Liezel1 schreef:Wij hebben de woning ook op 1 salaris. Mocht er iets gebeuren, dan hoef je iig je huis niet uit....
Wat wij willen is helaas niet haalbaar op 1 salaris... We zoeken echt een huis voor de toekomst, waar we liefst pas uit hoeven tussen 6 plankjes
Gaan nu op 1,5 salaris iets kopen, dus niet op 2 fulltime salarissen, ook rekening houdend met evt. minder werken in de toekomst i.v.m. kindjes. Wel hebben we het geluk dat mocht het écht fout gaan, we weten dat mijn schoonouders in geval van nood bij kunnen springen. Liever niet, maar dat scheelt wel...Net even naar onze makelaar gebeld, of ze toevallig al iets gehoord hadden over de hypotheek van onze koper. Nog niet, maar ook nog geen slecht nieuws en dat is ook positief, aangezien hij anders voor 1 mei uitstel zou moeten aanvragen. Dus nog even afwachten en hopelijk kan eind van de week de champagne knallen, dan is het definitief!
Wel zit ik een stuk onder m'n leencapaciteit. Met twee paarden en een hoog uitgavepatroon moet ik ook wel. Ik vertik het om alleen voor m'n hypotheek te moeten werken.
Ook al kunnen we dan wrs niet helemaal uit op maar 1 salaris, we zijn ook echt aan het kijken naar de maandlasten die voor ons nog haalbaar zijn. Met aftrek van alle vaste lasten willen we ook gewoon nog lekker kunnen leven, en idd niet op water en brood met pindakaas moeten omdat de auto het begeven heeft...