belt de makelaar na bijna 3 weken dat ze nog niet akkoord kunnen gaan met het bod en dat ze aan het overleggen zijn voor een tegenbod.... Het gemiddelde appartement gaat van in de verkoop nar verkocht binnen de tijd dat hij er over heeft gedaan om het bod te overwegen. Hij was oprecht verbaasd dat we er niet op hadden gewacht.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:06

Bonna, dat is ook bijzonder. Gelukkig hebben jullie wat anders gekocht :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:15

Mooi bord zo,

Bonna joh wat raar wachten jullie geen drie weken hihi.

Hier man man man gaat lekker. Eerste huis dus gister bezichtigt zag er ok uit maar veel kijkers en vier geinteresseerden waarvan een gezin. Tweede huis netjes alles aangeleverd. Ja dat is ok. Net telefoontje gehad. Zucht wat ik geleverd heb is niet genoeg.

Man man man wat een gedoos. Die nemen geen genoegen met convenant als inkomens bewijs. Maar ja voorlopige aangifte 2016 is half allimentatie half gezamelijk geld. Want scheiding half het jaar definitief. Voor die tijd eigen inkomen wao alleen. Daarna combi.beste is dan convenant meesturen en wao bewijs,

Op mijn vraag ben ik dan de eerste die huurt met allimentatie nee dat niet. Maar ja met wao moet ik op allerlaagste sociale huur gaan reageren. Waarvan ze zelf zegt maar ja daarvoor is aanvullende allimentatie weer teveel. Oftewel voor tweede huurhuis wordt ik teruggebeld over hoe aan te leveren. Anders kunnen ze boom in. Vrees ergste voor huurhuis waar ik gister heb gekeken zelfde gezeik dan. Grrrrr

Maar bewijs aanleveren dat ex ook echt betaald. Ja dat wisten ze ook niet. Van elke maand afgelopen jaar kopie van bankoverzicht geven vindt ik veel en veel te ver gaan. Brief van accountant tsja die weet toch ook niet of ex afgelopen jaar heeft betaald? Enige wat dan is is wachten tot aangifte 2017 door is. Van mij verwachten ze dat ik vanaf juni vorig jaar alle maar dan ook alle bankgegevens van alle rekeningen aanlever zodat ze zeker weten dat ex betaald. Een samenvatting van alleen zijn betalingen vinden ze niet genoeg. Maar zelf vinden ze dat ook te ver gaan. Erg dubbel

Vrees ergste voor ander huurhuis ook. Kan best dat weer zelfde liedje volgt en de cirkel weer compleet is. Geen sociale huur zolang allimentatie loopt want allimentatie te hoog. Geen vrije sector huur want ze vinden allimentatie te onzeker en lastig aan te tonen als ze convenant niet voldoende vinden en geen hypotheek want allimentatie. Je hebt het geld maar ze willen het niet. En over 5,5 jaar moet ik hier weg zijn, allimentatie loopt nog 5 jaar door daarna.

Echt een lekkere situatie weer. |( kan alleen maar harder duimen nu op hypotheek anders moet ik echt blijven en hopen op een wonder over 5 jaar.

Word er zo langzaam aan echt gestoord van, nog steeds geen zekerheid en nog ruim 5 jaar in onzekerheid blijven zitten dan. Fijn vooruitzicht, gvd

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:21

Wij hebben vrijdag ons voorlopig koopcontract getekend en huis staat nog steeds beschikbaar op Funda. Vind ik ook zo vreemd...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:25

Gebeurd wel vaker. Is pas echt verkocht als voorbehouden eraf zijn. Tot die tijd verschilt per makelaar. Een laat gewoon staan anders zet neer onder voorbehoud verkocht

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:27

Oh er zijn geloof ik heel veel makelaars heel traag daarmee. Heb al zo vaak gebeld naar een huis wat op funda als beschikbaar staat en te horen gekregen dat het verkocht is onder voorbehoud.

Wij hebben vanmiddag ons eindbod gedaan, verkopend makelaar dacht niet dat we er uit zouden komen maar ging het voorleggen. Hij verwachte vandaag al uitsluitsel te hebben en anders morgen. Spannend hoor!!! Vandaag niets meer gehoord dus wellicht denken ze er toch nog over na :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:29

Maartje het huis wat wij in september gekocht hebben is gister als verkocht bestempeld op funda. Nooit verkocht onder voorbehoud geweest.

Is een verkooptruc. Mensen bellen niet meer bij verkoop onder voorbehoud. Deze makelaar probeerden de mensen een ander pand uit zijn portefeuille te slijten als ze belden voor ons huis.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:43

Bij ons huis duurde het 2 weken voor er verkocht onder voorbehoud bij stond. Het kan even duren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:12

Wij woonden er al voor er iets op funda veranderde :+
Gebeurd ontzettend vaak, is gewoon een lokmiddel, puur om mensen toch maar contact te laten leggen met de makelaar als ze iets zoeken
Net wat Selka al typte

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:25

Nou voor ons eigen huis hebben we het de dag van tekenen laten aanpassen. Ik zou het als kijker echt super super irritant vinden. En als verkoper eigenlijk ook :+

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:12

karuna schreef:
Gebeurd wel vaker. Is pas echt verkocht als voorbehouden eraf zijn. Tot die tijd verschilt per makelaar. Een laat gewoon staan anders zet neer onder voorbehoud verkocht

Ik heb laatst bij een huis gekeken dat al 'verkocht was onder voorbehoud.' Dit stond niet op Funda en hoorde ik pas toen ik belde. Het staat er overigens nog steeds niet bij.

Af en toe vraag ik mij wel eens af of ze die term niet gewoon gebruiken om in te spelen op je emoties. Want toen ik later belde dat ik er toch vanaf zag dacht ik toch iets van teleurstelling te bespeuren, maar hé, misschien heb ik mij dat wel verbeeld :+ ...

Overigens heb ik deze week een bod op een huis gedaan. Ik heb mijn zenuwen echt niet meer in bedwang, ik slaap er al twee weken slecht van :') :') .

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:58

Hier staat alles net zo lang op funda als te koop totdat de borgsom binnen is. Daarna passen ze funda en het verkoopbord aan.

Het huis wat wij gekocht hebben staat wel op funda als verkocht onder voorbehoud en ook hebben zij het bord in de tuin aangepast.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:49

Hier is alles zo snel gegaan, maar dat ging gewoon ook zo snel mee :j
Andere huis ga ik morgen pas voor tekenen en staat nu nog gewoon open op Funda.

Spannend Stephanie!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:53

Het appartement wat wij gekocht hebben staat sinds het verlopen van de bedenktermijn ook als verkocht onder voorbehoud op funda **\O/**

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:24

Wij moesten er zelf achteraan om ‘verkocht onder voorbehoud ‘ op funda te krijgen en het nieuwe bord in de tuin.
Ik vond het namelijk vreselijk irritant om mensen op mijn erf te krijgen die even buiten om wilden kijken.
Nu het nieuwe bord er staat hebben we geen wilde gluurders meer gehad :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:07

Wij gaan er niet uitkomen met de verkopers -O- wel jammer.
We hebben nog laten vallen dat we het eventueel met wat minder grond willen kopen, maar dat zou dan best snel beslist moeten worden door verkopers en boer die interesse heeft zodat alles dit jaar nog rond kan komen. Ik ga er maar vanuit dat het niets meer wordt....

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:11

Wat balen zeg :(

Hier is vannacht om 00.00u de bedenktermijn verlopen en we hebben niks gehoord, dus ga er maar vanuit dat de koper zich niet bedacht heeft :') Nu de financiën nog... as dinsdag komt de taxateur. Vind dat ook nog wel een soort van spannend.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:37

Wij zitten aan de andere kant Djuulsie, maar ik vind de hele financiering ook heel spannend... Het moet bij ons allemaal goed komen, maar toch... Ik ben blij als we straks alles akkoord hebben en echt verder kunnen gaan.

Hier hadden we helaas een slecht nieuwtje. De verkoper had de gaskachel nog laten keuren(is hoofdverwarming) en die bleek helemaal op te zijn. Voor ons heel nadelig omdat wij de kachel graag willen vervangen voor CV, maar wel pas in de zomer zodat we er nog even voor kunnen sparen. Helaas moet het dus toch per direct.

echter is de verkoopster echt heel lief, ze gaat meebetalen aan de cv installatie( de helft van wat de kachel anders zou kosten) en we mogen het al laten plaatsen terwijl zij er nog woont. dat betekent wel dat we nu iets dieper in de buidel moeten tasten, maar ook dat we er alsnog meteen in kunnen zonder verbouwing :) Voor ons wel belangrijk omdat vriendlief nu 2u enkele reis reistijd heeft per dag en we dus graag z.s.m. in de buurt willen wonen.

als de financiën rond zijn kunnen we hopelijk voor de kerst nog verhuizen <3