[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:04

Nou, nog niet te vroeg juichen. Vrijdag voorlopig koopcontract getekend van mijn huidige huis,dus we zitten in de drie dagen bedenktijd. Maar nu belde net de makelaar....
Makelaar was vergeten een raam in de slaapkamer op de tekening te zetten, dat willen ze nu alsnog zien (hebben ze vrijdag overigens ook gezien). En ze willen toch nog even in de berging kijken (wat ze vrijdag niet wilden).

Het ging ook allemaal te makkelijk :+

Het zal me toch niet gebeuren dat de koop alsnog niet doorgaat :x
Willen jullie duimen dat het niks verandert?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:10

Ik ga zeker duimen!

Bij ons tekent de koper vandaag, dus vrijdag zijn we (redelijk) zeker... ook duimen

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:59

Ai spannend! Ik trek ook pas de fles champagne los als de borgsom binnen is.

Ik duim mee voor jullie!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:13

Ik duim ook mee.

Wij hebben dus woensdag avond een bod gedaan, donderdag ochtend reactie makelaar dat hij het zou doorgeven aan de verkoper. We hadden erbij gezet dat ons bod geldig was tot vandaag 17u.

Sinds donderdag complete radiostilte... Als we morgenochtend nog niks gehoord hebben van de makelaar ga ik de verkoper maar weer rechtstreeks bellen. Vage zooi allemaal!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:15

Oh bizar. Lekker dan :\

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:18

Prairy, klinkt mij als gewoon makelaars in de oren ;)
Je bent maar een nummertje voor ze.
Tenzij je in hard lopend gebied zit rennen ze niet zo hard voor je :n

Ik Zou morgen gewoon de makelaar bellen om te vragen hoe en wat

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:22

Koper heeft getekend *\o/* nou donderdag de taxatie nog en dan moet hij zn financiering nog rond krijgen... ik ben benieuwd!

Zou morgen even bellen Prairy. Apart volkje, die makelaars ;)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:58

Ik heb vanavond het koopcontract getekend.
Ik blijk 1 van de verkopers te kennen of nouja haar zus dan. Dus dat was wel grappig.
Deze week wordt getaxeerd en woensdag weer gesprek bij de bank. Ik maak gebruik van de starterslening waar het een en ander voor ingevuld moet worden waarbij ik wat hulp krijg van mijn adviseur.
Nog even doorgesproken wat ze laten staan en is wel prettig ze laten alle gordijnen en rolgordijnen hangen. Het zijn grote ramen dus voor het begin helemaal prima. Hoef er ook niks extra voor te betalen.

Vrijdag komen er nieuwe huurders kijken voor mijn huidige huurwoning en dan begint het toch allemaal echter te worden.....

Prairy wat raar van de makelaar zeg. Je zou toch verwachten dat hij wat laat horen ook als verkoper langer nodig heeft om over het bod na te denken of iets

Wat fijn djuulsie dat er getekend is!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:14

Ik ben zelf in opleiding voor makelaar-taxateur, en werk er ook bij een, en iedereen (ook collega studenten) vind het maar een hele rare gang van zaken. Dit is in ieder geval niet zoals het bij een normale makelaar hoort te gaan!

Desi, fijn dat ze gordijnen laten hangen, dat scheelt toch al gauw zo'n 1000 euro!

Djuulsie, gefeliciteerd! Nog even spannend dan tot de voorwaarden eraf zijn, maar dan is het ook echt feestje vieren dus :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:34

Als koper ben je voor een aantal makelaars gewoon echt niet belangrijk
Is dat normaal? Ik vind van niet :n
Maar het is wel mijn praktijk ervaring jammer genoeg
Van de 10 makelaars is het echt fiftyfifty of je er wel of niet wat aan hebt hier in de regio
De verkopend makelaar van ons huidige huis was ook een gruwelijke leuter op poten
(en een aantal anderen die de revue gepasseerd zijn )

We hebben ook wel met fijne makelaars van doen gehad
Maar echt , er zitten me er een stel tussen :roll:

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:21

Wat spannend Amanda, het komt vast goed! Maar ik snap dat je toch even twijfelt nu ze die extra kijkafspraak heeft gemaakt.

Prairy, apart is dat hè, wij snappen dat ook niet zo goed. Hebben een leuk bedrag te besteden en het aantal makelaars dat uit zichzelf terugbelt is op één hand te tellen. Het zal wel te goed gaan met de huizenmarkt...

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:24

Ik moet zeggen dat ook hier de ervaring niet heel positief is. De laatste makelaar die we troffen was fantastisch, maar de rest...

Kijk ik weet dat zeer in principe voor de verkopende kant zijn, maar als je er als een over het paard getild, ongeïnformeerd en ongeïnteresseerd stuk vreten staat dan geloof ik niet dat je die belangen ook daadwerkelijk behartigt...

Wij wachten nog op de taxatie en dan kunnen we verder met de hypotheek :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:41

Sonja_vR schreef:
Als koper ben je voor een aantal makelaars gewoon echt niet belangrijk
Is dat normaal? Ik vind van niet :n
Maar het is wel mijn praktijk ervaring jammer genoeg
Van de 10 makelaars is het echt fiftyfifty of je er wel of niet wat aan hebt hier in de regio
De verkopend makelaar van ons huidige huis was ook een gruwelijke leuter op poten
(en een aantal anderen die de revue gepasseerd zijn )

Ik vind het ook niet normaal.
Wij hadden er zo eentje, nou we stonden op het punt het kantoor te bellen, wat een klojo. Bij zulke types moet je eigenlijk als je ze uit hun veel te dure cabriolet ziet stappen al meteen rechtsomkeert maken.

De makelaar die ons uiteindelijk een huis verkocht was wel heel goed. Eerst voor de ander die de financiėn niet rond kreeg, waar ze echt voet bij stuk voor bleef houden, en toen voor ons. natuurlijk ook voor de verkoper. Maar die waren van alles over het pand op de hoogte en kon ons dus echt goed alles vertellen en hebben goed geholpen over een stukje extra grond omdat dat onze voorwaarde was. Ze heeft echt haar best gedaan. Gelukkig zijn er dus ook goede makelaars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:14

Onze verkopende makelaars waren erg leuk :j was kantoor met alleen dames, en allemaal erg enthousiast en oprecht blij voor ons dat we het huis zo leuk vinden. Zeggen ons ook elke keer gedag (eigenaresse/ makelaar en de makelaar) als ik ze tegenkom bij de supermarkt etc.

Als wij ooit weg zouden willen doen verkopen wij ook via hun denk ik. Maar eerst minimaal de rentevaste periode en hopelijk langer blijven zitten. :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:27

Wij hebben toen we wilden verkopen 4 makelaars uitgenodigd voor kennismaking. Daar zat zoveel verschil in! Sommigen merkte je echt dat ze voor de makkelijke route gingen (lagere VP) terwijl anderen er vol op gingen. We hebben dan ook voor een makelaar gekozen waar wij graag van zouden kopen. De makelaar van de verkopers van ons nieuwe huis was een hork eerste klas. Hele vervelende vent, heb op een gegeven moment ook gezegd van we gaan tot hier en niet verder! En toen was ie even kalm..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:17

Prairy, wat een gedoe zeg! :\ Echt soms.. die makelaars. :n

Amanda, ik duim voor je hoor!! Zitten er 'breekpunten' in de berging waar ze over zouden kunnen vallen?

Ben je er al uit Karuna, wat je ermee doet? :)

Echt bizar, die makelaars-verhalen! Ze kunnen een aardig potje breken, althans, dat denken ze.
Wij zijn ook aardig wat flapdrollen tegen gekomen. Heb zelf vergunningen/bestemmingsplannen achtergrond,
nou heb er heel wat moeten uitleggen dat die dingen toch iets anders in elkaar zaten dan zij beweerden. :=
Maar gelukkig was de verkoopmakelaar waar wij het huis bij hebben gekocht echt een hele aardige, fijne man. Zo zouden er meer moeten zijn. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:20

Makelaars voldoende flapdrollen gezien. Wat zitten daar kansloze eikels tussen.

Nee eind deze week pas vermoed ik. Vanmiddag huurhuis kijken, papieren voor de tweede in orde maken (al ga ik die niet doen denk ik maar wil toch kijken) en afwachten op bericht van adviseur.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:21

Wij krijgen trouwens vanmiddag de sleutel van ons (tijdelijke) huurhuisje :) raar dat we over 3,5 week al verhuizen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:24

Gaat snel dan. Joepie.

Amanda balen en vreemd maarwie weet valt het mee. Duimen dat het goed verloopt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:29

MarrieLeen schreef:
Amanda, ik duim voor je hoor!! Zitten er 'breekpunten' in de berging waar ze over zouden kunnen vallen?

Niet dat ik weet :n
Dus ik hoop maar dat het een hoop stress voor niks is. Ze hebben tot vandaag 23.59u. Maar volgens de makelaar komt het wel goed en is er geen probleem. Dat hoop ik dan maar.

Spannend Karuna!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:48

MarrieLeen schreef:
Echt bizar, die makelaars-verhalen! Ze kunnen een aardig potje breken, althans, dat denken ze.
Wij zijn ook aardig wat flapdrollen tegen gekomen. Heb zelf vergunningen/bestemmingsplannen achtergrond,
nou heb er heel wat moeten uitleggen dat die dingen toch iets anders in elkaar zaten dan zij beweerden. :=

Herkenbaar!! Ik ben ook van het doorspitten van de bestemmingsplannen en de makelaars verkopen toch een onzin waarvan ze denken dat je dat wilt horen :=

Makelaar: Ja hoor, je mag hier zonder inpandige tussendeur met twee gezinnen wonen, gemeente: nee het is 1 huisnummer.
Makelaar: ja hoor, je mag hier zonder problemen een rijbak aanleggen, gemeente: nee, dat stuk grond is agrarisch en valt niet meer onder woonperceel, dus géén rijbak mogelijk.
Makelaar: nee mevrouw, u mag hier geen B&B beginnen in de bijgebouwen, gemeente: ja mevrouw, als de ruimte voor de B&B niet groter is dan 50m2 en niet verder dan 25m van het huis af staat vinden wij dat prima.

En zo kan ik nog wel even doorgaan :P
Maar goed dat ik het echt leuk vind om dit uit te zoeken en de plannen door te spitten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:07

Bonna, exact dat.... er staan er bij mij ook een paar op de actieve afraad lijst ... als er iemand over een makelaar nodig hebben begint, geef ik graag advies waar ze vooral niet moeten zijn :+

waxmeltsenzo, bij ons wat de ergste ook de eigenaar van het kantoor, dus dan heeft klagen geen zin, het interesseerde hem gewoon echt geen reet. heb er met de bouwkundige wel dikke pret over gehad , dat maakte een hoop goed

Marrieleen, hier ook bij onze verkopend makelaar van het huidige huis totaal geen sjoege van bestemmingen ... ben er zelf maar achteraan gegaan, ging een stuk soepeler
maar zo ook technische kennis van makelaars geloof ik niet meer in hoor... van de tien waren er misschien twee die iets echt wisten te vertellen...de rest ; "nee geen idee, volgens mij valt het wel mee"
, terwijl het vochtgehalte in de muren 48% was en de plinten achter de verf weggerot waren, of in een ander huis, de ramen gingen niet meer open zo verzakt was het spul "nee, beetje schaven dan is het weer prima" naderhand gaf mijn bouwkundige aan dat de verzakking actief was , wat ik al vermoedde

Amanda,hopelijk gewoon zonder issues vandaag de boel geregeld met je kopers.

mizzmontana : ik vind het ook leuk om uit te zoeken , scheelt ook all de helft denk ik ;)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:57

Ik volg dit topic even. Binnen nu en een half jaar hebben mijn vriendin plannen om een huis samen te kopen. Alleen nu wil ik een originele advertentie geplaatst van woning gezocht etc. Hebben jullie een leuk en opvallend idee?

Iedereen alvast veel succes met het kopen van jullie nieuwe toekomstige paleisje. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:00

Verkocht *\%/* *\%/* *\%/*
Morgen voorlopig koopcontract van het nieuwe huis tekenen. En dan wachten op de hypotheek.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:04

spannend!!!! gefeliciteerd *\o/*