nou aankoopmakelaar heeft gisteren nog gebelt en inderdaad mijn gevoel klopte het huis wordt getaxeerd op 170 max 175. dus verkoopmakelaar gebeld en een bod gedaan van 170 die vroeg of er nog ruimete was . mijn antwoord dat er nog wel ruimte was mits we voor kerst de sleutel konden krijgen . dit wordt natuurlijk krap tijd maar ja als ze 3 weken geleden een bod hadden gedaan waren we het zelfde uitgekomen alsnu.
dus hopelijk wordt het bod geaccepteerd en kunnen we in januari beginnen ik houd jullie op de hoogte
mijn hypotheek is al rond :) we hadden de hypotheek al rond bij de eerste bezichtiging. gelukkig de eerste taxatie was 160 max 165d de taxateur is naar binnen geweest te zijn 5d bij gesteld maar dit is echt het max wat hij kan doen . ( gelukkig dat hij wat kan doen, is beter voor ons om de hypotheek te verantwoorden )
Wij hadden hem ook al "rond" in die zin dat we het dubbele konden lenen dan wat we nodig hadden en precies wisten welke hypotheek we wilden etc. etc. Was dus kwestie van adres van nieuwe woning invullen. Maar toen het bod akkoord was had de bank nog wel 3 weken nodig om het definitief te maken. Ivm toestemmingen hoofdkantoor etc. etc. De notaris had ook zeker 2 weken nodig voor de koopakte.
hahahah ja mvg! ben op het werk dus gaat automatisch hahahaha alles is zo ver rond dat zelfs de goedkeuring van het hoofdkantoor eral ligt, omdat wij dit huis willen nee onze bank/tussenpersoon is gelukkig heel snel en het zou binnen een week geregeld kunnen zijn maar ja dan is het de vraag of de verkopers ook zo slim waren net als ons om alles goed te regelen of zijn begonnen met regelen toen wij ons eerste bod deden. ( 3 weken geleden) maar ja ff afwachten ik zit praktisch op mijn telefoon hahaha
Maar ik snap niet dat er al een goedkeuring ligt. Daarvoor is de aankoopprijs nodig die je nog niet weet. En ook een officieel taxatierapport. De taxateur is gister voor het eerst binnen geweest (?) Dan kan het hoofdkantoor toch nog geen rapport hebben..... Ik zou het goed checken hoor.
De koper van ons appartement had haar hypotheek zogenaamd ook rond.... uiteindelijk is de overdracht uitgesteld omdat de bank toch niet alles had en alles opnieuw moest.
Wat manzano zegt klopt. Omdat je nog geen definitieve aankoopprijs hebt kan de hypotheek nog niet rond zijn. De aankoopprijs en bijbehorende kosten moeten namelijk meegenomen worden in het PHA (persoonlijk hypotheekadvies). Niet alleen voor de hoogte van de hypotheek zelf, maar ook voor de verschillende scenario's (werkeloosheid, arbeidsongeschikt, overlijden, pensioen). Een hypotheek mag namelijk niet verstrekt worden zonder deze zaken. Wordt de hypotheek dat wel? Dan zou ik me nog eens goed achter m'n oren krabben wat betreft de betrouwbaarheid en deskundigheid van de tussenpersoon en de verstrekker. Ik zou je dus niet te snel rijk rekenen wat die hypotheek betreft.
die hypotheek hoef ikme geen zorgen om te maken dit zit allemaal goed alles is gefixt voordeel van mensen in de familie bij de bank enzo dus das geen probleem.
de verkopers weten niet dat wijhet zo graag willen we houden express afstand, maar wel gezegt dat we serieus zijn. hun hebben zelf eerste recht op een bepaald huis via familie dus ik ga er dan van uit dat ze dan wel informatie en zo aan hun bank hebben gevraagt maar zoals ik nu verneem hebben ze nog helemaal niks gedaan. ook geen probleem dan januari maar dan kan ik niet veel meer doen met mijn prijs
Leuk dat je mensen bij de bank kent. Echter boeit dat een AFM en GHF echt niet. En een beetje (goede ) bank/tussenpersoon KAN niet om de AFM en GHF heen. Maar goed, ik hoop dat je het allemaal op tijd rond gaat krijgen
Nic
Geplaatst: 07-12-11 11:14
Met alle respect hoor maar ik snap echt niks van jouw eh... redenatie Wie wil er nou met de kerst in de verhuistroep zitten
En dan die stress met de hypotheek. Straks zit er een typfout in je arbeidsverklaring. Kan alles opnieuw aangevraagd worden bij PZ, had mijn vriend ook. En dan de notaris die binnen nu en een week geregeld moet worden met al die feestdagen erbij.
Laatst bijgewerkt door Nic op 07-12-11 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Haha das waar. Maar ik zou toch niet bij het eerste bod wat ik niet accepteer m'n boel gaan inpakken
Nou, ik heb net zelf m'n huis verkocht en als mensen meerdere keren komen bezichtigen. Een bod doen, wat ik afwijs en dan 3 weken later nog met mijn huis bezig zijn, zelfs een taxateur meenemen en wéér een bod doen.... Dan weet elke verkoper wel dat je het graag wil hebben hoor
Nic
Geplaatst: 07-12-11 11:25
...En zelf de verkopers bellen dat hun makelaar niet makkelijk communiceert
En wat ik nog vergeet: is de taxatie officieel? Of is er iemand vlug even langsgegaan? Wil je NHG? Is de taxatie ook NHG conform? (heeft een naam, weet Berdien wel) Hier gaat ook rustig 2 weken overheen om dit rond te krijgen allemaal. De meeste kopers zijn blij met extra tijd om alles te regelen en jij hebt haast
manzano
Geplaatst: 07-12-11 11:30
Nou ja, wij hadden ook haast hoor..... en dat is allemaal net gelukt. Wij hadden nog wel wat complexere factoren erbij, maar denk dat het zelfs zonder dat niet in 2 weken was gelukt. We hadden gelukkig wel een fijne hypotheekadviseur bij de bank die zelfs voor ons nog 's avonds op kantoor is gebleven voor afspraken. Was echt toffe gast!
Laatst bijgewerkt door manzano op 07-12-11 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
de haast is omdat wij 10 januari uit onze woning moeten. en graag de slaapkamers en keuken van te voren klaar zouden willen hebben. tussen kerst en oud en nieuw zijn wij vrij dus komt het perfect uit om te klussen. Officiele taxatie en NHG goedgekeurd.