Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malenka schreef:Op dit moment staan er helaas alleen wat gras en vetplantjes tussen de tegels. De kippen hebben de rest vorig jaar gesloopt. Maar er stond inderdaad tijm tussen. Ik heb inmiddels wel weer zaad. Dus ik kan het dit jaar nog een keer proberen en dan de kippen pas los laten als het echt goed is aangeslagen. Al hoewel we eind van de jaar wel gaan verhuizen. Dus heel veel zin heeft het ook niet.
senna21 schreef:Malenka schreef:Op dit moment staan er helaas alleen wat gras en vetplantjes tussen de tegels. De kippen hebben de rest vorig jaar gesloopt. Maar er stond inderdaad tijm tussen. Ik heb inmiddels wel weer zaad. Dus ik kan het dit jaar nog een keer proberen en dan de kippen pas los laten als het echt goed is aangeslagen. Al hoewel we eind van de jaar wel gaan verhuizen. Dus heel veel zin heeft het ook niet.
Kippen los laten lopen in de tuin geeft gegarandeerd een zandbak zonder plantjes.
senna21 schreef:Malenka schreef:Op dit moment staan er helaas alleen wat gras en vetplantjes tussen de tegels. De kippen hebben de rest vorig jaar gesloopt. Maar er stond inderdaad tijm tussen. Ik heb inmiddels wel weer zaad. Dus ik kan het dit jaar nog een keer proberen en dan de kippen pas los laten als het echt goed is aangeslagen. Al hoewel we eind van de jaar wel gaan verhuizen. Dus heel veel zin heeft het ook niet.
Kippen los laten lopen in de tuin geeft gegarandeerd een zandbak zonder plantjes.
karuna schreef:Hier is ook rivierklei. Grond varieert tussen droog en hard of soppig. Maar met de snippers is dat verleden tijd.pad vooraan wat veel gebruikt wordt is bij hevige regenval altijd nat. Soms dobberen de snippers wat weg dan. Maar blijft gewoon netjes goed. Enige is ik zal op termijn snippers moeten aanvullen. Grind blijft eeuwig liggen. Vorige eigenaar heeft in 1985 grind neergelegd, dat sta daard spul destijds. Dat ligt er nu nog. Flink vervuild, deels overgroeid enz.
Ik heb eerst een klein stukje pad getest maar dat bevalt dus zo goed dat nu de rest gedaan wordt. Was dit of deels gras maken. Is dit geworden omdat ik nu eindelijk een stuk wil afhebben en met die droogte steeds gras inzaaien ook lastig wordt.
Zeker als er nu grind ligt is de basis eronder goed hard aangestampt al.
Liselot schreef:Hovenier was hier vorige week voor het ontwerp en hij kon zich enorm goed vinden in wat ik al bedacht had.
Hij gaat het nu verder uitwerken en een prijs maken, ben echt enorm benieuwd of ze het in budget kunnen doen of dat we het toch zelf moeten gaan doen.
Hij was helemaal enthousiast omdat wij wat anders willen dan wat nu hip is![]()
Als hij de ontwerpen doorstuurt zal ik ze wel delen
En weet iemand wat voor plant dit is? Indentificatieapp weet het niet
[ [url=m/crLr5z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Malenka schreef:senna21 schreef:Kippen los laten lopen in de tuin geeft gegarandeerd een zandbak zonder plantjes.
Dat weet ik. Ze liepen savonds een uurtje of twee rond om slakken te zoeken. En dat kan prima. We zijn alleen een paar keer vergeten het hok savonds weer dicht te doen waardoor ze er een paar hele dagen op liepen. En dan gaat het hard.
Needje schreef:Kom even binnenvallen.
Iemand ervaring met kunstgras?
En ook met name het ‘schoonhouden’ ervan ivm bladeren en meuk van berken die er op vallen.