Douchen probeer ik ook "te beperken" door bijvoorbeeld een dag volledig te wassen aan de wastafel. Scheelt in waterverbruik. Hoop ik toch.
Vandaag wel even gevloekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VanHuisUit schreef:Fijn dat het allemaal werkt! en nu maar kijken wat het gaat besparen... of oplevert qua comfort![]()
Super Varekaj. Die speed-pedelec vind ik te snel gaan. Heb drie kennisjes die keihard zijn gevallen van hun (gewone!) fiets, een doordat er iemand een deur open deed van een auto, een doordat ze in de tramrails terecht kwam en een door een auto die geen voorrang gaf. Van de drie maar liefst 2 een schedelbasisfractuur en heel lang moeten revalideren. Een van de drie is er nog steeds niet. En ze fietsten op een gewone fiets, weliswaar zonder helm, maar goed wie heeft een gewone helm op bij een gewone fiets met woon-werk-verkeer...
Dus die speed pedelec... die vind ik gewoon gevaarlijk voor woon-werk (althans hier in de Randstad) zelfs al zou ik een helm dragen durf ik het niet
Suzanne F. schreef:Ik denk zeker dat mensen op de achterste benen gaan staan als dit verplicht wordt bij elektrische fietsen maar als je ziet hoeveel ongelukken ermee gebeuren dan kan je bijna niet anders. En het valt niet uit te leggen als je op een snorscooter van 25 km/u wel een helm op moet en op een elektrische fiets niet.
Varekaj schreef:Veel ouderen fietsen elektrisch maar mispakken zich aan de snelheid en de remafstand die je dan ook gelijk hebt. Of ze knallen enkel de voorrem dicht en daar vliegen ze dan.
Er wordt ook zo vaak gedacht "ik ben zichtbaar" wat niet klopt en elektrisch ben je veel sneller bij de auto of whatever dan de bestuurder soms inschat. Voor mij mag daar een helm zeker verplicht worden.