[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:40

Spannend Amanda! Zou niet mega boven de vraagprijs gaan zitten... het hangt er ook vanaf hoe graag je het wil hebben natuurlijk :o

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:50

Hier toch wel een lichtpuntje :). We hebben twee appartementen en een eensgezinswoning bekeken. De woning viel eigenlijk best wel tegen. Zit aan de top van het budget en hoewel een aantal dingen wel van deze tijd zijn(dubbel glas en kunst of kozijnen beneden) moet er toch nog echt veel aan gebeuren. Boven zijn de ramen thermisch lek, de badkamer is slordig en waarschijnlijk niet waterdichten het Electra komt uit het jaar 0. Na de ellende met de vorige huizen maar gewoon gezegd dat we er voor dit bedrag geen zin in hebben.

Ik was in beginsel wat minder enthousiast over de appartementen maar ze zijn eigenlijk beide goed bevallen. Nu goed nadenken en waarschijnlijk gaan we op een van de twee een bod uitbrengen :)

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:12

Spannend Bonna!

Ik heb een eindbod uitgebracht vanochtend :):)
1000 euro boven de vraagprijs. Niet veel, maar hopelijk wel genoeg. Volgens mij is het daar in de regio niet heel gebruikelijk om boven de vraagprijs te bieden. Dus ik hoop dat het de juiste tactiek is :+

Duimen maar!!

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:17

En wanneer hoor je meer?
Toch niet het hele weekend in spanning zitten?

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:22

Spannend Amanda!! Hopelijk beslissen ze snel inderdaad, dan weet je waar je aan toe bent.

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:27

Hoop dat t genoeg is Amanda! Probleem bij boven de vraagprijs bieden is dat banken het niet altijd willen financieren (het stukje boven VP) hierdoor is het wel een bijzonder iets. Wij hadden toen 4 biedingen boven VP. VP was 175 en we hadden 1 van 178, 1 van 180, 1 van 183,5 en 1 van 186. We zijn toen voor die van 183 gegaan omdat die geen voorbehoud van financiering had en die van 186 wel.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:35

Zolang de taxatiewaarde maar overeenkomt is er niks aan de hand
En anders idd zelf bijleggen

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:43

Ik hoop vanavond :j
En financiering zal in dit geval geen probleem zijn gelukkig.

MarrieLeen

Berichten: 11408
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:06

Berdien, dank voor je toelichting over de NHG! :)

Spannend Bonna, even rustig bedenken wat je ermee wilt! :j

En ook voor jou spannend Amanda! :D Maar wel heel leuk! Ik hoop voor je dat het genoeg is! +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:10

Amanda nee zelfs erg ongebruikelijk. Alles wordt onder tot ver onder vraagprijs verkocht. Markt is niet echt overspannen hier spannend wel.

O ja gister nog langs je "huis" gereden. Daar in het bos een groot zwijn zien scharrelen bij het hek. Qls het gaat lukken wild zien gegarandeerd

Hier komende donderdag gesprek bij een geldverstrekker. Moest ik voor iemand mee heen van de week. Nog een keer kijken of er uberhaupt iets mogelijk is. Wat nog steeds mijn voorkeur heeft. Verder in een opwelling :oo me ingeschreven op een vrije sector huurwoning die aangeboden werd van woningstichting. Niet de plaats waar ik zoekende was voor huis meer. Daar waar ik hier zo willen wonen teveel berken. Laat nou net in dat stuk een hoekhuis vrijgekomen zijn met een leuk stukje tuin rustig gelegen waar geen berken staan. Echt tegenover het bos. Zal wel niks worden, de vraag is of ze allimentatie als geld accepteren maar heee niet geschoten toch. Kan er na stop allimentatie niet blijven wonen maar dat is pas over 10,5 jaar. Tot die tijd is huur stevig maar meer dan voldoende betaalbaar.

En in woonplaats waar ik wel zoek is een 55 plus appartement/maisonette met lift aangeboden vrije sector waar geen reactie op geweest is. Die houd ik met scheef oog in de gaten. Huur ook vrije sector (even hoog als dat van huis maar dan bijna nieuw en heel,energiezuinig) en geen tuin helaas wel balkon maar wel een goede ligging. Geen idee wat gebruikelijk is als er geen interesse is in de gewenste leeftijdscategorie. Zit maar 5,5 jaar van de grens af.

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:15

karuna schreef:
Amanda bah naar spelletje twee keer laten bieden op een huis. In je hoofd je eigen maximum prijs bepalen en je daar aan houden. Anders loop je de kans te veel te gaan betalen.

Ben je bekend met de oververhitte markt? Twee boden tegelijk is peanuts in mijn regio. Ik denk dat hier serieus wel 10 tot 20 boden tegelijk komen voor een huis!

Niet over de vraagprijs bieden, anders drijf je de markt nog verder op... daar zit natuurlijk een kern van waarheid in. Maar dat betekent wel dat je dan geen huis kunt kopen.
Over de vraagprijs bieden is hier nodig om wel een huis te kunnen kopen. En dan kan het huis misschien zijn vraagprijs niet waard zijn, maar het alternatief is huren voor nog veel meer geld per maand.
Dus in sommige gevallen vind ik het een huis wel waard om over de vraagprijs te bieden, wetende dat je die prijs er waarschijnlijk nooit meer voor terug krijgt. Maar dit is een persoonlijke keuze. Niet bij elk huis is dit verstandig (zoals al werd genoemd bij een huis met een slecht bouwkundig rapport).
Doe vooral wat voor jouzelf goed voelt, want je kan een bod wel blijven verhogen tot je een ons weegt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:16

Ja ik beb bekend met een overspannen markt. Weet alleen ook in welke hoek amanda zoekt en hier is dat erg ongebruikelijk. En al helemaal geen overspannen markt. :+ Weet alleen welk bedrijf het huis verkoopt en dat is een grote vastgoedhandelaar die wel westerse praktijken hanteert

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:21

karuna schreef:
Ja ik beb bekend met een overspannen markt. Weet alleen ook in welke hoek amanda zoekt en hier is dat erg ongebruikelijk. En al helemaal geen overspannen markt. :+ Weet alleen welk bedrijf het huis verkoopt en dat is een grote vastgoedhandelaar die wel westerse praktijken hanteert

Ik reageerde niet alleen op jou, maar in het algemeen. Waar ligt voor iemand de grens voor de prijs van een huis? Dat kan in principe ook ver boven de vraagprijs zijn. Zeker als het alternatief (huren) maandelijks veel duurder is. Maar bied wel met verstand. Genoeg mensen die zonder bouwkundige keuring bieden, een huis ver boven de vraagprijs kopen en vervolgens nog voor tienduizenden euro's aan moeten verbouwen.

Ben benieuwd naar het huis van Amanda, klinkt als een heerlijk plekje zo vlakbij het bos :)

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:23

Als amanda het huis toch graag wil hebben en die 1000 euro kan betalen is het toch geen enkel probleem.

Vind dat je nou toch wel veel roept karuna zonder te weten hoe het precies zit en de makelaar als "slecht" afschildert

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:27

Ik schilder de makelaar niet als slecht af alleen dit vastgoed grootbedrijf werkt zo anders dan de andere makelaars hier in de regio. Niks mis mee maar voor hier ongebruikelijk omdat de markt rustig dsn wel moeizaam is. Heb ook ermee te maken gehad bij een bezichtiging. Niet in deze regio maar in een andere overigens.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:38

Spannend Amanda! Ik ben wel heel benieuwd naar het huis waar je op bied. Dieren is een fijne en mooie omgeving!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:20

Meeste vastgoedbeheerders, investeerders gebaseerde eigenaars en verhuurders die verkopen zijn idd een hele andere partij dan particulieren
Die hebben veelal geen haast en kunnen heel vasthoudend zijn met prijzen
Of die nu wel of noet realistisch zijn
Daar is niets "slecht" afschilderen bij , is pure logica

desi92
Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:44

Ik ben vandaag bij de bank geweest en ga een eerst bod doen op het huis war ik heb gezien. Zo ontzettend eng haha. Maar goed als het niks word ook geen ramp zit nog prima op dr plek waar ik nu huur

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:26

Spannend Amanda en Desi! Ik ga duimen...

Onze koper heeft niet echt haast. Nog steeds geen ovk getekend! Pffff

desi92
Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:28

Heb een tegenbod gekregen, onder de vp. Alleen de aanvaarding is een dinnegetje. Ze hebben een nieuwbouwproject op het oog die waarschijnlijk medio 2018 wordt opgeleverd. De makelaar had het erover dat hij het gezin tijdelijk ergens anders onder kan brengen begin 2018.
Maandag heb ik weer een bezichtiging en bel ik ook de bank weer even hoe dit zit. Ik begreep namelijk dat een hypotheek maar een bepaald aantal maanden geldig is.
Nu veranderd er in 2018 ook het een en ander qua hypotheek.

Iemand hier al ervaring met het kopen van het huis was pas later aanvaard kan worden ?

mirim

Berichten: 4438
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:36

Ik zou daar zeker goede afspraken over maken, met een vaste overdrachtsdatum.
Een nieuwbouwhuis is zelden klaar op de voorgestelde tijd.
Over de financiële kant kan ik je niets vertellen.

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:59

MarjanB schreef:
Hoop dat t genoeg is Amanda! Probleem bij boven de vraagprijs bieden is dat banken het niet altijd willen financieren (het stukje boven VP) hierdoor is het wel een bijzonder iets. Wij hadden toen 4 biedingen boven VP. VP was 175 en we hadden 1 van 178, 1 van 180, 1 van 183,5 en 1 van 186. We zijn toen voor die van 183 gegaan omdat die geen voorbehoud van financiering had en die van 186 wel.


Nee hoor, hoe kom je hierbij? Een bank gaat uit van koopprijs of getaxeerde marktwaarde (taxatierapport). En absoluut niet van de vraagprijs.

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:25

Ik heb het :):) *\%/* *\o/*

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:27

desi92 schreef:
Heb een tegenbod gekregen, onder de vp. Alleen de aanvaarding is een dinnegetje. Ze hebben een nieuwbouwproject op het oog die waarschijnlijk medio 2018 wordt opgeleverd. De makelaar had het erover dat hij het gezin tijdelijk ergens anders onder kan brengen begin 2018.
Maandag heb ik weer een bezichtiging en bel ik ook de bank weer even hoe dit zit. Ik begreep namelijk dat een hypotheek maar een bepaald aantal maanden geldig is.
Nu veranderd er in 2018 ook het een en ander qua hypotheek.

Iemand hier al ervaring met het kopen van het huis was pas later aanvaard kan worden ?


Dit is een beetje in de richting van de vraag die ik hier laatst ook stelde over wanneer je hypotheek start. Ik heb er daarna nog wat op gegoogled en als ik het goed begrepen heb is de offerte na tekenen standaard 2 tot 6 maanden geldig maar zijn er ook banken bij waar je (vaak tegen meerprijs) de overdracht zelfs na 12 maanden kunt doen.

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:29

Amanda schreef:
Ik heb het :):) *\%/* *\o/*


Wauw! Gefeliciteerd! Het is echt allemaal super rap gegaan bij jou :)
Heb je nog gehoord hoe ver van de vp de andere geïnteresseerden hadden geboden?