Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:04

Wij zijn (nog steeds) op zoek naar een vloer.
De tijd gaat dringen... (vind ik dan :+ )
Volgende week komt de nieuwe keuken, dit is een creme kleurige keuken, met een beuken kleur werkblad. Wij hebben eiken kleur meubels, wild eiken truffel heet het, de rest van de woonkamer is ook creme kleur, met 2 donkergrijze muren.
Nu is de vraag, welke kleur vloer moet erin.
Na een adviesvraag op facebook was het resultaat een lichte vloer, maar welke vloer wij ook zagen, het voelde niet goed zo licht, bang dat het te flets zou worden.
Als we een grijze vloer kiezen ben ik zo bang dat het hier te grijs wordt (grijze ascesoires icm, paars wit en rose) Welke kleur/vloer zouden jullie adviseren?
(keus zal laminaat zijn)

Inwonderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:09

Ik zal vd week op de pc even googelen naar de kleur van je meubels, misschien dat ik dan ook nog een mening heb over een kleur. Wat mij heel erg heeft geholpen met de vloer keus is bij de ikea allemaal proefstukjes meenemen, dan kon ik de kleur in "mijn" licht in huis zien en ze ook even vergelijken met mijn meubels. Ik heb uiteindelijk mijn vloer ergens anders gekocht maar had wel een beter idee over de kleur die ik wilde.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:24

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:38

Moeilijk, ik denk dat ik ook voor een lichte vloer zou gaan.
Mede doordat je ook al 2 grijze wanden en een grijze bank hebt.
Maar het is ook wel afhankelijk van de grootte en indeling van de ruimte, de lichtinval/ramen, en hoe groot en grijs je wanden zijn.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:43

Het is niet een hele donkergrijze kleur, de lichtinval is goed, we hebben onlangs een muur er deels uitgebroken waardoor het beneden groter lijkt en veeeel lichter.
Lichte vloeren hebben we dus naar gekeken, en daar hebben we beide geen erg goed gevoel bij...

Afbeelding

edit, dit is dus de "donkere" hoek bij daglicht (en mijn zoontje haha)
Laatst bijgewerkt door Retlaw op 27-05-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:43

AnneLieff schreef:
Aaah. Denk positief. Zometeen als het af is, is het prachtig! Dan heb je eer van je werk.

Doe even een voor foto'tje plaatsen. Ben wel nieuwschierig hoe het nu is. Je hebt ooit wel gepost,maar kan de pagina niet terug vinden.

Hmm kan hem niet meer vinden -O- , heb nu wel een tussen foto ook zoeken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:00

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:09

wat betreft vloeren, ik ben blij als we dalijk van de donkere vloer die we nu hebben af zijn
voor ons nooit meer donkere of vergrijsde vloeren , mijn ervaring is dat je er ontzettend snel van alles op ziet (vlekken, haren noem maar op, dus niet handig met kinderen of huisdieren)
en wij waren er vrij snel op uitgekeken.
volgende huis(we gaan nu van huur naar koop) ligt een natuurlijke kleur houtvloer in en daar ben ik heel blij mee, daar kun je alle kanten mee op qua kleuren op de muur, meubels en accesoires zonder dat het donker, flets of bedompt word qua sfeer.

(we hebben nu een vergrijsd eiken patroon/kleur, redelijk donkere vloer. )

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:13

Retlaw, erg moeilijk. Persoonlijk zou ik zelf toch voor een wat donkerdere kleur vloer kiezen. Denk aan leisteen en dan bijv. verschilldende afmetingen. Dit geeft weer een speels en vriendelijk effect. Ook in meerdere tinten verkrijgbaar.

Kies een vloer die je mooi vind en wat er toch ook netjes bij je interieur past. Een vloer laat je als het goed is jaren liggen. Een muur is zo overgeschilderd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:18

leisteen zou voor mij wel de uitzondering zijn voor een donkere vloer idd, maar bij hout en houtachtig zou ik bij natuurlijke kleuren blijven en niet te donker.

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:30

Takkie_muis. Het eerste wat me opvalt is jouw schoenen, wat heb je er mee gedaan. :+

verder vind ik het grijze er al veel netter uitzien. Ga je je muren ook nog schilderen?

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:32

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:05

Een paar pagina's terug staan foto's van mijn laminaatvloer die wat op leisteen lijkt. Is icm houten meubels met rvs details en een grote grijze bank.
Het is niet te te grijs of donker bij ons. Op een donkere vloer zie je wel veel maar dat is op een lichte vloer ook :) kwestie van het stofzuigen en dweilen gewoon goed bijhouden, wat met huisdieren en kinderen toch wel aan te raden is ook al zie je het niet op je vloer :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:15

Marley, met dat puinhopenmonster wat we hier hebben rondstruinen is er niet tegen op te stofzuigen dweilen :n ik stofzuig dagelijks mijn huis van boven naar beneden (1 verdieping doen is helemaal zinloos, moet echt boven ook doen)dweilen doe ik inmiddels om de dag en nog ziet het er niet uit met die vloer :=
nu is dat niet geheel aan de kleur te danken hoor, de vloer is kwa kwaliteit ook gewoon ene miskoop.
maar hier komt er alleen nog maar een donkere vloer in als het leisteen is (of ene hele goede look a like) dat is veel mooier bij te houden dan een donkere laminaatvloer in houtlook zoals wij die hebben
moet ook zeggen dat ik donkerder steenlook en steen gewoon veel mooier vind dan donker gemaakt of vergrijsd donkere vloeren ,

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:22

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:34

dat scheelt heel veel en is weer het voordeel van een natuursteen achtige look denk ik ,
komende huis laten we de vloeren liggen die er nu in zitten , althans de eerste tijd, dan zien we mettertijd wel wat we er mee doen, uiteindelijk gaat die houten vloer een keer sneuvelen, maar dat zien we dan wel weer , hebben we in ieder geval de tijd om eens echt goed te bedenken wat we willen (gaat dan om beneden, boven ligt er momenteel niets op de vloer in dat huis )
ik zou graag leisteen oid willen, maar het is een huis met gedeeltelijk houten ondervloer , dus dan zouden we daar eerst een betonvloer van moeten maken , weet niet of we dat werk in dat huis willen stoppen , is ons start huis, niet ons droomhuis zeg maar ... of we moeten het heel simpel kunnen doen, zwaluwplaten en daar beton op storten en tegelen maar, maar goed, ik zou bij een stenen vloer toch ook graag vloerverwarming willen hebben denk ik :P

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 00:28

Retlaw schreef:
Het is niet een hele donkergrijze kleur, de lichtinval is goed, we hebben onlangs een muur er deels uitgebroken waardoor het beneden groter lijkt en veeeel lichter.
Lichte vloeren hebben we dus naar gekeken, en daar hebben we beide geen erg goed gevoel bij...

[foto]

edit, dit is dus de "donkere" hoek bij daglicht (en mijn zoontje haha)

Nu ik het hele plaatje zie denk ik dat een donkere (look-a-like) stenen vloer mooier zal staan dan een witte/lichte.
Het nadeel is idd dat je er snel vegen en stof op ziet, maar dat heb je met een hele lichte ook maar dan met vuil.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:29

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:06

Wij hebben afgelopen zaterdag een huis gekocht en moeten nu op pad voor nieuwe meubels. Hebben jullie tips voor leuke woonboulevards of woonwinkels rondom Hilversum, Utrecht en Amsterdam?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:12

Gefeliciteerd!
Weet je al een beetje waar je naar op zoek bent? (zeg maar de wat duurdere meubels, of leen bakker en alles als 1 set of juist losse dingen?)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:29

Dankjewel :) Leen Bakker zal em niet worden en Ikea heeft ook niet de voorkeur. Maar duizenden euro's voor 1 meubel en design ook niet. Heb sowieso Villa Arena en de Nijhoff op het lijstje staan en een zaak in Baarn met steigerhouten meubels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:30

Gefeli!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:35

Ik vond Arena tegenvallen :o (wel heerlijk een bakkie doen bij de DE :D )
Steigerhout vind ik super gaaf!
Weet niet of de Cruquius voor jullie te doen is??

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:53

Wat vond je eraan tegenvallen? Heb even gekeken naar de afstand van Hilversum naar Cruquius en dat is drie kwartier, is dus zeker te doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:01

het aanbod viel mij tegen. Maar dat is misschien ook net wat je zoekt?!

Dan zou ik zeggen, moet je eens bij 'the outlet factory' gaan kijken!!! Ze hebben bijna dagelijks andere/nieuwe spullen, dus de ene keer zul je veel meer vinden, dan een andere keer, maar ik vind het echt een aanrader!
Heerlijke prijzen! (o.a spullen uit faillisementen/beursstands e.d.) Goede kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen.
Wij hadden bijvoorbeeld onze eettafel stoelen van 299,00 uit de winkel, voor 99,00 daar! (en op zich zeggen ze dat ze voor die prijzen geen garantie geven, maar een van de stoelen bleek bij uitpakken een scheurtje te hebben en we kregen zo een nieuwe stoel!)

het is dan nog wel even verder denk voor jullie, maar op de Rijneke boulevard te Zoeterwoude vind ik ook erg leuke meubel zaken! (en geen parkeerkosten)