Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:De staat ten tijde van aankoop door de verkoper + de betaalde prijs neem je inderdaad wel mee natuurlijk in het bepalen van je prijs
sita12 schreef:ooh ik zeur daar ook niet over, had alleen niet verwacht dat mensen die graag van hun huis afwillen ( wat ze zelf zeggen ) dat ze dan geen tegenbod doen
Citaat:"De woningmarkt kenmerkt zich door een gebrek aan realisme", zegt Jaap van Duijn, voormalig directielid Robeco Groep, in het nieuwe NVMagazine. Van Duijn publiceerde dit najaar 'De schuldenberg', waarin hij de economische crisis analyseert. “Op de woningmarkt is geen sprake van een kopersstaking, wel van stagnatie veroorzaakt door emoties verlies te moeten nemen.”
“Mensen horen wat ze willen horen. Het is wat mij betreft een kwestie van boerenverstand. Als je denkt dat de huizenprijzen verder zullen dalen - wat ik doe - kun je beter wachten. Maar als je het huis van je dromen vindt, moet je zeker een bod uitbrengen. Maar wel beneden de vraagprijs. Verkopers van woningen houden krampachtig vast aan prijzen die ze een paar jaar geleden konden krijgen, maar die nu niet reëel meer zijn. Een gebrek aan realisme.
pmarena schreef:Als koper kun je wel blijven wachten op dat koopje , maar je zoekt toch niet voor niets een huis , denk ik dan...de meeste mensen kunnen het ook niet eeuwig uitstellen
manzano schreef:Maar de kwaliteit en mogelijkheden van nieuwbouw is ook wel anders dan jaren terug.
Vroeger waren het vrij standaard blokkendozen, terwijl het nu vaak echt prachtige huizen zijn met het karakter van oude huizen.
Citaat:Toch is Brinkman ontzettend druk met een lobby om de huidige woningmarkt uit het slop te trekken. “Voor een deel is de scheefgroei ontstaan door nieuwbouwplannen waarbij iedereen een graantje mee wilde pikken. Prijzen zijn daardoor steeds verder opgekrikt. Nu moeten het scheefwonen en de overdrachtsbelasting aangepakt worden. En van de hypotheekrenteaftrek moeten ze juist afblijven.”