[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:11

Nee ook niet. Denk een bugje in de update ofzo. Nu is hij weer normaal. Scheelt dat ik goeie ogen heb, ik kan alles dan nog net lezen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:18

Meerdere mensen met een iPhone last van het steeds maar blijven laden van 'iets' ?
Linksboven naast je netwerk en WiFi status?
De batterij van mijn iPhone 7 gaat vandaag ineens schreeuwend hard leeg. (vermoedelijk door dat blijven laden,maar ik kan niks vinden wat hij aan het laden zou moeten zijn)

Normaalgesproken doe ik bijna 48u met mijn batterij bij intensief gebruik,en vandaag zit ik al op 33% terwijl ik hem vanmorgen van de lader heb gehaald.
De nieuwe iOS update heb ik bewust nog niet gedaan.

Het is gisteravond begonnen.

Afbeelding

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:19

Heb er zelf geen last van, maar weet wel dat dat symbooltje betekent dat er ergens netwerkactiviteit gaande is, oftewel je hebt iets aan staan wat constant je wifi/data gebruikt. Laat je apps altijd op de achtergrond aanstaan? Toevallig nieuwe apps gedownload/geupdate/instellingen veranderd waardoor het constant bezig is? Of iets met je iCloud?

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:56

Even rebooten, dan stopt ie ermee. Kan vanalles zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:20

Bij mij doet ie dat voornamelijk als ie moeite heeft om m'n wifi te vinden.
Verder zie ik het eigenlijk nooit.
Maar als ik online ben en er gebeurd niets dan zie ik altijd dat rondje. En ligt m'n wifi er uit.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:45

Dat zoeken naar WiFi trekt best veel batterij dus dat zou de reden kunnen zijn dat de batterij zo vlug leeg trekt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:20

Mijn outlook heeft me er uitgegooid -O-
Zowel iPhone als iPad blijft outlook om het wachtwoord vragen. Maar eens ik dat doe gebeurd er niets of is het: service unavailable. Ik heb dit al eens eerder gehad maar toen ging het redelijk snel weg. Nu is het al de hele dag. Google helpt me niet echt verder. Weten jullie wat te doen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:29

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:55

Oh oke, danku! Verklaart een hoop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:02

Hier ook problemen met hotmail, dus ik hoop dat het zich vanzelf oplost..

Ik heb gisteren voor het eerst een clean install gedaan bij mijn 2010 imac, en ik sta er echt van te kijken hoe veel sneller hij weer is :wow: Hij startte vrij langzaam op maar verder was hij nog hartstikke snel, maar nu voelt ie echt weer aan als nieuw :D
Nu lees ik wel eens dat mensen dat vaker doen, bijvoorbeeld bij elke upgrade naar een nieuw OS. Zijn hier ook mensen die dat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:05

8nnemiek schreef:
Hier ook problemen met hotmail, dus ik hoop dat het zich vanzelf oplost..

Ik heb gisteren voor het eerst een clean install gedaan bij mijn 2010 imac, en ik sta er echt van te kijken hoe veel sneller hij weer is :wow: Hij startte vrij langzaam op maar verder was hij nog hartstikke snel, maar nu voelt ie echt weer aan als nieuw :D
Nu lees ik wel eens dat mensen dat vaker doen, bijvoorbeeld bij elke upgrade naar een nieuw OS. Zijn hier ook mensen die dat doen?

Yes ik. Heb altijd verouderde versies van Macbooks en merk dat het gewoon werkt als ik hem eens in de zo veel tijd even een grote sweep geef.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:05

Was erg vervelend deze namiddag want ik moest mails beantwoorden maar had geen laptop oid bij. Maar goed, hopelijk lossen ze het snel op inderdaad.

Nee, nog niet gedaan. Maar het klinkt wel als een goed idee voor die van mijn vader! Want die gaat zo traag ondertussen, je kunt een kopje koffie zetten terwijl hij opstart :+

Hoe werkt dat precies?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:09

En wat doe je dan precies? Gewoon je OS de-installeren en een 'oude' back-up er weer op zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:12

Ik ga zelfs zo ver dat ik al mijn bestanden op een externe HD zet en alleen mijn geïnstalleerde programma's overzet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:55

Hm dat kan ik dan weer niet, veels te onhandig imo. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:50

Ik heb nu al mijn belangrijke bestanden, mails, sleutelhanger, instellingen enzo even op een externe schijf gezet en toen de hele HD geformatteerd en Sierra opnieuw erop gezet, en toen handmatig alle bestanden enzo terug en alle programma's opnieuw geïnstalleerd. Is een dag werk, maar ik ben er wel blij mee :D Ik weet niet of ik het volgende keer ook weer zo uitgebreid doe, maar hij stond nu na 6 jaar zo bomvol dat het echt nodig was :+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:46

Ik had een vraagje. Sinds ik in aanmerking ben gekomen met de apple producten en nu een macbook en iPhone heb wil ik niet meer anders. Toch wil ik er ook niet heel veel geld aan uitgeven. Over 1,5 maand mag ik een nieuwe telefoon. Ik heb nu een iPhone 5c, maar wil toch een nieuwe. Nu twijfel ik voor welk model ik nu zou gaan. iPhone 5SE of toch een iPhone 6S. Denken jullie dat je met een iPhone 5SE nog over 2 jaar uit de voeten kan met de updates etc. want daar ben ik het meeste bang voor, terwijl ik de 5SE wel een fijn model vind (niet te groot). Ik ben benieuwd!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:48

Iphone SE is zowat dezelfde telefoon als de 6S... Zelfde chip etc... Zou dus helemaal niks uit hoeven te maken qua updates tussen deze twee telefoons..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:50

8nnemiek schreef:
Ik heb nu al mijn belangrijke bestanden, mails, sleutelhanger, instellingen enzo e.....

aha! Jij weet hoe de sleutelhanger werkt?
Ik krijg namelijk altijd bij het opstarten meldingen in beeld van de sleutelhanger en dan moet ik voor een stuk of 10 programma's die sleutelhanger invoeren. Dus dat is vrij irritant, en ik hoef dat denk ik helemaal niet, die sleutelhanger. Maar ik krijg het niet uit.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:53

Joanieke schreef:
Iphone SE is zowat dezelfde telefoon als de 6S... Zelfde chip etc... Zou dus helemaal niks uit hoeven te maken qua updates tussen deze twee telefoons..

Ah oke. Wan toen ik destijds mn eerste iPhone koos zei iedereen dat ik niet de iPhone 3 of 4 (weet niet meer zeker) niet zou moeten doen want die zouden op een gegeven moment niet kunnen worden geüpdatet maar jij denkt dat die SE dat niet zo snel krijgt de komende 2 jaar? Want dat zou ik best fijn vinden ook omdat ik de grote van de SE veel prettiger vind.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:04

HorseTimeXL schreef:
Joanieke schreef:

Ah oke. Wan toen ik destijds mn eerste iPhone koos zei iedereen dat ik niet de iPhone 3 of 4 (weet niet meer zeker) niet zou moeten doen want die zouden op een gegeven moment niet kunnen worden geüpdatet maar jij denkt dat die SE dat niet zo snel krijgt de komende 2 jaar? Want dat zou ik best fijn vinden ook omdat ik de grote van de SE veel prettiger vind.

Dat durf ik niet te zeggen, maar als je wilt kiezen tussen de iphone 6S en de SE en de SE lijkt je fijner kun je heel goed voor de SE gaan...
De iPhone SE heeft onderdelen van de iPhone 5(S), zoals behuizing e.d., maar heeft ook onderdelen van de iPhone 6S, zoals de chip. Uiteindelijk is het o.a. de chip die ervoor zorgt hoelang de updates nog mee gaan.

Edit: Ik denk wel dat de iPhone SE nog een tijd compatible is, maar dat weet je uiteindelijk nooit van te voren, ligt er maar net aan hoe snel apple grote updates gaat uitbrengen. Mijn vriend en ik hebben momenteel beide de iPhone SE, ook vanwege het formaat, en hij bevalt nog steeds prima, zou geen andere telefoon willen hebben!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:43

Ah tof dan ga ik denk ik voor de SE. Mijn keuze gaat er inderdaad naar uit door het formaat. Ik wil graag mijn telefoon nog in mijn broekzak (echt een tik van mij :') ) kunnen houden en ben bang dat de iPhone 6 daarvoor te groot is.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:11

Hallo daar,

Kan ik hier even een vraag droppen? Ik wil voor het eerst mijn iPhone 5S aan de PC hangen om 'm leeg te maken voor wat extra opslagruimte. Met mijn vorige iPhone kon ik de lader erin hangen en de USB in de PC stoppen.
Nu ben ik van PC én telefoon geswitcht en op miraculeuze wijze lukt dit nu niet meer. Als ik de USB in klik, krijg ik op mijn iPhone een melding met "Vertrouw/Vertrouw Niet", dus ze praten wel met elkaar. Als ik "Vertrouw" aanklik en naar het Schijvenscherm van mijn PC ga, staat mijn iPhone er niet bij. -O-

Ben ik iets vergeten aan te klikken of ergens vergeten toestemming voor te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:12

iPhones kan je alleen via iTunes bereiken, niet via het schijvenscherm op je PC.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:13

Emmaa_ schreef:
iPhones kan je alleen via iTunes bereiken, niet via het schijvenscherm op je PC.

Maar op mijn Acer had ik geen iTunes en verscheen mijn iPhone gewoon bij "Mijn Computer" in beeld zeg maar. Ik ben echt digibeet, sorry. :')