[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:54

Ja inderdaad... Eindhoven is dan ook een optie. ;) Mijn werk is in Eersel en ik vind een stukje rijden niet erg, maar vriendlief is nog studerende... dus die is iets minder mobiel :+
Er staat hier ook best aardig wat te koop, maar of het is te duur, of nieuwbouw (en dat heeft niet mijn voorkeur) of het heeft geen mogelijkheid om buiten te zitten...

Ik heb nu dus wel wat gezien, een middenstuk van een boerderij, flinke tuin erbij. Maar ook gedateerd en een dak wat vervangen moet worden (ivm asbest). En ik heb geen idee hoe groot zo'n asbest klusje wordt! Dat is eigenlijk het minpuntje...
Vriendinnetje van me zegt dat ik gewoon een keer moet gaan kijken. Mijn vader zegt dat ik geduld moet hebben. Maar hij ziet me liever wel in een nieuwbouw huis.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:24

Ah ok, sorry. Ik heb totaal geen gevoel voor richting, dus dacht dat het dichterbij lag :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:19

45 minuten valt toch wel mee? Dat rij ik ook dagelijks, enkele reis. Mijn vriend rijdt een uur enkele reis.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:29

Maar dan is het ideaal als je beide een auto hebt :+
Het heeft niet mijn voorkeur ;) al onze familie en vrienden wonen hier en ik ga graag af en toe op de fiets naar het werk. Daarnaast hebben we het prima naar onze zin in deze omgeving dus blijven we gewoon graag hier in de buurt :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:05

Ik snap het helemaal, ik wil namelijk ook absoluut niet uit deze regio. :D
Wij hebben ook wel wat verder gekeken, maar ik wil toch niet te ver van het werk afzitten, en van de paarden. Nu kan ik mijn eigen paard wel verhuizen, maar de hackney's waarmee ik wedstrijden rijd niet, die staan gewoon bij de eigenaar.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:33

Jolliegirl, wat een klus zeg! Kan me voorstellen dat dat heftig is voor je relatie. Succes!
Hier inmiddels 2 weken aan het klussen, paar kleine tegenvallers, waaronder een muur waar doorheen we rechtstreeks contact met de buurvrouw hadden. Gelukkig is dat weer gemaakt! Renovatie van het badkamertje (1.75x1.50) schiet ook aardig op. Leuke meevaller: toen we de platen hout van de achterdeuren af trokken, kwamen daar prachtige paneeldeuren onder vandaan! Niet in de allerbeste staat, maar mijn schoonmoeder is de hele dag druk geweest met verfkrabber en schuurmasjien en ze staan nu in de grondverf. Morgen weer verder. :D

Hoe doen/deden jullie dat met huisdieren tijdens verhuizen/verbouwen? Onze twee katten zitten nu nog in het oude huis, maar het is echt een beetje zielig. De een vindt het allemaal fan-tas-tisch, met allemaal dozen om in te klimmen enzo, maar de ander probeert overal onder te kruipen. Schatte hem altijd vrij relaxed in, maar hij vindt het toch niet zo leuk geloof ik :(:) Morgen breng ik ze naar een vriendin, dan blijven ze daar rustig de komende twee weken, tot we verhuisd en een beetje gesetteld zijn. Dan gaan ze dus direct door naar het nieuwe huis. Het lijkt me hoe dan ook nogal stressvol voor ze. Arme jongens, ik heb maar extra lekkere blikjes voor ze gehaald, dat ging er gelukkig nog wel in vanavond :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:04

Moeders heeft de bouwtechnische keuring gehad. Schuur bleek lek te zijn en wordt nu gemaakt. :)

Wij hebben de zolder af en zijn nu aan de eerste verdieping begonnen. De planning is dat die over 2 maanden af is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:06

Wat is iedereen goed bezig zeg!! Ik ben zelf ook druk bezig in mijn huisje! De stukadoor is inmiddels klaar en komende week gaat een vriend van me aan de slag in de keuken. Vrijdag gaan mijn vader en een neef de vloer leggen. In de tussentijd aan mij de klus om flink te schuren en te lakken (kozijnen en deuren ed.)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:26

Dat gaat ook hard dan bij jullie Shiloh, mijn man is op de kamers boven met de plinten bezig en mijn vader is nu geloof ik het plafond en muren in de woonkamer aan het verven, dan moet de vloer erin want vrijdag komt de keuken al.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:30

Leggen jullie de vloer onder de keuken dan? Ik leg de vloer tegen de pootjes van de keuken. Anders leg ik ruim 2 m2 meter vloer voor nop en als het gaat lekken om wat voor reden dan ook onder de keuken is er een grotere kans dat de planken onder de keuken gaan kromtrekken.

Gaat inderdaad lekker snel. Stukadoor heeft in 4 dagen het hele huis gestuked. Mag ook wel 10/11 mei ga ik al over.

Mijn verbouwingen vallen uiteindelijk echt veel goedkoper uit dan begroot in het bouwdepot. Zou nu graag met wat er over is de badkamer willen aanpakken, maar dat is niet gemeld. Denk niet dat dat gaat mogen. Maandag de bank maar eens bellen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:32

Nee idd ook tot de pootjes, maar de andere kant van de kamer begint hij vast met leggen. Bij ons komt er Flexxfloors in dus geen problemen met lekken (is pvc). Oei dat is best al snel 10/11 mei.
Wij willen 20 mei over.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:36

Het scheelt bij mij dat ik uit een studentenkamers kom en dus niet zo veel heb aan spullen en meubels. Als de vloer boven bijvoorbeeld ligt kan ik er zonder problemen in, omdat bijna al mijn spullen sowieso naar boven gaan en ik voor beneden nieuwe dingen koop (of tweedehands). Het hoeft dus niet perse helemaal af te zijn.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:38

Ligt idd aan je bouwdepot shiloh :)
Bij grote veranderingen wilde ze bij ons een her taxatie. Maar adviseur heeft wat tips gegeven en nu is het ook goed zonder taxatie.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:54

Ik denk dat het vooral aan de bank gaat liggen, of die moeilijke aan doen. Ik heb opzich geen groot bouw depot. Iets minder dan 10.000, voor keuken, electra en stucwerk. Electra doet een goede kennis als vriendendienst, stucwerk viel veel goedkoper uit en de keuken ook, daardoor heb ik nu zon 3700 over. Volgens mij moet mijn idee voor de badkamer daar wel voor kunnen lukken, maar dan moet het wel mogen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:59

Dat moet wel lukken voor de badkamer, ik denk dat ze daar niet moeilijk over doen omdat het iets is wat je woning verbeterd.
Wij hebben ook andere dingen nog laten doen dan van te voren aangegeven, declaratie is opgestuurd maar nog geen reactie gehad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:06

wij hebben nog tot dinsdag om nee te zeggen , dan zijn de drie bedenkdagen over :P
van het weekend al 75 liter flexa unidek gehaald bij de gamma, stralend wit voor de plafonds boven en beneden en 9001 voor de muren, nu nog verzinnen welke kleuren we nog willen voor 1 muur in onze slaapkamer en voor wat kleur accenten op de beneden verdieping :P

hier ook nog twijfels over een eventueel bouwdepot, zou zijn om direct maar de vaste trap naar zolder te realiseren, de moetjes zijn al gedekt met eigen geld, maar dat moeten we eind van de week ergens duidelijk hebben voor ons zelf.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:19

Leuk al die klusupdates! Hoop dat er vanaf hier binnenkort ook meer te melden is op dat front, of dat we iig op zoek kunnen naar nieuwe meubels ed. Hebben woensdag afspraak met onze hypotheekadviseur om te kijken naar onze max en bijbehorende maandlasten, nu we hebben besloten om de nhg los te laten. Wat wij willen, is simpelweg niet te vinden voor een nhg-prijs in deze omgeving. Dus eens kijken waar we uitkomen als we iets meer gaan betalen. Gaan sowieso op max 1,5 salaris zitten en hebben nog eigen geld om in te brengen dus eens goed kijken naar waar we dan uitkomen.

Willen dan, als het haalbaar is, toch nog een bod doen op het huis wat ons openingsbod te laag vond. Zou dan wel open kaart zijn met een eindbod omdat we wrs dan niet meer hoger kunnen. Wat denken jullie, huis staat dik een half jaar te koop, komt van €350.000 en is gezakt naar €319.000. Ons eerdere brutale bod was €270.000, als we nu komen met een bod van €290.000, zouden ze ons dan nog serieus nemen? Of kunnen we beter gelijk een eindbod van €300.000 doen, de max van wat we willen/kunnen?
En is het slim om dan gelijk een overdrachtsdatum te noemen? Zij hebben kleine kinderen en nog niks anders, hadden bij ons eerste bod (bij navraag van de makelaar) aangegeven dat we flexibel zijn in de datum, maar dat had volgens de makelaar voor de verkoper geen meerwaarde. Kunnen we dan zeggen dat we er over 3 maanden in willen of is het slimmer om dat nog even achterwege te laten?

Vind het maar lastig, dat onderhandelspel :+ M'n lief vindt het helemaal leuk maar heb geen flauw idee wat handig is en wat niet dus ben benieuwd naar meningen hier!

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 06:48

Ik meld mij ook aan bij dit topic, lang niet meer op bokt geweest.
Maar inmiddels is alles aan het kriebelen, sinds een half jaar woont mijn vriend bij mij.
Om te kijken hoe het samen beviel, we woonde allebei al alleen.

Inmiddels bezig met een nieuwbouw woning, vorige week de eerste gesprekken gehad bij de hypotheek adviseur.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 06:50

@Tamara, ik zou gewoon van 270.00 een bod van 280.00 doen.
Ik bedoel als het huis al zo lang te koop staat, jij hebt immers de hele wereld.
Dan kun je daarna kijken wat ze doen, zou proberen toch je huis te kopen met NHG dat bied toch een klein stukje zekerheid.

Ben inmiddels begonnen met terug lezen over al jullie ervaringen.

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:41

Tijdje niet meer geweest, maar vandaag krijgen we dan eindelijk de sleutel van ons huis!! Vanaf december al aan het wachten dus werd ook wel tijd. Wel raar, je leeft er zo lang naartoe en nu is het zover:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:44

Een half jaar te koop... lang? :')

Ik zou gewoon eerlijk open kaart spelen. Zeker na een bod dat ze als een aanfluiting hebben beschouwd, kan je zo weer beetje goodwill kweken.

Als het huis zeker die 3 ton waard is en je bent er echt blij mee voor die prijs en baalt echt als het aan je neus voorbij gaat: gewoon de makelaar laten vragen of een bod van 3 ton wel acceptabel zou zijn voor ze.

Dan kunnen ze daar even goed over nadenken, en zeggen ze ja, dan kun je van daaruit weer verder onderhandelen over andere zaken :)

Lekker aan het klussen allemaal +:)+

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:45

Ziet er knap uit Jolliegirl!

Iedereen aan de klus hier, wij ook! Laatste hokje in de tuin gesloopt dit weekend, weide begint er echt als een weide uit te zien :D

Even een vraagje aan mensen die particulier huren/gehuurd hebben hier; op welke sites hebben jullie naar huurhuizen gezocht? Funda? Jaap?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:32

Wij hadden ons huurhuis via jaap gevonden. Elk uur verversen en gelijk bellen :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:20

een half jaar te koop is idd in de huidige tijd niet lang :n ken huizen die al jaren te koop staan waarbij laag bieden nog steeds geen zin heeft
zeker als mensen zelf nog geen ander huis hebben, hebben ze ook geen nood aan het verkopen van het huidige natuurlijk, althans, ze zitten er niet mee omhoog in de zin van dubbele lasten etc , dus zijn ze ook minder geneigd om een laag bod in overweging te nemen .
ik zou eerst een goed nagaan wat je kunt en wilt lenen(zeker ook qua maandlasten idd) en dan kijken wat het huis jullie waard is en zien of dat een prijs is waar de verkopers mee kunnen leven
anders heb je kans dat je te laag bied naar hun zin en de eventuele goodwill idd ook kwijt bent.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:37

Jeetje Jolliegirl, beste klus! hopen dat het gauw ook weer wat gezelliger met relatie wordt. Maar dat komt vast wel goed.
Hier merk ik ook dat het gedoe met het huis veel spanning geeft en ook tussen ons. Gelukkig kunnen we het uiteindelijk nog wel steeds samen eens worden.

Mij is via via ter ore gekomen dat onze kandidaat koper van de baan is, doordat zijn eigen huis te laag naar zijn zin getaxeerd is.
Dan was er nog een vrouw die enthousiast was, maar haar eigen woning moest verkopen. Ze heeft haar eigen woning per 1 april te koop aangeboden en het is per 11 april verkocht, 24 april definitief verkocht.
Dus, die gaat ook niet met ons huis verder. Vermoed dat ze woningruil gedaan heeft want dat is wel idioot snel verkocht.

Vrijdagmorgen had ik weer bezoek, deze keer van een bijzondere opsporingsambtenaar van de gemeente..... er was weer geklaagd ivm stank van de mesthoop. En ik zou een proces verbaal krijgen voor het niet afdekken van de mest :? Want die 'buren' hadden er last van. Uitgelegd dat dat geen buren zijn en dat ze daar geen woonbestemming hebben. Wat zegt die ambtenaar? 'maar dat is toch een huis?' *zucht* volgens de jurist van de gemeente is er 'helemaal niets wat op wonen duidt' daar.... jaaa jaaa.
Toen ik vertelde dat we ons huis te koop hebben staan vanwege die 'bewoonde, niet bewoonde schuur' zei hij dat hij dat heel erg vond voor mij. Ja, die ken ik ook al, iedereen vindt het heel erg voor ons, maar niemand pakt die treitertrollen aan. Maar goed, deze meneer wilde er toch nog wat verder induiken en hij zou proberen er alles aan te doen dat ik mijn woonplezier weer terug krijg. Nou ja, veel vertrouwen heb ik er niet in, ze werken toch allemaal langs elkaar heen bij de gemeente. Die zegt dit en die zegt dat. Maar wie weet kan deze meneer wel meer bereiken en dan keert het gezeur van die treitertrollen zich tegen hun.

Vriendlief heeft vanmorgen de makelaar gebeld, maar hij heeft nog niet terug gebeld. We willen nu echt het huis + grond met een vanaf prijs op Funda hebben. Er rijden nog genoeg mensen langs, maar die zien die onzin bij die schuur en haken af denk ik. Al tijden geen bezichtiging meer gehad.