Hier staat de boerenkool ook in bakjes en ook hier weer een stop op lekkere dingen. Ik moet nog 7 zwangerschapskilo's kwijt en manlief euh.... veel meer
Boerenkool ga ik vanavond of anders donderdag halen denk ik! En dan inderdaad een berg aardappelen, eens kijken wat ik daarmee allemaal kan... Hou er niet zo van als het geen stamppot is, maar ik kan natuurlijk boerenkool maken én preistamppot, dan ben ik al heel wat 'kwijt' .
Ik wil morgen graag een ovenschotel maken en normaal gebruik ik daar altijd van die kant en klare aardappelschijfjes voor. Maar budget technisch is het natuurlijk veel handiger om gewoon zelf aardappels te schillen en schijfjes van te snijden. Alleen nu de grote vraag: moet je die dingen voorkoken? En zo ja, moet je dan de hele aardappel voorkoken, of de schijfjes (en hoe lang)?
Wij hebben altijd kruimige aardappels, dus doe ze wel eerst in schijven dan! Ik hoorde trouwens veel slechte verhalen over aardappels invriezen, rauw schijnt niet goed te gaan, maar voorgekookt schijnt een papperig zooitje te worden bij het ontdooien. Mocht iemand van jullie het gaan proberen, ik hoor graag het resultaat