[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:33

sita12 schreef:
de haast is omdat wij 10 januari uit onze woning moeten.
en graag de slaapkamers en keuken van te voren klaar zouden willen hebben. tussen kerst en oud en nieuw zijn wij vrij dus komt het perfect uit om te klussen. Officiele taxatie en NHG goedgekeurd.

Bij ons moesten we nog wel ff wachten op goedkeuring door NHG (of weet ff niet hoe die instantie heet).

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:37

Nou ja, hoop voor je dat het lukt, maar blijf het een erg vreemd verhaal vinden. Zelfs met familie bij de bank (goede vriend van ons is hypotheekadviseur, maar die kon niks betekenen vanwege de regels.... en terecht).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:44

Ik zou het zonde vinden om zo'n 300 -500 euro (dat kost een NHG taxatie) uit te geven zonder dat de verkopers accoord gaan :o

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:21

bij ons is de NHG taxatie service van de hypotheek adviseur dus dat is wel erg fijn en het moet toch gedaan worden wil je een hypotheek met NHG afsluiten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:23

Nouja, goed, als jij het prettig vindt op deze manier, prima :j als het meezit ben jij met de kerst aan het klussen! {:)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:27

Ach wij zijn met de feestdagen ook aan het klussen hoor. Wil persé tussen kerst en oud en nieuw verhuizen vanuit deze tijdelijke huurwoning.
Al is het huis nog lang niet klaar. Keuken zit er tegen die tijd nog lang niet in. Moeten we nog uitzoeken en zit wel tijdje levertijd op.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:41

jah wij hebben een leuke keuken gezien bij ikea maar gaan de apparaten ergens anders halen dus de keuken zit er waarschijnlijk snel in maar niet al het apperateur :S maar gelukkig hebben we al een extra koelkast en gaat onze magnetron ook mee :P dus met kerst lang leve AH hahahahah

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:46

Ja Ikea heeft ook leuke keukens. Daar kwam onze vorige ook vandaan. Bedenk wel dat op werkblad ook levertijd zit. Die kan je niet uit het magazijn halen.
Apparaten via internet bestellen gaat ook snel hoor. Wij hebben deels van Ikea gekocht (prima spullen) en deels elders.

We willen nu een keuken met bar en daarbij vind ik de Ikea oplossingen niet mooi. Ook ben ik niet zo heel enthousiast over de frontjes. Dus weet nog niet waar we hem vandaan gaan halen. Zal ook aan de kosten liggen ;)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:53

ja idd bij ons ook het geval. ik heb gelukkig een hele handige papa dus wij gaan ons blad ook ergens anders halen :) die mij papa zelf op maat kan zaggen :P hier in breda hebben ze een 10 m2 keuken die wij wel leuk vinden (kwa frontjes enzo) alleen de opzet/inrichting willen we anders maar bij ikea was ie dus nog geen 5d inclu apperateur...(vaatwasser/afzuigkap/gasfornuis/oven/koeling/vriezer/inbouw koffie apperaat) dus dat viel niet tegen. dus nu ff kijken wat ie kost zonder apperatuur .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:01

Wij zitten met kerst ook in de troep...
Mijn vriend moet de 15e weg zijn en we zijn momenteel nog lang niet klaar.

Het schiet ook voor geen meter op bij ons, ik baal er weleens van. Ik wil gewoon dingen gedaan hebben maar mijn vriend vergeet de helft.

Staan we in huis 1, heeft ie de benodigde spullen om te klussen in huis 2 :( (30 km verder)
Willen we in huis 2 alvast wat IKEA tafels en kasten afbreken, liggen de imbussleutels in huis 1 8)7

Echt allemaal dat soort dingen. Ik ben blij als hij straks ook mee verhuisd is dan zit hij zelf ook in de troep en dan moet hij wel.

Ik rij me momenteel ook suf tussen de 2 huizen, hij heeft geen auto. Ik zal blij zijn als hij straks hopelijk geld overhoudt om een auto te kopen want ik word er gek van.
Mijn vriend is een schat, maar er zit weinig eigen initiatief in verder :o

Ik ben ook nog op zoek naar zoiets als Manzano idd. Een blad voor de bar/ keukeneiland.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:05

Hahaha zo herkenbaar. Wij hadden eerst 3 huizen en 4 locaties (nog een losse garagebox ergens). Maar groot deel van gereedschap lag ook nog bij de ouders van mijn vriend in..... BRABANT :')
Djeez..... zo irritant. Inmiddels ligt bijna alles op 1 locatie. Iig de nodige spullen.

Maar het is idd echt heel onhandig :))

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:17

manzano schreef:
Maar groot deel van gereedschap lag ook nog bij de ouders van mijn vriend in..... BRABANT :')

Haha ja bij mij ook... mijn ouders wonen in Brabant en ik werk er ook 3 dagen. Met allebei onze huizen erbij had ik dus ook 4 locaties...

En dan zeg ik: geef dan een LIJST mee wat ik moet pakken!

Vanaf zaterdag heb ik als het goed is ook een box gehuurd waar de overige spullen en meubels die nu in de weg staan, in kunnen doen.

Mijn vriend wil het ook allemaal perfect doen en het resultaat bij hem is altijd +:)+ +:)+ alleen het duurt echt jaaaaaren voordat
1. er eindelijk spullen aangeschaft kunnen worden want straks koop je het verkeerde, hier moet goed over nagedacht worden
2. vervolgens moet er nagedacht worden over de werkwijze
3. hij is zo secuur dat hij rustig 3 dagen bezig is met 1 dingetje

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:21

Haha allemaal heel herkenbaar dat soort dingen. Gelukkig is hij in sommige dingen wel sneller, maar het moet wel precies allemaal.

Tja, wij komen verder nooit in Brabant (Oss). Dus soms moesten we echt een uur heen en dan weer terug om ff 1 ding op te halen. Zo irritant.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:28

pfff net verkoopmakelaar even aan de telefoon gehad hij wist nog niet heel veel :S jahh waarom bel je dan !!! want het ene hangt af van het ander ( ja niet mij probleem ) naja boodschap hoop vanavond na 7 uur meer te weten dus weer afwachten. balletje opgegooit enig reactie op het bod ? ja vonden ze wel aan de lage kant want alles moest zo snel gebeuren !!! ja als het niet zo snel kan prima maar is er geen ruimte meer om te stijgen !!! waarop die man zei ohhh.... grrrr ik wordt hier echt zooo chaggie van wil je je huis wel of niet verkopen!!! vindt het huis erg leuk wil het ook heel graag hebben maar ben bijna aan het einde van me latijn en instaat om te zegge stik in je huis!!!! sorry moest ff mijn frustratie kwijt hahaha:P maar wordt er wel erg moe van. zo van als we nu langzaam aan doen dan lukt het zeker niet meer voor dekerst.

wij moeten10 jan uit onze woning en zijn nu ook al bezig met inpakken ahahahah ik bedoel je moet toch voorbereidt zijn ?

na ja zal wel aan mij liggen :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:31

ik zou echt naar wat anders gaan kijken, nu betaal je veel te veel omdat je zo graag wil!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:32

Als verkoper heb je toch zelf de hand in je opleverdatum. Ik zou nooit akkoord gaan met een opleverdatum van 2 weken.

Ik heb 3 dagen voor de overdracht pas al m'n spullen in gepakt....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:33

Wij hadden ook een redelijk snelle overdracht (mede gelet op onze omstandigheden), maar daar stond ook zeker een hogere prijs tegenover.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:33

Dat ook, en sorry dat ik het zeg, maar als je 10 januari uit je woning MOET zijn, is het dan wel verstandig om alles op alles met dit huis te zetten? Niet alleen heb je kans dat je meer gaat betalen (want ze hebben heus wel door dat jullie dit huis willen hebben) maar wat als er straks richting het passeren een kink in de kabel komt? Wat dan?

Zeggen 'wil je je huis nou verkopen of niet' vind ik echt veel te makkelijk. Jij wilt een huis, en het is echt niet zo dat de hele wereld dan voor je vliegt en voor je buigt....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:39

Ja maar jij hebt het al verkocht en die mensen nog niet.... Huizen staan zomaar 3 jaar te koop als het tegenzit.
Dan ga je niet al die tijd in de dozen zitten en mc Donalds eten := ook niet echt netjes voor de verkoop als er niks meer staat, alleen dozen.

Maarreh sterkte. Ik denk hetzelfde als Berdien eigenlijk.
Het gaat niet om een pak koekies, ook voor de verkopende partij niet.

Als ik jullie was zou ik ergens een opslag huren voor de spullen en kijken of je tijdelijk, desnoods bij ouders, even kan wonen.

manzano schreef:
Wij hadden ook een redelijk snelle overdracht (mede gelet op onze omstandigheden), maar daar stond ook zeker een hogere prijs tegenover.

Ja eens, het is niet en-en én goedkoop én snel.
Als je snel een huis moet hebben dan zou ik liever aan de bovenkant van de taxatie gaan zitten dan aan de onderkant.
Als je de laagste prijs wil hebben dan kan je beter goed rondkijken en de tijd nemen om te onderhandelen.
Laatst bijgewerkt door Nic op 07-12-11 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:40

ligt eraan, als een huis leeg staat, is dat anders.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:40

fokfanaat schreef:

Geen idee, haal ik niet uit de tekst :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:43

nee in dit geval niet denk ik, maar als een huis leeg staat hoef je niet extra te betalen om het snel te laten gaan lijkt me zo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:44

fokfanaat schreef:

Ja tuurlijk. Maar zo komt het niet over in dit geval.
Ons huis stond leeg, daar konden we na een maand in (ivm regelen hypotheek enzo).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:46

Er zijn hier op het topic toch ook verschillende mensen met een huis in de verkoop (leeg) waarbij ze een minimum prijs in gedachte hebben.
De verkopers hebben al een paar x aangegeven de geboden prijs te laag te vinden.
Als zij in de positie zitten om een extra huis aan te houden zolang er onder de prijs geboden wordt, tja.
Als je het echt graag wil hebben dan moet je hoger bieden lijkt mij.
Of verder zoeken.
Laatst bijgewerkt door Nic op 07-12-11 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:46

hun hebben ons aangegeven bij de eerste bezichtiging dat ze er uit konden voor kerst, dit omdat het huis wat hun gaan kopen van familie is en al leeg staat. natuurlijk snap ik dat je niet met al je spullen in een doos gaat wonen hahahaha maar op het moment dat de tijd daar is om knopen door te hakken moeten ze dat wel doen. Wij kunnen eventueel wel een week of 3 bij mijn ouder bivakeren en onze meubels ergens opslaan maar dat is niet wat er in eerste instantie besproken is.
Ik betaal zo en zo niet meer dan 173 d dit is wat de taxatuur ons als max adviseerde (eig 175d maar vind dat hun nu ook eigenlijk water bij de wijn mogen doen) verder weten dekopers niet dat wij het zooo graag willen hebben alleen dat we 10 jan onze eigewoning uit moeten en zogenaamd" al een huurwoning hebben voor tijdelijk" dus geen probleem om na kerst de overdracht te doen maar dan ga ik niet meer betalen dan 170d. De rest is dan voor de huur en opslag om het zo maar te zeggen.

ik heb nu ook duidelijk gezegt dat dit ons laatste bod is horen we niet binnen aanzienelijke tijd iets van ze dan gaat het over. Ik was er snel vrij over uit toen iemand mij een bod deed want niet naar mijn wens was, uitgelegt waarom niet en wat ik zelf in gedachte had zo waren wij erg snel onderhandeld en verkocht