Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:46

Klopt hoor, maar daar is even geen budget meer voor. Er zit overigens vloerverwarming in, dat is dan wel weer lekker.

Als iemand wat tegen komt, waarvan je denkt hé misschien is dit leuk, stuur gerust een pb!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

Love_Rosie schreef:
Ik ben heftig opzoek naar inspiratie.
Ik heb (zo goed als) een woning gekocht.
Er zit een zwarte tegelvloer in van grote tegels (50x50?). Huidige mensen zijn erg steriel, zwart wit grijs.
Ik wil graag iets wat een beetje warm en knus gaat worden maar vind dit zo moeilijk voor me te zien.
Pinterest komt bij een zwarte vloer ook bij industrieel uit of zwart wit..

En de tegels (laten) verven? Er is geen budget voor een nieuwe vloer geef je aan, maar met de bestaande is vast ook nog wel wat te doen :) er zijn tegenwoordig zoveel opties...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Ik zou de vloer er nooit uithalen zolang die nog goed vast ligt en er goed uit ziet. Dan liever iets er over heen leggen al zijn die mogelijkheden met vloerverwarming wel minder natuurlijk. Maar een pvc-vloer is een goed alternatief.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Zoiets?

Afbeelding

Ik heb jaren een zwarte grind vloer gehad maar altijd met een warme kleur op de muur en lange zachte gordijnen. Nooit een steriel gevoel gehad maar misschien zit dat in de tegels. Hout doet inderdaad ook veel.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

Bielsje schreef:
Zoiets?

[ Afbeelding ]

Ik heb jaren een zwarte grind vloer gehad maar altijd met een warme kleur op de muur en lange zachte gordijnen. Nooit een steriel gevoel gehad maar misschien zit dat in de tegels. Hout doet inderdaad ook veel.

Ja, dit zijn ook wel ongeveer de tegels die er in zitten, zoiets zoek ik denk ik wel inderdaad.
Tegels doen dat inderdaad. En inbouw spotjes.
Het is gewoon super strak, als je daar van houdt is het prachtig. Oh en een wand heeft teakhouten wandbekleding

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Van mij had dat kleed nog wel een metertje groter mogen zijn :)
Verder wel mooie warme tinten.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:03

Wij hebben in ons vorige huis ook een zwarte tegelvloer gehad. Lag er ook al in met eronder vloerverwarming. Wij hebben ook overwogen er pvc overheen te leggen. Dat was vrij simpel.
Maar uiteindelijk niet gedaan.
We hadden een grote houten tafel en stoelen van stof in een zachte kleur. En een groot kleed onder de eettafel van rotan (?). Een bank van stof, warme kleuren aan de muur, gordijnen, gebruik van hout en ook een groot kleed bij de bank kom je een heel eind mee! Planten doen ook veel en dan ook de potten. Gebruik van die leuke rotan-achtige manden ipv gladde, kille materialen.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Mooi Bielsje! Vind de vloer daar inderdaad niet eens heel verkeerd of koel aanvoelen.

Heeft iemand tips qua wastafelonderkast? Ik zit in een huurwoning en wastafel is wel met de afvoer in de vloer, dus in het meubel moet wel een uitsparing zitten.

Nu zag ik deze toevallig nieuw bij de Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/p/byasjon-wa ... -80595412/

Maar geen bijpassende hoge kast.. of kan er dan iets anders bij qua hoge kast? Ik zou niet weten wat :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34