Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xip schreef:Het schijnt ook dat je aardappelen en uien niet op dezelfde plaats moet bewaren. Ik bewaar de aardappelen dus in de gangkast en de uien in de keukenla. Uien houdt ik doorgaans wel goed, maar aardappelen lopen hier ook nogal eens uit. Ik bewaar ze daarom ook wel eens in de koelkast als ik daar ruimte heb.
Destination schreef:Wat verstaan jullie onder snel bij het ontkiemen?
Hier ontkiemen ze eigenlijk nooit, zitten in een emmer met iets erboven op zodat er niet teveel licht bij komt. Liggen in de garage en staan een stukje boven de grond overigens.
ChantalSmook schreef:Merk wel dat gezonder eten moeilijker is omdat ik echt gek ben op veel verse groente/fruit tussendoor en daardoor sneller geneigd ben om te snoepen e.d.
Mizora schreef:Dat is vlot bezuinigd.
Zonder dollen, het scheelt wel weer. Voorgekookte aardappelen zijn vaak al een ruime euro voor 450g, terwijl je verse aardappelen vaak tussen 40-80ct per kg kan kopen.
nientje78 schreef:De groenteboer een dorp verderop heeft nu ook wat leuks bedacht.
Op FB de weggeefhoek in onze regio gaat hij elke week aanbiedingen plaatsen.
Je krijgt dan een codewoord die je moet opgeven.
Zo had hij van de week 10 kg aardappels voor 2 euro
Noa_M schreef:Ik heb nog een hele geode budget schoonmaak tip: Dasty van de Wibra! Niet duur en schoon dat het maakt! ik geloof dat je een fles voor rond de 2 euro hebt!
kking schreef:Ik doe in de broccolisoep altijd als ik gepureerd heb (met staafmixer) van die kruidenkaas een lepel erdoor...heerlijk