[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:04

Wij gaan vandaag het perceel opmeten van ons gekochte huis, ben zo benieuwd wat het uiteindelijke perceel nu is!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:17

Gefeliciteerd Bonna en Desi! Lekker vlot gegaan.

Wij zijn nu 5 weken een officiële klacht en het stopzetten van bepaalde activiteiten bij de betreffende bank verder maar nog steeds geen offerte. Morgen is de laatste deadline als ze die niet halen dan houdt het op. Halen wij alles daar weg en gaan wij naar een ander. Al 100x excuses gehad en "alle lichten staan op groen" maar.... het is druk.

>;) Maak aub van jouw probleem niet mijn probleem.

desi92

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:35

Selka, wat vervelend!
Begrijp ik goed dar het dus nog niet rond is vanuit de bank ? Slecht excuus dat het druk is. Zeker na zo'n tijd

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:03

Nee officieel is nog niks rond :P

Ach joh druk is het meest recente excuus wat voor onzin ze wel niet durven te verzinnen :=
We gaan het morgen meemaken... Anders uitstel vragen en hop naar de concurrent.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:13

Gefeliciteerd Desi! Waar heb je een huis gekocht?
Ik kan mij het gevoel ook wel goed voorstellen. Hier voelt het ook allemaal nog een beetje onwerkelijk. Aan de andere kant ook meteen wel weer heel serieus nu met het regelen van de hypotheek en dergelijke.

hier wat foto's van het appartement dat wij gekocht hebben:
Het gaat om het hoek appartement op de begane grond. De laatste foto is ons uitzicht <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:26

Bonna schreef:
Ik kan mij het gevoel ook wel goed voorstellen. Hier voelt het ook allemaal nog een beetje onwerkelijk. Aan de andere kant ook meteen wel weer heel serieus nu met het regelen van de hypotheek en dergelijke.

99% zal het niet kennen maar heb een huis in 's-heerenberg gekocht.
Het is inderdaad nog beetje onwerkelijk. En inderdaad nu druk met het geregel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:36

desi92 schreef:
Bonna schreef:

99% zal het niet kennen maar heb een huis in 's-heerenberg gekocht.
Het is inderdaad nog beetje onwerkelijk. En inderdaad nu druk met het geregel.

Oh leuk waar? Ik heb een paar jaar in stokkum gewoond.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:23

Bonna schreef:
In welke regio zoek jij MizzMontana?

Ik ben de hoop een beetje aan het verliezen.. We hadden 4 geschikte huizen gezien: huis 1 was prima, maar zagen we ons gewoon niet wonen. De straat voelde niet goed. Huis 2 een te groot klus project. Huis 3 was perfect, maar helaas al binnen 3 dagen voor onze neus verkocht. Onze hoop gevestigd op huis 4 en een bod gedaan. Deze was geaccepteerd, maar helaas is het huis niet door de bouwkundige keuring gekomen :( :(. De fundering is slecht en de constructie moet flink verbeterd voor je er in kan... Nu zijn we helaas weer terug bij af.

Ook priizengekte hier en er komt gewoon niets te koop wat binnen onze zoekrange valt.

Nouja, morgen weer een nieuwe dag zullen we maar zeggen

Dit is allemaal heel herkenbaar :(

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:05

Anouk, een groter cliché is er niet, maar het komt dus echt allemaal goed :(:)

Wij gaan vrijdag het koopcontract tekenen *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:28

Hier opeens alles in stroomversnelling. :oo eind volgende week weet ik waar ik aan toe ben met wonen en huizen denk ik eindelijk na ruim 2 jaar. Tot mijn grote verbazing opeens twee huurhuizen die beschikbaar zijn. Een net boven sociale huurgrens een erop. Op beiden een reactie gegeven en de eerste zat net mail dat ik 31 oktober kan gaan kijken. Andere plaats dan ik keek maar echt tegen het bos en losloopgebied aan rand woonplaats. Enige plek daar waar ik zou willen wonen. Alleen huizen in dat stuk te duur voor koop of heel veel berken in de straat. Maar hier moet ik weg einde allimentatie.

Tweede huurhuis was eerst aangeboden aan 55 plus geen reactie nu 45 plus geworden, alleen maisonette zonder tuin. Maar wel na allimentatie huursubsidie aan te vragen. En morgen middag een laatste poging te kijken of hypotheek mogelijk is. Heeft wel mijn voorkeur veel lagere woonlasten waardoor ik kan blijven zitten waar ik zit.

Of beide huurhuizen accepteren allimentatie niet en ik krijg geen hypotheek en weet ik dan dat ik moet blijven zitten waar ik zit tot allimentatie stopt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:30

Fijn dat er eindelijk duidelijkheide lijkt te komen voor je.
2 jaar is ook super lang :(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:32

Spannend karuna!

Bonna: dat ziet er mooi uit! Je uitzicht is geweldig!

Voorlopig koopcontract voor mijn huidige huis wordt vrijdag getekend :):)
Gister gesprek met de hypotheekadviseur gehad en een hoop duidelijk gekregen. En moet allemaal geen probleem zijn. Jeeej :):)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:35

Amanda gefeliciteerd lekker dat alles soepel lijkt te gaan lopen zo. *\o/*

Bonna uitzicht is lekker zeg. :j desi gefeliciteerd met je huis in s heerenberg. Ken het wel :P

Het is echt zo naar. Het voelt gewoon alsof leven twee jaar al in soort van wachtstand staat. Kan niet echt lekker opbouwen zo omdat ik domweg niet weet waar ik mijn leven kan gaan opbouwen verder. Alleen eerste huurhuis is weer soort van nieuwe start maken. Ligt tussen huidige woonplaats en zoekgebied in. Alleen dat kleine stukje is ook enige plek waar ik zou willen wonen. Hoekhuis laatste in rij en bijna laatste huis van plaats. Groot vier slaapkamers, voor zij en achtertuintje. Grote schuur ook. Straat oversteken en ik zit in het bos, losloopgebied naar rechts 400 m naar links 600 m. Is van woningbouw alleen net vrije sector. Staat al leeg. Maar ik ken daar dus verder niemand. Mijn sociale leven ligt heel klein beetje waar ik nu woon maar vooral in mijn zoekgebied.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:40

Ik ben nu aan het kijken wat het kost om te laten verhuizen. Maar das nie goedkoop nie :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:50

Klopt... wij hadden een zwager met groot rijbewijs. Dus we hebben een vrachtwagen gehuurd en de rest zelf gedaan. Zwager heeft de vrachtwagen vervolgens gereden.
Is toch een stukkie goedkoper.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:52

Ja, dat scheelt. Vrachtwagen is het probleem niet. Verhuizers wel :+
En geen lift en op de 3e en 4e verdieping zitten :+
Lift huren kan wel overigens. Maar dan zit ik nog steeds met de verhuizers.

Heb nu een offerte van 570 excl lift en 808 incl lift. Dan pak ik zelf alles in en moet ik ook 2 verhuizers inschakelen. Zij komen dan met 2 verhuizers en vrachtwagen. Dat is de 1e onder de 1000 euro.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:53

@Amanda heb je de plaatselijke kringloop al benaderd? Hier verhuizen ze voor 40 euro per uur en dan heb je 2 man assistentie erbij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:54

Nee verhuizen is niet goedkoop en al helemaal niet naar hogere etages. Bedrag valt me nog mee :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:55

Nooit van gehoord Urona, maar wel een goed idee!
Alleen, zijn die ook verzekerd?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:57

Geen idee ik weet van iemand die er gebruik van gemaakt heeft maar dat was binnen de regio van een naar andere woonplaats naast elkaar.

Ik zoef nu onderweg naar de gemeente nodige formulieren ophalen, man moet opeens hoop papieren bij elkaar schrapen plots zo handig als je deel niet kunt aanleveren omdt die er domweg niet of nog niet zijn door traagheid van anderen. -O-

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:52

Amanda, dat valt mij echt reuze mee hoor! Vrienden van ons betaalden €1500 voor nog geen 5 km afstand. Ik ga volgend jaar pas offertes opvragen.

De offerte is binnen. Wij zijn eindelijk rond *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:08

Ja, deze valt mij ook mee. De rest zit inderdaad ook rond de 1500 euro.

En jeej voor de offerte!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:33

mijn verhuizing koste me 1200 euro maar ik hoefde dan ook niks zelf tedoen
alles werd uit elkaar gehaald/ weer in elkaar gezet en ook in en uit gepakt.

wel veel geld maar heb ook zware meubelen en geen familie/vrienden die zin hadden in zwaar tillen.
ohja en de afstand was ook wel 40 km

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:43

Bonna schreef:
Anouk, een groter cliché is er niet, maar het komt dus echt allemaal goed :(:)

Wij gaan vrijdag het koopcontract tekenen *\o/*

Dat is zeker waar, ooit komt alles goed :). En als niet gaan we huren, want op deze manier is vreselijk. Ga niet nog een jaar 200km van elkaar vandaan wonen .

Maar jij gefeliciteerd! Tof dat jullie iets hebben nu.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 07:06

Even bijgelezen, druk met examens maken (geslaagd allebei) een dingen uitzoeken.

Iedereen geslaagd met koop/verkoop!! Wat zijn dat er veel zeg :)

Wij zijn heel erg druk geweest met het perceel met vervuilde grond, waarvoor ik die lompe makelaar gesproken had.

Nu ben ik niet voor één gat te vangen en mijn man ook niet, en zijn we zelf uitgebreid op onderzoek gegaan, bestemmingsplan, gemeente gebeld, start gemaakt met plan.

Afgelopen zaterdag nog een keer zelf wezen kijken bij het huisje/perceel en eens bij de buren langs gegaan, die hebben een winkel aan huis, dat was wel makkelijk. Via haar het winkeltje van een van de erfgenamen in het dorp gevonden. Die dame heeft me weer het nummer gegeven van haar broer die de erfenis afhandelt.

Dinsdagavond de beste man gebeld (vind ik best spannend, je passeert toch de makelaar en hoe reageert die man erop) , heel goed gesprek gehad, nog wat uitleg over de vervuiling en dat het huisje al zeker 25 jaar leeg staat.

Op mijn vraag uiteindelijk waarom het toch al een tijd te koop staat, zei hij dat de huizenmarkt zo slecht is. (Toen dacht ik even, nou nee, die is toch niet meer slecht te noemen, je hebt gewoon een hele slechte makelaar :+ )
Ze staan open voor biedingen, ze hebben het in 2010 al geërfd dus zijn er wel een beetje klaar mee proefde ik.

Ze hebben ook nog een klein stukje weide grond te koop op 5-10 minuutjes lopen over een paadje door het bos, dat is interessant voor wanneer we paarden kopen. Wellicht een leuk onderhandel item.

Uiteindelijk hebben we gisteravond een bod gemaild naar de makelaar van 155.000 euro, dat is 44.000 onder de vraagprijs. Met 3 maanden ontbindende voorwaarde financiering en dat we een aanvullend bodemonderzoek willen laten uitvoeren.

Nu afwachten. Toch wel spannend :')