Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:50

Hier lukt het ook even wat minder. Overzicht kwijt. We zijn bezig met de aankoop van een huis dus ook al veel kosten gehad rondom taxatie, bouwkeuring en toch een aankoop makelaar in de arm genomen. We wilden juist wat meer sparen ook zodat we wat meer ruimte hebben strakjes om van alles te doen in het huis. Gelukkig is dat pas in oktober.
Ook besloten vast de grote boodschappen te doen voor kerst En mijn zoons 1e verjaardag na de kerst.
Eigenlijk was het maand budget al redelijk op maargoed maar even investeren haha.
Ook nieuwe oordoppen op maat laten maken, vind ik echt net vandaag mijn oordoppen terug na een half jaar...

Maargoed het is maar eventjes zo nu.
Merk dat ik met de komst van de kleine ook niet zo goed weet wat ik wel of niet van boodschappen geld zou willen kopen. Idee was 300 euro voor zn drietjes en dan luiers melk en luierdoekjes 100 euro extra

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:02

Mij lukt het ook niet. Niet alles op voorraad en nu met corona wil ik niet meerdere winkels langs. Soms grujp ik gewoon meerdere dageb mis bij de winkel hier. Helaas is bij mij het budget ook gewoon alles wat ik heb :') dus laatste tijd minder gezond als ik zou willen.

JoyCiej007

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:36

Tip:
Gratis 1x Maggi Soep in Zak uitproberen; 100% cashback

https://www.nestlepromoties.nl/promotie ... index.html

Ik vind het erg lekkere soepen, ook de tomatenkruidensoep en de tomatencremesoep; die vind ik meestal te zuur/muffig van andere merken, deze hebben dat niet.
Deze soepen zijn ook wel eens bij Scoupy in de actie geweest.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:41

Ik geef ook meer uit. Wil snel de boodschappen doen en kijk niet naar aanbiedingen en dergelijke. Ga nu ook weer op de markt boodschappen doen omdat dat meer corona proof is, maar niet per definitie goedkoper (plus extra benzine kosten). En met thuis werken wordt er toch luxer geluncht en ik koop meer bloemen iedere week, want wil er wel gezellig bij zitten als ik de hele dag thuis zit. Dat laatste gaat er de komende weken wel af met de lockdown, alleen bloemen van de supermarkt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 11:40

JoyCiej007 schreef:
Tip:

Ik vind het erg lekkere soepen, ook de tomatenkruidensoep en de tomatencremesoep; die vind ik meestal te zuur/muffig van andere merken, deze hebben dat niet.

Geldt dit ook nog als je al eens keer hebt meegedaan?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 12:19

Banyu schreef:
JoyCiej007 schreef:
Tip:

Geldt dit ook nog als je al eens keer hebt meegedaan?

Geen idee; dit staat wel los van Scoupy, dus bedoel je dat je wel eens met Scoupy hebt meegedaan, of echt via deze site?

Even opgezocht; onder vragen bij bovenstaande link staat:
Citaat:
Hoe vaak mag ik mee doen? antwoord: Per rekeningnummer en e-mail adres mag je 1x meedoen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:15

JoyCiej007 schreef:
Citaat:
Hoe vaak mag ik mee doen? antwoord: Per rekeningnummer en e-mail adres mag je 1x meedoen.

Ah, bedankt! Dan heeft het weinig zin voor mij, maar dat geeft niet. :-)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:01

Ik geef even een schop tegen het topic in de hoop op weer wat nieuwe input.
Wij geven echt al heel lang veel te veel uit aan boodschappen en willen hier graag weer wat aan gaan doen.
Moeten nog even uitzoeken waar het hem in zit.
Gemiddeld zitten we met twee kinderen van zes en acht nu rond de €150 per week dus daar valt wel echt nog veel te besparen. Dus ik lees graag (weer) mee.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:04

Bedankt voor de schop! Ik praat ook graag mee. Sinds enkele weken doe ik weekboodschappen ipv (bijna) iedere dag. Dat scheelt al erg in de kosten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:22

Ik heb even terug gelezen in het vorige topic en daar zat ik op €60 pw incl peuter in de luiers zeg ik daar.
Hoe dan :') :') :')

Als we rond de €120 per week uit kunnen komen ben ik eerst al blij.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:35

De prijzen zijn ook niet echt grappig meer.

Net wel bij de outlet van “die grenze” geweest. Daar 4 pakken douchegel,6 pakken tandpasta, wat lekkere dingetjes, toilet papier gehaald voor €8,20! Dat is dan weer een fijne besparing

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:52

Ten opzichte van de prijzen van een aantal jaren geleden zijn ze nu best flink gestegen inderdaad.
Viel me toevallig vandaag weer op; bananen kocht ik normaal voor 99 cent. Nu al een hele tijd 1,19. Lijkt niet veel verschil, maar dat is toch 20% meer. Reken dat over je hele boodschappen uit, en dan gaat het hard!
Bij de cashewnoten valt het me ook op; eerst 4,99, nu meer dan 6 euro :=

Ik was vandaag bij de Lidl 46 euro kwijt. Dat is voor mijn doen echt heel veel. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik deze keer bijna alleen verse groente en fruit heb gekocht, maar daar doen we dan ook wel weer anderhalve tot twee weken mee.
De broden á 25 cent uit de uitverkoop-bak waren wel een leuke meevaller :D

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:37

Broden voor 25 cent? ? :$ Das niet duur, zeg. Hebben ze bij ons nooit.
Tegenwoordig probeer ik zo weinig mogelijk naar de winkel te gaan. Het bespaart echt wel en is natuurlijk ook beter ivm de corona. Aanbiedingen in slaan en vooral niet gaan wanneer je honger hebt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:52

Dat doen ze sinds een tijdje bij de Lidl :j Er staat een bak met broden die weg moeten, die kosten meestal 25 cent.. en een bak in de koeling met vlees en vleesvervangers enzo, die kosten 25 of 50 cent per stuk. Elke klant mag maximaal twee producten uit elke bak meenemen. De bak in de koeling is hier meestal leeg, maar bij het brood vind ik regelmatig nog een paar broden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:01

Hier hetzelfde, vlees had ik een keer mazzel me, 4 schnitzel voor 0,50ct maar meestal is die bak leeg. Broden vind ik er ook regelmatig voor 0,25ct

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:09

joyce_eddy schreef:
De prijzen zijn ook niet echt grappig meer.

Net wel bij de outlet van “die grenze” geweest. Daar 4 pakken douchegel,6 pakken tandpasta, wat lekkere dingetjes, toilet papier gehaald voor €8,20! Dat is dan weer een fijne besparing

Helaas hebben ze dat hier niet. Pak sons bij de Jumbo welleens leuke dingen mee uit de "afprijzingsbak"..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:50

Ik ben altijd sochtends vroeg in de Lidl. Dan ligt er volop brood voor 25ct.
Zelf eet ik geen brood en mij man wil graag brood van de Coop (3 voor €5).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:36

Zo, weer terug van de weekboodschappen.
Bij de Lidl €120, AH €40 en Coop €12,50. Totaal dus zo'n €175 maar ik heb veel dingen groot ingekocht:
Doos melk van 10 pakken, heel erg veel vegetarisch vlees ( -30%, 1+1 gratis of €1,- per stuk, totaal een stuk of 18 verpakkingen). Ook heel veel kruiden weer aangevuld bij AH 1+1 gratis.
Ik denk dat ik aan reguliere boodschappen ongeveer €125 kwijt was nu voor deze week, dus dat vond ik al wel fijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:46

Ik ga deze week inderdaad ook voor extra vleesvervangers nu ze zo mooi in de aanbieding zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:58

:j
Ik ga ook weer mijn vriezer vullen :D
De Plus, Coop en Nettorama hebben allemaal Vivera voor een euro per pakje. Er zitten soorten tussen die normaal meer dan 3 euro per pakje kosten!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:05

Vleesvervangers zijn flink in de actie dus. De plus was nog een beter bezoekje geweest dus! Net even bij de AH nog vegetarische leverpastei en vega burgers gehaald. Als mijn vriend laat heeft eet hij daar mee. Dus dan zijn zulke dingen wel lekker met een salade e.d.

Brood scoor ik ook regelmatig voor 0.25 cent. Vlees is altijd leeg. Groentes soms nog wel. Laatst pompoensoep en bloemkoolrijst voor 0.25 cent. Leuk meegenomen om te testen.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:26

Goh, waarom hebben ze dat bij onze Lidl niet? :\ :$
Het helpt ook dat ik in het weekend alvast een weekmenu opschrijf( je hebt er zelfs speciaal een boekje voor :j ), dan weet ik precies wat ik moet halen, hoef ik niet steeds naar de winkel en geen stress om elke dag te bedenken wat we moeten eten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:29

Erres schreef:
Goh, waarom hebben ze dat bij onze Lidl niet? : :$
Het helpt ook dat ik in het weekend alvast een weekmenu opschrijf( je hebt er zelfs speciaal een boekje voor :j ), dan weet ik precies wat ik moet halen, hoef ik niet steeds naar de winkel en geen stress om elke dag te bedenken wat we moeten eten

In principe heeft ELKE Lidl die anti verspillingsbakken, maar wellicht zijn ze je nooit opgevallen. Je zou in de winkel er eens naar kunnen informeren waar ze de bakken hebben staan met 25 en 50 cents afprijzingen. Meestal is er 1 bij het vlees en vis, 1 of 2 bij gesneden groenten/kaas etc, 1 in de diepvries, en 1 voor de niet gekoelde spullen die staat vaak in de buurt van de plek waar ze ook de afprijzingen met 30% korting sticker leggen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:44

Hier alleen af en toe brood voor 25 cent, maar voor de rest alleen de afprijzing stickers bij de Lidl.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:14

Geloof wel dat ze er zijn, maar nooit tegengekonen nog. :=