Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:55

Of misschien jezelf aanmelden voor werkspot? Volgens mij is er op marktplaats ook nog wel eens wat te vinden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:54

Wat balen dat je geen tijdelijk werk kunt vinden!

Misschien iets in de productie? Tomaten plukken? Etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:42

Horeca, tuinbouw, kassen (aardbeien?), vervangcontracten, supermarkt, reclamefolders? Ik bedenk maar wat.

In B had de overheid maatregelen genomen om elektriciteit etc goedkoper te maken door verlaging van de BTW. Intussen zijn de prijzen zelf alweer zo hoog gegaan dat die hele korting "te niet gedaan wordt", waardoor je zou denken dat het nutteloos was. Maar ik vraag me dan af, hoe hoog zouden we wel niet zitten als die BTW niet aangepast was geweest? Onbetaalbaar toch?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:09

Hetzelfde voor de brandstofprijzen inderdaad... Die zijn ook naar beneden bijgesteld begin deze maand, maar beginnen ook alweer gevaarlijk hoog te worden.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:24

Benzine schommelt hier nog steeds om de 2,- heen.

Weinig daling helaas...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:32

2,07 bij de goedkope onbemande zag ik.
Langs de snelweg 2,26.

Wij hebben heerlijk genoten van nachtje hotel. Kids waren happy met het zwembad, was ook echt niemand in het zwembad.
Mooi stadje ook, Lochem. Wel vooral oudere mensen dus was even zoeken naar een restaurant waar ze ook kids proof eten hadden. :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 11:42

Heerlijk Sam, leuk voor jullie.

Ja die brandstofprijzen... echt bizar. Inflatie deze maand ook weer 11%. Vooral door die energie zeggen ze dan maar ik vind de boodschappen ook zoveel duurder. Voor mezelf zat ik rond de 200 Euro per maand, inclusief hond en af en toe zoonlief / vriend eten etc. Nu zit ik toch echt rond de 300 alweer voor de 2e maand op rij. Ben wel iets makkelijker de laatste tijd, maar dan nog.

Voor een maand tussendoor zou ik anders kijken of je nog dingen kunt verkopen op marktplaats. Je voorraadkast echt helemaal leeghalen dat je zo weinig mogelijk boodschappen hoeft te doen. Die bekeuring kijken wat de betaaltermijn is en beslist niet eerder betalen (ook niet later, dat kost zoveel :(:) ). En een heel saai leven leiden die maand... maar toch ook wel proberen ergens iets te verdienen. Je kunt ook beslissen dat je een bijbaantje erbij neemt en die dan een half jaartje doet, een aantal maanden. Dan werk je in de tijd dat je wel weer een baan hebt wel meer uren maar dan kan je even weer een buffertje opbouwen.

Zeker als je een baantje flex in kunt vullen. Postbezorger. Krantenbezorger. Kijk het verdient dan wel niet veel, maar alles beter dan niets... :(:) en voor krantenbezorger hebben ze na een half jaar een bonus van 1000 Euro. Da's niet niets...

Ik heb m'n diploma's in de zorg, dat is erg makkelijk, een telefoontje naar een planbureau en je staat voor tig-diensten ingepland. Ook al wil je maar één dienst per jaar doen, dan nog :+ als je een maand beschikbaar bent zouden veel planbureaus bij staan te juichen... dus hoop dat je toch links of rechtsom iets kunt vinden :j

Wat je ook nog kunt doen is of je je vaste lasten later mag betalen. Dus uitstel van betaling vragen. Of bij vrienden vragen om een lening of zoiets. Maar kan me voorstellen dat je beide laatste opties echt niet wilt...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:00

Vandaag weer boodschappen in Nederland gedaan. Ondanks dat veel duurder geworden is, was het nog steeds goedkoper als op Curaçao.

Bij AH even flink ingeslagen met scheermesjes, ik ga over naar de mannen mesjes, veel goedkoper. Ze waren nu met 50% korting voor de groot verpakkingen. Wat ik wel apart vond, is dat de verpakking van 16 stuks per mesje goedkoper was als de verpakking van 18 stuks. Scheelde iets van 3,5 cent per mesje. Niet een heel grote besparing maar toch.

En ik had 2 pakken van 18 stuks geruild voor 16 stuks, waarbij ik wel de koopzegels van de eerdere aankoop hield, dus nog een extra (klein) voordeel, zeker met premium.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:53

Wij zijn een keer naar een andere supermarkt gegaan voor boodschappen. Ik rij er regelmatig langs maar nu hadden we best wat nodig, en kwam handiger uit dan naar de gewoonlijke super. Brood scheelt makkelijk €0,50/stuk, beleg was ook interessant en wasmiddel scheelt al helemaal een hoop. Afwasmiddel aan de helft van de prijs voor 1l. Ik eet eens graag toast met gerookte zalm en smeerbare kruidenkaas. De goedkoopste in onze supermarkt is merk en ergens €2,70/bakje. Ik heb nu huismerk mee, zelfde hoeveelheid aan €0,59 :=
Ook pizza's zijn een stuk goedkoper.

Alsnog €133 in de kar maar goed, eendenbouten en lamskoteletjes zijn nu eenmaal niet goedkoop.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:43

Ik deed voorheen eigenlijk 1x per week grote boodschappen en verder niet, maar om de prijzen te drukken ga ik tegenwoordig wel nog 1x per week voor wat vaste producten naar de lidl, maar verder ongeveer 2x in de week 's avonds net voor sluitingstijd naar de Coop in het dorp, dan hebben ze producten die de volgende dag over datum gaan met 50%, zitten soms best prima dingen tussen, je bent wat beperkt in wat je kan eten, dus kies er niet altijd voor, maar enkele dagen geleden hadden ze bijv een zak aardappels voor €0,35 cent, en de vegan burgers per pakje 0,99 cent, dat samen kan ik dan 2 dagen van eten. Voor de groentes maak ik vaak zelf soep van bijv een tgtg groente en fruit pakket, en het fruit dan als tussendoortje op werk of een smoothie.
Maar ja, de prijzen zijn wel bizar gestegen, sommige dingen wil ik gewoon geen concessies op doen, zoals mn plakje vegan kaas als ik eens een tosti wil, of voor ontbijt de soja yoghurt, en die zijn nu al met ruim 25% duurder geworden, ongeacht welk merk je kiest, en ik nam meestal al de goedkoopste.

kan trouwens voor wie hem niet heeft de lidl plus app wel aanraden, deze week kreeg ik een gratis pak koekjes, en ze hadden 3 paprika's voor €1,- dat is niet duur, dat word deze week dus paprikasoep :Y)

Mn paard begint ineens flink op te knappen, en dat is fijn, want heb nog een paar zakken fibrebeet op voorraad, maar daarna verwacht ik niet meer nodig te hebben, dus dat scheelt toch behoorlijk.

Kachel heb ik de laatste weken vanwege de hoge prijzen vrijwel altijd uit staan, maar als koukleum is het soms wel erg oncomfortabel hoor, kon het vanmiddag toch even niet laten, ben net thuis en moet hier de hele avond nog zitten, hij stond op 18 graden, toch maar naar 20 gezet voor een avond, met 20 graden en dan nog een wollen vest en dekentje kom ik de avond wel door.
Als de zon schijnt warmt het huis zich zelf wel op de middag, maar dat is momenteel helaas niet.

Gister avond heerlijk uit eten geweest, mn opa wou ons graag trakteren, dat was echt wel even genieten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:45

Het nadeel is dat het alleen om de maand mei gaat, vanaf aanstaande maandag dus.
Ik denk dat ik inderdaad nog even via de buurtapp probeer iets van huishoudelijk hulp, keertje oppassen of een hond uitlaten.
Bij mij op stal hadden ze helaas niemand nodig.
Voor een 'officiële' baan is 1 maand (en al vanaf aanstaande maandag) een beetje kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 16:09

Afbeelding
Mijn nieuwe fietsje is opgehaald *\o/* maar vriend had 'm al in de garage gezet voor ik een goede foto kon maken. Kijk er al naar uit om ermee rond te kunnen snorren!

Wij zijn dus idd naar Lidl geweest vanmiddag, levert de app zoveel voordeel op ja? Dan ga ik die even installeren. Bij Delhaize krijg je als superboost klant op alles met nutriscore A en B steeds 5% korting. Vanaf een bepaald bedrag wordt dat 10% en bij echt hoge bedragen mag je 15% verwachten. Maar dat halen wij nooit met slechts 2 personen. Of ik moet voor een hele winter/jaarvoorraad aan groenten/fruit en gezonde voeding/snacks inslaan _O- en ik heb daar momenteel geen plek voor. Al wil ik me wel gaan verdiepen in wecken. Heb nog wat grote potten staan die ik daarvoor kan gebruiken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 16:29

Boodschappen zijn echt zo duur en geloof niet dat ze nog ooit een cent goedkoper worden…

Ik bestel bij AH en zie daardoor wekelijks heel bewust wat alles kost, helaas.

Eind juni paar maanden geen bezorgbundel. Gaan verbouwen en heb dan geen keuken dus dat schiet niet op.

Dan ga ik maar per dag boodschappen doen ofzo.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 16:32

Kun je niet een grote vriezer kopen op marktplaats voor die periode en goed vol stoppen met maaltijden die je nu al maakt en dan alleen maar op hoeft te warmen? Uit ervaring weet ik dat je echt geen zin meer hebt om boodschappen te doen, laat staan om nog eten te maken.

En de magnetron maaltijden komen je al vrij snel de neus uit :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:33

Ik heb het al twee keer eerder aan de hand gehad. Nu zitten we van eind juni tot tweede weekend september.

Ga wat bij vrienden en familie eten en verder kan ik wel op een tweepitter vooruit. Uit de diepvries eten wordt ik ook niet blij van en ik weet ook niet waar ik hem laat, de gehele benedenverdieping gaat gestript. En weet niet waar ik hem laat na de verbouwing.

Toen we nog geen kinderen hadden deed ik altijd na het werk boodschappen en dan koken. Nu is het ook wel oké weer. Heb een buitenkeuken, daar kan ik ook wel wat vooruit.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:42

Citaat:
Wij zijn dus idd naar Lidl geweest vanmiddag, levert de app zoveel voordeel op ja?

Zou niet willen zeggen dat het heel veel is, maar soms staat er wel ineens iets tussen waar ik wat mee kan, en gratis koekjes zijn natuurlijk altijd goed :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 18:47

Citaat:
Ik denk dat ik inderdaad nog even via de buurtapp probeer iets van huishoudelijk hulp, keertje oppassen of een hond uitlaten.

Hoop dat het wat oplevert!!

Ik merk ook dat het zelfs bij dezelfde supermarkt (AH) uitmaakt bij welke je koopt. Niet zozeer in aanbiedingen maar wel in kwaliteit en houdbaarheidsdata bij aanbiedingen. Dus als je bijv zuivelproducten koopt in de aanbieding dat die nog wel een of twee weken houdbaar zijn of dat ze al vrijwel tegen de datum aanzitten, dat soort dingen.
Wat bijzonder van die scheermesjes :o? en wat je zegt Prairy gelukkig is alles hier niet zo duur als op op Curacao....

Ik hou erg van theater en muziekvoorstellingen maar dat is ook reteduur dus ga nu voor de try outs. Gisteren try out van Eric van Muiswinkel... enne.... het was bijzonder :') naja, ook dat is een try out dus :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 23:26

Ik had ook leuke verspakketten vandaag, die waren per stuk voor 4 euro in de bonus, en alle drie met 35% korting. Totaal ruim 7 euro korting. En daar kunnen we denk ik 5 dagen van eten met zijn tweeën.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 06:09

Coole fiets varekaj!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:53

Thx :D Vriend heeft al gelijk een georganiseerde rit aangeduid op de kalender om mee te doen, alleen zit daar wel de muur in Geraardsbergen in _O-
Deze week met fiets gaan werken zal pas donderdag of vrijdag zijn, maar als ik morgen niet te laat klaar ben met werk ga ik misschien wel al eens een testrondje doen. En zaterdag ipv met de auto eens de fiets nemen om te gaan helpen op het oefenterrein van de club.

Kijk er wel naar uit om zo kleine beetjes te besparen op diesel. De prijs is hier sinds maandag van 1,91 weer naar 1,98 gegaan. De overstap naar fulltime werken was goeie moment goeie plaats, want met mijn parttime job had ik nu flink meer moeten puzzelen financieel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:05

Hah zal je niet eerst wat gaat trainen Varekaj?

Hier levert het fietsen best aardig op. Januari/februari ben ik eigenlijk altijd met de auto naar mijn werk gegaan, dan vind ik 45 minuten fietsen op een elektrische fiets echt te koud.
Werk fulltime en rijd daarvoor al 250km per week.

Januari €172,48
Februari €210,00 (dit is extreem, ik denk dat ergens in mijn registratie een foutje zit of stond de benzine hoog?)
Maart €146,32
April €80,90

Verwacht in mei rond de 50 euro uit te komen en de maanden daarna ook. Dat scheelt toch een bak geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:13

Ik woon op 4,5km van het werk en dacht dat het €0,20/km is als vergoeding. Dus €1,8 per dag gefietst. Nu zit ik ook regelmatig op een andere campus (pakweg 6x/maand) en die zijn 17km en 25km enkele rit. Heb gegokt op gemiddeld 10x/maand de fiets nemen, dan bespaar ik €18 op woonwerk.
Wil er echter ook regelmatig mee naar stal fietsen, dat is 13km enkele rit. Ik dacht oorspronkelijk om de verste campus met de trein te doen (wordt 100% vergoed) maar de overstap is sinds kort aangepast. Daarbij heb je nu 80-90% kans om je overstap te missen. Best klote met maar 1 trein/uur. Fiets op het station zie ik niet zo heel erg zitten :P of ik moet daar mijn oude stadsfiets voor riskeren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:22

Dat zou ik idd ook niet doen, zo'n nieuwe fiets op het station!

Ik krijg €135 per maand aan reiskostenvergoeding. Het hele jaar door, ook in alle vakanties. 12 weken, zit in onderwijs. dat is wel echt heel lekker. Ik houd dus echt aardig wat overtuigen van april tot en met oktober!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:37

Net even weer de meterstanden doorgegeven aan de app. Ik heb een advies van 0 euro nu :D
Wordt een mooi centje in december op de spaar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:42

purny schreef:
Net even weer de meterstanden doorgegeven aan de app. Ik heb een advies van 0 euro nu :D
Wordt een mooi centje in december op de spaar.

heb je zonnepanelen?