Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bellizdej

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:16

Hoi,
Mijn samsung S4 is een beetje op. Nu de zoektocht naar een andere telefoon.
Ik zit zelf te kijken naar een Sony Xperia Z5 of een Iphone SE.
Samsung durf ik eigenlijk niet echt meer aan, omdat hij snel uitvalt en de accu snel leeg is.
Hebben jullie tips?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:00

Grrr aanrader.. Kies nooit voor een Oneplus two! Wat een prul en daar heb ik 400 euro voor neergeteld nog geen jaar geleden.
Traag, 'komt vast, valt zomaar uit en nu opeens maakt hij thuis geen verbinding meer met wifi.
Mijn broer kan gewoon wel, en bij mijn vriend maakt hij gelukkig wel nog verbinding.

Vreselijk mobiel is het gewoon..

Iemand hetzelfde probleem met deze mobiel?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:10

kellyxx schreef:
Hoi,
Samsung durf ik eigenlijk niet echt meer aan, omdat hij snel uitvalt en de accu snel leeg is.
Hebben jullie tips?

Dan zou ik voor de Iphone SE gaan. Dan heb je gewoon kwaliteit. En het toestel kan met gemak een paar jaar mee.

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:08

Heeft iemand van jullie ervaringen met de Huawei p9 Lite?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:10

kellyxx schreef:
Hoi,
Hebben jullie tips?

iPhone SE.
Ik heb een tweedehandse 5s van nu 3 jaar oud, en werkt perfect. Goede accu, loopt niet vast en reageert zoals ik wil.
Over 3 maandjes mag ik een nieuwe, en dan wordt het denk ik de 6S

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:27

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen met de Huawei P9 Lite :j Zit vreselijk in dubio welke telefoon de nieuwe wordt. Wil het liefst niet meer dan rond de 200 uitgeven met een max naar 300, maar wel graag een goed, snel en fijn toestel.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:50

kellyxx schreef:
Hoi,
Hebben jullie tips?

Ik heb de Sony Xperia Z5 compact, zeer fijne telefoon. Batterij gaat makkelijk 1,5 - 2 dagen mee, ik vind dat de camera goede kwaliteit heeft, net zoals het beeld en de telefoon is lekker vlot. Mijn vriend heeft de gewone Z5 en is hier ook heel tevreden over.

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:42

Amable schreef:
Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen met de Huawei P9 Lite :j Zit vreselijk in dubio welke telefoon de nieuwe wordt. Wil het liefst niet meer dan rond de 200 uitgeven met een max naar 300, maar wel graag een goed, snel en fijn toestel.

Ik heb hem sinds gister. Tot nu toe echt top! Werkt heel fijn en heeft een mooie camera. Ik weet natuurlijk niet hoe hij het na een tijdje gaat doen... Maar tot nu toe ben ik super tevreden!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:06

Ik heb vanmiddag uiteindelijk toch maar de P8 Lite besteld, heel erg getwijfeld, al dagen lang, maar het verschil is 120 euro en de verschillen in soft en hardware lijken niet zo groot dat het echt 120 euro meer waard is. Vader en zusje hebben ook P8 Lite en zijn er tevreden over, nu hopen dat ik dat ook ga zijn :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:57

Nou ik zat net tlefoons te kijken en bij t mobile 25.50 euro voor de huawei.
Ik dacht ga hier recensies vragen.

5s bij vodafone nu 31 euro in de maand 2 jaar lang!
Vind ik nog duur voor dit toestel!

samsung S6 nu 35 euro.

Ik twijfel omdat ik altijd samsung heb gehad.
Zal ik van merk overstappen?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:04

Afbeelding

Afbeelding

Wat betekend die 16 gb?
Is dat wat je kan opslaan aan ruimte?
Is 16 gb veel?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:15

Wie zitten er bij Hollands nieuwe? Bevalt dit?

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:36

16gb is niet heel veel...

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:41

_mexx_lady_ schreef:
Grrr aanrader.. Kies nooit voor een Oneplus two! Wat een prul en daar heb ik 400 euro voor neergeteld nog geen jaar geleden.
Traag, 'komt vast, valt zomaar uit en nu opeens maakt hij thuis geen verbinding meer met wifi.
Mijn broer kan gewoon wel, en bij mijn vriend maakt hij gelukkig wel nog verbinding.

Vreselijk mobiel is het gewoon..

Iemand hetzelfde probleem met deze mobiel?

Hier wel een One Plus One, eerst model dus, en inmiddels bijna twee jaar maar herken de problemen totaal niet, heb je al eens op het forum zelf rondgekeken of er meer met dit soort problemen zijn en eventueel zelfs oplossingen?

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:18

Heb je veel apps en foto's op je toestel linnie050? Zo niet dan is 16 GB zat. En als je opslag wel vol raakt kan je altijd nog foto's en video's op je pc zetten.
Wat zijn je eisen voor een abbo? Bij mobiel.nl heb je nu een samsung s6 voor 26 euro per maand daarvoor heb je 1000 mb en 100 minuten van Tele 2 en betaal je iedere maand 16 euro voor je toestel en 10 euro voor de mb's en minuten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:43

linnie050 schreef:
[ [url=m/EQfz2l.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HFo0jN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat betekend die 16 gb?
Is dat wat je kan opslaan aan ruimte?
Is 16 gb veel?

16 gig is niet overdreven veel. Ik moet geregeld foto's enzo overzetten omdat ie vol zit.
Volgende iPhone wordt er 1 met meer geheugen haha

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:59

Hoihoi :wave:
Binnenkort verloopt mijn abonenment en mag ik weer een nieuwe mobiel uitkiezen. Momenteel heb ik de iphone 6 met 56 gb. Daar ben ik best tevreden mee, maar er zijn toch wat dingetjes waar ik niet zo heel erg tevreden over ben. De batterij is bijvoorbeeld super snel leeg, en ik vind het gewoon jammer dat je bijvoorbeeld geen eigen whatsapp geluidje in kan stellen. :o Ook vind ik het echt vervelend dat je geen muziek vanaf je computer op je mobiel kan zetten :')

Nu ben ik dus alvast een beetje aan het kijken voor een nieuwe mobiel. Ik vind de samsung galaxy s7 edge super mooi! Een vriendin van mij heeft hem ook, ik vind het gebogen scherm echt heel fijn kijken. Zij is er ook tevreden over. Maar ik twijfel ook nog wel, aangezien ik iphone gewoon heel fijn vind omdat het gewoon allemaal lekker snel en simpel werkt :o Als ik ga voor een nieuwe iphone, wordt het de 6s. Maar ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met zowel de iphone 6s als de galaxy s7 edge. Welke telefoon vinden jullie fijner? Blijven ze na verloop van tijd allebei nog snel werken? En wat zijn de voor en nadelen van deze telefoons? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:10

Ik heb ook een iphone 6, maar mijn batterij gaat met gemak 2 dagen mee, whatsapp geluid kun je wel degelijk zelf instellen en muziek op mijn iphone zetten is ook geen probleem met Itunes. Dus ik denk dat je iets fout doet :=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:44

Mijn batterij heb ik vanaf het begin af aan alleen opgeladen wanneer dat nodig was, en hem meteen er weer uitgehaald wanner hij vol was. Whatsapp geluidjes kan je kiezen uit die paar geluidjes die erop staan, maar je kan verder geen eigen geluidjes toevoegen.
Maar goed, ik was opzoek naar ervaringen met de iphone 6s en de samsung galaxy s7 (edge), dus dit heeft er niet zo veel mee te maken :)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:37

Hallo!

Zojuist kreeg ik een berichtje dat ik mijn abonnement kan verlengen dus ik ben op zoek naaar een nieuwe mobiel.

Mijn oog valt al een tijdje op de Samsung Galaxy S7 Edge maar ik wil toch nog even verder kijken. Welke telefoons kan ik hier mee vergelijken? En wat zijn jullie ervaringen met de Samsung Galaxy s7 Edge en vergelijkbare telefoons?

Alvast bedankt!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:17

chaanttaall schreef:
Hallo!

Zojuist kreeg ik een berichtje dat ik mijn abonnement kan verlengen dus ik ben op zoek naaar een nieuwe mobiel.

Mijn oog valt al een tijdje op de Samsung Galaxy S7 Edge maar ik wil toch nog even verder kijken. Welke telefoons kan ik hier mee vergelijken? En wat zijn jullie ervaringen met de Samsung Galaxy s7 Edge en vergelijkbare telefoons?

Alvast bedankt!

[HTT] Samsung Galaxy S7

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:20

Hoi allemaal! Na twee jaar meld ik me weer, want ik mag weer een nieuw abbonnement uitzoeken *\o/*

Ik wil een handzame telefoon (4,3 inch heb ik nu en gaat net), met een goede batterij en camera. Ik doe geen gekke dingen. Als ik er naast bellen mee kan whatsappen, facebooken en internetten ben ik helemaal tevreden.

Ik heb op dit moment een Sony Xperia Z1 Compact waar ik heel tevreden over ben. Weten jullie misschien nog mobieltjes die aan mijn wensenlijstje voldoen? :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:01

Een telefoon die iets groter is dan de door jou gestelde eis is de Sony Z5 compact, deze is 4,6 inch. Verder is het wel een hele fijne en vlotte telefoon.
Een andere telefoon die klein is, is de Apple SE

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:14

Domi_94, dat zijn inderdaad de twee telefoons waar ik nu naar aan het kijken ben :) Bedankt voor je reactie! Ik heb het idee dat de Z5 compact beter is (langere batterijduur en betere camera), maar ik vind de apple SE veel mooier en handzamer. Weten jullie misschien nog verschillen tussen deze twee camera's waar ik rekening mee kan houden?

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:16

Het is denk ik maar net wat je fijn vind, Sony of Apple.
Als ik zo op Tweakers kijk, is de camera van de Z5 compact bijna 2x zo goed.
Zelf heb ik geen ervaring met beide telefoons dus verder kan ik je niet helpen helaas.

Ik word echt zat van mijn Samsung Galaxy S5 mini, hij wil soms eens ineens uitvallen, of vastlopen en mag de batterij eruit. Snapchat zit minstens 1x per dag vast. Ook is de batterij in 1 jaar echt van 1 week met 100% met een dag met 100%. Terwijl ik m enkel laadde als het nodig was -O- Moet nog minder dan een jaar wachten voor een nieuw abbonament... Of ik koop los een nieuwe
Iemand met dezelfde telefoon die dit ook herkent of is mijn telefoon gewoon raar?