Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:19

Moet écht een hele ondiepe kast zijn, minder dan 40 cm diep, want anders kun je haast de voordeur niet open doen.

@Janine: je hebt gelijk hoor, maar dat spullen netjes opruimen in andere daarvoor bestemde ruimtes...met 2 kinderen in huis..en let's face it: mijn eigen loyale schoenencollectie... :') We zijn gewoon sloddervossen :+ We komen om in de schoenen, jassen en tassen en sjaals en handschoenen en al die paardenmeuk :+

I just need to Marie Kondo my hallway :j :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:46

liekec schreef:
Amber_anne schreef:
Wij hebben een kapstok gehaald die eigenlijk gelijk is aan deze. Staat heel leuk in de gang en super handig

[ [url=m/z8bRkE.png]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook zo een, staat heel rustig vind ik zelf omdat alles op een plek is in je hal!

[ [url=m/cPY6na.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook min of meer een vergelijkbare als deze, alleen dan compleet zwart en van de IKEA. Met mijn vriend zijn schoenen er in :') Ik heb zelf nog een zelfgemaakt (open) schoenenrek van steigerhout net achter de deur staan met al mijn schoenen en laarzen :') maar die is denk ik wel zo'n 150cm hoog. Niet heel breed maar voor zoiets moet je dan maar net ruimte (en zin in) hebben en het klinkt alsof een kapstok in doe gang sowieso al een opgave wordt.. :=

Amber_anne

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:49

Ik heb mijn paarden schoenen en jas in de schuur hangen. Die geur hoef ik niet samen op de kapstok met de normale jassen. Wordt mijn vriend helemaal niet blij van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:50

MamaMiesje schreef:
Moet écht een hele ondiepe kast zijn, minder dan 40 cm diep, want anders kun je haast de voordeur niet open doen.

@Janine: je hebt gelijk hoor, maar dat spullen netjes opruimen in andere daarvoor bestemde ruimtes...met 2 kinderen in huis..en let's face it: mijn eigen loyale schoenencollectie... :') We zijn gewoon sloddervossen :+ We komen om in de schoenen, jassen en tassen en sjaals en handschoenen en al die paardenmeuk :+

Je kan hem ook zelf maken he, als je er ruimtebesparende kledinghangers in gebruikt kan je er ook best wat jassen in kwijt. :)*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:54

MamaMiesje schreef:

Al eens gekeken op organisation hacks?

Ik zou in jouw geval denken aan een schoenenkast (die zijn heel erg ondiep) van Ikea, en wat minder veel jassen ophangen. Een hoge kapstok voor jullie jassen, een lage of een paar haakjes voor de kids...
Je kan maar één paar schoenen tegelijk dragen, dus maximaal 2 paar schoenen en 1 paar sloffen beneden. Een tas voor je werk kan mooi op de schoenenkast zetten.

En die paardenmeuk eens grondig bekijken. Mijn rijbroek gooi ik altijd in de mand op het paardenkamertje, jas komt in de bijkeuken etc.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:32

@Claudia zelfgemaakt met hulp van Ikea. Het witte gedeelte is de Ikea Kallax.

Zou zoiets niet kunnen (plaatje van Pinterest)? Kun je hem precies passend maken

Afbeelding

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:43

Wij hebben ook een kapstok probleem, of met name ruimte om hem kwijt te kunnen. Deze die jij hier net plaatst Samo, zou wel eens een oplossing kunnen zijn.

Probleem is dat we een hoekje hebben met 65 cm aan de ene kant en 80 cm de andere kant op, maar aan het eind van de 80 cm sta je op de eerste tree van de trap zeg maar. Ene muur is glas (raam naast de voordeur) en andere muur is gipsen voorzet dus ophangen durf ik niet.

Zo’n custom made kapstok zouden we dan zo kunnen bouwen dat t past!!!!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:52

Ooh nu zie ik het Samo, die kallax, was me niet eens opgevallen :=
Ik heb straks in het nieuwe huis ook veel deuren in de hal maar ik denk dat onder de trap wel ruimte genoeg is.

Hier net zo'n chaos hoor MM en wij hebben dan 3 kids.
Hoge schoenen, lage schoenen, laarzen, klompen, crocs, pantoffels, winterjas, zomerjas enz.....enz haha.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:00

MamaMiesje schreef:
Nope :n Nog geen meter breed en daar binnenin moeten de buitendeur en de wc deur nog openslaan, plus 1 trapje naar beneden aan het einde en de trap naar de bovenverdieping.
[ [url=m/YGyRlx.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zoiets maken?

Afbeelding

Dan kan je jassen bijna bovenaan het plafond hangen. Een krukje van de Ikea eronder om de jassen van de bovenste haak te halen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:17

Wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken :)
Ik heb even een videootje van d huidige LetNietOpDeTroep-situatie gemaakt :')
Zoals je ziet, is het er ook nog erg donker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:20

Hé denkt poes 'de deur staat open...':)
Dat laat idd weinig ruimte voor een goede oplossing. Je zou die hal haast een stukje van de kamer gunnen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:08

Samo, dat voorbeeld van jou met dat grijs/zwart en hout, weet je of dat ook Ikea is?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:13

DubbelDun schreef:
Hé denkt poes 'de deur staat open...':)
Dat laat idd weinig ruimte voor een goede oplossing. Je zou die hal haast een stukje van de kamer gunnen :)

Het verbaasde me nog dat er maar 1 poes kwam kijken :')

De keuken zit ernaast - daar waar de poes de deur doorkomt, zeg maar :)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:28

Ik was hier nog iemand een foto verschuldigd van onze trapkast. De bakken komen bij Ikea vandaan! Echt een handige kast wordt het nooit, zo onder de trap, maar het is wel handig voor voorraad enzo haha

Afbeelding
Afbeelding

En dit is onze kapstok:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:28

Wat een hopeloze gang voor bergruimte Mamamiesje! Op deze blog vind je misschien ook tips? https://www.ikwoonfijn.nl/smalle-hal-inrichten-15-tips/
Als je een handige man hebt, kan hij misschien de voordeur verplaatsen? Naast de deur zie ik namelijk een smal raampje? Deze ruimte kan mooi van pas komen op de korte muur achter de deur (als in: deur staat open). Verder kunnen er misschien jassen elders worden opgeborgen die nu niet worden gebruikt? Ik zou trouwens ook de lambrisering eraf halen. Scheelt toch weer iets aan ruimte en geeft een ruimtelijker effect.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:42

Kinke schreef:
Samo, dat voorbeeld van jou met dat grijs/zwart en hout, weet je of dat ook Ikea is?

Op Pinterest stond Ikea wel genoemd, maar kon niet vinden welke kast. Als je Googled op Ikea Pacte kast vind je deze.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:53

noviceh schreef:
Wat een hopeloze gang voor bergruimte Mamamiesje! Op deze blog vind je misschien ook tips? https://www.ikwoonfijn.nl/smalle-hal-inrichten-15-tips/
Als je een handige man hebt, kan hij misschien de voordeur verplaatsen? Naast de deur zie ik namelijk een smal raampje? Deze ruimte kan mooi van pas komen op de korte muur achter de deur (als in: deur staat open). Verder kunnen er misschien jassen elders worden opgeborgen die nu niet worden gebruikt? Ik zou trouwens ook de lambrisering eraf halen. Scheelt toch weer iets aan ruimte en geeft een ruimtelijker effect.

Hmm...de ruimte boven de deuren benutten zou ik nog wel eens kunnen doen. En je hebt gelijk wat betreft de lambrizering :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:49

Mag ik nog even advies vragen:

Ik wil een 5-pitskookplaat in mijn nieuwe keuken.
Nu kan ik kiezen tussen een Wok-brander links of in het midden.
Eerst ging mijn voorkeur uit naar een Wok-brander in het midden, maar als de Wok-brander links zit, dan kan ik de pitten rechts nog gebruiken, indien nodig.

Hebben jullie voorkeur ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:04

Voorkeur zou ik zo niet weten, want geen ervaring mee, maar wat ik wél cruciaal vind is dat de pitten ver genoeg uit elkaar staan. Want als je dus grote braad/wokpannen gebruikt en je hebt 3 of zelfs 4 pitten nodig, dan past het bij mij dus niet...Dan staan er altijd pannen een beetje scheef op het vuur.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:31

Hier een Belling fornuis van 90cm breed met 5 pitten. De wok zit in het midden en wij hebben hele grote pannen, maar het past prima :) Alleen met de mega stoofperen pan blijft er weinig ruimte over bij een 2e pit aan de zijkant.

Mijn voorkeur gaat uit naar het midden, ziet er mooier uit vind ik :D maar het zal denk ik ook schelen met de spetters op het aanrecht. Ik probeer daarom altijd zoveel mogelijk in het midden te koken.

Misschien een papieren/kartonnen vorm in de grootte van je pan/pannen meenemen naar de winkel om te passen? :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:45

Ik ken de halproblemen. De mijne is 1.30m bij 1.60 op het breedste deel, deur naar de woonkamer loopt schuin, zit een radiator in en de meterkast :') Mijn kapstok hangt zo dat als ik er teveel jassen heb hangen, de trap vrij smal wordt. Er zit ook nog een opvangbak onder de brievenbus dus de voordeur kan niet volledig open, haha. Qua vloer ook een ramp, er zit een luik waar de watermeter onder zit, maar die zit niet bij de voordeur maar meer half onder de meterkast, dus laminaat oid kan niet. Er ligt nu hele oude vloerbedekking, maar ga maar in de hele hal een mat leggen. Hoewel dat een ramp is met de hond, maar goed.

Ik heb dus bij de achterdeur ook nog een kapstok, de achterdeur komt in de keuken en de kapstok zit naast de koelkast. Daar hangen de riemen en staan wat spullen bovenop. Eerst hing ik daar de honden en paardenjassen, maar dat vind ik toch niet zo fijn in de keuken...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:52

Wat betreft de gang:Je zou ook een smalle, hoge kast kunnen plaatsen tegen de korte muur, of een iets bredere tegenover de deur. Dan kan de deur in ieder geval goed open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:56

In ons vorige huis hadden wij echt de hal from hell, net zo breed als de voordeur, piepklein, dat was echt roeien met de riemen die we hadden..

Hier is de hele hal op te zien, eerste foto vanaf de trap, 2e vanuit de woonkamer. Naast de voordeur zat dus de deur van de wc, en tegen de wc aan zat de meterkast (recht tegenover de trap).

Geen al te beste foto’s maar de enige foto’s die ik nog kon vinden (poes had een vaas met bloemen kapot gemaakt, die ik juist in de gang had gezet als bescherming tegen de poes.. :+ ).

Afbeelding

Afbeelding

Wij hadden de kapstokken dus aan de deur van de meterkast hangen, en naast de trap in het verlengde van de trapleuning. Onder de kapstok hing een ondiepe schoenenkast, een must als je zo weinig ruimte hebt met een gezin van 3. Wat we niet gebruikten hing op zolder, evenals schoenen die we niet gebruikten.

De hal van MM is niet ideaal, maar er zit wel potentie in. Is zekers wel wat van te maken! +:)+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:16

Charlotte446 schreef:
Hier een Belling fornuis van 90cm breed met 5 pitten. De wok zit in het midden en wij hebben hele grote pannen, maar het past prima :) Alleen met de mega stoofperen pan blijft er weinig ruimte over bij een 2e pit aan de zijkant.

Mijn voorkeur gaat uit naar het midden, ziet er mooier uit vind ik :D maar het zal denk ik ook schelen met de spetters op het aanrecht. Ik probeer daarom altijd zoveel mogelijk in het midden te koken.

Misschien een papieren/kartonnen vorm in de grootte van je pan/pannen meenemen naar de winkel om te passen? :P

Thanks!

Ik vind in het midden ook mooier, maar toen bedacht ik me, dat met de Wok-pit aan de zijkant links je meer ruimte overhoudt, dus misschien handiger
Ik heb nu een 4-pits.

Ik heb zo'n hekel aan inrichten en ik moet een heel huis doen }> en echt overal over nadenken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:21

Pit in het midden of links ligt echt aan het fornuis en hoe veel ruimte er tussen de pitten zit
Bij een hoop fornuizen met de 5de in het midden kom je in de knel met andere pannen er om heen
Dus dat moet je eigenlijk echt even goed bekijken