Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:30

Calanthe schreef:
Het is denk ik maar net wat je fijn vind, Sony of Apple.
Als ik zo op Tweakers kijk, is de camera van de Z5 compact bijna 2x zo goed.
Zelf heb ik geen ervaring met beide telefoons dus verder kan ik je niet helpen helaas.

Ik word echt zat van mijn Samsung Galaxy S5 mini, hij wil soms eens ineens uitvallen, of vastlopen en mag de batterij eruit. Snapchat zit minstens 1x per dag vast. Ook is de batterij in 1 jaar echt van 1 week met 100% met een dag met 100%. Terwijl ik m enkel laadde als het nodig was -O- Moet nog minder dan een jaar wachten voor een nieuw abbonament... Of ik koop los een nieuwe
Iemand met dezelfde telefoon die dit ook herkent of is mijn telefoon gewoon raar?

Heb een S5 gehad. Nooit problemenmee gehad. Alleen dat na 3 jaar wel wat langzamer werd door mijn opslag die bomvol was. :+

Mayflower_

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:56

Ik heb zowel Apple gehad als Sony. Nu een Sony Z5 compact. Met recht 1 van de fijnste toestellen die ik ooit heb gehad. Batterij gaat 2.5 dag mee en hij is snel, geen vastlopers etc.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:56

karlli schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Grrr aanrader.. Kies nooit voor een Oneplus two! Wat een prul en daar heb ik 400 euro voor neergeteld nog geen jaar geleden.
Traag, 'komt vast, valt zomaar uit en nu opeens maakt hij thuis geen verbinding meer met wifi.
Mijn broer kan gewoon wel, en bij mijn vriend maakt hij gelukkig wel nog verbinding.

Vreselijk mobiel is het gewoon..

Iemand hetzelfde probleem met deze mobiel?

Hier wel een One Plus One, eerst model dus, en inmiddels bijna twee jaar maar herken de problemen totaal niet, heb je al eens op het forum zelf rondgekeken of er meer met dit soort problemen zijn en eventueel zelfs oplossingen?

Ja, blijkbaar is de two de slechtere versie van de one. In mijn familie 3 mensen met een One en geen problemen. Volgens het forum ben ik bijlange na niet de enige met deze problemen.
Ga het maar uitzitten tot ie dood is en daarna geen meer.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:37

Stamper schreef:
Heb een S5 gehad. Nooit problemenmee gehad. Alleen dat na 3 jaar wel wat langzamer werd door mijn opslag die bomvol was. :+

Hmmm... Raar. De mini versie is naar mijn ervaring bagger. Hij is wel snel soms, maar hij wil gewoon uitvallen ineens, en vaak is die snel leeg. En heb echt de meest standaard apps erop staan (Quizlet, IG, Snap, Messenger, Spotify, Magister, whatsapp, bewerkingsapp voor fotos, retrica, avast en 1 klein spel...)
Nouja, helaas. Misschien ligt het toch enkel aan mijn telefoon :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:31

ElineGC schreef:
Ik krijg morgen de LG Nexus x5 binnen!

Nu wil mijn moeder ook een nieuwe telefoon. Niet duurder dan 150 euro. Maar wel snel. Moet ze veel mee bellen.
Welke telefoon is goed voor haar

Hoe bevalt deze? En zijn er meer bokkers die hem hebben?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:36

Ik heb hem! Heel tevreden mee. Hiervoor had ik een Samsung Galaxy s6, die was qua camera en beeldscherm (Nexus 5x is wat flets qua kleuren) een stuk beter maar verder doet hij er niet voor onder! Heel snel en makkelijk vooral met internetten. De batterijduur is alleen niet enorm lang.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:43

Sem_ schreef:
Ik heb hem! Heel tevreden mee. Hiervoor had ik een Samsung Galaxy s6, die was qua camera en beeldscherm (Nexus 5x is wat flets qua kleuren) een stuk beter maar verder doet hij er niet voor onder! Heel snel en makkelijk vooral met internetten. De batterijduur is alleen niet enorm lang.

In vergelijking met het amoled scherm van Samsung zijn bijna alle schermen een beetje flets.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:46

Haha ja precies, dat is zeker waar.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:47

Bedankt. Ik heb nu de htc one mini 2... wat een verschrikking. Er staat minimaal wat op en desondanks is hij zo verschrikkelijk traag en loopt hij regelmatig vast. Daar wil ik niet nog 1,5 jaar mee moeten omgaan. :n

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:52

De Nexus 5x is alles behalve traag! Dat is mijn ervaring in ieder geval. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:10

Wat is jullie ervaring bij het kopen bij de mediamarkt?

Bedankt Sem.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:39

Ik meld me hier ook maar eens.. Ik ga over een paar weken een nieuwe mobiel halen maar ik weet niet welke.. Ik heb op het moment nog een Iphone 4S en altijd tevreden over geweest behalve dat ik toen een beetje dom was en een 8 gb genomen heb :') regelmatig vol en nu hetzelfde liedje weer dus daar wordt hij heel traag van.. Ook de accuduur is flink achteruit gegaan maar ik heb hem nu al wel 2,5 jaar dus ik denk dat dat dan wel te verwachten is. Ik heb hem simlock vrij gekocht en hier een sim only abonnement bij genomen. (sim only, 500 mb en 100 bel/sms, 10 euro pm)

Ik wil het liefste bij Iphone blijven omdat het ontzettend fijn vind werken, hiervoor wel samsung gehad maar ik vind Iphone toch veel fijner.. Het nadeel, ze zijn zo onwijs duur :x Ik zou dan minimaal een Iphone 6 willen en omdat er geen 32 gb meer is het liefste een 64 gb omdat ik het gezeur over dat de telefoon vol is, zat ben :') Maar ik heb er eigenlijk geen 685 voor over.. Dan is het geld wat ik er in de zomervakantie bijwerk meteen weer weg..

Samsung is praktisch gezien beter voor mij, goedkoper en je kan er een geheugenkaartje in doen. Maar ik vind android eigenlijk helemaal niet fijn werken maar ja.. Wel goedkoper en een sd kaartje..

Nu was ik aan het kijken voor een abonnement met telefoon er bij alleen ik heb hier geen ervaring mee dus ik vind het lastig om te beslissen of een abonnement bijvoorbeeld duur is of niet. Ik wil max 30 per maand uitgeven (liefst minder..) en ik heb aan 1000 mb en 100 bel/sms genoeg, ook wil ik maar max 300 uitgeven in een keer.. Ik kan bij tele 2 dus heel simpel dit zelf aanpassen en ik kan dan in principe zelfs nog een 6s 64 gb nemen. :Y) Het abonnement is dan 10 euro pm en de telefoon 20 pm. Maar ik twijfel nog wel want 30 pm, is dat veel voor een abonnement?

Ik zou bij een iphone 6s 64 gb bij 30 pm nog 288 bijbetalen en de totale telefoon komt dan op 768. Bij een iphone 6 64 gb bij 30 pm moet ik nog 192 voor de telefoon betalen en dat is dan 672 in totaal. Ik heb al bij mediamarkt gekeken en de prijzen zijn goed als gelijk aan elkaar voor de telefoon.

Ik weet het even niet meer :')
Toch voor een duurdere Iphone gaan die ik zelf fijner vind werken of voor de goedkopere Samsung waar je nog extra geheugenkaartje in kan doen.. :')

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:04

magda_90 schreef:

Bedankt Sem.

Ik heb daar 2 weekjes geleden mijn huawei p9 lite gekocht. Hele snelle service en ze gaven me ook meteen een fijn hoesje erbij! En 1 heeeel groot voordeel: 2 jaar garantie

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:15

Robin_Rikkie schreef:
Ik meld me hier ook maar eens.. Ik ga over een paar weken een nieuwe mobiel halen maar ik weet niet welke.. Ik heb op het moment nog een Iphone 4S en altijd tevreden over geweest behalve dat ik toen een beetje dom was en een 8 gb genomen heb :') regelmatig vol en nu hetzelfde liedje weer dus daar wordt hij heel traag van.. Ook de accuduur is flink achteruit gegaan maar ik heb hem nu al wel 2,5 jaar dus ik denk dat dat dan wel te verwachten is. Ik heb hem simlock vrij gekocht en hier een sim only abonnement bij genomen. (sim only, 500 mb en 100 bel/sms, 10 euro pm)

Ik wil het liefste bij Iphone blijven omdat het ontzettend fijn vind werken, hiervoor wel samsung gehad maar ik vind Iphone toch veel fijner.. Het nadeel, ze zijn zo onwijs duur :x Ik zou dan minimaal een Iphone 6 willen en omdat er geen 32 gb meer is het liefste een 64 gb omdat ik het gezeur over dat de telefoon vol is, zat ben :') Maar ik heb er eigenlijk geen 685 voor over.. Dan is het geld wat ik er in de zomervakantie bijwerk meteen weer weg..

Samsung is praktisch gezien beter voor mij, goedkoper en je kan er een geheugenkaartje in doen. Maar ik vind android eigenlijk helemaal niet fijn werken maar ja.. Wel goedkoper en een sd kaartje..

Nu was ik aan het kijken voor een abonnement met telefoon er bij alleen ik heb hier geen ervaring mee dus ik vind het lastig om te beslissen of een abonnement bijvoorbeeld duur is of niet. Ik wil max 30 per maand uitgeven (liefst minder..) en ik heb aan 1000 mb en 100 bel/sms genoeg, ook wil ik maar max 300 uitgeven in een keer.. Ik kan bij tele 2 dus heel simpel dit zelf aanpassen en ik kan dan in principe zelfs nog een 6s 64 gb nemen. :Y) Het abonnement is dan 10 euro pm en de telefoon 20 pm. Maar ik twijfel nog wel want 30 pm, is dat veel voor een abonnement?

Ik zou bij een iphone 6s 64 gb bij 30 pm nog 288 bijbetalen en de totale telefoon komt dan op 768. Bij een iphone 6 64 gb bij 30 pm moet ik nog 192 voor de telefoon betalen en dat is dan 672 in totaal. Ik heb al bij mediamarkt gekeken en de prijzen zijn goed als gelijk aan elkaar voor de telefoon.

Toch voor een duurdere Iphone gaan die ik zelf fijner vind werken of voor de goedkopere Samsung waar je nog extra geheugenkaartje in kan doen.. :')

Bij coolblue, iphone 6 met 64 gb bij tele 2 voor 30 euro per maand en 8 euro bij betalen, dan doe je het heel netjes :j
http://www.pdashop.nl/abonnement-kiezen ... nId=671620

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:35

Nizoni4 schreef:
magda_90 schreef:

Bedankt Sem.

Ik heb daar 2 weekjes geleden mijn huawei p9 lite gekocht. Hele snelle service en ze gaven me ook meteen een fijn hoesje erbij! En 1 heeeel groot voordeel: 2 jaar garantie

Dat heb je overal :j

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:37

LiiNd_Y schreef:
Robin_Rikkie schreef:

Bij coolblue, iphone 6 met 64 gb bij tele 2 voor 30 euro per maand en 8 euro bij betalen, dan doe je het heel netjes :j
http://www.pdashop.nl/abonnement-kiezen ... nId=671620

Ooh, dankjewel! Dat is nog eens goedkoper dan via Tele 2 zelf. Weet iemand waarom er zoveel verschil in zit? Het toestel is daar ongeveer 200 euro goedkoper dan via Tele 2 zelf.. :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:40

Komt vanmiddag als het goed is. :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:49

Via de providers zijn toestellen altijd duurder is mijn ervaring. Ik vergelijk altijd de sites belsimpel, typhone en coolblue.
Vooral typhone heeft regelmatig aantrekkelijke aanbiedingen.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:57

Ooh oke! Dankje voor de tip, scheelt veel namelijk :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:40

De LG is flink wennen en onbedoeld zoek ik erg de HTC functies, maar tot zover erg tevreden!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:43

Wat is precies het verschil tussen de iPhone 6 en de 6s?

Afgezien van prijsverschil per maand haha

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 00:40

Ik voel mij dom, maar waar is de klassieke stilknop gebleven? Gewoon alles wel laten doorkomen maar simpelweg zonder geluid? Al die soorten niet storen functies hoef ik niet en Google is momenteel niet mijn beste vriend. :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 02:57

Als je op de knop niet storen drukt kun je de optie totale stilte aanklikken. Alles komt dan nog wel gewoon binnen maar zonder geluid!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:14

Wauw en daar was ik al een paar uur naar op zoek. Bedankt. :*
Eindelijk rustig in bed kunnen bokken/appen etc zonder dat vriendlief gestoord wordt in zijn slaap.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:07

Hoi, zijn er hier ervaringen met de samsung galaxy j5 2016?