[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:13

Je doet er verstandig aan je vloer te laten aflopen.
Want dat rubber werkt niet altijd even goed. Zou zonde zijn als je elke x de badkamer nat hebt.
Zeker met een douch van 1 bij 1.
Wij hebben een douche van 90 x 1.80 we hebben bewust die lengte gepakt om waterpartijen te voorkomen.
Nu zijn wij toch voor een platte bak gegaan welke we op een verhoging bouwen.
http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/83 ... 1344_1.jpg Zoiets (niet op het omcirkelde gedeelte letten)
En dan in eht antracietkleur.

Ben heel benieuwd hoe jullie badkamer word! :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:16

Dat is ook wel netjes met z'n platte bak.

Ben ook heeeel benieuwd!
Donderdag krijgen we de sleutel en dan moet alles gesloopt worden.
Snel de stukadoor erdoorheen en dan beneden de tegel vloer leggen want week 25 ( in de week van 17 juni ) komen ze alles leveren. :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:25

Jolliegirl schreef:
Wat voor'n keuken ga je voor helga?

ikeakeukens zijn leuk, en goedkoop, t komt allemaal uit dezelfde fabriek.. Alleen ikea heeft ''maat''werk.. Als jouw Ikea inbouw-oven kapot gaat, moet je bij Ikea een nieuwe kopen, omdat een Bosch oven dan bijvoorbeeld niet in jouw inbouwkast past.
ikea kastjes daar passen ook gewoon andere apparaten in dan wat Ikea levert, Ikea laat zijn apparatuur ook gewoon bij een bekende fabrikant fabrieken (dacht whirlpool) maar ken verschillende voorbeelden van Ikea keukens met niet ikea ovens en vaatwassers er in

Dit is de reden waarom wij hebben gekozen voor een keuken bij een andere aanbieder.

Wel super dat je zo'n aanbod krijgt! lekker makkelijk ook! :D

Mooie douche! Waarom kies je ervoor om geen bak te nemen?
Loopt je vloer schuin af? Anders heb je straks een waterbalet in je badkamer :P

Wij doen veelal zelf, keuken ook zelf geplaatst, badkamer gaan we ook zelf plaatsen.
Enige wat we hebben laten doen was de muur slopen(ivm draagbalk die geplaatst moest worden) stuucwerk, en de cv instalatie.

Komt wel goed Berdien, t hoort erbij.. Stress stress stress....
We zijn al vanaf december bezig, wilden er in maart in.. Dat werd April.. En nu zitten we nog niet...

wel een beste bak werk zo JG, zeker als je dan wat verrassingen voor je kiezen krijgt, nog even doorbijten , als de grootste klussen straks achter de rug zijn krijgen jullie vast ook weer meer rust in de tent om weer blij met elkaar te zijn :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:57

Wat leuk om jullie foto's te zien Jolliegirl, mijn man is ook druk bezig in het huis, de badkamer is hij nu met mijn vader aan het tegelen, we moeten alleen wachten tot het mozaik randje binnen is (eind deze week begin volgende week).
De muren in de woonkamer zijn gestucd, plafond is half gewit, kinderkamers zijn bijna klaar, 2 mei komt de keuken en ergens daar tussen of erna gaan man en schoonvader nog een dakkapel erop zetten en moet de zolder afgetimmerd worden.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:40

Charaz: jullie zijn ook druk bezig zeg!

Het is nu wel lekker weer om te klussen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:00

Dit was de eerste dag dat we de sleutel hadden

Afbeelding

Jolliegirl

Puinhoop! :P

Charaz: maken jullie zelf een dakkapel?
Dat mag niet zomaar vergunningsvrij toch? tenminste, hier niet (ja tot 90 cm.. heb je niets aan dus)

Wij moeten nog eens een bedrijf terug laten komen hiervoor.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 24-04-14 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:02

De zolder na het plaatsen van de dakramen

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:47

hier gelukkig iets meer vrijheid met dakkapellen , tot een meter of 4,5 aan de achterzijde van ene woning is er alleen meldingsplicht, wil je een heule grote, dan moet je idd vergunning aanvragen...
maar die 90 cm kun je idd helemaal niks mee :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:54

Dakkapel mag aan de achterzijde van een woning vergunningsvrij worden geplaatst mits hij 50 cm uit de zijkant blijft en (ik dacht ook) 50 cm uit de nok van het huis.
Die van ons wordt ongeveer 4.30 meter en dat vind ik eigenlijk al een hele grote.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:58

hier is het plan ook een dakkapel, denk een beetje net zo een maat als jullie gaan doen, vind ik zelf idd ook al een flinke hoor ,
maar ben ooit met een huis bezig geweest waar je echt 6 meter zou willen hebben omdat de bovenverdieping anders wel heel beperkt zou zijn kwa afmetingen (heul klein arbeiders woninkje)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:12

Het lijkt er dan eindelijk op dat ons appartement is verkocht! :D

Maar jeetje zeg, alle huizen die we willen bekijken zijn opeens verkocht. Sinds gisteren stond er een huis te koop op Funda die we erg graag wilden gaan bezichtigen. Kon al niet meer, want er was al op geboden! Volgens die makelaar gaan oude tijden echt weer herleven.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:55

Leuk al die foto's!

Ik hoop het voor je Georgette!

Mijn moeder heeft een huis gekocht waar nog 3 andere dezelfde huizen te koop van stonden. Het waren allemaal voormalige huurhuizen van Vestia dus vrijwel identiek. Ze stonden allemaal al 9 maanden te koop. Ze zijn deze week alle 4 verkocht.. Nu het appartement van mijn vriend nog :o

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:17

Ik hoop ook dat het definitief doorgaat. We hebben in ieder geval het ontvangen bod geaccepteerd en de gewenste opleverdatum doorgegeven.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:00

Hallo allemaal!

Ik wil me hier voorzichtig aan ook even melden :o ik ben me wat aan het oriënteren op huizen...
Ik woon nu nog bij mijn ouders maar ik wil graag een eigen plekje met mijn vriend. Dus ik lees mee met jullie en de huizenavonturen. En hopelijk kan ik snel ook melden dat ik echt actief ben op de huizenmarkt!
Als jullie nog vragen hebben hoor ik 't wel van jullie! :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:47

Welkom renskep, wat zoek je precies?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:01

Een leuk huisje... het liefste koop maar ik moet nog even goed kijken wat daar de mogelijkheden zijn ;) en dan ook nog het liefste hier in de buurt omdat ik hier ook mijn werk heb enzoo... ik heb al wel iets heel leuks gezien maar daar moet flink aan geklust worden!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:40

Voorzichtig gefeliciteerd dan Georgette!

Renske in welke regio zoek je?

Gisteravond laat uiteindelijk nog mailtje van de makelaar van het laatste huis dat ze het bod te laag vonden en er niet op willen reageren. Gaan dus van het weekend ff bedenken of we nog een tweede bod willen doen of dat we het erbij laten. Staan momenteel niet superveel huizen op funda die ons zo vanaf de foto's erg aanspreken dus denk dat we onze zoektocht weer moeten voortzetten en weer flink wat bezichtigingen moeten plannen als we niet verder kunnen/willen met dit huis. Hoop nog steeds op een huis wat binnenkort online komt dat het echt is voor ons waar we gelijk op in kunnen haken :+ Hebben van de week wel gesproken met een kennis die wat pandjes in de verhuur heeft waar we zonder problemen terecht kunnen. Dat geeft iig wel wat rust nu de overdracht dichterbij komt. Hoop komende week ook te horen dat de financiering van de koper rond is nl.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:47

Als ik me goed herinner komt Renske uit mijn regio, zit ze in de brabantse Kempen. Maar dat kan ook goed een andere bokker zijn met Renske in de boktnaam. :+

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:56

Haha nou Neonlight, dat zou ik zomaar eens kunnen zijn! :+
Juist, die regio dus... tussen Eindhoven en de Belgische grens komt al een heel eind in de buurt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:26

Het mooiste stukje Nederland. *\o/* *\o/* *\o/*

Met hoge huizenprijzen. -O-

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:29

Juist! -O- helaas wel ja.... maar goed we gaan zien hoever we komen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:37

Is Milheeze dan geen alternatief? Zag in Milheeze (bij ons in het rijtje :P ) en in Bakel ook veel te koop staan.

Wij zijn nu bezig met de hypotheek, pfff, wat een geregel zeg :=
Had ik netjes een werkgeversverklaring met intentieverklaring, staat er geen KvK nummer op. Dat kan dus meteen weer opnieuw :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:17

Dat ligt toch weer een eindje van de brabantse kempen af. Ze zegt in de buurt, dan is belgie nog een betere optie om in de buurt te blijven en goedkoper te zitten. Voor mij zou Milheeze toch bijna 45 minuiten rijden zijn, voor woon-werkverkeer is dat toch best wat.