Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:15

bridgetF; lastig, maar bedenk idd dat er altijd wel iets mooiers/goedkopers/beters is. Je hebt met reden voor dit huis gekozen neem ik aan, dus gewoon lekker Funda niet meer bekijken en genieten van je huis :D

Mayflower: spannend! Wat lang wachten, zou heel slecht voor mijn hart zijn hahaha! Wij komen vanuit huur, dus das wat makkelijker gelukkig :)

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:21

Bridget, dat is wel balen. Beter gewoon niet meer op Funda kijken na aankoop haha.

Mayflower, spannend. Ik zie juist helemaal niet op tegen de verkoop. De huizen hier gaan als een speer dus zo kwijt denk ik.
Wel lang in spanning zitten die veertien dagen.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:17

BridgetF:
Er is altijd wel een huis wat leuker lijkt dan wat je gekocht hebt,
Maar vraag jezelf ook af: hoe groot is de kans dat je dat huis krijgt (door bv grote belangstelling enzo)
Ik ga vanaf nu niet meer op funda proberen te kijken.

Even een vraagje: een taxateur moet je zelf regelen toch? Zolang ze maar een rapport opstellen die de hypotheek verstrekker accepteert?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:22

bridgetF schreef:
Zo spannend... Woensdag krijgen we de sleutel. Nog steeds heel blij met ons nieuwe huis. Maar o o... Herkennen jullie dit?

Eigenlijk moet je dan ook niet meer op Funda kijken, want er is me toch een gaaf huis te koop aangeboden.

Een huis met een vraagprijs die 60000 euro lager ligt, dan wat we nu hebben betaald. Een leuk hoek huisje waar nog wel het een en ander aan moet gebeuren, waar je iets moois van kunt maken, een huisje op een fantastische lokatie, vanuit de keuken kijk je op het bos die slechts 20 meter verderop begint.

Herkennen jullie dit? Je hebt een leuk huisje gevonden en dan gebeurt dit...

Gevaarlijk he? Gelukkig ben ik nog niets tegengekomen wat mooier is dan wat ik net gekocht heb :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:23

Er zullen inderdaad altijd mooie/betere huizen komen. Maar ja, wie zegt dat je die had gekregen? Ik zou ook stoppen met op Funda kijken als je er een slecht gevoel van krijgt. Geniet van jullie nieuwe woning!

_Elaine_, onze hypotheek adviseur gaf aan dat we hem eerst moesten bellen als ons bod geaccepteerd was. Hij heeft toen een taxateur geregeld uit zijn kring (toch een beetje vriendjespolitiek denk ik). Volgens mij had onze aankoopmakelaar eventueel ook wel een taxateur kunnen regelen, maar zij was blij dat onze hypotheek adviseur dat deed.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:54

Sem_ schreef:
Er zullen inderdaad altijd mooie/betere huizen komen. Maar ja, wie zegt dat je die had gekregen? Ik zou ook stoppen met op Funda kijken als je er een slecht gevoel van krijgt. Geniet van jullie nieuwe woning!

_Elaine_, onze hypotheek adviseur gaf aan dat we hem eerst moesten bellen als ons bod geaccepteerd was. Hij heeft toen een taxateur geregeld uit zijn kring (toch een beetje vriendjespolitiek denk ik). Volgens mij had onze aankoopmakelaar eventueel ook wel een taxateur kunnen regelen, maar zij was blij dat onze hypotheek adviseur dat deed.

Bedankt!
Doordat alles gister eind van de middag gebeurt is zit ik nu met veel vragen waar ik pas na t weekend antwoord op krijg :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:21

Die weekenden weten wat haha.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:28

Ik hoop ook zo dat als dat huis woensdag wat is, dat we dan niet tot na het weekend hoeven wachten _O-

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:19

Ja een weekend er tussen is echt zo ellendig :o

Ik ben iemand die dan gelijk alles wil gaan regelen
Maar dat gaat dus mooi niet :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:21

Haha ik snap je helemaal!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:28

_Elaine_ schreef:

Herkenbaar! Ik wil het liefst alles al zsm hebben geregeld terwijl mijn vriend echt het tegenover gestelde is, soms best irritant haha.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:43

Haha ja hier is dat ook.

Ik houd van duidelijkheid
Weten waar we aan toe zijn, en of alles doorgaat/gaat lukken rondom de hypotheek..

Kan niet goed tegen die onzekerheid :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:29

CCCCC schreef:
_Elaine_ schreef:

Herkenbaar! Ik wil het liefst alles al zsm hebben geregeld terwijl mijn vriend echt het tegenover gestelde is, soms best irritant haha.

Zit ik nou naar een quote van mezelf te kijken? :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:36

Amethyst_ schreef:
Zit ik nou naar een quote van mezelf te kijken? :+

Haha :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:40

Hier de laatste maand voor de sleuteloverdracht. Nog maar 31 dagen *\o/*

Wij hebben inmiddels kleuren uitgezocht voor het schilderen en gaan deze week even wat stukjes plint bestellen zodat we die ook uit kunnen zoeken. Gisteren wat verhuisdozen opgehaald bij vrienden en vandaag nog wat bij mijn ouders.. Het inpakken kan beginnen :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:04

CCCCC schreef:
Hier de laatste maand voor de sleuteloverdracht. Nog maar 31 dagen *\o/*

Wij hebben inmiddels kleuren uitgezocht voor het schilderen en gaan deze week even wat stukjes plint bestellen zodat we die ook uit kunnen zoeken. Gisteren wat verhuisdozen opgehaald bij vrienden en vandaag nog wat bij mijn ouders.. Het inpakken kan beginnen :D

Dat is het leuke werk he! Hier gaan we eerst alles wit schilderen. Vriendlief is niet perse van de kleurtjes. Ik wel, maar weet nog niet zo goed welke kleur op welke muur. Dus eerst alles wit, dan ga ik wel weer los als we er eenmaal wonen hehe. De hal weet ik al wel, daar doen we tranquil dawn, waarschijnlijk in een lambrisering :D

Hier nog een week en 3 uur tot we ons bij de notaris moeten melden. En we hebben nog precies 0 offertes aangevraagd. We zouden dit weekend de sleutel hebben en dan zou een bevriende installateur mee voor advies. Maar vrijdag was de sleutel nowhere to be seen en iedereen had vakantie. Nu krijgen we m aankomende donderdag, dus alles wordt lekker last minute zo...

Wel al een grove planning wat er allemaal moet gebeuren. Maar het hoe of in welke volgorde weten we nog niet precies.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:16

Oh dat is wel vervelend Amethyst! Bij jullie is het echt supersnel gegaan.

Voor ons duurt het nu nog 29 dagen. Wel pas aan het einde van de dag, dus dat wordt een lange dag. Vandaag wordt onze oerlelijke doorgezakte bank opgehaald dus die zijn we alvast kwijt. Ik had niet verwacht dat iemand die zou komen halen (we bieden hem gratis aan), maar als je handig bent met opknappen is er wellicht nog iets van te maken. :))

Toevallig gister ook gebeld door de verkopers, eerste keer dat we ze spraken. Ze hebben een aantal dingen ter overname aangeboden voor best een mooie prijs. Ze waren heel blij met ons kaartje, dus dat is goed om te horen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:21

Fijn is dat gratis ophalen hoor. Voor jezelf dat je er vanaf bent, en iemand die misschien bijzonder weinig te besteden heeft, heeft weer wat om op te zitten! Zo heeft onze bank sinds dit weekend een vreselijke haarverfvlek, maar daar wilden we toch al vanaf. Ook gewoong ratis af te halen, of anders maar naar de stort.

Ja soms is het best vervelend dat we zo weinig tijd hebben gehad om voor te bereiden, maar volgens mij is zo'n snelle overdracht op een bepaalde manier ook wel een luxe. Alleen nu ook met de gesloten winkels enzo best lastig voorbereiden en keuzes maken. Gelukkig kunnen we op afspraak naar Leen Bakker binnenkort! Daar hebben we leuk laminaat gezien.
De keuken hebben we op de site van Ikea al wel gepland, maar we willen de frontjes en werkblad heel graag nog een keer zien voor we de definitieve koop doen. Tegels wordt een gokje, maar die wilden we toch al online kopen (want veel goedkoper). Vriendlief heeft vandaag de to-do doorgestuurd naar onze families om alvast mankracht te charteren, ook al weten we bepaalde details dan nog niet. Ben benieuwd wie zich er aan wil wagen :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:24

Ahh spannend dus voor een aantal van ons deze maand!

Amethyst_ Oh no! Wat slordig zeg!! Oh ja wij houden niets wit (behalve kozijnen en zo). De basiskleur wordt Urban Taupe (dit komt op de benedenverdieping en alle hallen/trapgaten) en op de slaapkamers en zolder komt Camouflage green.

Sem_ Fijn dat ze erg blij zijn met je kaartje! Altijd fijn om nog even contact te hebben met elkaar.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:27

CCCCC schreef:
Ahh spannend dus voor een aantal van ons deze maand!

Amethyst_ Oh no! Wat slordig zeg!! Oh ja wij houden niets wit (behalve kozijnen en zo). De basiskleur wordt Urban Taupe (dit komt op de benedenverdieping en alle hallen/trapgaten) en op de slaapkamers en zolder komt Camouflage green.

Sem_ Fijn dat ze erg blij zijn met je kaartje! Altijd fijn om nog even contact te hebben met elkaar.

Ik hou daar wel van, lekker veel kleur! 1 slaapkamer wordt mijn 'knutseldomein'/logeerkamer, daar mag ik 'los' wat betreft de kleur. De rest heb ik inmiddels onderhandeld dat er heus kleurtjes in mogen, mits licht en rustig haha. Dus ik begin met de hal, stap voor stap neem ik de rest ook wel over :P }:). Wel hebben we een hele mooie tegel bedacht voor de keuken, achterwand toilet en een muur in de badkamer. Dat is een jadegroene tegel. Ik had verwacht dat vriendlief die te aanwezig zou vinden, maar toen ik zei dat ik het graag voor de keuken wilde, zei hij zelf juist dat dat voor de badkamer ook mooi zou zijn haha. Meteen vastleggen :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:54

Haha precies! Ik ben bij ons juist van de rustige kleuren. Op zolder wil ik wel graag Blueberry Dream maar die heb ik er nog niet helemaal doorheen! Mijn vriend is vaak meer van de kleurtjes, hij heeft ook onze okergele gordijnen in de slaapkamer uitgezocht vorig jaar (die nemen we mee want dezelfde maat).

Wij moeten trouwens 1 april om 10.15 bij de notaris zijn, ben benieuwd of de inspectie en sleuteloverdracht er dan voor is? Wanneer zouden we daar iets over horen?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:08

Wat gaat dit topic altijd hard! Wij hebben nog 53 dagen te gaan totdat de overdracht plaatsvindt en ik kan niet meer :') Hebben het huis vorig jaar april gekocht en wisten toen ook al dat we een jaar moesten wachten, maar toch een erg lange periode. Wat duurt dit in zijn geheel lang! Het voordeel is wel dat ik heel veel dingen heb kunnen uitzoeken, voorbereiden, acties in de gaten heb kunnen houden etc. Partner vind het prima en ik ook; ik vind het namelijk enorm leuk om alles te regelen :j

@ CCCCC: de inspectie vindt normaliter altijd plaats voor de overdracht. Vaak moet je dit zeker wel al een maand van te voren horen van de makelaar. Ik zou dan toch even contact met ze opnemen. De sleuteloverdracht is bij de notaris.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:25

Onze aankoopmakelaar heeft het wel gehad over die inspectie, maar zij heeft daar verder ook nog niks over laten weten qua tijd. Ik ben ook benieuwd of we de verkopers nog een keer gaan zien.

Wow wat lang CairnTerrier! Ben je al wel vaker in de woning geweest of alleen bij de bezichtiging?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:06

Sem_ schreef:
Onze aankoopmakelaar heeft het wel gehad over die inspectie, maar zij heeft daar verder ook nog niks over laten weten qua tijd. Ik ben ook benieuwd of we de verkopers nog een keer gaan zien.

Wow wat lang CairnTerrier! Ben je al wel vaker in de woning geweest of alleen bij de bezichtiging?

Totaal maar drie keer. Eén keer tijdens de bezichtiging, tweede keer om de schilder mee te nemen en derde keer om raamdecoratie in te meten door een bedrijf. Ik zou dit nooit meer voor een tweede keer doen om zolang op een woning te wachten; je geduld raakt echt op. Vooral omdat je weet dat het huidige huis ook verkocht is en hier nu ook aflopende zaak is (zo goed als ingepakt). Het is niet anders, maar als ik lees dat sommigen hier maar enkele weken hoeven te wachten... {:}

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:48

Wow CairnTerrier, dat is lang! Zou mijn geduld ook van opraken, haha!
Wel fijn dat het einde van het lange wachten nu eindelijk in zicht is :)