Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:20

furious schreef:
Ik zag ze van de week niet liggen bij de AH. Nog maar eens beter kijken.

@ PSvanLot hou jij sowieso niet zo van kroket of zag het er niet lekker uit?

Jawel ik lust wel kroket, maar ik kon me er niet zo goed bij wat voorstellen.
En daarbij had ik al zoveel dat ik dacht, tis wel genoeg haha.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:40

Ik merk aan de aanbiedingen inderdaad dat het "week zonder vlees" is. Bijna uitsluitend vega aanbiedingen.

Ik eet geen vega. Hoogstens een paar keer per jaar Feta Fornou.

Heb in het verleden wel wat vleesvervangers geprobeerd, maar vind 99% niet lekker.

Volgende week hopelijk weer betere aanbiedingen. Voor mij zit er deze week niets "leuks" tussen.

Marcella

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:17

Kan en mag voorlopig geen vlees kopen heb teveel in de vriezer. Kipfilet koop ik al helemaal niet meer en vind uit de winkel nog maar weinig aan. Binnenkort weer verse spinazie eten en dan gelijk die rijen volledig verwijderen. Kan ik even opnieuw bemesten en laten rusten voor de volgende planten. Andijvie, sla en pluksla groeien ook goed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:23

Ik vind ook niet alle vervangers lekker. Zo vind ik de burgers, het gehakt en balletjes vaak te droog. Kwestie van smaak. Maar er zitten zeker ook dingen tussen waar zelfs de grootste vleesliefhebbers blij van worden.
Zo is de gehaktbal van de vegetarische slager wel eens eerste geworden in een wedstrijd tussen gehaktballen met echt vlees. Als je iets zoekt dat naar echt vlees moet smaken dan zit je bij de vegetarische slager goed. Maar hier zijn ook de producten van Valess en Quorn geliefd onder de vleeseters.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:51

De spinazieburgers van Valess zijn zooo lekker!!!
Had van de week in de euro bak bij Jumbo vega hamburgers, dacht voor een euro kan ik het proberen. Waren echt lekker, viel me 100% mee.

Ik heb wat dingetjes van de Vegetarische slager meegenomen. Ben nog niet bekend met dat merk. bofkipburgers en accept gyros. Ben heel benieuwd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:56

Ik vind de kroketburger van de mac lekker. Die was er vroeger als euro knaller. Vandaar dat ik overstag was gegaan haha.

De vega leverpastei is goedgekeurd net!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:06

De vleesvervangers van Garden gourmet zijn erg lekker :j Weet niet in welk verleden je vervangers geprobeerd hebt, maar ik weet van mijn vegaperiode als puber dat het toen inderdaad grotendeels niet te eten was allemaal. Vegetarische slager en valess vind ik persoonlijk minder.

Die kroketburger is wel erg lekker in een hamburgerbroodje. Maar ik vond het qua smaak absoluut geen kroket. En de buitenkant valt er snel vanaf.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:24

Ik vind de vegaham enz van garden gourmet echt niet meer te eten sinds ze hem pasgeleden hebben veranderd.
Nu één glibberige boel :')
Daar zoek ik nog steeds een goede vervanger voor, iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:55

Qua beleg geen tips, paar keer geprobeerd maar dat trekt allemaal op niks vind ik haha. Ik eet vanaf nu weer elke dag ei/eiersalade op brood, omdat de kipjes weer fanatiek leggen (najah 4-5 eieren per dag van 9 dames, dus er is nog wat werkstaking :') ).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:01

Eet zo een vers eitje nog even verzinnen gekookt of gebakken.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:18

Hier gaat het op en af. Ene maand houd ik geld over en maand erna moet ik weer terug storten.
Ik heb heel veel video's van the budget mom gekeken ( komt uit USA) maar haar methode spreekt me erg aan en ga ik mee beginnen vanaf mijn volgende salaris (24e).

Ik ga dus weer terug naar cash geld, hopelijk werkt dat beter *\o/* .

Mijn nieuwe spaardoelen staan ook concreet genoteerd dus we gaan ervoor :D
Wil op mijn balkon ook aardbeien en snacktomaten gaan kweken. dat zal al leuk schelen in de zomer..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:39

Leg eens uit hoe zij werkt LiesJ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:55

Met zelfscannen zie je toch ook heel goed hoe je bon oploopt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:00

Ik heb gisteren 25,93 euro uitgeven en heb hiermee in elk geval eten voor de hele week. Wel ga ik woensdag nog wat drinken halen en non food spulletjes.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:34

liesJ schreef:
Hier gaat het op en af. Ene maand houd ik geld over en maand erna moet ik weer terug storten.
Ik heb heel veel video's van the budget mom gekeken ( komt uit USA) maar haar methode spreekt me erg aan en ga ik mee beginnen vanaf mijn volgende salaris (24e).

Ik ga dus weer terug naar cash geld, hopelijk werkt dat beter *\o/* .

Mijn nieuwe spaardoelen staan ook concreet genoteerd dus we gaan ervoor :D
Wil op mijn balkon ook aardbeien en snacktomaten gaan kweken. dat zal al leuk schelen in de zomer..

Hoe werkt die methode van de budget mom?
Zou voor mij hier ook nog wel interessant kunnen zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:50

Nielojram schreef:
Met zelfscannen zie je toch ook heel goed hoe je bon oploopt?

Hij was niet naar mij gericht, maar om hierop voort te borduren: sinds een jaar (lees: corona) doe ik enkel nog online boodschappen bestellen, 1x per week, voor mij werkt dit beter want ik weet ook van mijzelf dat ik in de supermarkt zelf toch geen zin heb om terug te lopen en dingen terug te leggen als ik het totaalbedrag uiteindelijk toch net te duur vind.

Afijn ik bestel dus alles bij de jumbo, alle kortingen worden in het mandje direct al berekend en onderaan zie je meteen wat je dan in totaal kwijt bent. Misschien is dat interessant voor sommigen die proberen om zich aan een weekbudget te houden? Dan zie je meteen wat je kwijt bent, en dan kan je nog kijken of je bepaalde maaltijden misschien wilt vervangen door iets simpelers of iets goedkopers, of een heel ander gerecht oid :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:13

Online bestellen werkte voor mij dus niet. Ik haalde altijd heel veel met korting sticker en dat heb je niet als je online besteld. Ik kwam dus ondanks alles hoger uit dan als ik zelf naar de winkel ging.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:43

the budgetmom werkt door alles op papier uit te werken. Iedere categorie heeft een eigen kleur waardoor het heel visueel wordt waaraan het geld aan opgaat.
Daarnaast werkt ze met een kalender waarop je iedere dag invult als er geld uitgaat. dus verjaardag, feestdag, maar ook salaris of toeslagen die binnen komen.

ook heeft ze enveloppen want alles wordt met cash betaald. en zijn er via instagram extra spaar challenge opgezet. haar insta is erg informatief en inspirerend. Ook haar youtube pagina is het bekijken waard.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:01

Klinkt wel als heel veel werk haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:33

Pff wat omslachtig! Dat kan echt zoveel makkelijker

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:54

In kleurtjes doet mijn creditcard automatisch voor me. Nee, klinkt voor mij niet aantrekkelijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:58

Wij hebben alles gewoon in excel op de iPad staan. Een aantal verschillende categorieën, en zo rekent ie ook gemiddeldes uit per maand, per jaar, gemiddeld over de afgelopen 12 maanden, totalen enz.. Een paar keer per maand tikken we de bedragen even in, dat is niet zo veel werk gelukkig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:02

8nnemiek schreef:
Wij hebben alles gewoon in excel op de iPad staan. Een aantal verschillende categorieën, en zo rekent ie ook gemiddeldes uit per maand, per jaar, gemiddeld over de afgelopen 12 maanden, totalen enz.. Een paar keer per maand tikken we de bedragen even in, dat is niet zo veel werk gelukkig.

Hier hetzelfde. Werkt goed, en is een aantal jaar terug ook echt een eye opener geweest toen het er met sloten tegelijk uit ging. Daarom ooit ermee begonnen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:17

Ik heb ook al jaren een bestand in Excel inderdaad. Heel makkelijk bij te houden en ideaal als je eens wat terug wilt zoeken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:13

Ik geef in het huishoudboekje aan wat ik ongeveer uit wil geven aan welke kostenpost. Meestal lukt het me om daar ruim onder te blijven.

Mmm deze week zijn de aanbiedingen niet zo bijzonder zie ik bij de supermarkten. Volgende week passen ze me beter bij de AH ;)