[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:57

Nope, he-le-maal niemand.... ja wel weer een kijker voor de verhuur, maar die wilde liever wat kleiners :P

Ik hoop dat je niet weer blij gemaakt wordt met een dooie mus Sym, en dat er nu eindelijk eens schot in komt op de 1 of andere manier. Wel fijn alvast dat ze zich nu (even?) gedeisd houden daarachter +:)+

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:53

Ja pmarena, ik vermoed ook dat de rust tijdelijk is, maar je weet het niet. Ze zijn nu al sinds vrijdag niet meer geweest en vandaag zag ik de overbuurjongen er weer naar toe gaan voor de honden. Dat is echt nog nooit voor gekomen dat ze langer dan 1 dag helemaal weg bleven. Wel heerlijk rustig hoor, ik geniet er van.

We zijn er achter waarom het allemaal zo lang duurt met onze makelaar. Er stond een artikel in de krant dat zijn collega voor zichzelf begonnen is. Dus ja, dan snap ik het wel, hij heeft het heel druk en moet nu alles alleen doen.....maar we willen toch graag dat er nu wat vaart achter gezet wordt. Vriendlief is nog steeds enthousiast over de bouwkavel nu hij hem van dichtbij bekeken heeft. Helemaal dichtbij de plek van het huis konden we gisteren niet komen want de huidige bewoners van de bestaande boerderij zaten met een bult visite buiten.

Omdat het een knooperf gaat worden is het dus zo dat de grote bestaande boerderij blijft bestaan, dan worden de oude stallen/schuren gesloopt en op die plaats mag er 1 nieuwe woning gebouwd worden met een bijgebouw. Dan komt er een wandelpad langs de rand van het erf door een bosje met kikkerpoel over het erf. Je krijgt dus een erf met 2 huizen bij elkaar waar dan gedeeltelijk nog wandelaars over heen kunnen komen. Aangezien dat waarschijnlijk natuur liefhebbers zijn, zijn we daar niet zo bang voor dat je daar last van zou hebben. De nieuwe situatie biedt voldoende privacy.
Voorlopig houden we dit even aan als ons nieuwe droomstekkie. Omgeving is super daar en erfafscheidingen moet je groen maken, dus zul je nooit gedoe hebben dat iemand het vol zet met schuttingen, stukken damwand, betonmatten enz.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:48

dat klinkt inderdaad heel mooi Symbeami, ik hoop dat dat gaat lukken! duimen blijven draaien hoor.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:45

pffff, wet van Murphy gaat hier maar door.. nu hebben we dan eindelijk (1 maand na de mondelinge koopovk) de koopakte binnen, mist er een handtekening. ik weet niet hoeveel kwaad dat kan. we zijn met 3 zussen verkoper, en 1 zus was de handtekening vergeten te zetten. dit hebben we later nog rechtgezet en aan de makelaar gemaild, maar die heeft nu dus toch de 1e versie door de kopers laten tekenen.
nou ja, we zien wel.
ook staat er nog niet in bij welke notaris de overdracht plaats gaat vinden, dat vind ik ook wel nuttige informatie. 1 zus kan er niet bij zijn, dus die moet een volmacht afgeven. lijkt me handig als dat ook op tijd geregeld kan worden. overdracht staat in de akte op 31 mei. dat schiet dus al op.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:11

Volmacht moet zo te regelen zijn, mijn moeder lag plotseling in ziekenhuis toen ze moest tekenen, in 1 dag geregeld

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:34

ja, weet ik, maar dan moeten we wel weten welke notaris. :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:42

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:44

Volgens mij is Juval niet de partij die de notaris uitzoekt dus kan ze weinig met die link. :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:52

ja klopt, de kopers kiezen de notaris, maar het stond nog niet in de koopakte, dus we weten het nog niet. wachten maar weer op een evt. reactie van de makelaar. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:08

was bij ons weer vrij makkelijk, verkoper regelt de notaris (woningbouwvereniging , die werkt met een vaste , maar goed, de verkoper betaald ook de transport akte, dus ik vind het best.)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:10

Wij waren ook gebonden aan de notaris van de verkopende partij (woningbouwvereniging) wel meteen duidelijk want zoeken hoeft niet meer.

Bij ons schiet het goed op, de keuken staat, vloer in de woonkamer ligt:

Afbeelding

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:07

Mooie keuken, Charaz.
Waar hebben jullie die gekocht?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:17

Ik hoop voor je dat het allemaal makkelijk te regelen is Juval.
Wel vervelend zo...

Neon: weet je al of jullie op tijd in jullie huis kunnen?

Wij hadden een flexibele aanvaarding, tussen 1 mei en 1 augustus. Vooralsnog ga ik er vanuit dat het niet eerder wordt dan 1 augustus. Volgende week zaterdag gaan we nog even naar het nieuwe huis, maten opnemen etc. Hebben jullie nog tips waar we aan moeten denken?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:37

Het wordt steeds leuker hier.
Ik ben inmiddels voorzien van een bijbaantje als postbezorger :) omdat ze niet met uurloon werken en ik ook niet in dienst ben van Sandd, maar werk met een overeenkomst van opdracht wil ik even vragen hoe dat zit met het meetellen voor de hypotheek.
Dus ik bel de makelaar en vraag naar de hypotheek man. Nou was die telefonisch in gesprek, maar ze hadden nog wel iets voor ons. We hebben morgen een bezichtiging en zaterdagmorgen stond ook een bezichtiging om half elf, of er om kwart voor tien nog een bezichtiging bij kon..... dus dat zijn er 3 deze week.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:45

Kijk, dat schiet op, 3 bezichtigingen!

Hier wordt de overdracht 2 juni, althans, we hopen het nog steeds. :D Gisteren waren ze warempel de ramen aan het wassen, de vrouw was thuis en daarmee bezig (die woont nu ze in scheiding liggen elders). Verder kreeg ik een telefoontje van de man gisterenavond, omdat de datum op 1 juni stond en dat een zondag was. Het lijkt alsof ze nu toch bezig zijn met verhuizen. :j

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:02

Das fijn Sym, en een baantje en 3 bezichtigingen! Hopelijk komt er iets uit :j

Neon dat klinkt ook positief, hopen dat het idd 2 juni gaat worden!

Wij zijn net weer bij een huis wezen kijken. Mooi huis, moet wel e.e.a. aan gedaan worden maar met name smaakgerelateerd. En flink schoonmaken en schilderen. Even laten bezinken, met name bij mijn lief. Ik zie de mogelijkheden wel, alleen komt dan het kostenplaatje om de hoek kijken. Afhankelijk van hoeveel we er evt. nog vanaf kunnen krijgen blijft er wel of geen geld over om die aanpassingen te laten doen...

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:36

Hoi, sorry dat ik zomaar binnen val, maar vriendlief en ik zijn opzoek naar een leuke niet te grote woning. Maar wat is in deze tijd beter.. Kopen of huren?

Ikzelf heb nog geen werk, vriendlief werkt meer als fulltime. Wat is het verstandigst?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:42

wow symbeami, 3 bezichtigingen, dat klinkt goed!! spannend hoor, er zou toch nu eindelijk wel eens iets uit moeten komen.. veel succes!!

Neon, dat klinkt ook heel positief, fijn zo!

mooie keuken Charaz, succes met de verdere verbouwing.

Tamara, ook spannende ontwikkelingen. Ik hoop dat jullie er uit komen, gaan jullie een bod doen?

Citroen, tja kopen of huren? dat hangt van je situatie af. qua maandelijkse kosten maakt het vaak weinig uit. met huren ben je flexibeler, maar met kopen investeer je (zeker nu de huizenprijzen relatief laag zijn, en de rentestand ook).. ik zou eerst eens gaan informeren hoeveel jullie zouden kunnen lenen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:44

Hoi Citroen22 welkom in dit topic.

Dat hangt helemaal van jullie situatie af en wat jullie zelf willen. Op zich is kopen volgens mij op dit moment gunstiger dan huren, huren wordt steeds duurder.
Ik denk dat je eerst moet onderzoeken wat je op zijn vriend zijn salaris aan hypotheek kunt krijgen en van daaruit een keuze maken?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:44

Oke bedankt voor je antwoord. Mensen die huren, zien die het niet als weggegooid geld? tenminste dat vind me vriend.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:46

Haha dank je Juval.
Ik denk dat er deze keer echt wel iets uit voort gaat komen, ik zit ineens in zo'n flow dat er allemaal leuke dingen gebeuren en misschien was eerder de tijd gewoon nog niet rijp en is die bouwkavel wel voor ons voorbestemd hihi.

Nou Citroen, ongeveer hetzelfde antwoord van 2 verschillende mensen.....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:48

Citroen22 schreef:
Oke bedankt voor je antwoord. Mensen die huren, zien die het niet als weggegooid geld? tenminste dat vind me vriend.

Wij huren nu en gaan om die redenen ook kopen. Betaal nu 70 euro meer maar dan heb ik 3 verdiepingen ala 125 m2 ipv een 3 kamer appartement. De keuken die we nu hebben is zeker 20 jaar oud om over de douche niet te spreken. En de huur gaat constant omhoog.. Terwijl er niks verbeterd.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:51

Lastig, wij gaan uitzoeken hoeveel hypotheek mijn vriend kan krijgen.

Quera, ja is niet bepaald fijn nee. Maar als je koopt, en er gaan dingen kapot in je huis, ben je dan niet ''goedkoper'' uit als je huurt ?

ik heb er totaal geen verstand van kopen/huren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:57

Citroen22 schreef:
Lastig, wij gaan uitzoeken hoeveel hypotheek mijn vriend kan krijgen.

Quera, ja is niet bepaald fijn nee. Maar als je koopt, en er gaan dingen kapot in je huis, ben je dan niet ''goedkoper'' uit als je huurt ?

ik heb er totaal geen verstand van kopen/huren.

Als wat kapot gaat?
Ik had een bovenruitje die is kapot gegaan en moest ik gewoon zelf betalen :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:59

Citroen22 schreef:
Hoi, sorry dat ik zomaar binnen val, maar vriendlief en ik zijn opzoek naar een leuke niet te grote woning. Maar wat is in deze tijd beter.. Kopen of huren?

Ikzelf heb nog geen werk, vriendlief werkt meer als fulltime. Wat is het verstandigst?

Als je zeker weet dat je minimaal 5 jaar wilt blijven wonen waar je nu woont is kopen zeker goedkoper. Ik heb nu voor 650/700 euro alles inclusief een tussenwoning. Voor de prijs heb je in de particuliere huur net een apartement en dan moet gwl en belastingen ed. er ook nog bij. Tenzij je een sociale huurwoning kunt krijgen, maar dat was voor mij geen optie (Geen inschrijftijd)