[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:13

Leuk en spannend Helga! Succes.
@symbeami, hoop voor je dat het zich links-of rechtsom oplost. Het zit niet mee. Hopelijk komen er nog reacties. Ik denk de hele tijd aan de rijdende rechter :D maar ja, moet je met je hoofd op t.v., dat moet je ook maar net willen. Vind het wel zo'n typische zaak voor dat programma op 1 of andere manier.

Symbeami

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:46

Ha fijn Helga! Veel plezier :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:04

Potver ^) Gister gesprek met de hypotheekadviseur, erg prettig en een goed beeld van wat we max kunnen en willen en welke kosten erbij horen. Wilden een nieuw bod uitbrengen op het laatste huis wat ons openingsbod te laag vond, zoekt lief contact met de makelaar, zegt ie dat het huis gister verkocht is... -O- Vissen we verdorie al voor de tweede keer achter het net. Nu dus maar weer vanaf het begin beginnen en opnieuw starten met bezichtigingen want onze meest favoriete opties zijn op niks uitgelopen dus moeten we weer nieuwe zoeken. Baal er wel van, dit was zo'n mooi en af huis! Daarvoor wilden we best wat extra spaargeld investeren in de aankoop omdat het verder niet verbouwd hoefde te worden. Maar nu zijn we denk ik wel weer aangewezen op een huis waar nog wat in gedaan moet worden. Niet erg maar dan moeten we de afweging van de maximale koopsom en de kosten voor de verbouwing weer goed gaan bekijken. Beuh -O- Nu dus zeker maar op zoek naar tijdelijke woonruimte voor minimaal een half jaar want wij zitten voorlopig echt nog nergens anders...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:31

:(:) Tamara.
Balen dus.

Enig idee waar je gaat zoeken voor tijdelijke woonruimte? In ieder geval zijn er vaak op vakantieparken huisjes te huur.

In een tv-doos onder een viaduct is tegenwoordig geen optie meer, ze verkopen alleen nog maar flatscreens, de dozen zijn te klein. :') _O-

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:37

Haha dan wordt het misschien tijd voor een nieuwe koel-vries combi, dat past misschien nog wel :')

Heb al contact gehad met een vakantiepark hier in de buurt, maar het is natuurlijk hartstikke hoogseizoen straks dus daar rekenden ze €1300 per maand := Dat gaat m niet worden... Hebben contact met iemand via lief z'n werk die wat pandjes hier in de binnenstad heeft. Die riep al van joh, als je omhoog zit laat maar weten, dan regelen we iets. Dus wil daar eens even gaan kijken, wat ie heeft en wat het kost. Zijn gemeubileerde panden dus das wel fijn, we willen nl best wat van onze meubels kwijt dus dan kunnen we die nu al van de hand doen en hoeven die niet dubbel verhuisd te worden. De rest kan dan in de opslag.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:49

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:43

Ah thanks, dat is handig om te weten idd :j Had ook nog niet veel verder gezocht moet ik eerlijk zeggen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:49

Balen Tamara! maar er komt vast wel weer wat moois op je pad!

Ik ga zo nog eens even informeren naar een bouwkavel. Daar hebben we een hele tijd geleden al eens om wat info gevraagd, maar ze belden gisteren pas terug of we nog interesse hadden. Nou... we hadden een paar vragen die dus nog steeds niet beantwoord zijn. Zo maar eens even uitvissen. Nu eerst lunch :Y)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:05

Vanmorgen bij de bouwkavel wezen kijken, ik ben er wel enthousiast over!!

Nou huis is nog niet aangepast op Funda, onze makelaar vond een vanaf prijs geen goed idee, volgens hem kreeg je dan nooit je vanaf prijs en gaf je teveel onderhandelingsruimte weg. Nu wilde hij het voor die prijs als vraagprijs er op zetten, nou dat dacht ik niet!! Ik ga het niet weg geven. Ik ben hier maar weg getreiterd, verder heb ik geen noodzaak om te verkopen.
Het goede nieuws is dat onze kandidaat koper helemaal niet afgehaakt is en de makelaar daar nog steeds mee in onderhandeling is. Volgende week ging hij contact opnemen met de buren ivm de grond.
Verder is er nog een partij bij gekomen die interesse hebben en misschien ook wel voor de weiland, maar dat is voor die mensen afhankelijk van wat ze aan hypotheek kunnen krijgen, de financiële man van de makelaar ging er mee praten.
EN we hebben volgende week toch weer 2 bezichtigingen! Dus al met al zit er toch wel weer beweging in.
De makelaar stelde verder voor om het huis twee keer op Funda te zetten, dus één keer zonder grond en één keer met. Alleen over de prijs met grond zijn we het nog niet eens. Maar we wachten eerst de ontwikkelingen even af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:07

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:41

Sym,een geluk dat je nog 2 bezichtigingen hebt en dat die eventuele koper toch nog niet heeft afgehaakt.
Vind wel dat je een lakse makelaar hebt zoals jij de makelaar beschrijft in zijn zaken.
Betaal je een hoop geld om je huis te verkopen en dan heb je zo'n makelaar.
Ik zou er moedeloos van worden van zo'n makelaar en zou hem snel de deur uit wieberen.
Daarom heb ik een makelaar met No cure,no pay.
Als onze makelaar mij niet was bevallen.had ik ze zo de deur uitgewieberd!!!
Maar ik heb het wel getroffen met onze makelaar.
Alleen van de week een mailtje gekregen dat de kopende partij verlenging heeft aangevragen voor 2 weken omdat de gemeente nog een stuk wilde hebben voor de starterslening.
Nu hoop ik dat alles snel geregeld wordt en dat wij dan het verlossende telefoontje krijgen dat alles rond is met hun hypotheek.
Valt er toch onbewust een last van mn schouders en kunnen we nu maar hopen dat onze eigen hypotheek snel geregeld is en dat het bouwbedrijf snel kan beginnen met de bouw van ons huis.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:56

Sym fijn dat er toch weer 2 bezichtigingen zijn en een potentiële koper! Duimen draaien overuren hier :) Vind het wel vreemd dat als jullie aangeven dat je het op een bepaalde manier op Funda wilt hebben, dat de makelaar dat dan niet doet. Tuurlijk mag ie zijn mening geven, graag zelfs, maar jullie zijn de baas toch :?

LMH ik hoop dat jullie ook gauw iets horen idd!

Ik hoop dat wij onderhand ook iets horen... Onze koper moest voor 1 mei de hypotheek rond hebben, dinsdag was er nog geen uitsluitsel volgens onze makelaar en inmiddels moet ie juridisch gezien de boel wel rond hebben volgens mij. Maar nog geen definitief ja gehoord, dus nog steeds geen positief nieuws hier...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:10

Al met al komt het er op neer dat een huis verkopen en een huis kopen een zenuwslopende toestand is, voor iedereen.

De makelaar heeft het gewoon erg druk, hij is dus wel druk voor ons bezig, alleen hij koppelt zo slecht terug. Maar goed, mijn verzoek om het aan te passen op Funda heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de makelaar wel even contact met ons heeft opgenomen en dan is het ook goed. Weten wij weer wat er speelt.
Die bezichtigingen is toeval, dat kwam een paar uur later.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:56

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:53

ow symbeami, dat zijn toch weer voorzichtig positieve berichten.. ik duim lekker verder voor jullie!!

kopen en verkopen is inderdaad best heel stressvol. wij hebben ook een 'lakse' makelaar, die waarschijnlijk te druk is om ons goed op de hoogte te houden. dat is wel eens frustrerend. Laatste bericht van vandaag was dat de asbest die is gevonden niet zo ernstig is, en de kopers gaan er wel mee akkoord zoals het is. ze gaan nu dus eindelijk (bijna 1 maand na de mondelinge overeenkomst) de koopovereenkomst tekenen.. dan gaan de 3 dagen bedenktijd dus pas in... pfff. we hadden opleveren voor 1 juni afgesproken, ik ben heel benieuwd (en zie het somber in) of ze die termijn gaan halen met hun financiering en dergelijke.. we wachten maar weer af. Doordat de makelaar ons niet goed op de hoogte houdt is het allemaal erg onzeker.. ik kan niet wachten tot we naar de notaris mogen en het geld op onze rekening staat :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:29

Sonja_vR schreef:
ons toekomstige stekje staat nu op verkocht onder voorbehoud :)
http://www.funda.nl/koop/dussen/huis-48 ... straat-25/

Wat leuk, een klusklare :D woning, mooie omsloten tuin en volgens mij kun je daar een heel leuk huis van maken!

Wij denken eigenlijk dat we de makelaar nu even wakker geschud hebben doordat ik gezegd heb dat we er maar mee op gingen houden als het met een paar maanden nog niet verkocht was.
Nu loopt hij ineens een stapje harder, het is niet dat hij niks deed, hij was/is gewoon stervensdruk. Maar voor ons duurt het te lang.
Ik heb het met mijn vriend over de bouwkavel gehad, ik ben er vanmorgen alleen met de verkopende makelaar wezen kijken. Ik ben er heel enthousiast over en mijn vriend inmiddels ook.
We hadden een ander huis op het oog, maar die plek staat ons toch niet aan. Is iets te druk daar, te dicht bij een drukke weg.
Deze bouwkavel ligt op een prachtige plek. Omdat het een zogenaamd 'knooperf' gaat worden waren we er eerst niet zo voor te porren, maar nu ik het gezien heb hoe het gaat worden ben ik echt enthousiast. Sinds ons droomhuis verkocht is was er gewoon steeds geen enkel huis waar we echt warm voor liepen. Maar goed, vriendlief moet het nog wel even van dichtbij bekijken. Er is ook redelijk wat belangstelling voor, dus de verkoop van ons gedoetje moet niet te lang meer duren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:41

lol, idd klusklaar
ik vrees dat ik binnen een dag al geen schuurmachine meer kan luchten of zien :+

maar we hebben maar drie moetjes, buitenmuur laten impregneren , vaste trap naar zolder en een preventieve houtworm behandeling van de kap , die gaan we afwerken , dus dan zie je niet meer wat er achter gebeurt, dus uit voorzorg maar even iemand met een spuit naar binnen sturen ;)

de rest is heul veul schuur en verf werk en klussen die later ook nog kunnen...o ja, we moeten ook de bijkeuken nog betegelen etc , die hoort ook nog bij de moetjes
en het eerste wat we doen is een hek langs de coniferen zodat de hond niet naar de buren kan glippen :P

maar serieus, dit is het beste huis wat we gezien hebben van de woningbouw waar we het van kopen :=
dit is redelijk recent opnieuw gevoegd, rondom van boven naar benee dubbel glas, dak is ook recent gerenoveerd en geïsoleerd , badkamer, hoe klein ie ook is, is ook recent gedaan , ketel is nog niet antiek (2007)
dan is er nog genoeg te doen, nu en in de toekomst, maar het is in ieder geval wel een solide basis , dat scheelt een hoop

een hele verademing na de echt klussers en bouwvallen die we gezien hebben :=
ik denk dat dit een hele leuke start woning is voor ons :j

ik houd mijn duimen hard aan de gang voor jullie Sym
en ga eens zoeken wat een "knooperf" is :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:06

De berichten van Funda over hoe vaak ons huis bekeken wordt zijn wel wat demotiverend de laatste dagen. Het toppunt was wel 3x bekeken op dinsdag, en toen 2 dagen helemaal niet en gisteren wel 1x.
Ik twijfel of we nieuwe foto's erbij moeten plaatsen. Maar ik weet niet zo goed waarvan. De tuin wordt wel mooier, maar is nog niet op z'n mooist. We hebben meerdere fruitbomen, die zijn net uitgebloeid en hebben natuurlijk nog geen vruchten.
In de prijs zakken willen we nog niet..
Maar een beetje meer interesse zou wel leuk zijn. We wonen in een door Duitsers goed bezocht watersportdorp, misschien toch in de supermarkt een briefje ophangen? Men komt niet in onze straat als je daar niet echt moet zijn. Dus op die manier hebben we helemaal geen aanloop...

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:00

Wat een gedoe Symbeami. Ik hoop echt dat jullie snel verder kunnen. Moet wel even heel eerlijk zeggen dat ik blij ben dat wij het niet gekocht hebben. Tegen ons hield jullie makelaar de schijn op dat je helemaal geen last van dat mens had, en ik lees hier wel anders. Zou me flink bedonderd hebben gevoeld om eerlijk te zijn.

Maar wie weet rot dat mens snel op en dan is het toch echt een tof plekje om te wonen.

Ik snap niet zo goed waarom hij geen vanafprijs wil. Als je je minimumprijs neemt en daar een paar duizend bij op doet, dan is het toch goed? Weten mensen direct waar ze aan toe zijn. Wij hebben het ook zo gedaan en daarmee zeker ons verlies gepakt, maar ik ben nu superblij dat we er snel vanaf waren. Rust is ook wat waard.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:20

Hoi allemaal. Hoe is het hier?het is bijna een half jaar geleden dat ik hier vertelde dat ons huis was verkocht nu wonen we bij mijn ouders in het achterhuis. En het is echt heerlijk. Elke dag mijn paardjes zien vanuit mijn raam. Echt geweldig. Alle beestjes zijn nu bij elkaaar.. ondertussen kijken we een beetje rond voor een nieuw huis. Maar we zijn onze restschuld nog lang niet kwijt. Dus we wachten rustig af.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:09

Hamont schreef:
Wat een gedoe Symbeami. Ik hoop echt dat jullie snel verder kunnen. Moet wel even heel eerlijk zeggen dat ik blij ben dat wij het niet gekocht hebben. Tegen ons hield jullie makelaar de schijn op dat je helemaal geen last van dat mens had, en ik lees hier wel anders. Zou me flink bedonderd hebben gevoeld om eerlijk te zijn.

Wij wonen hier al wel 17 jaar en daarvan heeft ze er 14 ook naast ons gewoond. Ze was toen ook wel eens aan het zeuren dat we moesten snoeien, maar dat was een stuk minder vervelend.
Ik weet zeker dat ze tegen nieuwe mensen die hier komen wonen poeslief doet en dan richt ze haar frustraties wel weer op haar ex. Ze heeft nu gewoon de pik op ons en ze kan duidelijk niet loslaten. Wij maken wel deel uit van haar verleden. Met eventuele nieuwe bewoners heeft ze niks.
Maar ik moet zeggen dat sinds die BOA vorige week geweest is het hier ineens helemaal rustig is. Ze zijn er bijna niet meer.
Onze kandidaat kopers zijn zeker nog in the picture en het is mooi dat er nog weer nieuwe mensen bij gekomen zijn. Dan krijgen we misschien toch het bedrag dat we willen hebben.
Wij willen niet teveel verlies nemen, ik zal het bedrag maar niet noemen dat we op het weiland gaan inleveren, want dat is gigantisch.
Mensen kijken ook wel eens tegen de overburen aan, maar daar heb je echt helemaal geen last van.
Maar ik ben positief gestemd. Binnenkort komt er echt wel schot in... :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:00

Wij hebben vanochtend ook weer gekeken bij twee huizen. We hadden om half 12 een afspraak, dus we belden aan, deed de bewoonster open. Zij was gisteren gebeld dat de afspraak was verplaatst naar 12 uur, maar daar had de makelaar ons niet over ingelicht. Nogal slordig, maar we hadden wel een hartelijk ontvangst. Echter werd het wel iets ongemakkelijk, de vrouw vertelde dat ze ging verhuizen naar een huurwoning voor senioren. Haar man was vorig jaar overleden en toen werd ze erg emotioneel. De makelaar was een hele rare snuiter. Wist niks over het huis, en vroeg ons naar ons werk en probeerde daar een heel gesprek over aan te knopen. Helaas is het huis niet wat we zoeken, moet nog teveel aan gedaan worden om het naar ons zin te maken, maar we zijn wel geneigd om nog eens bij die vrouw langs te gaan en haar te informeren over de makelaar.

Het tweede huis is prachtig, maar een behoorlijke maat te klein. Dat wisten we deels al, maar we wilden toch live bekijken of het mee zou vallen. Maar helaas. Nu weer hopen op nieuw aanbod in het dorp.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:51

Oei...dat is wel een beetje een situatie ja... daar hoe je toch een beetje een akelig gevoel aan over.
Als ik die vrouw was zou ik het zeker op prijs stellen als je het even aan haar laat weten dat de makelaar het huis niet goed vertegenwoordigd :j

Hier gebeurt er nog steeds niks.... niemand die het huis van binnen ziet kan het begrijpen dat het al zo'n tijd te koop staat en zeker voor deze prijs, maar er komt geen kijker niks -O-

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:21

Nog helemaal geen kijkers gehad na je nieuwe foto's pmarena? :? -O-

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:49

Georgette wat een rare makelaar? of vroeg hij naar jullie werk om uit te vissen of jullie wel voldoende hypotheek zouden kunnen krijgen? Maar ook raar dat hij niets over het huis wist.

Nou ja pmarena, daar snap ik niets van! nog steeds geen kijkers? ook niemand op de open huizen dag geweest?

Wij gaan vanmiddag even samen bij de bouwkavel kijken waar ik vrijdag ben wezen kijken. Vriendlief wordt steeds enthousiaster en nu zijn we stiekem toch weer naar nieuw te bouwen huizen aan het kijken. De brochures maar weer tevoorschijn gehaald hihi.