Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:16

Ben nu wel benieuwd naar het huis!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:20

Jeetje Elaine, das rot...

Jammer dat het huis tegen viel Simone.
Dan maar weer verder zoeken.

Hier gisteren de eerste bezichtigingen gehad (donderdag en vrijdag ook nog). Het eerste bod is ook al binnen. :')
De makelaar had trouwens dat de eerste mensen niet kwamen opdagen. Zo onfatsoenlijk altijd. Staan flink mensen op de wachtlijst en dan gewoon niks van je laten horen...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:36

_Elaine_ schreef:
Het huisje waar ik gister voor gebeld heb om een bezichtiging te plannen (en die staat voor zaterdag) staat nu ineens onder optie op funda..
Ga vrijdag maar bellen of het nog zin heeft te gaan kijken. Beetje jammer dit..

Oh wat jammer -O-

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:36

SimoneeM schreef:
Op zich wel hoor, maar moest er gewoon om lachen, dat je dan nog niet eens geweest bent en dit komt al binnen. Maar misschien hebben wij eerder geluk gehad bij andere huizen dat dat pas erna volgde :)

Huis viel overigens onwijs tegen, dus gaan geen bod uitbrengen :)

Wil je het huis delen? Ik ben benieuwd :D

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:42

https://www.funda.nl/koop/houten/huis-4 ... alslag-10/

Was op zich een prima huisje hoor, maar eigenlijk wat te krap naar onze zin en er moest nog wel het een en ander aan gebeuren (was iets met het dak, en nog wat andere dingen). En gezien de huizen in de buurt voor flink meer gingen dan dit, vonden we het dat niet waard. Voelde niet goed :)

Edit: nu ik die foto’s weer zie, merk ik weer hoe gunstig ze die foto’s kunnen maken :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:09

Jammer dat het tegenviel! Ik vind het soms ook wel knap hoe positief ze een huis op de foto kunnen zetten haha.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:11

Jammer Simone!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:32

SimoneeM schreef:

Was op zich een prima huisje hoor, maar eigenlijk wat te krap naar onze zin en er moest nog wel het een en ander aan gebeuren (was iets met het dak, en nog wat andere dingen). En gezien de huizen in de buurt voor flink meer gingen dan dit, vonden we het dat niet waard. Voelde niet goed :)

Edit: nu ik die foto’s weer zie, merk ik weer hoe gunstig ze die foto’s kunnen maken :+

Wel een leuk stukje Houten! Vriendlief en ik hebben hier wel eens gewandeld en vonden dit een leuke wijk!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:41

CCCCC schreef:
SimoneeM schreef:

Wel een leuk stukje Houten! Vriendlief en ik hebben hier wel eens gewandeld en vonden dit een leuke wijk!

Klopt, vond de buurt wel heel leuk! :j

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:04

Wat een informatief en handig topic dit! Wij zijn al lang funda in de gaten aan het houden, maar er kwam steeds niets voorbij wat enigszins aan onze eisen kon voldoen. Nu kwam er vorige week een huis op funda voorbij wat ons wel wat lijkt (locatie zou ons grootste struikelblok kúnnen zijn) en hebben zowaar een bezichtiging in kunnen plannen, er was zeer veel animo blijkbaar. Voor zover we weten zijn er 2 kijkdagen volgende week en gaat het dan op inschrijving... brr zo spannend en zó veel twijfel over welk bod je dan zou moeten neerleggen.. mocht iemand inmiddels ervaring hebben met zo'n bieding opstellen (liefst enige ervaring met een huisje buitenaf in oosten vh land) dan zou ik heel graag via pb wat sparren!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:43

Wbt welk geld je wilt hebben op voorhand.. hier hebben we een aankoop makelaar (2300,- en maar 1 x korting op overdrachts belasting dus 3500,- en we wilden ook een bouwkeuring (575,-) waren dus kosten die we nu extra hebben die sommige mensen dus wellicht niet zullen hebben. Ik vond geld om te klussen en iets achter de hand ook belangrijk. Sinds we besloten hebben te kopen tot de daadwerkelijk overdracht hadden we naar schattings straks 42.000 daarvoor. (Dat was de begroting toen, is nu dus al een deel van betaald maar we kunnen sparen tot oktober nog). Afhankelijk hoe de keuken e.d. uit zullen vallen zullen we gaan funshoppen nog. Ik gok dus zo'n 15.000 k.k. en 28.000 euro over.

Onze ter overname van 4000 euro is niet meegenomen in taxatie zoals rolluiken en allerlei andere dingen. Dat was jammer maar moet dus nu uit eigen zak.

Daarnaast wilde ik niet strak in hypotheek omdat ik de vrijheid wil hebben om 24 uur te werken nu met mijn zoontje en wellicht tzt een nr 2. Met ieder 32 konden we 453 aan maar hebben nu 305.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:14

Op voorhand veel spaargeld hebben is gewoon handig.
Misschien zijn wij hier de enige pietlutten maar onze verbouwingen lopen altijd ver uit op de begroting :') je komt altijd wel weer wat tegen wat je ook gelijk wil aanpakken. En dingen zijn gewoon duur.
Met ons nieuwbouwhuis hebben we zo’n 50.000 zelf betaald aan keuken, badkamer, vloeren, muren, etc.
Nu een ouder huis gekocht en dachten met 35.000 wel klaar te zijn, dat was al ruim gerekend maar we zitten nu weer op 50.000€ :+
Je kan maar beter teveel dan te weinig geld sparen is mijn ervaring. Verbouwen/klussen is altijd duurder dan je denkt.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:29

We hebben behoorlijk gespaard, maar zitten ook te zoeken naar huizen buitenaf waar (in onze prijsklasse) behoorlijk aan verbouwd moet worden en dan ben je al zo een ton verder vrees ik.. Dan zijn we het spaargeld gewoon hard nodig en wil je eigenlijk niet onnodig veel uitgeven aan overbiedingen... voor nu geen aankoop makelaar. Wellicht als we steeds naast het net vissen dat dat ooit nog komt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:13

Als ik dat soort bedragen hoor, kan ik nog wel 6 jaar sparen voordat ik mijn huurhuis eens uit kan. Hopelijk hoeft het hier in het noorden niet zover te komen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:21

Het ligt er natuurlijk heel erg aan hoeveel er nog aan een woning moet gebeuren. Er zijn ook veel instapklare huizen, waar geen drastische dingen aan hoeven te gebeuren, of in ieder geval niet meteen. :) Het meest 'drastische' wat wij gaan doen is een nieuwe vloer in de woonkamer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:23

Sem_ schreef:
Het ligt er natuurlijk heel erg aan hoeveel er nog aan een woning moet gebeuren. Er zijn ook veel instapklare huizen, waar geen drastische dingen aan hoeven te gebeuren, of in ieder geval niet meteen. :) Het meest 'drastische' wat wij gaan doen is een nieuwe vloer in de woonkamer.

Ja ik ben ook niet van plan om te gaan klussen. Hooguit verduurzamen want dat is wel mee te financieren. Tot zover hebben we genoeg huizen gezien die ruim binnen budget vallen. Wel lastig om ons nu in te houden haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:27

Ligt er ook aan of je veel zelf doet. Hier een timmerman aan het werk gehad a €10.000 een schilder a €10.000 hele huis van top tot teen geschilderd en gesaust. Loodgieter die alle radiatoren vervangen heeft omdat ze te lelijk waren, nieuwe vloerbedekking boven, en een nieuwe keuken, voor een beetje keuken ben je ook gauw €25000 kwijt.

Maar wij kunnen zelf niet veel en hebben er ook geen tijd voor en geen zin in, dus we zijn wel aangewezen op mensen inhuren voor klussen.
Die kosten ook aan arbeid alleen al gauw 40€ p/u.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-02-21 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:29

Dat is ook zeker waar! Ik ken trouwens ook mensen die een (imo) mooie, ruime nieuwe keuken voor een paar duizend euro hebben gescoord. Sommige mensen kopen al hun meubels bij een woonboulevard, andere halen heel hun interieur van Marktplaats. Alles kan. :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:03

Hangt er ook vanaf wat je wanneer wilt doen.
Hier keuken uit begin jaren 80. Is het mooi, mwoah nee maar wel functioneel.
Apparatuur is allemaal apart dus dat is wel nieuw.
Ik doe gewoon kamer voor kamer en zie wel hoe lang het duurt.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:54

Appartement van vanochtend gaat m ook niet worden, voelde heel klein en benauwd aan toen we binnen kwamen, terwijl er qua spullen niet veel in stond :')

Maargoed, we hebben er nog 3 gepland staan.
Hopelijk hebben we snel geluk, want na volgende week hebben we er al 12 bekeken :o

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:02

Ah nee dat is niet fijn. Jammer Elaine!

Wij hebben er deze en volgende week ook 3 gepland. Ben over 1 heeel enthousiast, maar even afwachten natuurlijk hoe dat in het echt is :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:12

Ach, ik heb wel 20 huizen gezien. Maar toen stond er nog wel veel meer te koop. (Najaar 2019)
Ik ben maar 2 x echt overboden, de rest was niet naar mijn zin of werd afgeraden door een aankoopmakelaar.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:53

Jammer Elaine, maar wie weet is 1 van die andere 3 wel wat!

Wij zijn vanmiddag weer bij een huis wezen kijken maar viel helaas enorm tegen. Gaan dus ook geen bod uitbrengen. Morgen nog 2 bezichtigingen staan en maandag ook nog 1 waar we mega enthousiast over zijn dus ik ben benieuwd. Ooh en we hebben een aankoopmakelaar in handen genomen!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:08

Afbeelding

:')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:41

Hahahaha, wat dat betreft ben ik heel blij dat wij nu wel al in een prima huurhuis zitten :')

Wij hebben morgen ook gesprek met een aankoopmakelaar. Zou fijn zijn als zij nog net ook advies kunnen geven over de woningen die we volgende week gaan bekijken.