Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:02

ClaudiaHS schreef:
Doubtless, dat schiet lekker snel op zeg.
Wij moeten ook zo'n beetje alle muren sauzen in heel het huis.
Hopelijk gaat het bij ons ook zo lekker snel.

Lange dagen maken en niet teveel pauzeren, dan gaat het hard :))

Mooi Denise!

Ik heb vandaag de tegels voor in de hal gehaald:

Afbeelding

<3

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:42

Ik meld me hier ook maar weer eens. Wij zijn een tijd op zoek geweest naar een ander huis maar kunnen werkelijk niets naar onze smaak vinden dus hebben besloten dan dit huis maar eens aan te gaan pakken.
Ik vraag daarom graag jullie advies over een paar zaken!

We willen de keuken graag doen, deze is erg charmant bordeaux rood hoogglans en heeft bijna geen bovenkastjes en mist dus ruimte. We willen voor iets neutraals gaan met het oog op eventuele verkoop in de toekomst maar ook niet teveel uitgeven. Iemand een tip?
We zijn bij Mandemakers geweest, mooi spul maar de keuken die wij prachtig vonden bleek 125.000 euro te kosten, nu was die ook wel erg groot en niet neutraal. :')
Voorbeelden van neutrale keukens zijn ook welkom, we hebben zelf een nogal landelijke smaak.

Daarnaast hebben we boven een zware en lompe archiefkast staan waarvan ik me echt afvraag hoe we die ooit beneden gaan krijgen, hij past niet door de trap. Same voor de vechtpop van manlief die gevuld is met zo'n 120 kilo zand (met water dus smerige bende zeg maar) die de grootte van een volwassen man heeft.

Een probleem met de kapstok hebben wij ook, we hebben een kapstok en daarnaast een Ikea kast, drie hoog, voor de schoenen. Er past echt niet meer in de hal maar we hebben behoorlijk wat ruimte over onder de (open) trap. Zou ik daar wat mee kunnen? Ik merk dat het nu snel een zooi wordt van schoenen, teveel jassen, tassen en winterspul.

Laatste kleine praktische vraag, wij hebben een dik wollen dekbed en geen enkel dekbedovertrek blijft goed zitten, we hebben vaak Ikea, kan het daaraan liggen? de dekbedden zakken namelijk naar beneden.

Mocht iemand willen meedenken, dan heel graag!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:45

ClaudiaHS schreef:
Ach het huis an sich is in perfecte staat van onderhoud.
Muurverf heb ik van het weekend vast ingeslagen dus als we volgende week de sleutel krijgen kan ik meteen aan het sauzen.
Vloer gaan we schuren en een andere kleur geven en nieuwe keuken is besteld en komt over een maand of 3.

Wat een prachtige keuken in jullie eerste huis! Vanwaar de verhuizing?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:58

Toffe tegels Doubtless!

flooooo schreef:
Ik meld me hier ook maar weer eens. Wij zijn een tijd op zoek geweest naar een ander huis maar kunnen werkelijk niets naar onze smaak vinden dus hebben besloten dan dit huis maar eens aan te gaan pakken.
Ik vraag daarom graag jullie advies over een paar zaken!

We willen de keuken graag doen, deze is erg charmant bordeaux rood hoogglans en heeft bijna geen bovenkastjes en mist dus ruimte. We willen voor iets neutraals gaan met het oog op eventuele verkoop in de toekomst maar ook niet teveel uitgeven. Iemand een tip?
We zijn bij Mandemakers geweest, mooi spul maar de keuken die wij prachtig vonden bleek 125.000 euro te kosten, nu was die ook wel erg groot en niet neutraal. :')
Voorbeelden van neutrale keukens zijn ook welkom, we hebben zelf een nogal landelijke smaak.
Hadden jullie een keuken met gouden knopjes uitgezocht? :oo Ikea misschien een idee? Of eventueel iets van keukenconcurrent?

Daarnaast hebben we boven een zware en lompe archiefkast staan waarvan ik me echt afvraag hoe we die ooit beneden gaan krijgen, hij past niet door de trap. Same voor de vechtpop van manlief die gevuld is met zo'n 120 kilo zand (met water dus smerige bende zeg maar) die de grootte van een volwassen man heeft.
Hoe is de archiefkast boven gekomen? Pop eventueel op marktplaats en wordt door koper verplaatst?

Een probleem met de kapstok hebben wij ook, we hebben een kapstok en daarnaast een Ikea kast, drie hoog, voor de schoenen. Er past echt niet meer in de hal maar we hebben behoorlijk wat ruimte over onder de (open) trap. Zou ik daar wat mee kunnen? Ik merk dat het nu snel een zooi wordt van schoenen, teveel jassen, tassen en winterspul.
Onder de trap is de perfecte opbergruimte! Google maar eens voor ideeën, op pinterest ook veel voorbeelden.

Laatste kleine praktische vraag, wij hebben een dik wollen dekbed en geen enkel dekbedovertrek blijft goed zitten, we hebben vaak Ikea, kan het daaraan liggen? de dekbedden zakken namelijk naar beneden.
Ons dekbed is deels syntetisch en plakt goed aan onze dekbedovertrekken :D Gelukkig geen schokken daarvan gehad. Bij ons vorige dekbed ook groot irritatiepunt geweest.

Mocht iemand willen meedenken, dan heel graag!

Detroit

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:16

Onze keuken komt bij Brugman vandaan en waren lang niet 125000 euro kwijt. Is t niet toevallig een 0 teveel :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:55

Ik heb vorige week ook keukens gezien van boven de ton dus kan prima.

Flooo, die van ons komt van keukenkampioen. Begonnen op 30.000 en met wat aanpassingen en concessies 11.000.
Wij gaan verhuizen omdat we kleiner willen wonen.
We gaan van 270m2 naar 185m2 en 10.000m2 perceel naar 1000m2 :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:24

Dat is een flink bedrag wat er van die keuken is afgegaan :oo
Hield je nog wel wat over :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:54

Haha jawel hoor.
Er zat 1 of anders systeem in wat alleen al 4000 euro kostte.
Heb nu kunststof deurtjes ipv massief hout en een ander blad.
Ik zag het verschil niet tussen de bladen behalve een iets andere kleur maar dat scheelde ook een hele hoop geld.
En ze hebben 40% 'korting' en het installeren á 2000 euro doen we nu zelf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:00

Voor dat bespaarde geld kun je een hoop andere dingen doen :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:39

Nee mensen geen 0 teveel hoor, het was een mega grote keuken, handgemaakt en met allerlei snijwerk erin. Moet wel je smaak zijn en past sowieso niet in dit huis.
Claudia, waar komt die keuken die je net laat zien vandaan? Erg mooi!
Keukenconcurrent en Ikea ga ik eens naar kijken. Thanks. Zal ook eens zoeken naar opberg ideeen op pinterest.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:39

Oh en doubtless, die tegels, prachtig!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:26

Sintara schreef:
Heeft iemand tips voor barkrukken? Ik wil eigenlijk best de HENRIKSDAL ikea´s in het zwart kunstleer, maar ze zijn zo duur -O-

In mijn zoektocht naar barkrukken heb ik een Duitse webshop gevonden: WOLTU. 2 barkrukken voor 65 euro gemiddeld. Ik heb er nog niet besteld maar overweeg wel om er te bestellen wanneer mijn huis klaar is.
Edit: Ze verkopen ook via Amazon, daar lijken de recensies overwegend positief.
Laatst bijgewerkt door topsylover op 09-01-20 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:28

flooooo schreef:
Nee mensen geen 0 teveel hoor, het was een mega grote keuken, handgemaakt en met allerlei snijwerk erin. Moet wel je smaak zijn en past sowieso niet in dit huis.
Claudia, waar komt die keuken die je net laat zien vandaan? Erg mooi!
Keukenconcurrent en Ikea ga ik eens naar kijken. Thanks. Zal ook eens zoeken naar opberg ideeen op pinterest.

Deze bedoel je?
Afbeelding

Komt ook van de Keukenkampioen.
Fornuis heb ik zelf ergens anders uitgezocht en Keukenkampioen heeft hem besteld en geleverd en de afzuigkap heeft mijn man gemaakt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:17

Vandaag is het behang erop gegaan!
Tussenstand foto's:

Afbeelding
Toilet

Afbeelding
Werkkamer

Afbeelding
Onze slaapkamer

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:38

Gaaf Doubtless, ik ben heel benieuwd als het af is!
Dank je Claudia, ik vind hem prachtig.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:07

DubbelDun schreef:
Overigens heeft die site ook ovale tafels, dus misschien ook de kombi visgraat - ovaal wel :)

Table du Sud kan alles maken zoals jij dat wilt!
Ik heb zelf een tuintafel laten maken naar een model wat normaal als eettafel voor binnen gebruikt wordt.
Ze hebben dan er een extra coating over gedaan, al staat de tafel wel onder een overkapping.
Deze kwamen ze ook netjes thuis afleveren en in elkaar zetten :) .

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:17

Zouden jullie me willen helpen? Ik heb een hoekje in huis wat erg donker is en eigenlijk zou er een lamp moeten komen, maar ik weet niet zo goed wat voor soort lamp er moet staan := er staat een tafeltje, al zou die eventueel wel weg kunnen of zou ie ander gebruikt kunnen worden (hij is nu een beetje loos) maar ik weet dus niet wat ik hiermee moet. Het is naast de bank.
Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:53

Wil je een grote lamp of een tafel lamp?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:30

Je hebt tegenwoordig hele leuke lampen met een geïntegreerde plant, google maar eens op lamp met plant :)
Of anders een hondje zoals ik tegenwoordig in de vensterbank heb zitten :)

Afbeelding

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:25

Ik zou zelf gaan voor zo'n grote lamp met betonnen vaaspoot en dan een kap erop. Dat vult het tafeltje dan ook meteen mooi. Ik denk dat het anders erg rommelig wordt.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:44

@Sharon: je kan even op Pinterest kijken! Misschien is zoiets wel een leuk idee (maar ik weet niet hoe de rest van je woonkamer er uitziet)?:
Afbeelding

Of een ander bijzettafeltje (of misschien 2 van verschillende hoogte, dat het een beetje speels wordt) die wat minder “lomp” oogt. Hij neemt nu echt een hele hoek in. En daar een leuke tafellamp en plant neerzetten? Zoiets?:
Afbeelding

Voor degene die zich zorgen maakten om onze plant als deurstopper... Wij hebben vandaag een nieuwe extra mand en plant gekocht, zodat die als “deurstopper” kunnen functioneren. De oude plant weer op zijn oude plek gezet! De nieuwe is een goede slag kleiner en de deur raakt de plant/mand alleen als die echt helemaal open wordt gegooid. Dat gebeurt echt bijna nooit (nu vanaf september deze deur, en al die tijd heeft er een Ikea bakje als deurstopper gestaan en daar is die nooit tegenaan gekomen). We hebben de deur eigenlijk altijd op een kiertje staan (of als die helemaal open staat, zo dat die recht openstaat/in een lijst met de deurpost zegmaar). :D

Afbeelding

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:16

Ik lees hier graag weer mee. Ergens in de vorige topics jullie kwijt geraakt, maar nu onze eigen woning te koop staat en we straks ons nieuwe huis weer volledig opnieuw gaan inrichten is inspiratie opdoen altijd goed :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:02

Pinda_Dipje schreef:
Ik lees hier graag weer mee. Ergens in de vorige topics jullie kwijt geraakt, maar nu onze eigen woning te koop staat en we straks ons nieuwe huis weer volledig opnieuw gaan inrichten is inspiratie opdoen altijd goed :D

Wij hebben sinds 5 december de sleutel en een aannemer is bezig.
Ik haal veel inspiratie van Pinterest en ook Instagram.
En dit topic vind ik ook erg fijn!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:40

Mn kapstok vab ome ali! Afbeelding

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:28

_sharonnn schreef:
Zouden jullie me willen helpen? Ik heb een hoekje in huis wat erg donker is en eigenlijk zou er een lamp moeten komen, maar ik weet niet zo goed wat voor soort lamp er moet staan := er staat een tafeltje, al zou die eventueel wel weg kunnen of zou ie ander gebruikt kunnen worden (hij is nu een beetje loos) maar ik weet dus niet wat ik hiermee moet. Het is naast de bank.
[ [url=m/qRGjoq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe ziet de rest van je inrichting eruit? Qua style?