Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:09

Ja ik hoop ook dat we al goed kunnen inplannen en dat het dan snel gaat.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:22

Sauna/spa maak je mij dus echt niet blij mee.. Een keer mee geweest met iemand, maar dat was denk ik ook wel de laatste keer :')

Ik zweer bij mijn snoerloze dyson, heb de V10 animal, ik ben extreem van de goedkope dingen en veel 2e hands, maar mn stofzuiger was duurder dan de bijna complete inrichting van mn huis :')
Ik werk nog een ochtendje in de week bij iemand als schoonmaakster naast mn loondienst banen, maar daar hebben ze nog zo een autootje met snoer.. Pff elke week weer een reminder waarom ik dat niet heb, dan is je snoer weer tekort, struikel ik er overheen, blijf ik ergens achter hangen en begint het autootje op zn rug te spartelen grrr :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 18:47

Ik heb beeld Faelynn :+

Citaat:
Oh leuk, ben benieuwd? Foto als de kast er nog is?

Neeee de kast was al verkocht ... -O-
Voor de liefhebbers: het was een Braakman die dingen zijn ook zo ontzettend gewild.
Doorgereden naar erg mooie meubelzaak maar dat vind ik toch te duur... :$
Dus nog maar ff doorzoeken.

Ik hou enorm van de sauna / spa. Maar niet als het super druk is hoor, dan krijg ik het benauwd van al die mensen zo dicht op me en zooo... tja... bloot enzo :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:34

poes schreef:
Ja ik hoop ook dat we al goed kunnen inplannen en dat het dan snel gaat.

Wij hebben zo'n strakke planning dat ik er bijna bang van wordt...Maar het zal vast goed komen haha.

Staat er over en half jaar gewoon een houtkachel in huis!!! Zo fijn!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:36

VanHuisUit schreef:
Ik heb beeld Faelynn :+

Citaat:
Oh leuk, ben benieuwd? Foto als de kast er nog is?

Neeee de kast was al verkocht ... -O-
Voor de liefhebbers: het was een Braakman die dingen zijn ook zo ontzettend gewild.
Doorgereden naar erg mooie meubelzaak maar dat vind ik toch te duur... :$
Dus nog maar ff doorzoeken.

Ik hou enorm van de sauna / spa. Maar niet als het super druk is hoor, dan krijg ik het benauwd van al die mensen zo dicht op me en zooo... tja... bloot enzo :o

Is dat zo'n vintage model kast? Wat jammer dat hij weg was!!

Als mijn Miele uit de tijd is, wil ik ook een draadloze stofzuiger. Heb nu een zakloze die op de steel kunt bedienen. Dat vind ik al fijn!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:47

Ik wil een hetty stofzuiger.
Ik vind die dingen geniaal

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:51

Wat is er bijzonder aan? Buiten dat ze heel blij is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:53

PSvanLot schreef:
Wat is er bijzonder aan? Buiten dat ze heel blij is.

Ze werken er op mijn werk mee. Dus het is wel een goede stofzuiger.
Kost alleen wat als je hem zo aanschaft

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:54

Die dingen worden zo ongeveer overal in de schoonmaak gebruikt geloof ik.

Ik vind ze ook altijd erg grappig eruit zien

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:13

Ze zien er leuk uit maar kwalitatief is het niet veel begreep ik.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:30

Hetty doet het prima hier. :j

Overburen hebben een Henry en die is zeker al 25 jaar oud en hun hebben van die langharige katten dus wordt goed gebruikt.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:32

Wat balen van de kast zeg!

Sauna, nooit gedaan, het idee van bloot spreekt me niet zo aan haha.
Ik woon nu in m’n nieuwe huis op bijna loopafstand van een hele grote sauna.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:24

Je went er vanzelf aan. Eerste keer is misschien wat awkward maar na een paar uur heb je het al niet meer door.

Ik heb hier een robot en een Philips Pro Aqua. De robot staat nu werkeloos, ik pak eigenlijk steeds de Philips. Ook voor boven.

En in het kader van (niet) besparen heb ik een nieuwe auto gekocht := Mezelf gegund van de overwaarde van mijn huis :o

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:37

VanHuisUit schreef:
Mijn idee Suzanne F. Sommige dingen moet je niet op willen bezuinigen.
Ja je kunt op de hulp bezuinigen en alles weer zelf gaan doen, dat scheelt ook veel maar wel beetje sneu voor je hulp.
Goede hulp is wel goud waard...
Maar ik denk dus als je je een hulp kunt veroorloven dan is een nieuwe stofzuiger, waar zij goed mee kan werken ook gewoon mogelijk, nu moet zij vooral met het kapotte apparaat werken begrijp ik?

Ik ga zo naar een vintage / kringloop winkel waar ik een mega mooie buffetkast heb gezien. Hoop er nog wat geld vanaf te kunnen pingelen... en hoop dat hij er nog is :)

Neeee, ik heb beneden sowieso een nieuwe stofzuiger. Of dat een goede is, is wat anders. Ben binnen een jaar al aan nr. 3 toe :x.
Ik woon vooral beneden. Toen ik, voor corona, niet thuiswerkte kwam ik 1x in de week boven: was opvouwen en ophangen. Nu heb ik daar ook mijn werkplek. De verdieping is ook niet zo groot. Dus dat hoeft niet super luxe te zijn, functioneel is voldoende.

Ik ga volgend jaar mijn huis (laten) slopen en een nieuwe bouwen op de kavel. Ik wil dus juist even geen nieuwe spullen maar vooral minder ivm opslag. Als de oude stofzuiger nog zolang mee kan zou dat fijn zijn. Dan kan die dan weg.

Ik ken de kast niet, maar balen dat die weg is -O-.
Komen dat soort dingen vaker bij de kringloop?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 00:46

O wat leuk Fitzroy! Welke heb je gekocht?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 09:11

Zo Fitzroy dat is cool {:} :j _/-\o_

Die Henry (ik wist niet dat er ook een vrouwelijke uitvoering was) is helemaal top. Bij mij op mijn werk gebruiken ze hem ook en neem van mij aan: dat is hard werken voor een stofzuiger :7

@Roodvos binnen een jaar nr 3.... :oo da's heftig! Dan kan ik me voorstellen dat je er ff klaar mee bent!

Citaat:
Is dat zo'n vintage model kast? Wat jammer dat hij weg was!!

Ja jammer he. En ik weet niet meer wie het vroeg maar inderdaad heel soms zie je ze bij een kringloop of zoiets staan. Meestal mankeert er dan wat aan (lades die niet meer helemaal origineel zijn, of achterboard of zoiets) maar de look en feel doet het nog altijd ook dan. Maar het is enorm zoeken. Het hoeft niet persé een Braakman te zijn maar iets in die richting met wat ervaringsjaren dat vind ik zo mooi. Bepaald Deens design /bijna design vind ik ook prachtig.
Het is ook de sport om er een te vinden uiteraard :D

Net ff naar de Appie geweest (woon centrum stad dus die is al om 08.00 uur open op zondag :D ) en zo'n 1,- Euro groentenzakje gescoord met 2 paprika's (1x geel, 1x rood) 6 tasty tom tomaten, een verse knoflook, twee avocado's en nog 4 mandarijntjes. Vind dat zo'n geweldig concept :D Allemaal groenten / fruit wat prima te verwerken is en gewoon lekker, maar er zitten dan pikkeltjes op of deukjes. Boeit natuurlijk niets zodra je het opeet. Zijn van die kleine meevallertjes, ik hou ervan :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:12

poes schreef:
De huidige bewoners blijven er nog een jaar in en dan gaan we een grote verbouwing doen. Ons huis moet binnen twee jaar na aankoop van het nieuwe huis verkocht zijn om registratie rechten op 3% ipv 12% te houden. Dus we mikken op anderhalf à 2 jaar. Spannend :=

En jullie?

Wauw, dat duurt echt nog heel lang zeg...

Hier nog geen datum bekend! Hopelijk deze zomer nog. Eind juli moeten we uit dit huis, want dan komen er nieuwe huurders in. Dus best beetje spannend zo :D

PSvanlot, een houtkachel! Oh die mis ik zo... Gelukkig hebben we die straks ook weer :) Het huis is zelfs volledig houtgestookt, al gaan we de hout-cv vervangen voor een pellet-cv.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:06

Oe pellet… daar ben ik niet zo fan van.
Waarom blijf je niet op hout?

Mijn vriend zit op kantoor bij een houtkachel bedrijf. We konden dus niet achterblijven haha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:41

Mijn buren zijn ook overgestapt van hout naar pellet en die vervloeken dat ding.

Ik vind het ook niks, herrie, en een hele onrustige vlam. Geef mij maar lekker hout om naar te kijken...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 13:11

JudithO schreef:
poes schreef:
De huidige bewoners blijven er nog een jaar in en dan gaan we een grote verbouwing doen. Ons huis moet binnen twee jaar na aankoop van het nieuwe huis verkocht zijn om registratie rechten op 3% ipv 12% te houden. Dus we mikken op anderhalf à 2 jaar. Spannend :=

En jullie?

Wauw, dat duurt echt nog heel lang zeg...

Hier nog geen datum bekend! Hopelijk deze zomer nog. Eind juli moeten we uit dit huis, want dan komen er nieuwe huurders in. Dus best beetje spannend zo :D

PSvanlot, een houtkachel! Oh die mis ik zo... Gelukkig hebben we die straks ook weer :) Het huis is zelfs volledig houtgestookt, al gaan we de hout-cv vervangen voor een pellet-cv.

Staat mij iets bij van vele plekken in Frankrijk (net als Spanje) nog iets als houtsprokkelrechten hebben om hun huizen te verwarmen. Dat zou niet alleen geld schelen, maar ook allerlei uitstoot van transport (wat ook rap duurder wordt nu). Ik zou zeker onder de huidige omstandigheden niet afhankelijk willen zijn van een verwarmingssysteem wat ik niet op lokale, zelf te verzamelen brandstof kan stoken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 19:09

Wij hebben (dwz vriendlief) een systeem wat op aardwarmte werkt. Plus zonnepanelen. Energiekosten zijn vrijwel nihil.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:10

Dat is fijn als het kan op aardwarmte! Mijn school draait daar volledig op. Hier kan het niet.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 20:44

Pellet-cv he, er staat in de woonkamer gewoon een grote houtkachel.
We willen niet op hout blijven omdat dat voor een cv gewoon niet praktisch is. De cv staat ook in een apart hok, niet in de woonkamer dus. Dus voor sfeer niet van toepassing en geluid van de ventilator ga je in huis ook niet horen.

Tamary, geen idee maar dat is bij ons niet van toepassing. Je kunt wel kaprecht kopen op bospercelen. En wie zegt dat de pellets niet lokaal zijn? Ik ga echt geen pellets uit het buitenland in mijn cv gooien...

Op termijn komen er ook zonnepanelen, maar ik heb geen onbeperkt budget en kan niet alles tegelijk doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:24

Pelletcv is idd anders dan een pelletkachel.

Pelletkachels vind ik wel ideaal, wel een vlam, maar ook volledig automatisch en instelbaar, en geen houtgeur in je huis.

ik heb een pelletkachel (rika domo) met extra ventilator (want niet origineel erop) als enige verwarming, werkt als een tierelier!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 18:40

Ik sta wel te kijken van hoeveel je dus kunt besparen door de verwarming 2 graden lager te zetten. Ik heb serieus veel minder gasverbruik. Het is ook wel warmer dan vorig jaar in maart en april maar dan nog.