FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:01

Cayenne schreef:
Wanneer krijg je de sleutel? Jij hebt in ieder geval voorlopig wat te doen! :D

1 juli.
Hahaha. Ja ik hoef mij niet te vervelen. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:16

Schuur_

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:18

In de VS kunnen ze toch zo snel flippen om alles wat buiten de standaard valt. Dat is een beste cultuurshock met België waar iedereen zijn eigen zin doet en vooral niet hetzelfde als de buurman.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 00:58

Je kan overal pech hebben met buren. Hier is laatst door mensen geklaagd over kinderen die op straat spelen en echt non stop de hele dag schreeuwen. Ik vind het heel dubbel, want zie kinderen liever op straat, maar begrijp de buren daar ook. Wij horen ze ook en op een gegeven moment is het wel erg veel en lang etc.

Onze directe buren stoken heel erg en wij hebben echt veel stankoverlast. Vanwege ons systeem trekken we ook lucht naar binnen en ondanks gesprekken niks opgelost.

Maar dit is een woonwijk....Dan bij de paarden is buitenaf en denk je geen last te hebben, maar daar is onwijs veel lawaai en stoken de buren nog veel erger dan hier. Vanmiddag moest ik echt de bak uit, zo blauw was het.
bedrijf een de ene kant, een haan aan de andere kant en schuin een waakhond die de hele dag blaft. Straks aan het pad weer de camping die full time vol is en je hebt alles bij elkaar. Dan woon je buitenaf.....

Hebben wij toch in Almere bijv veel rustiger gewoond. En in Drenthe tussen landerijen echt heel stil.

Ik ken oud valkeveen heel goed va mijn 12e en ik vind het echt behoorlijk meevallen. Het is niet altijd druk en bij die woning zit je best beschut. Heb daar in woningen nog nooit het park gehoord eigenlijk. Qua rijden, reden we erlangs en gingen door naar Bussumse hei en Tafelberg. Dat is gewoon echt heerlijk rijden.

Het maakt mij dus echt huiverig in de zoektocht. Wil niet alleen de juiste plek en het juiste huis, maar ook niet achter dingen komen die je bij de bezichtiging niet ziet. Helemaal omdat je nu zo gehaast moet werken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 01:05

Ik vind buren ook een van de lastigste dingen aan wonen. Bij mijn huidige huis spelen de buurkinderen ook heel veel buiten, t liefst met heel veel herrie. De directe buren hebben een hond die 's nachts uren kan blaffen als ze er niet zijn en hebben konijnen op het terras die enorm stinken. 2 huizen verderop aan de andere kant is al 6 weken aan het verbouwen (6 dagen per week). Achter me zit iemand die echt niet geschikt is als vader, en die tijden lang tegen zijn kinderen kan schreeuwen.

Aan de andere kant heb ik mijn tuin zo aangelegd dat hij zo veel mogelijk insecten en andere beestjes aantrekt. Dat houdt in dat ik lavendel hebt die tot 60cm mijn tuin uit groeit (over de stoep heen) en die helemaal vol zit met hommels in de zomer, waar iedereen bang voor is... Ondanks dat t bij mij bijna altijd stil is ben ik dus ook niet bepaald de ideale buurvrouw voor velen...

Voor ik mijn huidige huis ging huren ben ik er wel regelmatig langs gereden. Meerdere tijdstippen, 's nachts, 's avonds laat, in het weekend. Juist ook om te checken hoe de buurt was, of het een buurt was vol met André Hazes en plastic kuipstoeltjes in de voortuinen oid.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 01:21

Dat is echt lastig. Als je in de winter koopt, is het vaak anders dan in de zomer. Ik kijk een beetje naar de ramen, de gordijnen en auto's voor de deur bijv. Maar echt iedereen kan overlast veroorzaken. Hiernaast voelen zich echt beter dan de rest van de wereld, maar zijn zelf juist de ergste.

Kinderen mogen van mij echt buiten spelen en je kan niet echt iets zeggen, maar dat geschreeuw snap ik niet. Maar goed, ik schreeuw nooit en heb een zoon die ook niet erg luidruchtig is. En nu volwassen.

Ook verandert er een hele hoop in de leeftijdsfases van kinderen. Toen we hier kwamen, ingebouwd tussen 2 baby's.....Wij hebben nooit geklaagd, maar dan hoor je weleens wat. De kant waar erg veel gehuild werd is al even weg, maar de andere kant is inmiddels 6 en speelt heel veel op straat. Dat is ontzettend veel geschreeuw, overal rotzooi wat nooit wordt opgeruimd, niet oppassen bij geparkeerde auto's en al helemaal niet bij rijdende auto's. STraks krijg je de pubertijd.....
Dat hadden we op de hoek een jongen die enorm veel feestjes gaf in het weekend en ook heel vaak dronken voor de deur stond 's nachts met vrienden. Dat houdt vanzelf weer op.

Onze zoon heeft dat 2x geprobeerd en meteen gezeur van hiernaast, dus ben benieuwd of hun zoon straks ook nooit iets mag. Waar onze zoon met zijn vriendengroep echt bij niemand thuis ooit problemen heeft gehad met de buren.
En dan zal ik nog maar niet eens beginnen over de rotzooi voor en achter van de buren, echt geen gezicht. De rest is hier zo netjes iedereen.....

Als je normaal een beetje gewoon leeft en af en toe wat hebt, moet je dat van elkaar kunnen hebben vind ik zelf. Maar wanneer dat ophoudt van 1 kant, worden de irritaties aan de andere kant ook groter.

Zonder deze laatste 7jaar hadden wij vast ook allang iets gekocht. Maar mede vanwege de markt en alles, durf ik gewoon ook al een tijdje niet zo goed. Terwijl we dus echt heel graag weg willen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 01:26

Ik vind het ontzettend lastig. Van de week voor de zoveelste keer de bal van de buurjongen in de tuin: lading takken van mijn fruitstruiken afgebroken. Ik vraag netjes of ze erop willen letten en krijg nog net geen snauw terug. Dat vind k vervelend, dit is niet de eerste keer dat die bal bij mij ligt, dan heb ik ook zoiets van "je kunt ook ergens anders gaan voetballen, gras en pleintjes zat". Maar ja, dat zijn dezelfde buren waarvoor ik buurtbemiddeling heb voor de hond, en die ik in december gevraagd heb de kersthits minder luid te zetten (ik kon op mijn bank nog meezingen). Als zij een feestje hebben ligt mijn tuin ook altijd vol met troep: stokbrood van de BBQ, kurken van de champagne met nieuwjaar etc. Maar je wil ook niet de zeikerige buurvrouw zijn.
Lastig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 01:35

Herkenbaar hoor. Wij hebben hier om de hoek zonder weg oversteken ene speelveld. Maar ze moeten hier voor de deur spelen en onze honden slaan daarop aan. Het erge is dat die ''heilige'' mensen hun kind laten schieten en er soms best hard iets tegen ons raam aankomt. Tja, mijn kind mocht geen geweertjes, ben ene slechte moeder. Deze al vanaf zijn 3e ofzo. Maar die geluiden erbij ook.....En dan tussen de auto's door.
Tuin is 2 meter hoog afgezet, maar heel af en toe ook pijlen, patroontjes etc. Ook waterbalonnen naar onze dieren.....

Tja, ik heb mn grens en die is een keer bereikt en sindsdien houden ze wel iets rekening, maar hun kind mag alles.

Als je dan op Funda kijkt en ik zie een ideale woning, vraag ik me dus direct af waarom mensen weg gaan. Je gaat het er echt niet bij vertellen hoe rot je buren zijn.....
Maar weet toch wel meerdere mensen die toen ze de kans kregen weg gingen vanwege de buren. dat is eigenlijk toch echt heel erg.

En je hoeft echt niet te denken dat het in goedkope buurten per se slechter is dan in dure buurten. Ook in duurdere buurten kunnen mensen flink op elkaar zeiken en elkaar het leven zuur maken.

Maar misschien werken andere combi's van buren dan soms wel......
Ik heb het liefst dat deze vertrekken, maar je weet ook nooit wat je terug krijgt. En soms heb je hele fijne buren en gaan ze weg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 07:55

Dat zijn allemaal dingen waardoor ik graag ooit vrijstaand wil wonen :')

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:25

Ons nieuwe huis wordt een hoekhuis hopelijk vallen de buren mee

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:33

In ons vorige huis hadden we eigenlijk geen last van de buren... toch vroeg iemand of we ons huis te koop hadden gezet vanwege de buren. Nou nee, niet dus.
De buren waren prima mensen, soms wat lawaaierig en onbenullig, maar sinds ze een caravan hadden en de hele zomer op de camping zaten was dat prima uit te houden. We moesten vaak vooral grinniken als de buurman weer eens naar de hond aan het schreeuwen was en de hond er niks op uit deed. De buurman deed verder geen vlieg kwaad en de hond ook niet.
Waar we in die buurt vooral last van hadden waren de ouderen die in de nieuwbouw seniorenwoningen achter ons waren komen wonen. Die zeurden echt overal over: spelende kinderen, een vijverpomp....

Daar hebben we nu inderdaad geen last meer van, maar ook hier hebben we buren waarvan anderen zeggen "hoe kan het nou dat je daar geen last van heb?"
Is niet zo moeilijk, wij trekken ons er gewoon niet zoveel van aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:53

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:39

stokende achterburen, vreselijk, ik weet niet wat die vent in die kachel duwt, maar het zijn blauw-zwarte stinkende walmen die uit z'n veel te korte schoorsteentje komen en mijn appartement in waaien.
Leermoment voor mij: als ik nog eens een huis koop, kijk goed of de achterburen extra schoorstenen hebben.
Ik kan alleen 's morgens vroeg een raam/ventilatieopening open hebben, zodra de achterburen gaan stoken, moet alles potdicht.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:41

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:47

Cayenne schreef:

Ik vind die in uddel mooier... maar mis bij beide wat sfeer of zo

Wat betreft buren. Ik woon nu aan de rand van een nette buurt achter. En aan de zij kant een aso buurt. De flat wordt steeds meer opgekocht door opkopers die er van allerlei gespuis in stoppen. Maar 1 ding. Er is hier eigenlijk nooit ruzie. Iedereen laat elkaar in de waarde en is vriendelijk. Behulpzaam. Wat dat betreft had ik het niet beter kunnen treffen.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:29

Nou wij hebben meerdere Biedingen op ons huis ontvangen de lagere biedingen hebben tot eind van de de ochtend een kans om een finalebod uit te brengen. En eigenlijk hadden we morgen nog 5 bezichtigingen staan. Maar ons streefbedrag van 135 wat we er voor hoopte te krijgen zijn we sws voorbij dus wij zijn heel blij :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:10

Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen maar ons huis is verkocht *\o/* bizar hoe snel dat gaat.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:14

Litilaura wat fijn.

Buren kunnen lastig zijn.
En dat zie je niet altijd van buiten.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 12:23

Ben ik even blij dat ik ben opgegroeid in een vrijstaand huis. Alleen wonen wij naast de basisschool en als wij achter bezig zijn worden we goed in de gaten gehouden. Maar dat heeft ook weer leuke kanten, ze kunnen vanuit het raam net zo'n beetje ons lammerhok zien en dus hebben we altijd veel bekijks tijdens het lammeren :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:32

Qimm schreef:
Ze hebben geen kleine kinderen thuis, stoelen geen drums, geven geen feesten en maken geen ruzie . Lijkt me goed

Kleine kinderen ok, maar nu mijn buurjongens keihard puberen is 't pas lachen. Ze doen KEIHARD de muziek aan, we kunnen 't woordelijk verstaan, en het is eh... niet onze smaak. _O-

Litilaura gefeliciteerd!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:42

Maar dat is ook het lastige. Hier een nette buurt, maar toch veel gezeur. Juist omdat enkelen zich beter dan anderen voelen en denken dat zij maar alles mogen.

Bij de paarden is ook een lage, ouderwetse schoorsteen en die is vreselijk. Maar pal naast ons is een moderne, verhoogd 2jr terug, maar helpt echt niks. In de winter stoken zij va 's ochtends en kunnen wij niet luchten. En die zitten bij de brandweer, dus zouden het moeten weten. Nadeel is dan meteen dat je niks begint tegen mensen die hier ''bekend'' zijn, bij brandweer zitten etc.

Mijn moeder woont ook in een nette buurt en heeft heel veel spelende kinderen, ze is 75, maar vindt dat juist gezellig.

Mensen kunnen wel makkelijk zeggen dat je je niks moet aantrekken van dingen, maar het werkt 2 kanten op. Wij waren echt veel gewend en woonden in Almere naast een dealer bijv. Maar het is hier een combinatie van gebeurtenissen, dingen die tegen ons gezegd zijn etc. Wij hebben echt lang op onze tenen gelopen om de buren te plezieren, maar steeds gezeur gehad. Ze kijken echter niet naar hun eigen gedrag.
Dat is er toen een keer allemaal uit gekomen en nu is het gewoon klaar. Ze blijven zich zo gedragen, wij trekken ons nergens meer wat van aan, maar wil ook niet zo blijven wonen. Misschien gaan we nog 40jr mee.....
+ dat de paarden niet in de tuin passen en ze dan echt zouden zeuren als dierenhaters...

Die in Stroe ken ik wel goed. Staan veel schuren/gebouwen op. Bak is klein en donker, maar voor 1 iemand wel goed te gebruiken. Buitenbak kun je trainen en dan binnenbak voor nood of iets dergelijks.

Ben heel benieuwd wat ermee gaat gebeuren.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:03

litilaura schreef:
Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen maar ons huis is verkocht *\o/* bizar hoe snel dat gaat.

Van harte!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:06

Jeetje wat snel! Ongelooflijk.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:38

superpony schreef:
Maar dat is ook het lastige. Hier een nette buurt, maar toch veel gezeur. Juist omdat enkelen zich beter dan anderen voelen en denken dat zij maar alles mogen.

Hier op ZICH een nette buurt maar veel... tja, aanwezige, zeer duidelijk extraverte types? En tot vorig jaar woonde hier een gezin dat beter in een tokkiecontainer kon maar ja. :') Daar hadden we serieus een buurtwacht voor opgezet.

Die mensen waren echt doodeng.

Oh en een kerel die z'n timmerbedrijf gewoon in z'n achtertuin heeft zitten dus met name op woensdag en zaterdag veel herrie van zijn decoupeerzaag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:43