[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:58

Liezel1 schreef:
Wij hebben de woning ook op 1 salaris. Mocht er iets gebeuren, dan hoef je iig je huis niet uit....

Wat wij willen is helaas niet haalbaar op 1 salaris... We zoeken echt een huis voor de toekomst, waar we liefst pas uit hoeven tussen 6 plankjes :+ Gaan nu op 1,5 salaris iets kopen, dus niet op 2 fulltime salarissen, ook rekening houdend met evt. minder werken in de toekomst i.v.m. kindjes. Wel hebben we het geluk dat mocht het écht fout gaan, we weten dat mijn schoonouders in geval van nood bij kunnen springen. Liever niet, maar dat scheelt wel...

Net even naar onze makelaar gebeld, of ze toevallig al iets gehoord hadden over de hypotheek van onze koper. Nog niet, maar ook nog geen slecht nieuws en dat is ook positief, aangezien hij anders voor 1 mei uitstel zou moeten aanvragen. Dus nog even afwachten en hopelijk kan eind van de week de champagne knallen, dan is het definitief!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:12

Wij hebben m op iets meer dan 1 salaris.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:19

Wij kunnen hem op 1 salaris dragen als het nodig moest zijn, maar we gaan het voor nu op 1/3 2/3 deel doen, dus ik betaal eenderde en mijn vriend tweederde. Op die manier heb ik ook het gevoel dat ik zelf meebetaal aan het huis.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:35

Wij hebben het nu ook op 1 salaris, zetten het wel op 2 namen, maar deze hypotheek was met 1 salaris haalbaar, dan wel op de top.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:41

Lijkt me ook best een risico wanneer je echt 2 salarissen nodig hebt om de hypotheek te dragen. De stress wanneer een baan wegvalt :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:28

Ik heb het ook op één salaris. Maar goed, ik héb ook maar één salaris :') Wel zit ik een stuk onder m'n leencapaciteit. Met twee paarden en een hoog uitgavepatroon moet ik ook wel. Ik vertik het om alleen voor m'n hypotheek te moeten werken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:48

Berdien, die instelling hadden wij ook: wanneer er een salaris wegvalt moet het nog te doen zijn en we willen ook niet iedere maand krom liggen voor de hypotheek. Zuinig leven is één ding, maar op alles besparen en ieder dubbeltje drie keer omdraaien is weer het andere uiterste.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:52

Hebben wij ook hoor :j Ook al kunnen we dan wrs niet helemaal uit op maar 1 salaris, we zijn ook echt aan het kijken naar de maandlasten die voor ons nog haalbaar zijn. Met aftrek van alle vaste lasten willen we ook gewoon nog lekker kunnen leven, en idd niet op water en brood met pindakaas moeten omdat de auto het begeven heeft...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:55

Ik heb het maar op 1 salaris, maar er is dan ook maar 1 salaris, aangezien ik het alleen doe. Er is wel een risico dat als ik arbeidsongeschikt raak of mijn baan verlies dat ik het huis niet kan betalen, maar heel veel goedkoper dan dit gaat haast niet. (ik zit voor zo'n 650 inclusief alles) Gelukkig heb ik door de terugkoop garantie de zekerheid dat als het echt niet meer gaat, ik de boel zo weer verkocht heb, maar ja, waar ik dan heen moet?

Gelukkig zit ik voor 4 jaar eigenlijk sowieso wel zeker, moeten hele gekke dingen gebeuren wil ik de komende vier jaar mijn baan verliezen.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:23

Ik meld me ook even! Mijn vriend en ik hebben sinds vorige week ons huis te koop staan en krijgen donderdag al de eerste kijker!! Dus morgen flink aan de schoonmaak en opruim!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:41

Ik doe het ook alleen Shiloh :j Risico dat je wat overkomt is er altijd, maar daarom is het ook wel prettig om niet maximaal te lenen. Ik kom een heel eind op basis van de regelingen die er gelden bij AO of WW.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:48

Bedankt allemaal voor de uitgebreide informatie!! :)

Hier gaan we ook uit van een salaris. Vriend gaat nog een studie doen en daarbij is hij muzikant... iets wat sowieso al lastig is om daarop een hypotheek te krijgen.
Ik heb al een aantal van die internet berekeningetjes gedaan en dan kloppen de maandlasten ook wel aardig met wat ik ingedachten had! :) .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:26

Neonlight schreef:
Tja, hoe definieer je maximum budget dan? Wat je maximaal kunt lenen of wat je maximaal wil lenen? Dat is ook nog een groot verschil namelijk.
Wij hebben vooraf bekeken wat wij maandelijks maximaal kwijt wilden zijn aan maandlasten, en dat is ons maximum budget. Wij zitten daar een kleine 40000 onder nu (was berekend inclusief kk).
Maximum budget wat we kunnen lenen op basis van ons salaris, daar zitten we ruim 250000 euro onder. Maar wij moeten ons er ook nog prettig bij voelen, en daarmee is het ook belangrijk om voor jezelf na te gaan wat je maximaal maandelijk wil dragen.

klopt, dat is mijn idee ook

Desiree wij hadden dezelfde ervaring met de rabo, meer dan een uitlegje over hoe en wat je zelf kunt uploaden om de prijs van het afsluiten van de hypotheek te drukken is het gewoon niet, wil je meer, ga je direct advieskosten betalen...
de adviseur waar we mee in zee gaan is duurder, maar weet ontzettend veel en wil moeite doen voor zijn klanten , ipv de instelling van de bank die overkomt als "je moet ons betalen om ons product af te mogen nemen" , heeft de adviseur de instelling, ik word betaald om het beste product etc voor mijn klanten te regelen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:23

Zo, nou als het goed is komt nog net voor het weekend ons huis mét grond op Funda en een vanaf prijs. Dan hoop ik dat er dan weer eens wat reactie komt want het is helemaal stil gevallen hier.
Als we het voor 1 oktober niet verkocht hebben dan stoppen we er maar mee. Gaan we de boel hier wel opknappen en proberen het huis voor onszelf mooier te maken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:24

hoge muur bouwen sym, tussen jullie en de buurtrol...

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:40

Andere jurist laten komen Sym, of advocaat onder de arm die weet hoe je die trollen daar weg krijgt!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:54

Tegen de overheid kun je weinig beginnen. Die spelen ook een vies spelletje.
Maar er lijken wat voorzichtige positieve ontwikkelingen sinds de komst van de BOA.... eerst nog even de rest van de week afwachten, maar ik heb een vermoeden dat hij de treitertrollen iets aangezegd heeft.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:08

Dat zijn positievere berichten sym, hopelijk komt alles op zn pootjes terecht :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:15

Sym, ik hoop gewoon echt dat er snel een oplossing komt voor jullie, of dat nu het aanpakken van de trollenbende is , of een verkocht huis, als het maar opgelost is, ik gun het jullie in ieder geval echt van harte

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:47

Op zich zou het wieberen van die "buren" nog de mooiste oplossing zijn denk ik...?
Als je mocht kiezen :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:56

Pffft ik gun jullie echt een verkocht huis Sym... Maar het zou ook wel super zijn als die buren gewieberd worden en er een proces tegen komt, want van die mafkezen wil je niet als buren, of je er nu blijft wonen of niet...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:03

Yep pmarena, als ik mocht kiezen dan kregen zij een straatverbod of zoiets. Maar ja dat gaat dus nooit gebeuren. Zij is eigenaar van dat terrein dus ze mag daar komen. Ze mag van deze gemeente dan ook nog van alles en nog wat in strijd met het bestemmingsplan doen. Daar valt helaas niet tegen te vechten.
Die BOA staat er wel iets anders in. Ik zei dat het een weiland met opstallen is, toen vroeg hij of ze ook paarden hadden. Nee dus, toen vroeg hij zich af wat je dan met een opstal moet. Dus gezegd dat ze daar een recreatiewoning van gemaakt hebben.
Hij beweerde dat ze er toch in eerste instantie voor de bewoners (ons dus) zijn, daar heb ik tot nu toe anders nog nooit wat van gemerkt.
Maar het deze week echt heerlijk rustig. Ze komen alleen even de honden weer in hun hok stoppen en vertrekken weer :D
In plaats van dat wij een boete krijgen voor de mest, vindt de BOA dus dat ze daar 's avonds niets te zoeken hebben :D :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:32

kan de Nationale Ombudsman niets met dit probleem? t lijkt me toch dat illegale bewoning verboden zou moeten zijn. zeker als buren daar veel overlast van ondervinden.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:18

Nope, nationale ombudsman gaat over de 'behoorlijkheid' nou vind ik NIET dat de gemeente er behoorlijk mee omgaat, maar je moet eerst de juridische weg bewandelen en dan kan de ombudsman er pas wat mee.
Aangezien wij hebben gekozen niet meer in beroep te gaan, kan de Ombudsman ons ook niet helpen.
Op 1 punt misschien wel en dat is de caravan die er in strijd met het bestemmingsplan staat waar ze ook bericht van hebben gehad dat die verwijdert dient te worden. Maar ja de gemeente moest dat eerst met haar overleggen wanneer dat ding dan weg kon..... dát is onbehoorlijk.
Maar daar gaan we nog even een verzoek tot handhaving over indienen, gewoon alleen maar om haar terug te treiteren. Want daar kan de gemeente niet onderuit om te handhaven. Dus dat leek ons wel leuk.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:58

Zometeen naar de notaris *\o/* *\o/*